A párom a szegedi klinikán dolgozik. Na OTT biztos NEM.
A kolléganőjének az új bringáját még délelőtt elvitték onnan.
Igazán nincs minden nap rutin szerűen használva, mint az enyém. A településen ahol lakunk random módra kerékpározunk és ritkán hagyjuk a bicikliket magukra (pedig nem félnek). De ha már egy minőségibb bringája van, biztos el fogunk menni vele a környékbeli településekre fagyizni, kisebb látványosságokat megnézni.
A lényeg az szokott lenni, hogy jobb zárad legyen, mint a másik biciklinek a tárolóban
Ez Így igaz.
Tuti azt viszik inkább, amivel kevesebbet kell "szőrözni".
Az adásvételit megkaptam és a regisztrációnak is utána néztem. Ma megyek intézni.
Kérdésem az lenne.
1, Milyen zárat vegyek a bringára? Tudom tuti nincs mert úgy is elviszik ha le van zárva (ezért is szeretem odazárni valamihez).
2, Néztem a neten kerékpár riasztókat. Használ-e valaki ilyet? Tudom nem 100%-os védelem, de arra jó, ha valahová letámasztod míg beugrassz a pl boltba, halljad ha valaki megmozdította.
Mindig reménykedem, hogy nem állok be a háborúba, inkább valahogy beszivárog ide a tőlünk nyugatabbra/északabbra fekvő területek közlekedési kultúrája. Bécsben pl. rámszólt egy néni az autójából, hogy nem kell várakoznom a piros lámpánál, mert az nem vonatkozik a kerékpárosokra. Nem tudom, mennyire volt igaza, de már ez a hozzáállás is ismeretlen felénk.
Régóta mondom, hogy az ilyen helyeken sokat forgolódóknak érdemes lenne feltenni egy kihajtható oldaltávolság "jelzőt" a végét jól behangolva, hogy jól megjegyezhető hangot adjon lemezalkatrésszel érintkezéskor.
Esetleg mehet rá egy " autófényező vagyok" felirat is.
Az átmenő, négysávos 7-es úton tilos bringázni. Kivéve egy 500 méteres szakaszt a nyugati végénél, ahol nincs bringaút a járda mellett. Ott engedélyezett.
Hétfőn egy kisteher mögöttem, mint a hülye nekiállt nyomni a dudát. Amikor elment mellettem, akkor rám húzta az autót, majd elém vágott és rálépett a fékre (nem jött össze neki, mert éppen ott kezdődött a bringaút, ahonnan tilos már kerekezni, és jobbra felkanyarodtam rá). Persze a másik sáv üres volt, de én útban voltam neki...
Ma hasonló történt. Mögöttem egy autós - ugyanazon a részen, ahol szabad kerekezni - ráfeküdt a dudára, majd amikor elment szépen, lassan mellettem, lehúzta az anyósülés ablakát és az ott ülő kiordított, hogy "Dögölj meg".
Persze egyik sem állt meg, hogy meg lehessen vele beszélni a problémájukat.
Egyébként azt sem értem, hogy az autósok miért bíznak annyira a bicikliző tudásomban, hogy mellettem 10 centire mennek el 90 feletti tempóban, lakott területen kívül (az egyik hozzá is ért a tükrömhöz, ami kb. 5 cm-re áll kijjebb, mint a combom.
Új vagyok ebbe a fórumba. A segítségeteket szeretném kérni.
Vettem a páromnak a napokba a netről egy használt Raleigh Treking bringát.
Az eladótól nem kaptam még adásvételit, de azt mondta postán küldi majd ( még csak 2 napja vettem, esélyem talán van még rá), viszont a postai csomagküldőt azért elraktam).
Szeretném a biciklit regisztráltatni, valamint az is érdekelne, hogy miként tudom kideríteni, hogy a bicikli esetleg lopott-e, illetve "körözés" alatt áll-e?
Azért is érdekelne, mert az én bringám is lassan cserés lesz (schwinn csepel landrider), mert túl vagyok a 45000 kilométeren és úgy gondoltam veszek én is egy valamilyen trekking félét.
Szeged mellett lakok, hol tudnám a környékbe regisztráltatni?
Nyilván. Kritikán aluli a 11. kerületben a járművezetők nagy részének a hozzáállása a közlekedéshez. Pl. ha megállok, hogy elengedjem a gyalogosokat az átkelőnél, még képesek fél percen át száguldozni mellettem, nem állnának meg.
Ismeri valaki a bp. Etele út/Tétényi kereszteződést?
Ha az etele úton megyek kelenföld felé a kereszteződés előtt átmegy a bicikliút a túloldalra úgy, hogy külön lámpa van a gyalogoknak és a bicajosoknak. A gyalog lámpa már rég piros, a bicaj még zöld, de elengedik a tétényin balra nagy ívben kanyarodókat is és ott mindenki ledudál, mert csak azt veszik észre, hogy a gyalog lampa piros.
Ők telizöldre indulnak és van egy sárga villogó figyelmeztető.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők:lámpaelőre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
190. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2019. november 12. (kedd)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.
Megkezdték Szentendrén a Dera-patak feletti híd építésének előkészítését a helyi Illatos Művek mellett. A "hídfő"-nél lezárták a bringautat és egy "C" alakú kerülőt gyártottak. Ennek tetejére valami sötét anyagot szórtak és ledöngölték. Tegnapelőtt még egész jól lehetett használni, tegnap már kevésbé, ma pedig kiléptem az egyik pedálból arra az esetre, ha nagyon elsüllyedne a virsligumi.
sajnos ilyen az usb, nem erre való :( a dugó (apa) fejen vannak kicsi fém rugós részek. azokat ha kihajlítod kicsit, akkor sokkal stabilabb lesz. de ez ideiglenes, egy idő után újra visszaáll.
Egy újabb kérdésem lenne. Tud valaki olyan megoldást ami rögzíti az usb kábelt a garmin gps-csatlakozójához? Egy power bankkal van összeköttetésben. Több kábelt kipróbáltam és a legtöbb egyszerűen a rázkódás miatt terepen kilazúl aztán elszáll az egész! Visszadugom kb 30 mp alatt feláll újra a rendszer, elindulok és párszáz m után megint megszakad. Egy kábel vát be eddig de az 2 m hosszú és fel kell tekernem a kormányrúdra.
Rendszeres használat mellett azért legalább kétévente cserélném a fékolajat vagy fékfolyadékot. Különösen utóbbit, mert a DOT 5.1, és ha jól tudom a DOT4 is képes használata során megkötni a levegőben lévő párát, ami akár 1 év után a fék felkeményedéséhez vezethet. Avid fékből több szettünk is volt, ahol alig 1 év alatt "felkeményedett" a fék. Ez azt jelenti, hogy a fékpofák alapból is közelebb állnak a féktárcsához, vagy akár bele is érnek abba. Ideig-óráig egy kis life hack megoldással, azaz a fékkaron a légtelenítő csavar óvatos nyitásával és egy kevés (cseppnyi) fékfolyadék kiengedésével a probléma orvosolható, de a fék teljesítménye egyre kevésbé lesz konzisztens.
"Rendes" fékolaj esetén (Shimano, TRP, Magura, Trickstuff) azért nem szokott ennyire kényes lenni a fékrendszer, volt olyan Magura Louise-om, amivel 4 évet elmentem versenyzéssel együtt, mire problémás lett. Fékfolyadékkal működő fékekkel ellentétben az utóbbi rendszereknél inkább a levegősödés a probléma, úgy tapasztaltam.
Jómagam évi 10-12 hosszú táv maratonon indulok, jellemzően Ausztriában és sokat edzek az Alpok hosszú lejtőin, évi 7000-8000 km mindig összejön terepen. Úgy tapasztaltam, évi 1x érdemes meglépni Avid/Hayes/régebbi Formula fékek esetén a fékfolyadék, Magura/TRP/Shimano/Trickstuff esetén a fékolaj cserét. Hazai körülmények közt kétévente 1x elég lehet, persze mindig az igénybevételtől függ.
SRAM esetén a viszonylag Guide R szériát említeném meg: garanciában cserélte őket a gyártó, napon beállhat a dugattyú és/vagy felkeményedhetett még akkor is, ha alig volt használatban. Ha ilyened van, érdemes ettől a szettől szabadulni. (Az RS/RSC és egyéb verziók megbízható(bb)ak)
> Normál használatnál a hidraulikus tárcsafékben sok évig nem kell olajat cserélni, légteleníteni. A feleségemnek vagy 8 éve van meg a bringája Tektro Auriga fékekkel, sose volt baja a fékezéssel, még betétet se kellett cserélni, nemhogy légteleníteni. És nem a garázsban áll, lánc- és sorcsere már volt rajta kopás miatt.
Elvileg a légtelenítés azért válik szükségessé, mert ha felmelegszik / forr a fékolaj, akkor abból válnak ki gázok, ahogy vegyileg kezd lebomlani. Tehát nem a szabad levegő beszivárgásáról van szó.
Ha valaki nem fékez nagyokat vagy tartósan és nem hagyja tűző napon órákra a hidrós bicajt, akkor lehet, hogy sosem kell légtelenítenie? Szokták mondani, hogy tárcsával inkább röviden de nagyobbakat fékezzünk, közben kigurulásokkal, minthogy folyton behúzva tartsuk akár kicsit is.