Az alátétet finoman megreszeltem, nincs benne túl sok anyag. Műanyag csövet nem tettem a drótra, mert kollégám szerint, ha valami a fémet megeszi, annak a műanyag percig sem akadály.
A féktestet elmozdítottam befelé. Annyira, hogy még éppen ne érjen a betét a tárcsához és így rögzítettem. Most kisebbet fordul a kar, de - gondolom - a betét kopásával újból nő az elfordulás szöge. Majd meglátom, meddig bírja.
Köszönöm mindenkinek az észrevételeket, tanácsokat.
26-os guminál városi/aszfalt használatra én Schwalbe Marathon Plust vettem (a fekvőbringára, 32 mm-es szélességben). Tény, hogy nem egy könnyű darab, de eddig nem volt defektem - két szezont már mentem vele, de lehet, hogy már a harmadikon vagyok túl, nem emlékszem pontosan.
ahogy látom, az alátétnél reccsen el. próbáld meg azt, hogy teszel zsugorcsövet, vagy szilikoncsövet a bowdenre és úgy szorítod meg. vagy az alátétet meg kellene kicsit reszelni, hogy a vége domború legyen, lehet hogy az vágja el.
2006. Buda, Szilvás és Duna maraton ami hirtelen beugrik. Meg arra, hogy utána mennyit vitatkoztam kivivel. Mert neki nem volt a madzagos tárcsafékkel problémája sáros körülmények között sem.
Hát mindenre még a kínai barátok sem tudnak jó megoldást. De ha szeretsz veszélyesen élni, akkor még egy ilyet is beépíthetsz. ;) Bocs, hogy nem tudunk segíteni.
Miért eszi meg a Shimano bowdenes tárcsafék rendszere a bowdent?
Két hónapja sincs, hogy új madzagot húztam a rendszerbe. Két hete ellenőriztem, semmi baja nem volt. Ma ránéztem és ez a horror-kép fogadott:
Pár szál élt már csak a bowdenből. Mit csinálok rosszul, hogy ez ilyen gyakran ismétlődik? Megjegyzem, az első alkalommal szerviz állította össze a rendszert és akkor is, elég hamar, így járt a madzag.
Ez kb. annyiba kerül, mint egy merev villás, felnifékes alap acél vázas mtb-nek látszó kétkerekű. Itt van teló, meg tárcsafék, és a váz is csukható. Tényleg, mi baj történhet?
Szeretném lecserélni az összecsukható kerékpáromat... (Elsődlegesen akkor használom, ha az autó szervizbe megy és egyedül kell haza jönnöm - 4-5 autó, és ritkábban ha nyaralni megyünk, akkor a tetőboxba így kényelmesen befér). A lényeg: mostaninak 24es a kereke - jobb szeretem, mint a kisebb kerekűeket. Keresgélés közben akadtam erre: https://www.arukereso.hu/kerekpar-c104/begasso/bg083-p462812379/
ez talán még használhatóbb lenne... (Van itthon 2-3 moni, így pl. a kerekeket akár azokból is átpakolom, ha nagyon gáz az új... de vajon a váz?)
WebShop-os vásárlásnál, ahol csak kisméretű képen nézhető az áru, érhetnek meglepetések. Csak ezért írtam, hogy jól néz ki.
Egyébként, aki már látta bringáimat, jól tudja, hogy a kinézet nálam sem elsődleges - még az országútinál sem (nyeregtáska, váztáska sőt, hosszú túrán nyeregcsőre szerelhető csomagtartó).
Mindössze egy montit vettem meg úgy, hogy Kivinél csak bedobozolva láttam, ki sem próbáltam: a meggymetál - gyöngyházfehér festésű Meridát. Ilyen szép színösszeállítást azóta sem láttam. Persze, ő is megkapta a már felsorolt kiegészítőket, de ettől még szép maradt.
Hasonló helyzet, miszerint hogy egy másik bringás miatt nem történt baleset, velem is volt.
A Margitszigeten bringáztam és a Sportuszodánál utolért egy outis, ahogy mellém ért, egy rövid pillanatig rajta felejtettem a szemem a bringáján, valami szupergép volt. Aztán látom, hogy az ember hirtelen beránja a fékkarokat. Hasonlóképpen tettem előrenézés közben és akkor láttam, hogy az úttesten egy egy-másfél éves kigyerek botorkál.
"...de jól néz ki." Most aztán véletlenül se érts félre! :-) Nem beszólni akarok!
Az ilyen indokok mindig annyira meglepnek, de valószínűleg velem van a baj. Nálam egy guminál a defektállóság a legfőbb kérdés, aztán a jó tapadás, majd a sebesség és a tartósság. A kinézet az utolsó. És pl. nem is nagyon szokott érdekelni.
Bár, ha belegondolok, kicsit bánt, hogy a mostani külsőimen nincs fényvisszaverő reflexcsík, pedig azzal milyen jól nézett ki a bringa. :-)
De különbözőek vagyunk és ez egyébként nem is biztos, hogy baj.
Ma, közvetetten egy bringatársnak köszönhettem, hogy nem egy hűtőrács díszeként fejeztem be hazafelé vezető utam a VII. kerületben, a Vörösmarty - Aradi kereszteződésben.
Ő előttem tekert vagy tíz méterrel, mögöttem egy négykerekű hangoskodott, mert nem tudott előzni a parkoló autók miatt. Én nem hallottam semmit, a bringatárs viszont igen - azt, hogy ezerrel jön egy hülye az Aradin. Láttam, hogy nagyon fékez, ezért kaptam én is a fékkarokhoz... szerencsére, mert satuzva még el tudtam kerülni a nem kívánt találkát.
Kb. húsz év városi tekerés után is érhet meglepetés. Sajnos, nem lehet minden baromagyúra felkészülni.
Egyébként ma még egy busz teszteltette a féktárcsákat nagyon rám kanyarodva Békáson (bocsizgatott a sofőr) és egy néni, aki nem igazán tudta, hol van és mit kéne csinálnia. Nem szokott ennyi összejönni, van, hogy teljesen békés a hazaút.
Mese, I. Elhoztam, de nem volt időm feltenni. Első benyomás: nehéz, de jól néz ki. Hátulra teszem, meglátjuk, hogyan muzsikál és milyen erőnlét kell a felrakáshoz.
az ebike-os maxxis most lépte át a 8ezret. :) eddig 1 defekt, azt is azért, mert nem szedtem össze rendesen a szúrós sövény nyesedékét. :D de neked ez nem lenne jó, mert 2.1-es aszfaltgumi :)
Egyébként én ezt a Continental-t használom, igaz teljesen más méretben. Egyszer volt defektem 2 év alatt, bár az is igaz, hogy elég keveset megyek Hozzád képest.
Hát én lehet, hogy funkcionális analfabéta vagyok, de a defektállóságot senki sem szidta. Egyszer kapott egy répát, de ott maga a gumi volt a rossz.
De idézek:
cicburgerson: (5 répa) " ... A defektvédelem eléggé jól teljesít hiszen jó néhány kikerülhetetlen üvegszilánkos területen való áthaladás után sem sikerült defit kapnom és más általam használt gumókkal ellentétben még nincsen rajta semmiféle sérülés. "
vancross: (5 répa) "Jó a defektállósága... "
Akemaki: (5 répa) " Defektállósága schwalbe-nél a leggyengébb (K-guard), de sok üvegszilánkos, Fradi meccs utáni, népligeten történő áttekerést túlélt. Kb. 3000 km defekt mentesen, pedig a felületen látszott, hogy volt próbálkozás az átszúrására."
dr. anonimus: (5 répa) "Szúrásos defektet nem kaptam vele még.", bár ezt is írja: "
Ritka szövet
Ennek következtében a kicsi üvegszilánkok szeretik átenni magukat a futófelületen. Havonta érdemes ránézni"
Összesen 7 vélemény, ebből egy lehúzta egy répával, van egy 4 répás, a maradék 5 répás.
Nálam a legfontosabb a defektállóság és a vélemények többsége szerint az nem az igazi. Ha mégis több lyuk lenne a belsőn a szükségesnél, nem szeretnék az útszélen a makacs acélperemmel kínlódni.
Éveken át használtam a Continental 26x1,5 külsőit, de már nem gyártják. Pedig nagyon jó defektvédelme van/volt. Az 1,5 nekem bevált városi üzemmódban, bár télen hosszabb aszfalttúrákat is tettem ilyen gumin.