Kb. itt (csak a kerékpár úton természetesen :-) ) az e-rolleres csorda jött szemben a sávomban. Természetesen ökörködve, szelfizve. Két kéz a fékeken, kikerülésre felkészültem és amikor már kellő közelségbe értem, akkor rákurjantottam a szembejövőre. Beszaladt a sportszelet a nadrágba, szerintem nem fogja egyhamar elfelejteni az ember, hogy majdnem összeütközött egy szembejövő, kamion méretű bringással.
ó, én ezt már motorral tapasztaltam sokat, azokat még kevésbé szeretik, mint a bringásokat :) de igazából már semmivel sem tudnak meglepni a közlekedők. ma (pénteken) az sem izgatott már, hogy a szigeten az én sávomban jött szembe egy elektromos gördeszkás kivilágítatlanul és szlalomozva, a szembe sávban meg a haverja videózva. :D tegnap ugyanezt egy aszfaltsíelő csinálta, ugyanúgy full kivilágítatlanul, teljes utat elfoglalva.
Kieresztettem azt a gőzt, ami jól is jött, mert öt perc sem telt el és a dhpage által leírt jelenséggel (majdnem a könyökömmel érintettem a tükröt) örvendeztetett egy háromágú emblémás, aki gyorsulási pályának tekintette a Baross utcát.
Sűrű volt így a délután, ritkán jön össze ennyi tahó. Van, hogy azt hiszem, álmodom, mert a 25-30 km mindenféle atrocitás nélkül legurul.
Igazából azért szösszentem ide, mert olyan még nem volt, hogy szemből, szándékosan rám húztak volna kerekes bádogot és közben még üvöltöttek is. Megy ez is a lajstromba.
Sajnos naponta lehetne írni ilyeneket, de inkább hamar eresszük ki a gőzt, aztán váltsunk békésebb témákra. Pl. ma mögöttem is hosszan dudált egy idióta, a korábbi tapasztalatok alapján feltehetőleg azért, mert nem a kanyarodósávban hajtottam, és így nem teljes két sáv volt szabadon neki, hogy elérje a következő pirosnál várakozó többieket kb. 200 méterre.
ugyanezért ma én is kaptam ilyet egy taxistól...de alig hallatszott, mert fel volt húzva az ablaka :D de bezzeg akkor nem bírnak a felezőn kóvályogni, mikor a kerékpárost kell kikerülni a sávban...akkor jó sok helyet hagynak középen, hogy lehessen könyököt verni a tükörrel.
Vasúti átjáró előtt araszol (áll) a hosszú, autókból képzett sor. Nem lehet elosonni mellettük jobbról, mert ki így, ki úgy áll meg, ezért balról kerülöm a nem-menetoszlopot. Helyem van, mert széles a sáv, a felezővonalon belül tudok tekerni.
Aztán jön szemből a "majd én megmutatom neked, gyökér" stílusú hülyegyerek és a pálya felét is átlépve próbál nekiszorítani egy autónak, miközben a lehúzott ablakon az anyád fonéma hallatszik többször is.
Nem tudom, mi fájt neki, mert a túloldal simán haladt 50-nel úgy, hogy fél méterrel suhantak el mellettem. Lehet, hogy kiskorában katicás bögrét kapott, mikor ő tankosat akart és ez ma jött ki rajta.
Régóta mondom: nem lenne szabad mindenkit engedni, hogy autót vezessen. Ez az ország, ezzel a virtussal néhány tízezer autóst tudna elviselni úgy, hogy a rendelkezésre álló területen egyenletesen szórnák szét mind.
Ha még nem láttad, úgy szánj rá egy kis időt, majd válassz egy elismert-neves gyártó minél nehezebb-erősebb-magasabb védelmi szintű (és persze sajnos drágább) típusát. Amit majd költséghatékony megoldás net-en, adott esetben külföldi webshop-ból (pl. rosebikes) beszerezni. Szerintem.
A párom a szegedi klinikán dolgozik. Na OTT biztos NEM.
A kolléganőjének az új bringáját még délelőtt elvitték onnan.
Igazán nincs minden nap rutin szerűen használva, mint az enyém. A településen ahol lakunk random módra kerékpározunk és ritkán hagyjuk a bicikliket magukra (pedig nem félnek). De ha már egy minőségibb bringája van, biztos el fogunk menni vele a környékbeli településekre fagyizni, kisebb látványosságokat megnézni.
A lényeg az szokott lenni, hogy jobb zárad legyen, mint a másik biciklinek a tárolóban
Ez Így igaz.
Tuti azt viszik inkább, amivel kevesebbet kell "szőrözni".
Az adásvételit megkaptam és a regisztrációnak is utána néztem. Ma megyek intézni.
Kérdésem az lenne.
1, Milyen zárat vegyek a bringára? Tudom tuti nincs mert úgy is elviszik ha le van zárva (ezért is szeretem odazárni valamihez).
2, Néztem a neten kerékpár riasztókat. Használ-e valaki ilyet? Tudom nem 100%-os védelem, de arra jó, ha valahová letámasztod míg beugrassz a pl boltba, halljad ha valaki megmozdította.
Mindig reménykedem, hogy nem állok be a háborúba, inkább valahogy beszivárog ide a tőlünk nyugatabbra/északabbra fekvő területek közlekedési kultúrája. Bécsben pl. rámszólt egy néni az autójából, hogy nem kell várakoznom a piros lámpánál, mert az nem vonatkozik a kerékpárosokra. Nem tudom, mennyire volt igaza, de már ez a hozzáállás is ismeretlen felénk.
Régóta mondom, hogy az ilyen helyeken sokat forgolódóknak érdemes lenne feltenni egy kihajtható oldaltávolság "jelzőt" a végét jól behangolva, hogy jól megjegyezhető hangot adjon lemezalkatrésszel érintkezéskor.
Esetleg mehet rá egy " autófényező vagyok" felirat is.
Az átmenő, négysávos 7-es úton tilos bringázni. Kivéve egy 500 méteres szakaszt a nyugati végénél, ahol nincs bringaút a járda mellett. Ott engedélyezett.
Hétfőn egy kisteher mögöttem, mint a hülye nekiállt nyomni a dudát. Amikor elment mellettem, akkor rám húzta az autót, majd elém vágott és rálépett a fékre (nem jött össze neki, mert éppen ott kezdődött a bringaút, ahonnan tilos már kerekezni, és jobbra felkanyarodtam rá). Persze a másik sáv üres volt, de én útban voltam neki...
Ma hasonló történt. Mögöttem egy autós - ugyanazon a részen, ahol szabad kerekezni - ráfeküdt a dudára, majd amikor elment szépen, lassan mellettem, lehúzta az anyósülés ablakát és az ott ülő kiordított, hogy "Dögölj meg".
Persze egyik sem állt meg, hogy meg lehessen vele beszélni a problémájukat.
Egyébként azt sem értem, hogy az autósok miért bíznak annyira a bicikliző tudásomban, hogy mellettem 10 centire mennek el 90 feletti tempóban, lakott területen kívül (az egyik hozzá is ért a tükrömhöz, ami kb. 5 cm-re áll kijjebb, mint a combom.
Új vagyok ebbe a fórumba. A segítségeteket szeretném kérni.
Vettem a páromnak a napokba a netről egy használt Raleigh Treking bringát.
Az eladótól nem kaptam még adásvételit, de azt mondta postán küldi majd ( még csak 2 napja vettem, esélyem talán van még rá), viszont a postai csomagküldőt azért elraktam).
Szeretném a biciklit regisztráltatni, valamint az is érdekelne, hogy miként tudom kideríteni, hogy a bicikli esetleg lopott-e, illetve "körözés" alatt áll-e?
Azért is érdekelne, mert az én bringám is lassan cserés lesz (schwinn csepel landrider), mert túl vagyok a 45000 kilométeren és úgy gondoltam veszek én is egy valamilyen trekking félét.
Szeged mellett lakok, hol tudnám a környékbe regisztráltatni?
Nyilván. Kritikán aluli a 11. kerületben a járművezetők nagy részének a hozzáállása a közlekedéshez. Pl. ha megállok, hogy elengedjem a gyalogosokat az átkelőnél, még képesek fél percen át száguldozni mellettem, nem állnának meg.
Ismeri valaki a bp. Etele út/Tétényi kereszteződést?
Ha az etele úton megyek kelenföld felé a kereszteződés előtt átmegy a bicikliút a túloldalra úgy, hogy külön lámpa van a gyalogoknak és a bicajosoknak. A gyalog lámpa már rég piros, a bicaj még zöld, de elengedik a tétényin balra nagy ívben kanyarodókat is és ott mindenki ledudál, mert csak azt veszik észre, hogy a gyalog lampa piros.
Ők telizöldre indulnak és van egy sárga villogó figyelmeztető.