Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 3 órája 0 0 238866

Már többektől hallottam, és emlékeim szerint nekem is volt tapasztalatom ilyenben, vannak bizonyos bringák ami messziről pont ugyanúgy néz ki mint a többi hozzá hasonló, ám mégis nagyon könnyen lehet tekerni.

És nem az áttétele miatt, nem az agyonszuperzsírozott csapágyazása és még csak nem a ráfirkantott márkanév miatt. Szar úton, földúton is! Tök sima "női" bringán, semmi "extra". De valami hallatlanul könnyű hajtani, mintha pedelec lenne, de semmi pedelec cucc nincs benne. A kerék is frankón fel van fújva, ez természetes, ez mindig alap.

Előzmény: RadiX (238864)
bátyó Creative Commons License 7 órája 0 0 238865

Nem ráérés miatt a siófoki Telihód módosul:

 

249. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2024. szeptember 18. (szerda)

Időpont: 19:00

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, langyos tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

Előzmény: Fishtax (238858)
RadiX Creative Commons License 8 órája 0 0 238864

Szerintem a súlyelosztás az extrém esetektől eltekintve mindegy, ha van elég súly a hajtott keréken, hogy ne csússzon, és elég nyomás a gumiban, hogy ne az oldalfal hajtogatására menjen el az energia nagy része.  

 

A testhelyzet által megengedett maximális erőkifejtésben sokkal nagyobb variancia van szerintem.

Előzmény: xrami (238862)
főgóré Creative Commons License 8 órája -2 0 238863

sík úton , szélcsendben 

na, azt nagyon ki kell fogni ..

Előzmény: xrami (238862)
xrami Creative Commons License 8 órája 0 0 238862

Elvi kérdésem lenne.

Milyen geometriájú- súlyeloszlású bringát a könnyebb- legkönnyebb hajtani?

 

Nem vewrsenykerékpár és nem dowvnhill, se bmx, egyszerű sima holland stílusú üléshelyzet, városi közlekedés, földutakon (gáton), aszfalton, bicikliúton. Most nem az érdekel, hogy szénszálast, vagy acél, mert az egyrészt fix, hogy minél könnyebbet.

 

De hol lenne a legideálisabb üléshelyzet ahhoz, hogy a legkönnyebben lehessen tekerni egy 1 sebességes bringát (sík úton, szélcsendben)

 

A hátsó kerék tengelye fölött ülve? Tehát minél kevesebb súly nehezedjen az első kerékre? Szinte csak éppen hozzáérjen, azaz minél kevesebb felületen (kerékkel) érintkezzen a bringa a talajjal?

(Nem, nem esik hátra, ezt is hagyjuk most ki.)

Pinyo Creative Commons License 1 napja 0 0 238861

Köszönöm az olvasnivalót

Előzmény: Nemo (238860)
Nemo Creative Commons License 1 napja 0 0 238860

Kedves emberek!

 

Végre elkészült a Transzalpin út látványosabb részének bejárásáról szóló beszámolóm szöveges része is. Elérhető a https://orszagcsavargo.hu/2408ERDE.HTM címen. Idemásolok belőle két részletet:

 

"Az aszfalt idővel véget ért, de folytatásaként frissen terített, hengerelt murva fogadott. Ezen tekertem és toltam elöl, mögöttem SK kissé lemaradva. Erdős és vízszintes helyet kerestem, de a Gilort folyócska mellé nemigen volt lejárás. Csak két kaszáló tűnt alhatónak: az elsőt jobb fogás reményében mellőztem, de a másodikat, egy kiszáradt forráskifolyónál, már nem mertem. Az útról fölrángattam rá bicajomat és SK-ét is. Alul, a telek átellenében egy ló nyihogott, gazdája távol lehetett. Sátrat vertünk; én lezuhanyoztam, SK holtfáradtan még harapott valamit. Másnapra sok tolást ígértem neki: Novacitól az Urdele-hágóig 27 kilométert. Ezután sátorba bújtunk.

 

Valószínűleg a naplóírás közben égetett pilácsom hívta fel ránk a lovát felkereső gazda figyelmét, aki tíz óra tájban feljött és körbelámpázott, nekünk meg füttyentéssel adta hírül, hogy "megvagyunk." Három tört románságú mondat után megnyugodott, látván, hogy (külföldi turisták lévén) másnap reggel odébbállunk, és jó éjszakát kívánva magunkra hagyott bennünket. Most történt meg először, hogy este rám akadt valaki, miközben már a sátorban hevertem, de ezúttal nem lett belőle baj. Kiadós, szép nap volt mögöttünk."

 

---

 

"Arra jött egy cseh társaság három autóval, beszélgettem velük egy kicsit. Itt újra eleredt az eső, és elég hideg is lett. Egyre közelebb jött egy dunyhaszerű felhőfal, ezért amíg kilátást élvezhettem, fölkapaszkodtam az itt található kis gerincre, hogy megnézzem a túloldali völgyet. Utamba esett egy nagy pocsolya (vagy kis tengerszem, kinek hogy tetszik). Eközben egy kóbornak tűnő kutya odasomfordált a harminc méterre lévő biciklimhez. Harsány üvöltéssel elkergettem. Aztán a szalagkorlát külső felén sárga köpenyes juhász közeledett, kezében bot. Két további eb kísérte, de a nyáj nem jött vele: alkalmasint ő ment a nyájért. Később feljebb még láttam őket: egymásra találtak, az eső szemlátomást nem zavarta őket."

 

---

 

"Egy helyen rám vigyorgott egy betorkolló vízfolyás eltömődött áteresze, amely másfél méteres tiszta hideg vizű gödröt alakított ki az út felső oldalán, melyből a fölösleg az úton folyt át. Teketóriázás nélkül megfürödtem benne, mert tudtam, hogy a hágóba végül fölvezető szerpentin elszakad a Frumószától.

 

Az út mentén fakitermelés is folyt. Több helyen láttam traktorokat, amint egyszerre öt fatörzset vonszoltak át a Frumósza gázlóján, és helyeztek el az úttal párhuzamos rakásokba. Az egyik ilyen munkaterületen mellém szegődött egy közepesen nagy, sárgás szőrű kutya. A traktoros mosolyogva mondta: szereti a biciklistákat - és csakugyan egészen a csúcsig elkísért, mégpedig nem az ételért, mert tőlem ugyan egy falatot sem kapott."

 

Pinyo Creative Commons License 2 napja 0 0 238859

Köszi a kiírást!

Előzmény: Fishtax (238858)
Fishtax Creative Commons License 2 napja 0 0 238858

287. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2024. szeptember 17. (kedd)

Időpont: 19:00

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

249. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2024. szeptember 17. (kedd)

Időpont: 19:00

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, langyos tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2024-ben:

január 25. (csütörtök) 18:30

február 24. (szombat) 18:30

március 25. (hétfő) 18:30

április 23. (kedd) 20:00

május 23. (csütörtök) 20:30

június 21. (péntek) 21:00

július 21. (vasárnap) 20:30

augusztus 19. (hétfő) 20:00

szeptember 17. (kedd) 19:00

október 17. (csütörtök) 18:30

november 15. (péntek) 18:30

december 15. (vasárnap) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (238591)
Fishtax Creative Commons License 2 napja 0 0 238857

Igen. Te nem?

 

robi

Előzmény: rezgaras (238824)
SzeZo Creative Commons License 3 napja 0 0 238856

Dehogy! Nem emlékszem, hogy kirekesztő módon akartad volna meghatározni, kinek, milyen bringával szabad közlekedni.

Az meg külön tetszett, hogy kikapcsolt motorral tekertél fel a HHH-ra.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238854)
xrami Creative Commons License 3 napja -1 2 238855

Nekem a buzi telekjárósok a kedvenceim. 30-as táblánál a büdös picsák és a kisfaszúak 50+ al mennek az "1,5" sávos úton (nincs felfestve semmi, lassan biztonságosan elfér egymás mellett mindenki, kétirányú a forgalom) A 70 centis oldaltáv már igen jó lenne, az 1,5 méter sehogyse jön ki a bazinagy batárokkal, kivéve, ha letarolnák a 30-as táblákat.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238851)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 3 napja 0 0 238854

Remélem, nem nekem írtad, mert velem találkoztál is. :)

Előzmény: SzeZo (238853)
SzeZo Creative Commons License 3 napja -1 4 238853

Ha valaki fél egy országúti kerékpáron, az nem baj. Ne üljön ilyenre. De ne is akarja megmondani, hogy aki szereti az ilyen járgányt, az hol ne használja. Ráadásul ne írjon olyat, hogy tegye be az autójába a bringát és vigye olyan helyre...

Nekem pl. nincs autóm. Nem volt és nem is lesz. Van országúti bringám és szeretek vele közlekedni. Nekem akarja megmondani egy ilyen gyökér, hogy mit tegyek és mit ne? Ugyan milyen alapon? Ő szarta a Világegyetemet és ő mindennek tudója?

Nem. Ez a kis izé egy álruhás autós. Régebben berontottak ide autósok és "elmagyarázták", hogy mi a baj velünk, mit tegyünk és mit ne ééés, hogy hol a helyünk. Most ez úgy tesz, mintha bringás lenne és osztja az észt. Megy a kukába, már rég le kellett volna tiltanom.

Pinyo Creative Commons License 3 napja 0 1 238852

Kollégám szidta őket, minap csak simán lerövidített egy sétát egy királydinnyésen keresztül, a cipőtalpából szedegette ki a tankcsapdákat.

Ahol ismerem az útszéli előfordulásukat (Baross utca), ott eleve beljebb húzódok (mert amúgy eléggé konzervatív és konfliktuskerülő vagyok és nagyon az út szélére húzódva megyek).

 

Újpest Városkapu környékén a Váci utcai kerékpársáv mellett is van, tavaly ilyenkor egy pár hétig a Váci út szélén jártam inkább erre a pár száz méterre.

 

Ahol meg fűkaszálás van, ott ilyenkor duplán óvatosnak kell lenni, ki tudja, hogy a vacak kis terméseket milyen mélységig szórják be az útra.

Előzmény: altenberger (238848)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 3 napja 0 1 238851

...és mielőtt félreértésbe esnék, én, mint gyakorlott kerékpáros, kibékülök a másfél méter felével is, de alapvetően támogatom az 1,5 méter oldaltávot, gépjárművezetőként pedig alkalmazom is.

 

(sőt, ha autóvezetőként látok szembe jönni egy kerékpárost 2×1 úton, mögötte az ő előzésére készülő autóval, akkor kétféleképpen járok el:

1. ha mindhárman elférünk, hogy szembejövő kerékpáros, szembejövő autó (kettejük között biztonságos oldaltáv) és én, akkor lehúzódok jobbra, segítem a biztonságos előzést a szembejövő autósnak,

2. ha csak szűken férnénk el mindhárman, akkor a felezővonalhoz húzódok, hogy a szembejövő autósnak NE legyen helye szűken kicentizni a bringást és csak akkor előzzön, ha biztonságos oldaltávval is megteheti.)

Előzmény: OMGod (238849)
altenberger Creative Commons License 3 napja 0 0 238850

És ahol 50 km/h?

Előzmény: OMGod (238849)
OMGod Creative Commons License 3 napja 0 0 238849

miért pont egy kivételt próbálsz általánosnak láttatni? 

Előzmény: altenberger (238847)
altenberger Creative Commons License 3 napja -2 0 238848

"random helyeken jelennek meg üvegcserepek."

 

Nekem az üvegcserepekkel nincs problémám, nem szúrja ki a gumim, az üvegcserepeket ki sem kerülöm, max. beragad a minták közé, de kárt nem tesz.

 

A hosszú tüske, az az ellenségem, a múlt héten is kifogtam egyet.

Olyan, mint egy hegyes miniatűr tankcsapda, mindig felfelé áll a hegye, és elég hosszú.

 

Egyáltalán nem király! :-(

(Dinnyének sem dinnye, mert a dinnye gömb alakú! Szóval ne nevezd királydinnyének.)

Előzmény: Pinyo (238834)
altenberger Creative Commons License 3 napja 0 0 238847

Szerinted a Belvárosban, ahol 30 km/h a max. engedélyezett sebesség indokoltéletszerű a kötelező 1,5 m oldaltávolság?

Előzmény: OMGod (238845)
altenberger Creative Commons License 3 napja 0 0 238846

A Baross utca undorító, inkább kerülök a Nap utca - Losonci utcai lakótelep házai közötti sétány - Kálvária tér - Csobánc u felé.

Előzmény: Pinyo (238834)
OMGod Creative Commons License 3 napja 0 0 238845

Jó. Keresd a kifogásokat.

Az mindig olyan "előremutató".

LOL

Előzmény: altenberger (238842)
OMGod Creative Commons License 3 napja 0 0 238844

írhattam volna hosszan, hogy "európai országokban". 

Na de csak kötekedj! 

 

 

Előzmény: altenberger (238843)
altenberger Creative Commons License 3 napja -1 0 238843

Te kezdted az EU-zást.

Előzmény: OMGod (238841)
altenberger Creative Commons License 3 napja -1 0 238842

"A 15 centi sokaknak horror lehet."

 

Itt van rá az élő példa:

 

"Ashi Valkoinen 238838

Egyébként ezt az oldaltávot sok sporttárs csak addig reklamálja, amíg a tőle erősebb közlekedőtől várja el - aztán a piros-sárga jelzőlámpa jelzésre érkezve vígan elrombol 20-25 km/h-val 15-20 cm oldaltávval a lámpától induló, nyeregbe felkászálódó kerékpáros társak mellett, akkor nem fontos sem a másfél méter, sem a 70-80 cm. :("




Előzmény: OMGod (238835)
OMGod Creative Commons License 3 napja 0 1 238841

Kár volt aktuálpolitikai marhaságokat idecitálni! 

 

Előzmény: altenberger (238840)
altenberger Creative Commons License 3 napja -4 0 238840

 "EU-szerte"

 

Mint az LMBTQ+ meg a russzofóbia. :-(

Előzmény: OMGod (238835)
altenberger Creative Commons License 3 napja -1 0 238839

A 15 cm után ":-)" volt.

 

Lényeg, hogy a 1,5 m ordas nagy túlzás.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 3 napja 0 0 238838

"random helyeken jelennek meg üvegcserepek"

Sajnos ez pont egy olyan dolog, amelyre az alábbi, elég gumijellegű KRESZ-paragrafus is rendelkezik - no nem az üvegcserepekről, hanem az úttesten lévő akadályról, amelyre számítania kell a járművezetőnek:

"(4) A jármű sebességét az (1)–(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."

Sajnos a turista- és csőcselékbelvárosban az út szélén szétbaszott piásüveg olyan akadály, amelyre számítanod kell - te magad is megteszed, hiszen tudod, hogy véletlenszerűen van.

Szóval csak ilyesmire hivatkozva kérni a másfél métert, hogy mi van, ha kátyút, üvegcserepet kell kerülni, elég életszerűtlen, hiszen ha az üveg 1,6 m szélesen van szétterítve, a figyelmetlen, zsigerből kerülő kerékpáros ugyanúgy a vele párhuzamosan haladó autó alá kerül. Ilyenkor bizony, sávváltás közben, vagy sávon belül, elsőbbséget kell adni azoknak, akik irányt nem változtatva haladnak - ez érvényes a kerékpársáv melletti forgalmi sávban mellettünk haladó autóra és a sávunkon belül, de már előzésben lévő autóra is, vagy épp másik kerékpárosra is.

 

A 15 cm teljesen életszerűtlen, ott már nem egy akadály kikerülése, de egy finom kormánymozdulat is veszélyes lehet. Szerintem - kerékpárosként - a kért másfél méter fele, 70-80 cm már eléggé rendben van, főleg városi környezetben.

 

Egyébként ezt az oldaltávot sok sporttárs csak addig reklamálja, amíg a tőle erősebb közlekedőtől várja el - aztán a piros-sárga jelzőlámpa jelzésre érkezve vígan elrombol 20-25 km/h-val 15-20 cm oldaltávval a lámpától induló, nyeregbe felkászálódó kerékpáros társak mellett, akkor nem fontos sem a másfél méter, sem a 70-80 cm. :( Ezt a jelenséget az Astoriánál tudjátok a legjobban megfigyelni, Kiskörúton, irány Deák Ferenc tér fele, a villamosmegálló peronjára vezető zebránál lévő jelzőlámpa szabad jelzése után kb. 10 másodperccel zöldül ki az Astoria csomópont is, a csomópontnál a pirosnál még álló, piros-sárgánál felkászálódó bringások közé rendre a fent jelzett sebességgel esnek már be azok, akik az eggyel korábbi lámpától megindultak a szabadra, bármiféle oldaltávolság figyelembe vétele nélkül.

Előzmény: Pinyo (238834)
Pinyo Creative Commons License 3 napja 0 0 238837

Vagy vegyük példának a tegnapi Margit-szigeti hülye mókust, akit szintén hirtelen kellett kikerülnöm.

Vagy a bemélyült útszéli csatorna lefolyót és kátyú rengeteget (Váci út újpesti része).

Előzmény: Pinyo (238834)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!