Eloszor erdemes eldontened, hogy mire akarod hasznalni a pumpat. Ha olyan szeleped van amit egy benzinkutnal fel lehet fujni, akkor szerintem az a legkenyelmesebb, ilyekor a pumpa csak arra kell, hogy defekt eseten fel tudd fujni. Ilyenkor jo a kis pumpa, de ezzel eleg nehez felfujni a kereket, fizikai ero es nemi gyakorlat kell hozza. Ugyan ez all a vazra rakhato kicsit nagyobb pumpaknal, ezekkel kicsit konnyebb pumpalni viszont nem fer be egy taskaba, ha magaddal viszed lopasvedelem gyanant amig otthagyod valahol a bicajt. A csoves, ralepos, esetleg labbal nyomos, nyomasmeros stb. pumpakkal sokkal konnyebb jo kemenyre felpumpalni a gumit, rendszeres hasznalatra en ezt ajanlom ha a benzinkut nem jatszik.
Szoval ugy nez ki hogy nem csak bicajbol kell ketto, hanem pumpabol is!
Azért, ha összeadod azt az utat, amit az oda-vissza huzigálás adta cm3-t belenyom a gumiba, kb. egy hosszabb "csak oda" pumpa teljesítményével ér fel.
De ha nagyobb teljesítmény kell, mint a 3 bar, akkor ne vegyél ilyen pumpát, mert szétmegy ...ez tényleg csak túlélésre jó. (legalábbis az enyém ..., bár lehet, hogy az újak már bikák, de a Shwarcinak is kiújjulna az aranyere mire 4,5 bar-ra felnyomna egy gumit.)
Ez megint attól függ mire használod...
Ha túlélésre, akkor szerintem jó, ha minden nap ezzel fujod fel az egész lakótelep összes bringagumiját, akkor semmiképpen..
Én félévente használom, mert évenként 1,2 defektem szokott lenni.
Az igaz, hogy az ember leizzad - meg kell küzdeni - mire felfujja a kereket, de mi a francnak vigyek egy ötven kilós pumpát, ha úgyis kicsi az esélye a defektnek.
Szóval, szerintem útra jó, de otthoni használatra nem, de mivel már elég sok a benzinkút otthonra nem is nagyon kell pumpa, persze ha nem valami speciális szeleped van. Ha leereszt a gumi, akkor ezzel a kis bisz-basszal felfujom, úgy két bar-ra és elvergődök a legközelebbi benzinkútig. Eddig még nem dobtak ki egyik benzinkútról sem ...
Nekem orosz típusú lábbal taposható, légnyomásméros pumpám van a KGST piacról. 5 kiló(gram) Buli.
Van egy kézi is, pont beszorul a vázba, ott lehet vinni, nem zavar. Az se rossz.
stoki,
Akkor szerinted ez jobb, mint a hagyományos, földre helyezendo, rálépendo, fel-lehúzandó variáció??? Nekem kicsit kérdéses volt, hogy fel lehet ezzel pumpálni egy kereket, mert olyan pici???
Nekem is ilyen van, vagy még kisebb, a buli benne az, hogy tolod, húzod pumpál.
Szerintem jó, mivel csak végszükség esetén kell... (egyébként ott a benzinkút)
Jaj, ez nagyon jó téma.
Én is akartam venni, de én olyant keresek amit lábbal kell pumpálni. Az apukámnak volt ilyen, annó még "nyugatról" hozta, szeretnék egy olyant magamnak is. Nos fijjuk, hol vegyek?
Arabella
Segítenétek nekem?? Nagy hordereju a probléma, szóval kellene egy pumpát vennem. Ma láttam is egy nagyon kicsit, ilyen miniaturt még nem láttam életemben, de nem tudom mennyire jó ez, azon kívül, hogy kis helyen elfér és könnyu, kb. 25 cm hosszu mindössze. Jó ez???
Nem mondom, hogy megvígasztaltatok. Pedig úgy szeretem a Favoritomat. Két bicikli kell egy embernek?
Asszem 14 sebességes agyváltók is vannak. Nem versenyzoktol jókat hallottam róluk, tartósak, kevés karbantartást igényelnek. Nem tudom, kemény hegyi terepeken mit csinálnak.
Nem fogo fek: szerintem ha mar eleget foglalkoztal vele es meg mindig nem fog, akkor rossz fekbeteteket hasznalsz. Nekem is volt ilyen problemam, de amikor a regiek elkoptak es ujat vettem, akkor az eladotol tanacsot kertem hogy melyik olcsobb tipust ajanlja ami jol tapad/kevesse kopik, stb. Bejott.
Trekking: Nekem nem tul szimpatikusak a trekking bringak. Kicsit ilyen kicsit olyan, de epp ezert szerintem nagyon szuk hasznalatot eredmenyeznek. Hegyen nem eleg eros, orszaguton nem eleg konnyu es gyors. Persze aki ovatosan teker (nem szagul, nem ugrat szegelyrol szegelyre, stb) csak ugy tatasan, annak nagyon jol bevalhat, de aki szeret orszaguton gyorsan haladni, erdoben pedig nem kerulgetni az osszes tocsat, az csak mindig ugy fogja erezni hogy sehol sem jo.
Agyvaltok: mit tudotok az ujabb agyvaltokrol? Regebben en csak 3 sebessegest ismertem, de latom a Schwinn is arul mar 7 sebesseges agyvaltos szep turabiciklit. Gondolom kevesbe koszolodik, stb. de eleg tartosak, terhelhetok ezek a valtok?
Hasznalt versenybringa: en ilyeneket gyakran latok szervizekben, boltokban hirdetni a faloujsagon, a kiszolgalotol is erdeklodhetsz (perszen nem a tescora gondolok). Egeszen olcson pedig videki piacokon kaphatoak (, de ehhez eles szem kell :-) kidobott osztrak versenybringak.
Csak azt tudom felhozni mentsegemre, hogy amikor ezt a "tuningolast" csinaltam, a megfizetheto bicajkinalat a Csepelben es a Favoritban merult ki. Ha a befektetett munkat es az eredmenyt nezem, akkor erdemesebb lett volna ket honapra elmenni szenet lapatolni es a keresett penzbol uj bicajt venni.
Annyira fusztrált vagyok, hogy rossz az idő, meg nincs jó biciklim, meg éhes vagyok, hogy lenyelem a betüket. Asszem nem is írok ide többet, mert csak mindig kifigurázzátok egyetlen biciklis barátnétokat:))
Arabella( hüp-hüp)
NA látjátok mire leírom ezt a varázslatot, már egy próbálkozó csóka(Madárka) le is írja konkrétan az esetet.
Azért örülök, mert Madárkával végülis egy dolgot kezdünk fújni, de Madárka még gyakorlati példával is jön és így még jobban meggondolandó, mert úgy tűnik a favorit gyenge erre a feladatra (vagy Madárka gányol ;-)???)
Madarka nem mond hülyeségeket, sőt ..., de mivel te trekinget akarsz egy favoritból az már nem egy könnyű dolog.
Egyébként szerintem a treking egy jó találmány, de sajnos nem igazán terjedt el, pedig tényleg lehet, hogy az lenne a közös nevező.
Egy treking gép - tudomásom szerint - szinte csak abban különbözik a montitól, hogy 27-es vékonyabb gumikon gurul a váz geometriája meg a verseny és a monti között helyezkedik el. Ebből az következik, hogy a fékek inkább montifékek, így ez nehezen járható, mivel - bár régiek már a favorit ismereteim, de ha jól emlékszem - a féktuskók nincsenek felhegesztve (minek is , hiszen félverseny). Ezt megcsináltatni már pénzbe kerül, viszont a félverseny fékek meg nem nagyon vannak (patkófékek) normálisak, csak a spéci gépekhez (tudomásom szerint).
A felnit és a gumikat ledobhatod róla, hiszen a régi típusú alufelnik elég szarok voltak. (L, ego* ajánlatát). A hajtómű kérdése megint sok pénzbe kerül és nem biztos, hogy kapsz még arra a hajtóműtengelyre egy monti első hajtóművet, de szerintem jobban jársz, ha nem bántod. Esetleg racsnit kéne cserélni nagyobbakra, de vigyázz, ha jól emlékszem ezen a gépen még régi típusú (pantográf ha nem keverem) váltó van, ami nem tud annyi láncszemet felvenni, mint a montiváltó.
...kezd szűkülni a kör.
HA ebből a gépből egy "fél"trekinget akarsz csinálni én a felnikhez és a gumikhoz nyúlnék, a pedálhoz, valamint a kormányhoz és esetleg az üléshez. A féken el lehet gondolkodni, de ehhez már egy hegesztő-kerékpármester kell. A hajtóművet nem bántanám (többek között ezért "fél" treking).
A csomagtartó és egyéb ilyen varázslat természetes leugrik, bár ha viszel magaddal cuccot, akkor nem kéne levenni a csomagtartót.
Mint látod elég nehéz a dolog és elég szerények a lehetőségek (szerintem), így csak finomítani tudsz a dolgon.
Kemény pénzek jól gondold meg nem e célszerű egy használt treket venni.
Hátizsák, biciklistáska ???
Ez attól függ, ha egy napos, akkor azt meg lehet oldani hátizsákkal, de töb naposra mindenképpen biciklistáska. Bár én is hátizsákkal szoktam nyomulni (egy napos), de pusztán ez pénz kérdése én (is) inkább biciklistáska hívő vagyok, hiszen elég sokszor az embernek magát a bringán tartani nem hogy még a több tonnás hátizsákot.
Hogyha "bankkártya" kirándulásról, vagy városba megy az ember, akkor célszerűbb a hátizsák.
Nekem egy favoritnal jobb felni oszvissz fel evig birta, mert neha turaistautakra is ramentem. Azota duplafalu van, ez birja. De ha regi favorit vazad van amibe 630cm-es kerek kell nem biztos, hogy kapsz bele duplafalut kereket. Aztan a favorit vaz adta fel a terepet, pedig nem vagyok sem nagyon nehez meg nem is tekerek tul erosen. A hatso papucs (ami a kereket tartja) torott el. Ja, meg a regi favorit vazban lemezbol van a ket merevito a ket hatso villa kozott. Ezt is ki kellett cserelni csore, mert eltort a forrasztasa. Persze ezek jo draga dolgok, mert szakember meg hegesztes meg festes utana...
Szoval en inkabb aszondanam, hogy vegyel valami terepbicajt, a favoriton talan a csomagtarto az egyetlen terepen is hasznalhato alkatresz.
En nem vagyok hatizsakparti, iszonyuan be lehet ala izzadni akarmilyen szuper is a hatizsak, es nem szeretem ha csavarni kell a vizet a polombol.