Nem nekem kell gondolnom, a szabálysértéseknek jogszabályban meghatározott tételük van.
Nyilván a különbséget a rendőr is tudja mérlegelni. Pont úgy, mint az autósoknál. (Talán ott se nagyon teszi, de legalább egyforma lesz a megítélés.)
Az én biciklim fel van szerelve, és ha elkap a rendőr szabálytalanságért, nem fogom felháborodva elmagyarázni, hogy nekem jár a szabálytalankodás joga. Ahogy autóval sem teszem.
Ha félsz a forgalomtól, menjél másik utcán, az nem a rendszer hibája.
Egyszerűbb lenne, ha a rendőrök bírságolnák a szabálytalan kerékpárosokat, beleértve azokat is, akik másokat elvakítanak a reflektorjukkal. Akkor mindenki megtanulná, hogy a KRESZ rá is érvényes, és sokkal egyenrangúbb közlekedő partnerek lennénk.
"Műanyag csövet nem tettem a drótra, mert kollégám szerint, ha valami a fémet megeszi, annak a műanyag percig sem akadály." és akkor mi történik a belül teflonos bowdenházzal? :D
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők:lámpaelőre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
189. Sijófoki Telihold Túra - Ismét a nyeregben...
Hely: Siófok
Dátum: 2019. október 13. (vasárnap)
Időpont: 19:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ez a beállítás viszont ellentmond az ajánlásnak, miszerint új fékpofákkal úgy kell rögzíteni a féktestet, hogy a tárcsától egyenlő távolságra legyenek a pofák, azok alaphelyzetében.
Itt, a fix részt nagyon be kellett tekernem - igaz, fog, mint állat:-).
A féktestet elmozdítottam befelé. Annyira, hogy még éppen ne érjen a betét a tárcsához és így rögzítettem.
Ilyesmire gondoltam a beállításánál. SZerintem mindegyik bovdenest lehet valahogy állítani.
Nem úgy eszi meg a fém a fémet, hogy elkoptatja, elreszeli, dörzsöli, hanem a hajlítgatással gyengül az anyag és szépen elTÖRIK.
Úgy mint mint mikor fogó híján hajlítgatva töröd el a drótot, biztos csináltál már ilyet. Gyorsan hajlítgatva még fel is forrósodik és pár mp alatt törik, itt hosszabb a kifutás.
Az alátétet finoman megreszeltem, nincs benne túl sok anyag. Műanyag csövet nem tettem a drótra, mert kollégám szerint, ha valami a fémet megeszi, annak a műanyag percig sem akadály.
A féktestet elmozdítottam befelé. Annyira, hogy még éppen ne érjen a betét a tárcsához és így rögzítettem. Most kisebbet fordul a kar, de - gondolom - a betét kopásával újból nő az elfordulás szöge. Majd meglátom, meddig bírja.
Köszönöm mindenkinek az észrevételeket, tanácsokat.
26-os guminál városi/aszfalt használatra én Schwalbe Marathon Plust vettem (a fekvőbringára, 32 mm-es szélességben). Tény, hogy nem egy könnyű darab, de eddig nem volt defektem - két szezont már mentem vele, de lehet, hogy már a harmadikon vagyok túl, nem emlékszem pontosan.
ahogy látom, az alátétnél reccsen el. próbáld meg azt, hogy teszel zsugorcsövet, vagy szilikoncsövet a bowdenre és úgy szorítod meg. vagy az alátétet meg kellene kicsit reszelni, hogy a vége domború legyen, lehet hogy az vágja el.
2006. Buda, Szilvás és Duna maraton ami hirtelen beugrik. Meg arra, hogy utána mennyit vitatkoztam kivivel. Mert neki nem volt a madzagos tárcsafékkel problémája sáros körülmények között sem.
Hát mindenre még a kínai barátok sem tudnak jó megoldást. De ha szeretsz veszélyesen élni, akkor még egy ilyet is beépíthetsz. ;) Bocs, hogy nem tudunk segíteni.
Miért eszi meg a Shimano bowdenes tárcsafék rendszere a bowdent?
Két hónapja sincs, hogy új madzagot húztam a rendszerbe. Két hete ellenőriztem, semmi baja nem volt. Ma ránéztem és ez a horror-kép fogadott:
Pár szál élt már csak a bowdenből. Mit csinálok rosszul, hogy ez ilyen gyakran ismétlődik? Megjegyzem, az első alkalommal szerviz állította össze a rendszert és akkor is, elég hamar, így járt a madzag.