Azt hiszem, amit régen elsőnek jutott eszünkbe ilyen igényekhez, a Gepida Alboin 200/300 továbbra is ajánlható. (300 ha a pénz nem nagyon számít, mert persze jobb, de igazából a 200 is elég erre a célra.)
Annyi a különbség az országúti és az általad említettek között, hogy ez egy vékonyabb (21-es) gumi és nagyobb nyomással megy (8 bar körül), de van ebben is belső. Az én flakonomon nincs utalás arra, hogy belsős gumihoz van-e v. sem.
Teljesen amatőr vagyok a kerékpárok tekintetében, ezért szeretnék tőletek tanácsot kérni.
Szeretnék venni a felségemnek és magamnak egy-egy kerékpárt az alábbi használatra:
- Napi szinten vinnénk vele a gyerekeket óvodába (~1km aszfaltút), így mindenképp szükség lesz rá hátra gyermekülésre.
- Heti rendszerességgel szeretnénk a környékbeli településeken és a szabadban kerékpározni kikapcsolódás jelleggel (alkalmanként 10-20 km, aszfalt és kemény földút, sárban nem használnánk)
- Nyaraláskor magunkkal vinnénk kicsit nagyobb kirándulásokat tenni.
A fő szempont, hogy könnyen lehessen hajtani, strapabíró és kényelmes legyen.
Fontos, hogy legyen rajta csomagtartó, lámpák, sárvédők, kitámasztó.
Egyelőre a trekking kerékpárokat kezdtem el nézegetni.
Jó irányban keresgélek?
Milyen márkát érdemes venni, ami hosszú ideig szolgálni fog?
Kicsit le vagyok maradva a gumik sokaságában, én még csak belsővel szerelt gumiban használtam. (MTB, Cross Trekking, kereszt gyerek összes bicajába, rollerében)
Ott defekt után nem nagyon van tenni való, olyan volt már, hogy nagyobb szúrásnál maradt a slime lekvár szerű zöld anyagából a két gumi között.
De az is észrevétlen addig még nem kell külsőt cserélni vagy ne adj Isten egy MTB-n kőfelütéstől szét szállt belsőt.
Ha ilyen van akkor a gumizás előtt csak ki kell törölni a használható külsőt. 20 éve nem gumiztam defekt miatt és nem is javítom a defektes belsőket.
Kérdésem: van nekem is egy ilyen flakonnal, de eddig nem használtam. Országútiba is be lehet nyomni? Mi van, ha defekt van, utána milyen állapotban lesznek a gumik, nem lesz össze-vissza "ragasztós", használható marad?
Lövésem nincs már mennyi biciklis csomagtartót és táskát vettem és mennyi áll a garázsban lassan évek óta.
Egy napos túrákra eddig nekem is a hátizsák vált be a legjobban.
Salgótarjánban lakom és vonattal utazom el oda ahová a túra kezdőpontját tervezem, ez vagy egy kör vagy egy olyan útvonal szokott lenni ami ugyan azon vasút vonal mentén van a vége, vagy egy másik vasút vonal valamelyik megálló helyét érem el.
A csomagtartóra szerelhető túratáskák miatt nehézkes fel és leszállni a vonatról, a táskában vannak olyan dolgok is melyek a vonat út során szükségesek.
Amúgy sem hagynám a táskát a kerékpáron a tartalma miatt, nem szívesen ülök a lehajtható ülésekre ha nem muszáj, főleg ha más is száll fel aki hoz kerékpárt. Úgy szeretek leülni, hogy rálássak a bringára, de attól nincs kizárva, hogy a táska tartalmát valaki ne "kezdje meg".
Így számomra is a leg praktikusabb a hátizsák, amikor felszállok a vonatra a hátamon van, a bicaj így könnyű és nem akad meg a táskák miatt.
Amikor leülök akkor a vonat szükséges cuccok is ott vannak mellettem, nem kell pakolászni, táskát lecsatolni stb..
Igaz egy hátránya van, nyáron a melegben nem annyira kényelmes.
Több éve egy Decathlon-ban vásárolt 17 literes túrazsákot használok:
20 éve használom, MTB-be és Trekking-be, de rokonságban volt már gyermekkerékpárba és rollerben is.
20 éve nem javítottam defektet, amikor külső cserére kerül a sor, akkor a "zöld pöttyös" belső megy a kukába és az új külsővel együtt egy új feltöltött belső is felkerül a bicajra.
Az utóbbi időben 10 db új kerékpárt vásároltam (saját részre és kinőtt gyermekkerékpárok 1-2 évenkénti cseréje) egyetlen egyet sem hoztam el úgy az üzletből, hogy ne lenne feltöltve a két gumi Slime-al.
Soha nem tartottam pénzkidobásnak. Számomra bizonyítékok azok a külső cserekor kidobott belső gumik amin láthatóan 15-20 eltömített szúrt lyuk található.
Az útközbeni defekt javítás az egy picit macerásabb ilyen esetben. Vagyis ha a gumi nagyon sérült akkor belső kell bele ergo ki kell szedned a becsavart szelepet meg a cápatakonyt kiönteni. :- )
Ha kicsit sérült csak a külsőgumi akkor montinál van esély a spéci szakadás javító kukackákkal betömíteni a lyukat és igen ha még nem tök lapos a kerék akkor a patron általában felfújja.
DE.
Emiatt szerintem a 2 pótbelső magaddal cipelni erősen ajánlott ha nem csak a szokásos rövid/otthon közeli edzőkörökre mész. :- )
Még magam előtt látom Kivi és mások sorait, ahogy váltig állítják, hogy nem lehet eldönteni a zaj okozóját egy csupafém bringán. Nem kételkedtem igazukban, de a napokban tökéletes bizonyítást nyert az állítás.
Úgy másfél évvel ezelőtt kezdtem hallani az országúti kormánya felől valami csörömpölést. Időnként elhalt, máskor erősödött. Volt olyan túra, hogy egyáltalán nem jelentkezett. Tapogattam az alkatrészeket, próbáltam kulccsal, imbusszal húzni egyiket-másikat, de semmi eredmény. Még a hátsó tengely környékét is vizsgáltam.
Hétvégén viszont rátett egy lapáttal a zajforrás. Rázósabb szakaszok után (akad egy-két ilyen térségünkben) egy kattanást is hallottam a hajtómű felől. Megálltam, hogy megkeressem az okát, de semmit nem találtam. Kicsit félve ereszkedtem le Két-Bükkfától, mert azt hittem, a lejtőn esik szét alattam a jószág.
Egy vízcsapnál figyeltem fel a pumpámra. A kulacstartó alá rögzített tartóban volt, de furcsán félrefordult a feje. Vissza akartam fordítani és meglepve tapasztaltam, hogy szinte szabadon forog a tartóban (hossztengely irányban). A rögzítő kallantyú is lötyög. Egyből megoldódott a zaj-rejtély. A hosszabb ideje tartó csörömpölést a pumpafejet szelepre rögzítő kallantyú rezgése okozta, a rázós szakaszon végzett kigurulás utáni hajtásnál meg, az elforduló pumpafejbe ütköző hajtókar okozta a zavart.
Ezen a héten a pumpa a hátizsákban volt. Zörej? Nulla.
Meglett a hátizsák😀! Végül is a trekkingemről áttettem a váztáskát,már úgyis napszítta volt😁,ezen meg úgyis retkes lessz mindig. Arra terveztem egyébként is másikat venni.Abba elfér a pumpa,szerszámok,1db belső,defekt javító készlet,és a "szerelő"kesztyű. A táskába meg kényelmesen a többi ,,,víz,kulcs,telefon,szemüvegtok,esőkabát,stb,még 1 belső(nem bízom a véletlenre). Nem egy nagy táska ez se😎,de a másiknál azért nagyobb...és bicajozni vele "ég és a föld"! Ma csak egy 2 órás földutas tekergésre tellett,de hétvégére tervezek egy hosszabb kiruccanást...ott majd kipróbálódik. Így elsőre teljesen jó🙂!
Ez mondjuk országuti, nekem terepre kéne valami biztosabb. Lötyi van benne, ami kb 8 defektet fogott meg de utána feladta a harcot! :) Az lenne a jó ha a külső eleve megfogná a defektek nagy részét. Ezért gondoltam ha szalag is van benne talán még frankóbb lehet a dolog. Plusz még egy prémium külső és a szögesdróton is átmehetek vele! :)
Én soha nem használtam még defektgátló lötyit és szalagot sem. Ellenben ahogy áttértem a conti gp4000 később 5000-es köpenyekre, csak olyan defektem volt, hogy pl. elcsúszott a felniszalag és a felni kivágta, pedig aki velem tartott ugyan azon az útvonalon, volt több defektje.
Persze drága ez a köpeny, ráadásul kopik nagyon, viszont a defektvédelem mellett még pozitív, hogy nagyon tapad.
Értem én, hogy nem nagyon kell útközben javítani, vagy, ha mégis akkor komoly a baj, de azért mégis fel akarok készülni amennyire lehet. 2 patron van nálam a nyeregtáskában. Patronos fújóval gondolom fel lehet "durrantani" nem?
Otthonra nem kell a tartályos pumpa mert van kompresszor (mondjuk sosem fújtam még vele bringa kereket, meg is kell oldjam, hogy szingó szelephez tudjak csatlakozni). A lényeg, hogy pumpa nem kell speciális, otthon, viszont útközbenre valami javító cucc mégis. Gondolom az fontos, hogy rá tudjak fújni, ha meg javítani kell, akkor folt belülről és patron. ?
A gumi tubeless ready, illetve 2bliss ready, ami remélem ugyan azt jelenti, de a bringa specifikációjában az is van, hogy "Full tubeleless ready Axis wheels". Most belsővel van szerelve, megnéztem (és egyébként nagyon nezezen jött le, nagyon passzentos, évek óta nem használtam gumileszedőt, na most kellett).
Azt nem tudom, az, hogy "Full tubeleless ready Axis wheels" azt jelenti-e, már a szalag is fel van ragasztva vagy a felniszalagot le kell szedjem és tömítőszalagot feltenni.
Már összeraktam, most jutott eszembe, megnézhettem volna, hogy ragasztva van-e ez a felniszalag. Egyébként szépen faltól falug megy és felsimul szépen körben. Mind1, holnap szétszedem megint megnézni.
Egy GPS-es pulzusmérős óra, amihez veszel egy kompatibilis pedálfordulat szenzort.
Nem ismerem a típust de kb ez a legolcsóbb verzió amihez kell egy kopatibilis pulzusmérő pánt és pedálfordulat jeladó, amivel összesen kb 45.000,- Ft a szett