Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők:lámpaelőre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
191. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2019. december 11. (szerda)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Bármi lehet, de ugyan miért téptem volna el, amikor ezt nem kellett feszegetni? Amikor hajlítgattam a kilógó drótokat, hogy ne szúrjanak tovább befelé, akkor egyáltalán nem tűntek törékenynek. Van olyan külsőm, amit csak gyilkolva tudok feltenni-levenni, talán Easy Street, de az viszonylag olcsó volt, és egy szezon alatt amúgy is csontig kopik. Annak a peremén látszik is a feszegetés utólag, ezen viszont nem.
Itt két drót bújt elő, azonos irányból, de eltérő hosszan. Elvileg ezek végtelenítve vannak? Hogyan? És ha megszűnik a végtelenítés, akkor a hajtás során folyamatosan bújik ki a drót?
Itt és itt nem látszik, hogy különösebben lezárnák a huzalvégeket. Még arra gondoltam, hogy mivel a felni belsején is vannak kisebb dudorok, talán hegesztés, lehet, hogy ha pont a huzalvég mellé kerül egy dudor, akkor az befelé nyomhatja a véget? Ezt nehéz lenne pozícionálással kivédeni, mert amíg jó a külső, nem tudni, hol vannak huzalvégek. Talán ki kellene köszörülni belülről a felnit? Csak nehogy akkor meg az essen szét! :)
nem lehet hogy felrakáskor eltépted a drótokat? nekem ilyen akkor volt, amikor a sok-sok éves gumi széthullott (elöregedett) és levált a perem, kijöttek a drótok. de azok egyben voltak, csak szép rozsdás mind.
Tapasztaltatok már ilyet? Ez egy több éves, de azért nem agyonhasznált Schwalbe Ice Spiker. Péntek reggel felraktam, nem vettem észre hibát, bár nem tapogattam végig, mert ilyen hibához sosem volt balszerencsém. Könnyen felpattant, nem kellett feszegetni. Megfelelő méretű felnin volt, előírt nyomáson (kb. 40 psi). Kb. 4 km után leeresztett a hátsó kerék. Kivettem, és látom, hogy iszonyú hosszan belóg 2 drót a peremből, és kiszurkálták a belsőt. Mitől és hogy jöhettek ki a drótok? nem úgy látszik, mintha a belső oldalfal szakadt volna ki, inkább mintha kikúsztak volna a lyukakon. De mitől? A képen azért vannak kihajlítva a drótok, hogy ne okozzanak további kárt, míg hazacipelem a bringát.Mivel nagyon drágák a szöges külsők, megpróbálom még használni: a drótokat lecsíptem, lereszeltem, húztam rájuk szelepgumit, meg duct tape-et. Úgy tűnik, hogy maradt drót a kitüremkedés mögötti peremben is.Az itt látható hasonló esetnél elég kellemetlen lett a végkifejlet:In a desperate attempt at salvaging the tire, I cut off the exposed wire and filed it smooth. When I inflated the tire on the rim, the bead popped out with a loud bang, destroying yet another brand-new tube.Az itt látható sérüléssel ellentétben nálam nincs kívülről sérülés.
Először mert alapos, gazdag és megbízható. Másodszor mert szép, és ajándéknak nagyon alkalmas. A szerelés újabb ágbogai tényleg a netről sajátíthatók el a legkönnyebben, de ezek a könyvekben leírtakhoz képest igen kis hányadot alkotnak a gyakorlatban. Aztán meg hogy adhatnál férjednek ajàndékba Youtube-videókat?
A másik ilyen könyv Rob van der Plas Kerékpárjavítás házilag c. könyve. Ez kisebb, régibb,, és nem olyan mutatós, de így is hasznos lehet.
Szia, én ma már biztos nem vennék könyvet, a youtube tele van szerelős videókkal, ami többet ér mint pár ábra. Ráadásul - ahogy már írták - egy könyv tartalma nem frissül, így lehet újabb technológiák már nincsenek is benne.
Tanácsot kérnék ha lehet: a férjem évek óta lelkes amatőr bringás, de az utóbbi 1-2 hónapban rákapott az itthoni bringaszerelésre is. Ehhez szeretnék neki egy hasznos könyvet venni, de nem értek hozzá. Tudnátok nekem ajánlani pár könyv címet? Előre is köszi a segítséget :)
Hasznos információk! Lassan ismét itt az extrém szmoghelyzetek időszaka, itt az idő a téma felhozatalára.
~11 éve használok Respro maszkokat, több is volt már. Az elmúlt 4-5 évben viszont hanyagoltam, de egyik nap a fiók mélyén kezembe akadt a régi Respro Techno maszkom, mellette egy vadiúj filterrel. Hát gondoltam megpróbálom. KB pulzuszónában közlekedem, vagyis aerob extenzív zóna alatt, de még így is eléggé bepárásodik a ~25 perc munkába menet/jövet alatt.
Próbáltam utána nézni, van-e és milyen alternatívái, találtam a Totobobo maszkokról tesztet, Respro is van újabb, amit dícsérnek (Respro Ultralight), Cambridge Mask, Vogmask...
Valaki próbált már Respro Ultralight maszkot a City/Techno stb. után? Ha igen, mennyire kényelmes, hasonlóan párásodik-e?
azért nincs értelme,mert aki rendszeresen bicajozik a 99%-ának van,akinek meg nincs és jó volna ha lenne,mert a hírekben visszaköszönnek,azok meg nem mennek a kapitányságok közelébe
Kb. itt (csak a kerékpár úton természetesen :-) ) az e-rolleres csorda jött szemben a sávomban. Természetesen ökörködve, szelfizve. Két kéz a fékeken, kikerülésre felkészültem és amikor már kellő közelségbe értem, akkor rákurjantottam a szembejövőre. Beszaladt a sportszelet a nadrágba, szerintem nem fogja egyhamar elfelejteni az ember, hogy majdnem összeütközött egy szembejövő, kamion méretű bringással.
ó, én ezt már motorral tapasztaltam sokat, azokat még kevésbé szeretik, mint a bringásokat :) de igazából már semmivel sem tudnak meglepni a közlekedők. ma (pénteken) az sem izgatott már, hogy a szigeten az én sávomban jött szembe egy elektromos gördeszkás kivilágítatlanul és szlalomozva, a szembe sávban meg a haverja videózva. :D tegnap ugyanezt egy aszfaltsíelő csinálta, ugyanúgy full kivilágítatlanul, teljes utat elfoglalva.
Kieresztettem azt a gőzt, ami jól is jött, mert öt perc sem telt el és a dhpage által leírt jelenséggel (majdnem a könyökömmel érintettem a tükröt) örvendeztetett egy háromágú emblémás, aki gyorsulási pályának tekintette a Baross utcát.
Sűrű volt így a délután, ritkán jön össze ennyi tahó. Van, hogy azt hiszem, álmodom, mert a 25-30 km mindenféle atrocitás nélkül legurul.
Igazából azért szösszentem ide, mert olyan még nem volt, hogy szemből, szándékosan rám húztak volna kerekes bádogot és közben még üvöltöttek is. Megy ez is a lajstromba.
Sajnos naponta lehetne írni ilyeneket, de inkább hamar eresszük ki a gőzt, aztán váltsunk békésebb témákra. Pl. ma mögöttem is hosszan dudált egy idióta, a korábbi tapasztalatok alapján feltehetőleg azért, mert nem a kanyarodósávban hajtottam, és így nem teljes két sáv volt szabadon neki, hogy elérje a következő pirosnál várakozó többieket kb. 200 méterre.
ugyanezért ma én is kaptam ilyet egy taxistól...de alig hallatszott, mert fel volt húzva az ablaka :D de bezzeg akkor nem bírnak a felezőn kóvályogni, mikor a kerékpárost kell kikerülni a sávban...akkor jó sok helyet hagynak középen, hogy lehessen könyököt verni a tükörrel.
Vasúti átjáró előtt araszol (áll) a hosszú, autókból képzett sor. Nem lehet elosonni mellettük jobbról, mert ki így, ki úgy áll meg, ezért balról kerülöm a nem-menetoszlopot. Helyem van, mert széles a sáv, a felezővonalon belül tudok tekerni.
Aztán jön szemből a "majd én megmutatom neked, gyökér" stílusú hülyegyerek és a pálya felét is átlépve próbál nekiszorítani egy autónak, miközben a lehúzott ablakon az anyád fonéma hallatszik többször is.
Nem tudom, mi fájt neki, mert a túloldal simán haladt 50-nel úgy, hogy fél méterrel suhantak el mellettem. Lehet, hogy kiskorában katicás bögrét kapott, mikor ő tankosat akart és ez ma jött ki rajta.
Régóta mondom: nem lenne szabad mindenkit engedni, hogy autót vezessen. Ez az ország, ezzel a virtussal néhány tízezer autóst tudna elviselni úgy, hogy a rendelkezésre álló területen egyenletesen szórnák szét mind.
Ha még nem láttad, úgy szánj rá egy kis időt, majd válassz egy elismert-neves gyártó minél nehezebb-erősebb-magasabb védelmi szintű (és persze sajnos drágább) típusát. Amit majd költséghatékony megoldás net-en, adott esetben külföldi webshop-ból (pl. rosebikes) beszerezni. Szerintem.