Keresés

Részletes keresés

Biciklis Józsi Creative Commons License 2020.05.22 0 5 232803

Sziasztok!

Nem tudom, hogy egyáltalán olvas-e még valaki írott túrabeszámolót. Mindenesetre ez egy kísérlet.

 

Három kívánság biciklitúra: A Vértes (2019. július 4)

Ez a rövid túrabeszámoló egy három napos csomagos biciklitúra második napját írja le. (Az előző részt itt nézheted meg: https://youtu.be/v2BJlfJluCM

 

Nehéz éjszaka volt…. Azt tanácsolják ugyanis a fogyókúra guruk, hogy délután 5 után már ne együnk. Igazuk van!? Mindenesetre a tegnap esti négy nagy tányér babgulyás valóban kemény volt. A hatás leírását a szelek szabad szárnyára bízom…
A megszokottnál kicsit hosszabb pakolászás után indultam Tatabányáról. Irány a Vértes… Kímélő reggeli Vértessomlón. Tudjátok kire bíztam a biciklit, amíg bementem a boltba? Egy macskára, de nem ám akármilyenre… Egyébként Vértessomló egy nagyon rendezett és csodaszép kis falu.
Az első turisztikai célpont a Várgesztesi vár. Egy jelentősebb emelkedő után érkeztem a várhoz, amelyre sajnos csak a „romjaiban is impozáns” megállapítás tehető. De tudjátok kivel találkoztam? Még egy macskával…
A következő feladat az átkelés volt a Vértes gerincén, mégpedig egy eső mosta földúton, a Malom-völgyön keresztül. Meleg is volt, nehéz is volt tekerni… elég nyűgös voltam.
Vérteskozma, a kitelepített falu. Érdemes megcsodálni a szépen karbantartott üdülőfalu egyetlen utcáján a jellegzetes házakat.
Na de ezután jött a lényeg: Gánt-bauxitbánya. Ez a felhagyott bánya megint a hihetetlen színekkel kápráztat el. Nem is gondoltam, hogy ennyire hatnak rám a vörösek. (Néhány héttel múlva a balkáni folyók smaragd zöld színe ejtett órákra rabul – de ez majd a következő sorozat lesz.) Aki eljut a bányába, az a múzeumot nehogy kihagyja!
Moszkva tér! Egy teljes metró-kocsi tör elő a földből. Csákberényben! Utánanéztem: művészi alkotás…
Régi nézőim már tudják, hogy milyen a biciklimen a rettenetes sebességfokozat. A Csókakői várnál bizony erre is szükség volt. Aki tudja, hogy milyen az út meredekség ott, majd írja meg… A kilátás azonban mindenképp pazar.
Közjátékként némi kaja utáni vadászat Bodajkon. Utána pedig a Gaja-szurdok. Élménybiciklizés… Patak csobogás, árnyas rétek. Meg még néhány ezer szúnyog – bónuszként.
De a Csurgói víztározó panorámája több szempontból felejthetetlen. Egyrészről szép… Másrészről az építkezés miatt több száz méteren bokáig süppedtem a púderben. Ez persze „jót tesz” a biciklinek és a csomagoknak is.
Az esti szállás Bakonykútinál egy nagy fa alatt volt. Első osztályú hely… Úgy aludtam, mint a bunda. De este tényleg ne egyetek négy nagy tányér babgulyást.

 

Ez a nap itt nézhető meg: https://youtu.be/rqX3CKScbtw
Adatok: 90km és 1166 m szintemelkedés.

 

oleandro Creative Commons License 2020.05.22 0 1 232802

durva. Bringabónusz a vírusellenes harc jegyében. Az olasz állam a vételár 60 %-ig (max 500 eur) hozzájárul az egyéni mobilitást szolgáló új v. használt eszköz (bringa, pedelec, e-roller, etc) vásárlásához mindenkinek, aki 50.000-nél nagyobb lélekszámú településen vagy nagyvárosi agglomerációban lakik.

https://www.repubblica.it/dossier/ambiente/green/2020/05/22/news/bonus_bici_le_nuove_faq_del_ministero_per_l_acquisto_dei_mezzi_green-257351960/?ref=RHPPTP-BH-I257335871-C12-P8-S2.4-T1

CB Híres Creative Commons License 2020.05.21 -1 1 232801

Jól van,jó bicó a Kellys! Viszont mostanában kezdem azt gondolni,hogy nem is a trekkingek az igazi mindenesek,hanem a montik😀. 

Előzmény: Törölt nick (232800)
CB Híres Creative Commons License 2020.05.19 0 0 232799

Szerintem teljesen megfelel egy átlag használatra,de ez csak az én (exta koca😎)véleményem. Aztán,ha kedvet kap,majd orientálódik valamerre. Meglátásom szerint jó a trekking,mindenhová,viszont igazából a gumi szab határt mindennek. Homokba,kavicsra,vékony a gumi. Aszfaltra vastag. Igazi mindenes gumit szerintem nem igazán kapni,ha sportolás szempontjából közelítem meg,de nem is igazán ez a gondom....Tökéletes mindenes lenne egy trekkingből,2 kerékszettel😁. Én egy 622-42 méretű gumival nyomtam,amivel végül is minden féle jellegű terepen  használtam. És közben sajnáltam a biciklit. Most ott tartok,hogy kapott egy 622/28-as gumit,amivel még a kemény földuton elmegy,meg rendbeszedtem a biriglit,de már csak aszfalt utakon használom. Ezzel a gumival egész haladós lett. Aztán vettem egy használt montit,a porba/terepen leélni megfelel az is. Azzal indulok "túrázni",mert aszfalton is megy kényelmesen,és terepen is fasza,a trekkingel meg csak célirányosan "edzeni"😁 (fogyni)járok.

Előzmény: Törölt nick (232798)
CB Híres Creative Commons License 2020.05.19 0 0 232797

Tökéletes az olcsóbb is....sőtt...Az első trekkingem egy aluvázas Caprine tour volt,merev villával elöl. Alap Shimano marokváltóval és első váltóval,hátul Altus váltó volt. A hajtómű passz,névtelen. Trinty agyak,duplafalu alufelnivel,Trinty V fék. Tehát egy alap,de már nem gagy bicó. 8 év alatt csak láncot,gumit,meg 1 középcsapágyat cseréltem,meg néha szervizelgettem. A jelenlegi Kellysem az már jobb felszereltségű,végül is problémamentes az is. A montimat használtan vettem,minőségi hajtás-váltás...de gyakori törődést igényel,hogy pontos legyen. Bár,ez lehet a sok poros úttol is van. Viszont előtte a trekkingeket is hasonló környezetben használtam,azokat nem viselte meg. Ki tudja miért.  Viszont a montival élvezetesebb a terepen közlekedés,a trekking meg mindig tisztán várja az aszfalt használatot. Tehát 2 bicót vegyen a fiad😀!

Előzmény: Törölt nick (232796)
Friczy Creative Commons License 2020.05.18 0 0 232795

Nekem a defektvédő lötyik nem váltak be, hajlamosak bemenni a szelepbe, és akkor az beragad. Egy jó defektvédelemmel ellátott külső sokkal jobban bevált. 28 mm-esben évekik Continental Touring Plust használtam, két garnitúra külső elfogyott úgy, hogy ezalatt összesen egy defektem volt, a második már a kevlar védőrétegig kopott le, ez összességében nagyjából 6-7 év devektmentesség volt, 30ekm-nél több futásteljesítménnyel. Aszfaltúton, terepre nem járok. A Touring Plus gyártását beszüntette a Continental, Contact Plus lett helyette, kb. két év defekt nélkül, aztán biciklicsere volt, az új bicklire kissé szélesebb gumik kerültek, abban a méretben nem gyártanak Contact Plust. Ehelyett egy Schwalbe Marathon greenguard lett, defektem még nem volt vele másfél év alatt. A fekvőbringán 26" kerekek vannak, a touring plus abban a méretben sem volt, oda egy Schwalbe Marathon plus ment, három defekt nélküli szezonom volt.

Ezek a gumik nem olcsók, viszont számomra jól beváltak, és nem kell a defektvédő folyadékokkal vacakolnom.

Előzmény: Angyal K. (232791)
CB Híres Creative Commons License 2020.05.18 0 0 232794

Szia! Nekem a Kellys Cliff van,de csak az 50es.  Teljesen jó! A 90es biztosan magasabb felszereltségű. Szerintem minőségi bicó.

Előzmény: 380007 (232793)
380007 Creative Commons License 2020.05.18 0 0 232793

Sziasztok! Cross trekking kerékpár vásárlásán gondolkodom 180000 Ft körüli áron, 3x9 sebességes kivitelben. 3 kerékpárt néztem ki: CTM Tranz 2.0, Neuzer x400, Kellys cliff 90. Ezek közül melyiket tudnátok ajánlani jó szívvel? A magasságom 185 cm, a súlyom 102 kg. Előre is köszönöm a segítséget. Linkek: www.speedbike.hu www.veddabringat.hu www.kellys.hu Ha más márkára is javaslat, azt is nagyon szívesen veszem. 

CB Híres Creative Commons License 2020.05.18 0 0 232792

Szia. Én elvagyok a hátizsákkal,csak lehet elkicsinyeltem picit🙂. ...bár végül is a szükséges dolgok elférnek benne. Egyébként nagyon kényelmes,eggyáltalán nem zavar. Persze,jobban izzad alatta a hát,mintha a csomagtartón lenne a táska,de az meg nem zavar. A felfekvő felület  2 széle "párnázott",a közepén meg szinte érezni,ahogy átfúj a szél🙂. Fene tudja. Ez az első sport,vagy biciklis hátizsákom,de tetszik. Teljesen jó.kényelmes,nem zavaró,és még jól is érzem magam vele. A montira elég,ha meg a trekkingel mégiscsak nagy túrára mennék,akkor ott az oldaltáska rá.

Előzmény: Angyal K. (232780)
Angyal K. Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232791
Előzmény: Veszpremi (232785)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232790

Akkor marad a Gepida.

 

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: H_G (232789)
H_G Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232789

Nem jobb már, sőt. Borzalmas összsúly és törékeny olcsó tajváni alkatrészek.

 

Előzmény: XNC (232788)
XNC Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232788

Régen nagyon jó volt a Csepel.

Hogy most milyen azt nem tudom.

Talán jobb, mint a többi magyar "sufnigyártó".

Előzmény: stevemegane (232787)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232787

Köszönöm.

 

Azért számít a pénz, mert ilyen kevés használatra nem szeretnék túl sokat költeni.

 

A Csepel biciklikről mi a vélemény?

Előzmény: H_G (232786)
H_G Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232786

Azt hiszem, amit régen elsőnek jutott eszünkbe ilyen igényekhez, a Gepida Alboin 200/300 továbbra is ajánlható. (300 ha a pénz nem nagyon számít, mert persze jobb, de igazából a 200 is elég erre a célra.)

 

Előzmény: XNC (232784)
Veszpremi Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232785

Annyi a különbség az országúti és az általad említettek között, hogy ez egy vékonyabb (21-es) gumi és nagyobb nyomással megy (8 bar körül), de van ebben is belső. Az én flakonomon nincs utalás arra, hogy belsős gumihoz van-e v. sem.

Előzmény: Angyal K. (232782)
XNC Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232784

Jó irányba keresgélsz.

Abban nem tudok segíteni, hogy manapság melyik a megbízható.

Előzmény: stevemegane (232783)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232783

Sziasztok!

 

Teljesen amatőr vagyok a kerékpárok tekintetében, ezért szeretnék tőletek tanácsot kérni.

 

Szeretnék venni a felségemnek és magamnak egy-egy kerékpárt az alábbi használatra:

- Napi szinten vinnénk vele a gyerekeket óvodába (~1km aszfaltút), így mindenképp szükség lesz rá hátra gyermekülésre.

- Heti rendszerességgel szeretnénk a környékbeli településeken és a szabadban kerékpározni kikapcsolódás jelleggel (alkalmanként 10-20 km, aszfalt és kemény földút, sárban nem használnánk)

- Nyaraláskor magunkkal vinnénk kicsit nagyobb kirándulásokat tenni.

 

A fő szempont, hogy könnyen lehessen hajtani, strapabíró és kényelmes legyen.

Fontos, hogy legyen rajta csomagtartó, lámpák, sárvédők, kitámasztó.

 

Egyelőre a trekking kerékpárokat kezdtem el nézegetni.

Jó irányban keresgélek?

 

Milyen márkát érdemes venni, ami hosszú ideig szolgálni fog?

 

Köszönöm a tanácsokat.

Angyal K. Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232782

Kicsit le vagyok maradva a gumik sokaságában, én még csak belsővel szerelt gumiban használtam. (MTB, Cross Trekking, kereszt gyerek összes bicajába, rollerében)

 

Ott defekt után nem nagyon van tenni való, olyan volt már, hogy nagyobb szúrásnál maradt a slime lekvár szerű zöld anyagából a két gumi között.

De az is észrevétlen addig még nem kell külsőt cserélni vagy ne adj Isten egy MTB-n kőfelütéstől szét szállt belsőt.

Ha ilyen van akkor a gumizás előtt csak ki kell törölni a használható külsőt. 20 éve nem gumiztam defekt miatt és nem is javítom a defektes belsőket.

Addig használom még a külső engedi.

 

 

 

 

Előzmény: Veszpremi (232781)
Veszpremi Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232781

Kérdésem: van nekem is egy ilyen flakonnal, de eddig nem használtam. Országútiba is be lehet nyomni? Mi van, ha defekt van, utána milyen állapotban lesznek a gumik, nem lesz össze-vissza "ragasztós", használható marad?

Előzmény: Angyal K. (232779)
Angyal K. Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232780

Lövésem nincs már mennyi biciklis csomagtartót és  táskát vettem és mennyi áll a garázsban lassan évek óta.

Egy napos túrákra eddig nekem is a hátizsák vált be a legjobban.

 

Salgótarjánban lakom és vonattal utazom el  oda ahová a túra kezdőpontját tervezem, ez vagy egy kör vagy egy olyan útvonal szokott lenni ami ugyan azon vasút vonal mentén van a vége, vagy egy másik vasút vonal valamelyik megálló helyét érem el.

 

A csomagtartóra szerelhető túratáskák miatt nehézkes fel és leszállni a vonatról, a táskában vannak olyan dolgok is melyek a vonat út során szükségesek.

Amúgy sem hagynám a táskát a kerékpáron a tartalma miatt, nem szívesen ülök a lehajtható ülésekre ha nem muszáj, főleg ha más is száll fel aki hoz kerékpárt. Úgy szeretek leülni, hogy rálássak a bringára, de attól nincs kizárva, hogy a táska tartalmát valaki ne "kezdje meg".

 

Így számomra is a leg praktikusabb a hátizsák, amikor felszállok a vonatra a hátamon van, a bicaj így könnyű és nem akad meg a táskák miatt.

Amikor leülök akkor a vonat szükséges cuccok is ott vannak mellettem, nem kell pakolászni, táskát lecsatolni stb..

 

Igaz egy hátránya van, nyáron a melegben nem annyira kényelmes.

 

Több éve egy Decathlon-ban vásárolt 17 literes túrazsákot használok:

https://www.decathlon.hu/hatizsak-fh900-helium-17-l-id_8358968.html

 

A vizes tasakot nem használom. Egy napos túrára elegendő:

 

- Étel

- Pótbelső, gumi leszedő, szerszám készlet.

- WC papír, törlőkendő, gyógyszerek

- váltás póló (mez),

- személyes okmányok, pénztárca

- Telefon, töltő, powerbank

- Szemüveg

- jelenleg sebészeti arcmaszk 2 db

 

Előzmény: CB Híres (232772)
Angyal K. Creative Commons License 2020.05.17 0 0 232779

20 éve használom, MTB-be és Trekking-be, de rokonságban volt már gyermekkerékpárba és rollerben is.

20 éve nem javítottam defektet, amikor külső cserére kerül a sor, akkor a "zöld pöttyös" belső megy a kukába és az új külsővel együtt egy új feltöltött belső is felkerül a bicajra.

 

Az utóbbi időben 10 db új kerékpárt vásároltam (saját részre és kinőtt gyermekkerékpárok 1-2 évenkénti cseréje) egyetlen egyet sem hoztam el úgy az üzletből, hogy ne lenne feltöltve a két gumi Slime-al.

 

Soha nem tartottam pénzkidobásnak. Számomra bizonyítékok azok a külső cserekor kidobott belső gumik amin láthatóan 15-20 eltömített szúrt lyuk található.

 

Előzmény: ElPoltorato (232777)
odba14 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 232778

https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-plus-mtb

 

Passo ilyennel jött haza Angliából időnként igen kemény terepen:
https://www.youtube.com/watch?v=EXHo4L6YgZY

 

Ja és mellékesen nekem is ilyen van :)

Jól bírja az akácost, nem kopik és még aszfalton is lehet haladni vele.

 

A slime nem rossz de eltömi a szelepet is...

Előzmény: duke811 (232770)
ElPoltorato Creative Commons License 2020.05.15 0 0 232777

Slime lötyi nem ért semmit, pénzkidobás volt.

A tömör gumi ,20 ezer darabja nem olcsó, de szerintem ha általa elfelejthetjük a defektet megéri.

Kopásról azt írják róla, hogy akár felniig használható, bár ezt kötve hiszem ha lefogy róla a mintázat.

Vilard1 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 232776

Duke 811 nézd:

 

A bombabiztos defektgátlás a tömörgumi. :- )))

 

Addig is amíg nincs ebből boltban olcsón kapható marad a belső nélküli megoldások halmaza.

 

Ezt találtam még anno, de nem használtam ilyet:

https://tannus.co.uk/product/armour_shop/

Kicsit nehéznek tűnik de kinek mi számít. :- )

 

Vil

 

 

 

Előzmény: duke811 (232767)
Vilard1 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 232775

Hello Giordano,

 

Az útközbeni defekt javítás az egy picit macerásabb ilyen esetben. Vagyis ha a gumi  nagyon sérült akkor belső kell bele ergo ki kell szedned a becsavart szelepet meg a cápatakonyt kiönteni. :- )

Ha kicsit sérült csak a külsőgumi akkor montinál van esély a spéci szakadás javító kukackákkal betömíteni a lyukat és igen ha még nem tök lapos a kerék akkor a patron általában felfújja.

 

DE.

 

Emiatt szerintem a 2 pótbelső magaddal cipelni erősen ajánlott ha nem csak a szokásos rövid/otthon közeli edzőkörökre mész. :- )

 

Hajrá!

 

Vil

Előzmény: Giordano (232765)
XNC Creative Commons License 2020.05.15 0 0 232774

Tanulságos történet.

Előzmény: SzeZo (232773)
SzeZo Creative Commons License 2020.05.15 0 2 232773

Még magam előtt látom Kivi és mások sorait, ahogy váltig állítják, hogy nem lehet eldönteni a zaj okozóját egy csupafém bringán. Nem kételkedtem igazukban, de a napokban tökéletes bizonyítást nyert az állítás.

Úgy másfél évvel ezelőtt kezdtem hallani az országúti kormánya felől valami csörömpölést. Időnként elhalt, máskor erősödött. Volt olyan túra, hogy egyáltalán nem jelentkezett. Tapogattam az alkatrészeket, próbáltam kulccsal, imbusszal húzni egyiket-másikat, de semmi eredmény. Még a hátsó tengely környékét is vizsgáltam.

Hétvégén viszont rátett egy lapáttal a zajforrás. Rázósabb szakaszok után (akad egy-két ilyen térségünkben) egy kattanást is hallottam a hajtómű felől. Megálltam, hogy megkeressem az okát, de semmit nem találtam. Kicsit félve ereszkedtem le Két-Bükkfától, mert azt hittem, a lejtőn esik szét alattam a jószág.

Egy vízcsapnál figyeltem fel a pumpámra. A kulacstartó alá rögzített tartóban volt, de furcsán félrefordult a feje. Vissza akartam fordítani és meglepve tapasztaltam, hogy szinte szabadon forog a tartóban (hossztengely irányban). A rögzítő kallantyú is lötyög. Egyből megoldódott a zaj-rejtély. A hosszabb ideje tartó csörömpölést a pumpafejet szelepre rögzítő kallantyú rezgése okozta, a rázós szakaszon végzett kigurulás utáni hajtásnál meg, az elforduló pumpafejbe ütköző hajtókar okozta a zavart.

Ezen a héten a pumpa a hátizsákban volt. Zörej? Nulla.

CB Híres Creative Commons License 2020.05.14 0 2 232772

Meglett a hátizsák😀! Végül is a trekkingemről áttettem a váztáskát,már úgyis napszítta volt😁,ezen meg úgyis retkes lessz mindig. Arra terveztem egyébként is másikat venni.Abba elfér a pumpa,szerszámok,1db belső,defekt javító készlet,és a "szerelő"kesztyű. A táskába meg kényelmesen a többi ,,,víz,kulcs,telefon,szemüvegtok,esőkabát,stb,még 1 belső(nem bízom a véletlenre). Nem egy nagy táska ez se😎,de a másiknál azért nagyobb...és bicajozni vele "ég és a föld"! Ma csak egy 2 órás földutas tekergésre tellett,de hétvégére tervezek egy hosszabb kiruccanást...ott majd kipróbálódik. Így elsőre teljesen jó🙂!

Alexfux Creative Commons License 2020.05.13 0 0 232771

Pölö. Nekem is van egy és elégedett vagyok vele.

Előzmény: NAR (232762)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!