"Műanyag csövet nem tettem a drótra, mert kollégám szerint, ha valami a fémet megeszi, annak a műanyag percig sem akadály." és akkor mi történik a belül teflonos bowdenházzal? :D
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők:lámpaelőre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
189. Sijófoki Telihold Túra - Ismét a nyeregben...
Hely: Siófok
Dátum: 2019. október 13. (vasárnap)
Időpont: 19:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ez a beállítás viszont ellentmond az ajánlásnak, miszerint új fékpofákkal úgy kell rögzíteni a féktestet, hogy a tárcsától egyenlő távolságra legyenek a pofák, azok alaphelyzetében.
Itt, a fix részt nagyon be kellett tekernem - igaz, fog, mint állat:-).
A féktestet elmozdítottam befelé. Annyira, hogy még éppen ne érjen a betét a tárcsához és így rögzítettem.
Ilyesmire gondoltam a beállításánál. SZerintem mindegyik bovdenest lehet valahogy állítani.
Nem úgy eszi meg a fém a fémet, hogy elkoptatja, elreszeli, dörzsöli, hanem a hajlítgatással gyengül az anyag és szépen elTÖRIK.
Úgy mint mint mikor fogó híján hajlítgatva töröd el a drótot, biztos csináltál már ilyet. Gyorsan hajlítgatva még fel is forrósodik és pár mp alatt törik, itt hosszabb a kifutás.
Az alátétet finoman megreszeltem, nincs benne túl sok anyag. Műanyag csövet nem tettem a drótra, mert kollégám szerint, ha valami a fémet megeszi, annak a műanyag percig sem akadály.
A féktestet elmozdítottam befelé. Annyira, hogy még éppen ne érjen a betét a tárcsához és így rögzítettem. Most kisebbet fordul a kar, de - gondolom - a betét kopásával újból nő az elfordulás szöge. Majd meglátom, meddig bírja.
Köszönöm mindenkinek az észrevételeket, tanácsokat.
26-os guminál városi/aszfalt használatra én Schwalbe Marathon Plust vettem (a fekvőbringára, 32 mm-es szélességben). Tény, hogy nem egy könnyű darab, de eddig nem volt defektem - két szezont már mentem vele, de lehet, hogy már a harmadikon vagyok túl, nem emlékszem pontosan.
ahogy látom, az alátétnél reccsen el. próbáld meg azt, hogy teszel zsugorcsövet, vagy szilikoncsövet a bowdenre és úgy szorítod meg. vagy az alátétet meg kellene kicsit reszelni, hogy a vége domború legyen, lehet hogy az vágja el.
2006. Buda, Szilvás és Duna maraton ami hirtelen beugrik. Meg arra, hogy utána mennyit vitatkoztam kivivel. Mert neki nem volt a madzagos tárcsafékkel problémája sáros körülmények között sem.
Hát mindenre még a kínai barátok sem tudnak jó megoldást. De ha szeretsz veszélyesen élni, akkor még egy ilyet is beépíthetsz. ;) Bocs, hogy nem tudunk segíteni.
Miért eszi meg a Shimano bowdenes tárcsafék rendszere a bowdent?
Két hónapja sincs, hogy új madzagot húztam a rendszerbe. Két hete ellenőriztem, semmi baja nem volt. Ma ránéztem és ez a horror-kép fogadott:
Pár szál élt már csak a bowdenből. Mit csinálok rosszul, hogy ez ilyen gyakran ismétlődik? Megjegyzem, az első alkalommal szerviz állította össze a rendszert és akkor is, elég hamar, így járt a madzag.
Ez kb. annyiba kerül, mint egy merev villás, felnifékes alap acél vázas mtb-nek látszó kétkerekű. Itt van teló, meg tárcsafék, és a váz is csukható. Tényleg, mi baj történhet?
Szeretném lecserélni az összecsukható kerékpáromat... (Elsődlegesen akkor használom, ha az autó szervizbe megy és egyedül kell haza jönnöm - 4-5 autó, és ritkábban ha nyaralni megyünk, akkor a tetőboxba így kényelmesen befér). A lényeg: mostaninak 24es a kereke - jobb szeretem, mint a kisebb kerekűeket. Keresgélés közben akadtam erre: https://www.arukereso.hu/kerekpar-c104/begasso/bg083-p462812379/
ez talán még használhatóbb lenne... (Van itthon 2-3 moni, így pl. a kerekeket akár azokból is átpakolom, ha nagyon gáz az új... de vajon a váz?)
WebShop-os vásárlásnál, ahol csak kisméretű képen nézhető az áru, érhetnek meglepetések. Csak ezért írtam, hogy jól néz ki.
Egyébként, aki már látta bringáimat, jól tudja, hogy a kinézet nálam sem elsődleges - még az országútinál sem (nyeregtáska, váztáska sőt, hosszú túrán nyeregcsőre szerelhető csomagtartó).
Mindössze egy montit vettem meg úgy, hogy Kivinél csak bedobozolva láttam, ki sem próbáltam: a meggymetál - gyöngyházfehér festésű Meridát. Ilyen szép színösszeállítást azóta sem láttam. Persze, ő is megkapta a már felsorolt kiegészítőket, de ettől még szép maradt.
Hasonló helyzet, miszerint hogy egy másik bringás miatt nem történt baleset, velem is volt.
A Margitszigeten bringáztam és a Sportuszodánál utolért egy outis, ahogy mellém ért, egy rövid pillanatig rajta felejtettem a szemem a bringáján, valami szupergép volt. Aztán látom, hogy az ember hirtelen beránja a fékkarokat. Hasonlóképpen tettem előrenézés közben és akkor láttam, hogy az úttesten egy egy-másfél éves kigyerek botorkál.
"...de jól néz ki." Most aztán véletlenül se érts félre! :-) Nem beszólni akarok!
Az ilyen indokok mindig annyira meglepnek, de valószínűleg velem van a baj. Nálam egy guminál a defektállóság a legfőbb kérdés, aztán a jó tapadás, majd a sebesség és a tartósság. A kinézet az utolsó. És pl. nem is nagyon szokott érdekelni.
Bár, ha belegondolok, kicsit bánt, hogy a mostani külsőimen nincs fényvisszaverő reflexcsík, pedig azzal milyen jól nézett ki a bringa. :-)
De különbözőek vagyunk és ez egyébként nem is biztos, hogy baj.
Ma, közvetetten egy bringatársnak köszönhettem, hogy nem egy hűtőrács díszeként fejeztem be hazafelé vezető utam a VII. kerületben, a Vörösmarty - Aradi kereszteződésben.
Ő előttem tekert vagy tíz méterrel, mögöttem egy négykerekű hangoskodott, mert nem tudott előzni a parkoló autók miatt. Én nem hallottam semmit, a bringatárs viszont igen - azt, hogy ezerrel jön egy hülye az Aradin. Láttam, hogy nagyon fékez, ezért kaptam én is a fékkarokhoz... szerencsére, mert satuzva még el tudtam kerülni a nem kívánt találkát.
Kb. húsz év városi tekerés után is érhet meglepetés. Sajnos, nem lehet minden baromagyúra felkészülni.
Egyébként ma még egy busz teszteltette a féktárcsákat nagyon rám kanyarodva Békáson (bocsizgatott a sofőr) és egy néni, aki nem igazán tudta, hol van és mit kéne csinálnia. Nem szokott ennyi összejönni, van, hogy teljesen békés a hazaút.