Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők:lámpaelőre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Van egy időjárásjelzőm, kültéri és beltéri hőmérővel. Nos, ezeken se lehet beállítani semmiféle párosítást, akkor találják meg egymást, ha mindkettő nagyjából ugyanakkor kap áramot. Akkor mindkettő elkezdi keresni a párját, és megtalálják. Elképzelhető, hogy ez a cucc is így működik.
Én írtam róla, háromszor álltam neki beüzemelni, lehet, hogy neked sikerülne, de nekem nem ment. A rajzok nem konzekvensek, van ahol a jeladó elem felőli részét mutatja, hogy a mágnes felé nézzen, van olyan rajz, ahol meg fordítva. Egyik irányban jobb volt, mint a másik, de ha egyszer be is tudod állítani, úgyis elrázódik annyira az úton, hogy nem mér normálisan.
Általában jók a Lidl dolgok, de van olyan, ami nem, és ez azok közé tartozik szerintem. 2500 forint, nem éri meg a kínlódást, plusz vissza is veszi a Lidl.
Pár hete volt szó a Lidl-s vezeték nélküli óráról és nem gondoltam, hogy én is ezzel kapcs kérdezek majd hamarosan. :- )
Szóval installáltam egy ilyet most ismerős gyerekének és mindent a leírás szerint csináltam szerintem, viszont a jeladó a villán nem csatlakozik az órához.
1. Elemek jók és polaritás helyesen berakva.
2. Villán a jeladó a mágnest érzékeli mert amikor megpörgetem a kereket akkor van az a halk digitális csippanása minden kerékfordulatnál amikor a jeladó előtt elmegy a mágnes (kb. ugye 2 mm-re).
3. jeladó és computer táv kb 40cm. (24-es kerekű bicaj)
4. külön összepárosítási procesz nincs a leírásban amit kissé furcsállottam is.
Még mtbvel sem evidens lábletétel nélkül. Ķővel kirakott széles ösvény ami a déli lejtőbe csatlakozik bele és a Virágosnyereg-Hangár közötti úttól indul, egy Magyar Légierő viccesen átírt táblától.
Köszi, azt mégis ismerem, csak nem tudtam hogy az is szuszogó valahol. A rendes szuszogón még janimaci ötlete alapján regisztrálta az időket kivi topiktárs. Akkor még nem volt strava.
500-egynéhány centis budapesti vízállásnál lepi el a víz. Idén elég hosszan volt fölötte (éppen a hajókatasztrófa idején), így volt ideje lerakni pár lapát iszapot. Nem is szoktam azon járni, mert, ha megállok, megesznek a szúnyogok, vihar után öles fák dőlnek rá, egyébként nem vezet sehová (csak az 5-ös kőhöz, ahol kisvíz idején jó szalonnasütő hely van:-)).
így van, itt annyira alacsonyan megy az út, hogy nem kell hozzá évtizedes árvíz, hogy elöntse. gyakorlatilag évente 2x víz alá kerül és utána marad a sár, mert senki sem foglalkozik vele.
Olvastam itt egy régebbi hozzászólásban egy láncnyúlás mérési módszert. Idézem a részt:
- Tolómérős módszer. A kedvencem, mert eléggé pontos mérést tesz lehetővé. 10 láncszem távolságát kell megmérni, pontosabban a görgők belső oldalainak távolságát. Ez alap-esetben 106.7-106.8mm. Amikor eléri ill. meghaladja a 107.4mm-t, a láncot cserélni kell. Mérési módszer: beállítasz a tolómérőn 105mm-t, beereszted a láncszemek közé és széthúzod annyira, hogy a tolómérő élei nekifeszüljenek a görgőknek.
Na most az a gondom, hogy megmértem így a láncomat és 107.5-öt mutatott a tolómérő. Vettem egy új láncot, mondván ez már kopott. Megmértem azt is, ott pedig 107-et mutatott a 106.7 helyett.
Annyit fűznék hozzá, hogy az írásban bemutatott Szuszogónak nincs semmi köze a Fenyőgyöngye után található Szuszogóhoz. A repülősök Szuszogója, ugyanis annak az útnak egy meredek szakaszát jelentette, amin a Csordáskút közelébe leszállt repülőket vontatták fel, a hármashatár hegyi gumiköteles indító helyekre.
Ekkor ugyanis még nem ismerték a csőrlős indítást, amihez már nem kellett magas helyről indítani a gépeket.
Nyolc évig laktam a hidegkúti Várhegyen, akkor magyarázták el számomra ezeket a repülősök.
Ha Kiskörén jársz, állj meg néhány percre a hallépcsőnél. Többször elmentem mellette, de vasárnap megnéztem. Jobb, mint az Időkép kameráján https://www.idokep.hu/webkamera/izsoldistvan
Az utolsó 4 oldal szól arról az időszakról, amit bringásként már mi is megéltünk, ami a hármashatárhegyi bringás életre is komoly kihatással volt: Valikáék kiebrudalásáról a Rekettyésből, és a Buda Maraton helyszínét és hátterét biztosító repülőtér einstandolásáról, ami után ott többet versenyt már nem lehetett rendezni.
végül megint a Duna melletti útvonal lett, ami szép, de hülyeség. egyrészt szúnyogtenger, másrészt árvíz után sáros marad. árvíz alatt meg használhatatlan.
Andor, SzeZo (bárki)! Van infótok, esetleg személyes tapasztalatotok arról, Kisköre alatt (Nagykörűig) mennyire járható országútival a Tisza bal parti töltése? A Google térképen sajnos csak nagyon kevés helyen beazonosítható, milyen burkolat van rajta, egyéb Google-keresésre meg nem találtam érdemi választ.