Erre nagyon nehéz objektíven válaszolni, ez ugyan az mint az autó, hogy sokat dob benne az egyéni ízlés.
Manapság nem sokat számít ki a gyártó, milyen márkájú a bicikli.
Minden márka, mindenféle felszereltséggel gyárt minden kategóriában biciklit.
Én személy szerint soha nem indultam neki bicikli vásárlásnak "márkahűséggel".
Tudtam melyik kategóriás shimano szett alatt nem érdekel és megnéztem melyik gyártótól a legolcsóbb.
Hogy a gumi nem megfelelő vagy az ülés, az majdnem minden kerékpáros boltban cserélhető mielőtt átveszed a bicajt.
Nekem ami kizáró ok lenne:
- agy dinamó ha van
- ha nincs monoblock
- ha a kormány csapágyazás nem aheadset-es.
- kamu teleszkóp (helyett inkább merev villa).
- a hátsó agy/lánckeréksor legyen kazettás
- dupla falú könnyűfém felni legyen
ezek hiánya előbb utóbb apró de annál bosszantóbb hibákat fog generálni, még ritka és gyengébb igénybevétel esetén is.
(tudom sok okosságot végig hallgattam már én is, legyen karbantartva, beállítva és nem lesz vele gond... de lesz, vagy gyakran kell állítani, cserélni)
inkább ne legyen rajta rengeteg később is megvásárolható "kacat", sárvédők, dinamós lámpák, stb... csak az alapok legyenek jók.
Nem tudom, hogy egyáltalán olvas-e még valaki írott túrabeszámolót. Mindenesetre ez egy kísérlet.
Három kívánság biciklitúra: A Vértes (2019. július 4)
Ez a rövid túrabeszámoló egy három napos csomagos biciklitúra második napját írja le. (Az előző részt itt nézheted meg: https://youtu.be/v2BJlfJluCM
Nehéz éjszaka volt . Azt tanácsolják ugyanis a fogyókúra guruk, hogy délután 5 után már ne együnk. Igazuk van!? Mindenesetre a tegnap esti négy nagy tányér babgulyás valóban kemény volt. A hatás leírását a szelek szabad szárnyára bízom A megszokottnál kicsit hosszabb pakolászás után indultam Tatabányáról. Irány a Vértes Kímélő reggeli Vértessomlón. Tudjátok kire bíztam a biciklit, amíg bementem a boltba? Egy macskára, de nem ám akármilyenre Egyébként Vértessomló egy nagyon rendezett és csodaszép kis falu. Az első turisztikai célpont a Várgesztesi vár. Egy jelentősebb emelkedő után érkeztem a várhoz, amelyre sajnos csak a romjaiban is impozáns megállapítás tehető. De tudjátok kivel találkoztam? Még egy macskával A következő feladat az átkelés volt a Vértes gerincén, mégpedig egy eső mosta földúton, a Malom-völgyön keresztül. Meleg is volt, nehéz is volt tekerni elég nyűgös voltam. Vérteskozma, a kitelepített falu. Érdemes megcsodálni a szépen karbantartott üdülőfalu egyetlen utcáján a jellegzetes házakat. Na de ezután jött a lényeg: Gánt-bauxitbánya. Ez a felhagyott bánya megint a hihetetlen színekkel kápráztat el. Nem is gondoltam, hogy ennyire hatnak rám a vörösek. (Néhány héttel múlva a balkáni folyók smaragd zöld színe ejtett órákra rabul de ez majd a következő sorozat lesz.) Aki eljut a bányába, az a múzeumot nehogy kihagyja! Moszkva tér! Egy teljes metró-kocsi tör elő a földből. Csákberényben! Utánanéztem: művészi alkotás Régi nézőim már tudják, hogy milyen a biciklimen a rettenetes sebességfokozat. A Csókakői várnál bizony erre is szükség volt. Aki tudja, hogy milyen az út meredekség ott, majd írja meg A kilátás azonban mindenképp pazar. Közjátékként némi kaja utáni vadászat Bodajkon. Utána pedig a Gaja-szurdok. Élménybiciklizés Patak csobogás, árnyas rétek. Meg még néhány ezer szúnyog bónuszként. De a Csurgói víztározó panorámája több szempontból felejthetetlen. Egyrészről szép Másrészről az építkezés miatt több száz méteren bokáig süppedtem a púderben. Ez persze jót tesz a biciklinek és a csomagoknak is. Az esti szállás Bakonykútinál egy nagy fa alatt volt. Első osztályú hely Úgy aludtam, mint a bunda. De este tényleg ne egyetek négy nagy tányér babgulyást.
durva. Bringabónusz a vírusellenes harc jegyében. Az olasz állam a vételár 60 %-ig (max 500 eur) hozzájárul az egyéni mobilitást szolgáló új v. használt eszköz (bringa, pedelec, e-roller, etc) vásárlásához mindenkinek, aki 50.000-nél nagyobb lélekszámú településen vagy nagyvárosi agglomerációban lakik.
Szerintem teljesen megfelel egy átlag használatra,de ez csak az én (exta koca😎)véleményem. Aztán,ha kedvet kap,majd orientálódik valamerre. Meglátásom szerint jó a trekking,mindenhová,viszont igazából a gumi szab határt mindennek. Homokba,kavicsra,vékony a gumi. Aszfaltra vastag. Igazi mindenes gumit szerintem nem igazán kapni,ha sportolás szempontjából közelítem meg,de nem is igazán ez a gondom....Tökéletes mindenes lenne egy trekkingből,2 kerékszettel😁. Én egy 622-42 méretű gumival nyomtam,amivel végül is minden féle jellegű terepen használtam. És közben sajnáltam a biciklit. Most ott tartok,hogy kapott egy 622/28-as gumit,amivel még a kemény földuton elmegy,meg rendbeszedtem a biriglit,de már csak aszfalt utakon használom. Ezzel a gumival egész haladós lett. Aztán vettem egy használt montit,a porba/terepen leélni megfelel az is. Azzal indulok "túrázni",mert aszfalton is megy kényelmesen,és terepen is fasza,a trekkingel meg csak célirányosan "edzeni"😁 (fogyni)járok.
Tökéletes az olcsóbb is....sőtt...Az első trekkingem egy aluvázas Caprine tour volt,merev villával elöl. Alap Shimano marokváltóval és első váltóval,hátul Altus váltó volt. A hajtómű passz,névtelen. Trinty agyak,duplafalu alufelnivel,Trinty V fék. Tehát egy alap,de már nem gagy bicó. 8 év alatt csak láncot,gumit,meg 1 középcsapágyat cseréltem,meg néha szervizelgettem. A jelenlegi Kellysem az már jobb felszereltségű,végül is problémamentes az is. A montimat használtan vettem,minőségi hajtás-váltás...de gyakori törődést igényel,hogy pontos legyen. Bár,ez lehet a sok poros úttol is van. Viszont előtte a trekkingeket is hasonló környezetben használtam,azokat nem viselte meg. Ki tudja miért. Viszont a montival élvezetesebb a terepen közlekedés,a trekking meg mindig tisztán várja az aszfalt használatot. Tehát 2 bicót vegyen a fiad😀!
Nekem a defektvédő lötyik nem váltak be, hajlamosak bemenni a szelepbe, és akkor az beragad. Egy jó defektvédelemmel ellátott külső sokkal jobban bevált. 28 mm-esben évekik Continental Touring Plust használtam, két garnitúra külső elfogyott úgy, hogy ezalatt összesen egy defektem volt, a második már a kevlar védőrétegig kopott le, ez összességében nagyjából 6-7 év devektmentesség volt, 30ekm-nél több futásteljesítménnyel. Aszfaltúton, terepre nem járok. A Touring Plus gyártását beszüntette a Continental, Contact Plus lett helyette, kb. két év defekt nélkül, aztán biciklicsere volt, az új bicklire kissé szélesebb gumik kerültek, abban a méretben nem gyártanak Contact Plust. Ehelyett egy Schwalbe Marathon greenguard lett, defektem még nem volt vele másfél év alatt. A fekvőbringán 26" kerekek vannak, a touring plus abban a méretben sem volt, oda egy Schwalbe Marathon plus ment, három defekt nélküli szezonom volt.
Ezek a gumik nem olcsók, viszont számomra jól beváltak, és nem kell a defektvédő folyadékokkal vacakolnom.
Sziasztok! Cross trekking kerékpár vásárlásán gondolkodom 180000 Ft körüli áron, 3x9 sebességes kivitelben. 3 kerékpárt néztem ki: CTM Tranz 2.0, Neuzer x400, Kellys cliff 90. Ezek közül melyiket tudnátok ajánlani jó szívvel? A magasságom 185 cm, a súlyom 102 kg. Előre is köszönöm a segítséget. Linkek: www.speedbike.huwww.veddabringat.huwww.kellys.hu Ha más márkára is javaslat, azt is nagyon szívesen veszem.
Szia. Én elvagyok a hátizsákkal,csak lehet elkicsinyeltem picit🙂. ...bár végül is a szükséges dolgok elférnek benne. Egyébként nagyon kényelmes,eggyáltalán nem zavar. Persze,jobban izzad alatta a hát,mintha a csomagtartón lenne a táska,de az meg nem zavar. A felfekvő felület 2 széle "párnázott",a közepén meg szinte érezni,ahogy átfúj a szél🙂. Fene tudja. Ez az első sport,vagy biciklis hátizsákom,de tetszik. Teljesen jó.kényelmes,nem zavaró,és még jól is érzem magam vele. A montira elég,ha meg a trekkingel mégiscsak nagy túrára mennék,akkor ott az oldaltáska rá.
Azt hiszem, amit régen elsőnek jutott eszünkbe ilyen igényekhez, a Gepida Alboin 200/300 továbbra is ajánlható. (300 ha a pénz nem nagyon számít, mert persze jobb, de igazából a 200 is elég erre a célra.)
Annyi a különbség az országúti és az általad említettek között, hogy ez egy vékonyabb (21-es) gumi és nagyobb nyomással megy (8 bar körül), de van ebben is belső. Az én flakonomon nincs utalás arra, hogy belsős gumihoz van-e v. sem.
Teljesen amatőr vagyok a kerékpárok tekintetében, ezért szeretnék tőletek tanácsot kérni.
Szeretnék venni a felségemnek és magamnak egy-egy kerékpárt az alábbi használatra:
- Napi szinten vinnénk vele a gyerekeket óvodába (~1km aszfaltút), így mindenképp szükség lesz rá hátra gyermekülésre.
- Heti rendszerességgel szeretnénk a környékbeli településeken és a szabadban kerékpározni kikapcsolódás jelleggel (alkalmanként 10-20 km, aszfalt és kemény földút, sárban nem használnánk)
- Nyaraláskor magunkkal vinnénk kicsit nagyobb kirándulásokat tenni.
A fő szempont, hogy könnyen lehessen hajtani, strapabíró és kényelmes legyen.
Fontos, hogy legyen rajta csomagtartó, lámpák, sárvédők, kitámasztó.
Egyelőre a trekking kerékpárokat kezdtem el nézegetni.
Jó irányban keresgélek?
Milyen márkát érdemes venni, ami hosszú ideig szolgálni fog?
Kicsit le vagyok maradva a gumik sokaságában, én még csak belsővel szerelt gumiban használtam. (MTB, Cross Trekking, kereszt gyerek összes bicajába, rollerében)
Ott defekt után nem nagyon van tenni való, olyan volt már, hogy nagyobb szúrásnál maradt a slime lekvár szerű zöld anyagából a két gumi között.
De az is észrevétlen addig még nem kell külsőt cserélni vagy ne adj Isten egy MTB-n kőfelütéstől szét szállt belsőt.
Ha ilyen van akkor a gumizás előtt csak ki kell törölni a használható külsőt. 20 éve nem gumiztam defekt miatt és nem is javítom a defektes belsőket.
Kérdésem: van nekem is egy ilyen flakonnal, de eddig nem használtam. Országútiba is be lehet nyomni? Mi van, ha defekt van, utána milyen állapotban lesznek a gumik, nem lesz össze-vissza "ragasztós", használható marad?
Lövésem nincs már mennyi biciklis csomagtartót és táskát vettem és mennyi áll a garázsban lassan évek óta.
Egy napos túrákra eddig nekem is a hátizsák vált be a legjobban.
Salgótarjánban lakom és vonattal utazom el oda ahová a túra kezdőpontját tervezem, ez vagy egy kör vagy egy olyan útvonal szokott lenni ami ugyan azon vasút vonal mentén van a vége, vagy egy másik vasút vonal valamelyik megálló helyét érem el.
A csomagtartóra szerelhető túratáskák miatt nehézkes fel és leszállni a vonatról, a táskában vannak olyan dolgok is melyek a vonat út során szükségesek.
Amúgy sem hagynám a táskát a kerékpáron a tartalma miatt, nem szívesen ülök a lehajtható ülésekre ha nem muszáj, főleg ha más is száll fel aki hoz kerékpárt. Úgy szeretek leülni, hogy rálássak a bringára, de attól nincs kizárva, hogy a táska tartalmát valaki ne "kezdje meg".
Így számomra is a leg praktikusabb a hátizsák, amikor felszállok a vonatra a hátamon van, a bicaj így könnyű és nem akad meg a táskák miatt.
Amikor leülök akkor a vonat szükséges cuccok is ott vannak mellettem, nem kell pakolászni, táskát lecsatolni stb..
Igaz egy hátránya van, nyáron a melegben nem annyira kényelmes.
Több éve egy Decathlon-ban vásárolt 17 literes túrazsákot használok:
20 éve használom, MTB-be és Trekking-be, de rokonságban volt már gyermekkerékpárba és rollerben is.
20 éve nem javítottam defektet, amikor külső cserére kerül a sor, akkor a "zöld pöttyös" belső megy a kukába és az új külsővel együtt egy új feltöltött belső is felkerül a bicajra.
Az utóbbi időben 10 db új kerékpárt vásároltam (saját részre és kinőtt gyermekkerékpárok 1-2 évenkénti cseréje) egyetlen egyet sem hoztam el úgy az üzletből, hogy ne lenne feltöltve a két gumi Slime-al.
Soha nem tartottam pénzkidobásnak. Számomra bizonyítékok azok a külső cserekor kidobott belső gumik amin láthatóan 15-20 eltömített szúrt lyuk található.
Az útközbeni defekt javítás az egy picit macerásabb ilyen esetben. Vagyis ha a gumi nagyon sérült akkor belső kell bele ergo ki kell szedned a becsavart szelepet meg a cápatakonyt kiönteni. :- )
Ha kicsit sérült csak a külsőgumi akkor montinál van esély a spéci szakadás javító kukackákkal betömíteni a lyukat és igen ha még nem tök lapos a kerék akkor a patron általában felfújja.
DE.
Emiatt szerintem a 2 pótbelső magaddal cipelni erősen ajánlott ha nem csak a szokásos rövid/otthon közeli edzőkörökre mész. :- )