Miért eszi meg a Shimano bowdenes tárcsafék rendszere a bowdent?
Két hónapja sincs, hogy új madzagot húztam a rendszerbe. Két hete ellenőriztem, semmi baja nem volt. Ma ránéztem és ez a horror-kép fogadott:
Pár szál élt már csak a bowdenből. Mit csinálok rosszul, hogy ez ilyen gyakran ismétlődik? Megjegyzem, az első alkalommal szerviz állította össze a rendszert és akkor is, elég hamar, így járt a madzag.
Ez kb. annyiba kerül, mint egy merev villás, felnifékes alap acél vázas mtb-nek látszó kétkerekű. Itt van teló, meg tárcsafék, és a váz is csukható. Tényleg, mi baj történhet?
Szeretném lecserélni az összecsukható kerékpáromat... (Elsődlegesen akkor használom, ha az autó szervizbe megy és egyedül kell haza jönnöm - 4-5 autó, és ritkábban ha nyaralni megyünk, akkor a tetőboxba így kényelmesen befér). A lényeg: mostaninak 24es a kereke - jobb szeretem, mint a kisebb kerekűeket. Keresgélés közben akadtam erre: https://www.arukereso.hu/kerekpar-c104/begasso/bg083-p462812379/
ez talán még használhatóbb lenne... (Van itthon 2-3 moni, így pl. a kerekeket akár azokból is átpakolom, ha nagyon gáz az új... de vajon a váz?)
WebShop-os vásárlásnál, ahol csak kisméretű képen nézhető az áru, érhetnek meglepetések. Csak ezért írtam, hogy jól néz ki.
Egyébként, aki már látta bringáimat, jól tudja, hogy a kinézet nálam sem elsődleges - még az országútinál sem (nyeregtáska, váztáska sőt, hosszú túrán nyeregcsőre szerelhető csomagtartó).
Mindössze egy montit vettem meg úgy, hogy Kivinél csak bedobozolva láttam, ki sem próbáltam: a meggymetál - gyöngyházfehér festésű Meridát. Ilyen szép színösszeállítást azóta sem láttam. Persze, ő is megkapta a már felsorolt kiegészítőket, de ettől még szép maradt.
Hasonló helyzet, miszerint hogy egy másik bringás miatt nem történt baleset, velem is volt.
A Margitszigeten bringáztam és a Sportuszodánál utolért egy outis, ahogy mellém ért, egy rövid pillanatig rajta felejtettem a szemem a bringáján, valami szupergép volt. Aztán látom, hogy az ember hirtelen beránja a fékkarokat. Hasonlóképpen tettem előrenézés közben és akkor láttam, hogy az úttesten egy egy-másfél éves kigyerek botorkál.
"...de jól néz ki." Most aztán véletlenül se érts félre! :-) Nem beszólni akarok!
Az ilyen indokok mindig annyira meglepnek, de valószínűleg velem van a baj. Nálam egy guminál a defektállóság a legfőbb kérdés, aztán a jó tapadás, majd a sebesség és a tartósság. A kinézet az utolsó. És pl. nem is nagyon szokott érdekelni.
Bár, ha belegondolok, kicsit bánt, hogy a mostani külsőimen nincs fényvisszaverő reflexcsík, pedig azzal milyen jól nézett ki a bringa. :-)
De különbözőek vagyunk és ez egyébként nem is biztos, hogy baj.
Ma, közvetetten egy bringatársnak köszönhettem, hogy nem egy hűtőrács díszeként fejeztem be hazafelé vezető utam a VII. kerületben, a Vörösmarty - Aradi kereszteződésben.
Ő előttem tekert vagy tíz méterrel, mögöttem egy négykerekű hangoskodott, mert nem tudott előzni a parkoló autók miatt. Én nem hallottam semmit, a bringatárs viszont igen - azt, hogy ezerrel jön egy hülye az Aradin. Láttam, hogy nagyon fékez, ezért kaptam én is a fékkarokhoz... szerencsére, mert satuzva még el tudtam kerülni a nem kívánt találkát.
Kb. húsz év városi tekerés után is érhet meglepetés. Sajnos, nem lehet minden baromagyúra felkészülni.
Egyébként ma még egy busz teszteltette a féktárcsákat nagyon rám kanyarodva Békáson (bocsizgatott a sofőr) és egy néni, aki nem igazán tudta, hol van és mit kéne csinálnia. Nem szokott ennyi összejönni, van, hogy teljesen békés a hazaút.
Mese, I. Elhoztam, de nem volt időm feltenni. Első benyomás: nehéz, de jól néz ki. Hátulra teszem, meglátjuk, hogyan muzsikál és milyen erőnlét kell a felrakáshoz.
az ebike-os maxxis most lépte át a 8ezret. :) eddig 1 defekt, azt is azért, mert nem szedtem össze rendesen a szúrós sövény nyesedékét. :D de neked ez nem lenne jó, mert 2.1-es aszfaltgumi :)
Egyébként én ezt a Continental-t használom, igaz teljesen más méretben. Egyszer volt defektem 2 év alatt, bár az is igaz, hogy elég keveset megyek Hozzád képest.
Hát én lehet, hogy funkcionális analfabéta vagyok, de a defektállóságot senki sem szidta. Egyszer kapott egy répát, de ott maga a gumi volt a rossz.
De idézek:
cicburgerson: (5 répa) " ... A defektvédelem eléggé jól teljesít hiszen jó néhány kikerülhetetlen üvegszilánkos területen való áthaladás után sem sikerült defit kapnom és más általam használt gumókkal ellentétben még nincsen rajta semmiféle sérülés. "
vancross: (5 répa) "Jó a defektállósága... "
Akemaki: (5 répa) " Defektállósága schwalbe-nél a leggyengébb (K-guard), de sok üvegszilánkos, Fradi meccs utáni, népligeten történő áttekerést túlélt. Kb. 3000 km defekt mentesen, pedig a felületen látszott, hogy volt próbálkozás az átszúrására."
dr. anonimus: (5 répa) "Szúrásos defektet nem kaptam vele még.", bár ezt is írja: "
Ritka szövet
Ennek következtében a kicsi üvegszilánkok szeretik átenni magukat a futófelületen. Havonta érdemes ránézni"
Összesen 7 vélemény, ebből egy lehúzta egy répával, van egy 4 répás, a maradék 5 répás.
Nálam a legfontosabb a defektállóság és a vélemények többsége szerint az nem az igazi. Ha mégis több lyuk lenne a belsőn a szükségesnél, nem szeretnék az útszélen a makacs acélperemmel kínlódni.
Éveken át használtam a Continental 26x1,5 külsőit, de már nem gyártják. Pedig nagyon jó defektvédelme van/volt. Az 1,5 nekem bevált városi üzemmódban, bár télen hosszabb aszfalttúrákat is tettem ilyen gumin.
Ha az erdőben futó térköves útról van szó akkor ott is terveznek valamit nagyon mert telis tele van firkálva, meg jelzőkarókkal tűzdelve ott most minden. Megfejteni nem tudtam a jelzéseket, remélem jót csinálnak. Nem tudom, hogy mit érne 10-20 centi emelés, de gondolom semmit.
Árvíz alatt a rakparti autós utak is használhatatlanok, inkább az a kérdés, hogy fogja-e valaki takarítani utána, vagy ezentúl is megvárják, amíg keményre köt az iszap, és majd az erózió egyszer leviszi.
Ez egy turisztikai útvonal, és az év nagy részében többet ér a turistáknak a szép vonalvezetés. De azt nem látom, hogy az ártéri szakaszt hogy teszik több ember, szembejövők számára jól láthatóvá.
Izgalmasan hangzó tervek, főleg a szigetre való átvezetés két híddal.
Engem az is érdekel, hogy a parti útról a Megyeri hídtól északra felvezető eldugott sáros, gödrös utcát, ami az Eurovelo másik nagy szégyene a Tímár utcai tologatós felüljáró mellett, leburkolják és kitáblázzák-e végre. Mert az ábra alapján a híd alatt felvezető, meglévő és jó állapotú aszfaltutat továbbra sem akarják megnyitni.