Keresés

Részletes keresés

Pinyo Creative Commons License 2019.09.02 0 0 232003

Még mtbvel sem evidens lábletétel nélkül. Ķővel kirakott széles ösvény ami a déli lejtőbe csatlakozik bele és a Virágosnyereg-Hangár közötti úttól indul, egy Magyar Légierő viccesen átírt táblától.

Előzmény: marcony (232002)
marcony Creative Commons License 2019.09.02 -1 0 232002

Akkor most légyszíves te mond meg nekem, ti pontosan mit hívtok szuszogónak, és outival jól járható-e?

Előzmény: Pinyo (232001)
Pinyo Creative Commons License 2019.09.02 0 0 232001

Köszi, azt mégis ismerem, csak nem tudtam hogy az is szuszogó valahol. A rendes szuszogón még janimaci ötlete alapján regisztrálta az időket kivi topiktárs. Akkor még nem volt strava.

Előzmény: marcony (232000)
marcony Creative Commons License 2019.09.02 0 0 232000

A Hármashatár hegy felé haladva, a Fenyőgyöngyétől induló legmeredekebb rész, a következő bal kanyarig. Cca. 450m hosszú szakasz.

Előzmény: Pinyo (231999)
Pinyo Creative Commons License 2019.09.02 0 0 231999

A Fenyőgyöngye utáni szuszogót nem ismerem, melyikre gondolsz?

Előzmény: marcony (231993)
SzeZo Creative Commons License 2019.09.02 0 0 231998

500-egynéhány centis budapesti vízállásnál lepi el a víz. Idén elég hosszan volt fölötte (éppen a hajókatasztrófa idején), így volt ideje lerakni pár lapát iszapot. Nem is szoktam azon járni, mert, ha megállok, megesznek a szúnyogok, vihar után öles fák dőlnek rá, egyébként nem vezet sehová (csak az 5-ös kőhöz, ahol kisvíz idején jó szalonnasütő hely van:-)).

Előzmény: dhpage (231997)
dhpage Creative Commons License 2019.09.01 0 0 231997

így van, itt annyira alacsonyan megy az út, hogy nem kell hozzá évtizedes árvíz, hogy elöntse. gyakorlatilag évente 2x víz alá kerül és utána marad a sár, mert senki sem foglalkozik vele.

Előzmény: BPeter11 (231995)
dhpage Creative Commons License 2019.09.01 0 0 231996

ezért találták ki a láncnyúlásmérőt. :) csak beleteszed és már látszik is, hogy jó-e még a lánc.

Előzmény: kardos074 (231994)
BPeter11 Creative Commons License 2019.09.01 0 0 231995

Árvíz alatt nem azt kell érteni jelen esetben, amikor kiönt a Duna. Most nyár elején több héten át víz alatt volt ez a szakasz. 

És igen, utána sokáig sáros, majd poros volt az út. 

És ez minden évben így van, akár többször is. Alacsonyan fut itt az út. 

Előzmény: NAR (231990)
kardos074 Creative Commons License 2019.09.01 0 0 231994

Sziasztok! 

Olvastam itt egy régebbi hozzászólásban egy láncnyúlás mérési módszert. Idézem a részt:

 

- Tolómérős módszer. A kedvencem, mert eléggé pontos mérést tesz lehetővé. 10 láncszem távolságát kell megmérni, pontosabban a görgők belső oldalainak távolságát. Ez alap-esetben 106.7-106.8mm. Amikor eléri ill. meghaladja a 107.4mm-t, a láncot cserélni kell. Mérési módszer: beállítasz a tolómérőn 105mm-t, beereszted a láncszemek közé és széthúzod annyira, hogy a tolómérő élei nekifeszüljenek a görgőknek.

 

Na most az a gondom, hogy megmértem így a láncomat és 107.5-öt mutatott a tolómérő. Vettem egy új láncot, mondván ez már kopott. Megmértem azt is, ott pedig 107-et mutatott a 106.7 helyett. 

Valami nem stimmel! Vélemények?

marcony Creative Commons License 2019.08.31 -1 0 231993

T. Pinyo!

 

Elolvastam, érdekes volt. Köszönöm.

 

Annyit fűznék hozzá, hogy az írásban bemutatott Szuszogónak nincs semmi köze a Fenyőgyöngye után található Szuszogóhoz. A repülősök Szuszogója, ugyanis annak az útnak egy  meredek szakaszát jelentette, amin  a Csordáskút közelébe leszállt repülőket vontatták fel, a hármashatár hegyi gumiköteles indító helyekre.

Ekkor ugyanis még nem ismerték a csőrlős indítást, amihez már nem kellett magas helyről indítani a gépeket.

 

Nyolc évig laktam a hidegkúti Várhegyen, akkor magyarázták el számomra ezeket a repülősök.

 

Üdv:

M

Előzmény: Pinyo (231987)
koller andor Creative Commons License 2019.08.31 0 0 231992

A jobb part igen , a bal part nem. A jobb parton Tiszasülyig elsőrangú , aztán Kőtelekig az úton - onnan megint a gáton. Outival simán járható.

Előzmény: Fishtax (231986)
SzeZo Creative Commons License 2019.08.31 0 0 231991

Csak Kisköre felett ismerem az utat.

Ha Kiskörén jársz, állj meg néhány percre a hallépcsőnél. Többször elmentem mellette, de vasárnap megnéztem. Jobb, mint az Időkép kameráján https://www.idokep.hu/webkamera/izsoldistvan

 

Előzmény: Fishtax (231986)
NAR Creative Commons License 2019.08.30 0 0 231990

Viszont vagy 6 éve nem volt árvíz és ha marad ez a klíma, akkor ez talán nem lesz probléma. De ha mégis, ott van a 11-es menti kerékpárút.

Előzmény: dhpage (231988)
Fishtax Creative Commons License 2019.08.30 0 1 231989

Az utolsó 4 oldal szól arról az időszakról, amit bringásként már mi is megéltünk, ami a hármashatárhegyi bringás életre is komoly kihatással volt: Valikáék kiebrudalásáról a Rekettyésből, és a Buda Maraton helyszínét és hátterét biztosító repülőtér einstandolásáról, ami után ott többet versenyt már nem lehetett rendezni.

 

robi

Előzmény: Pinyo (231987)
dhpage Creative Commons License 2019.08.30 0 0 231988

végül megint a Duna melletti útvonal lett, ami szép, de hülyeség. egyrészt szúnyogtenger, másrészt árvíz után sáros marad. árvíz alatt meg használhatatlan.

Előzmény: Re:barbara (231985)
Pinyo Creative Commons License 2019.08.30 0 0 231987

Akit érdekel a HHH és hogy miért Szuszogó a Szuszogó, és a bunkerek mellett mi az a betoncsík a lejtő felé.

http://www.obudamultja.hu/harmashatarhegyi.pdf

http://www.fortepan.hu/advanced-search?AdvancedSearch%5Btag%5D=Rubik+R-08c+Pilis

(Link Csóka Zsolt/strava alapján)

Fishtax Creative Commons License 2019.08.30 0 0 231986

Andor, SzeZo (bárki)! Van infótok, esetleg személyes tapasztalatotok arról, Kisköre alatt (Nagykörűig) mennyire járható országútival a Tisza bal parti töltése? A Google térképen sajnos csak nagyon kevés helyen beazonosítható, milyen burkolat van rajta, egyéb Google-keresésre meg nem találtam érdemi választ.

 

robi

Re:barbara Creative Commons License 2019.08.29 0 0 231985
NAR Creative Commons License 2019.08.28 0 0 231984

Decathlonos USB-s villogóhoz (ha jól emlékszem)  adnak öntapadós "konzolt", amire rögzíteni lehet a lámpát. Nem tudom, mennyire tartós :-(

Előzmény: Törölt nick (231971)
csikosa Creative Commons License 2019.08.28 0 0 231983

Köszönöm a tanácsot. Azóta találtam pár cikket a neten, amik erről a Cateye óráról ugyanezeket a jelenségeket írják le.

Vezetékest fogok venni, jó eséllyel a VDO M3.1 WR-t.

Én a lámpát tartom meg, mert nagyon jó a fénycsóvája, erős és nagyon jó a fényterülése. Lámpa marad, mérő cserél.

Előzmény: Friczy (231981)
Nemo Creative Commons License 2019.08.28 0 0 231982

Próbáld ki úgy is, hogy jól meg van tömve a táska! Lehet, hogy úgy nem lóg rá annyira.

Berhelésmentes megoldásként azt javasolom, hogy egy gumipókkal szorítsd a táska hátulját előbbre.

Berhelésként az tűnik számomra a legkézenfekvőbbnek, hogy a csomagtartóhoz (dróttal vagy gumipókkal) egy nyélfélét kötözöl (pl. alkalmas alakú ágat vagy seprűnyelet), ami kellőképpen hátralóg. Arra rá lehet mesterkedni egy (bilincses) hátsó villogót, és igény szerint irányba hajlítani.

Egy hasonló megoldást régebben első kosáron vetettem be:

http://orszagcsavargo.hu/kep2006/FF06A205.JPG

Előzmény: Törölt nick (231969)
Friczy Creative Commons License 2019.08.27 0 0 231981

Ha biztosra akarsz menni, vedd a vezetékest. Én is találkoztam már hasonló jelenséggel, egy vezeték nélküli Sigma órával (digitális jeltovábbítású) és egy kínai Magicshine lámpával együtt. Inkább a lámpa a sáros egyébként, a LED-es lámpák képesek viszonylag magas frekvenciájú jelet sugározni, ami megkavarhatja az órákat. Ezek szerint van érzékenyebb és kevésbé érzékeny óra. Mindenestre mióta a Magicshine-t lecseréltem egy Trelockra, megszűnt a zavarás okozta probléma. A mostani lámpám se zavarja az órát.

Előzmény: csikosa (231980)
csikosa Creative Commons License 2019.08.27 0 0 231980

Sziasztok!

 

Olyan jelenséget tapasztaltam, hogy:

Cateye CC-MC-200W madzagmentes mérőm nem mér, ha a BBB BLS-74-es lámpa be van kapcsolva. Ha a lámpa nincs bekapcsolva, akkor szuperul mér a Cateye. Ez a mérő állítólag "analóg" jeltovábbítású. A párom bringáján VDO M2.1 WL mérőke van, szintén madzagmentes "analóg", de azt nem zavarja a BBB lámpa. Osztok-szorzok: ezt a Cateye-t vsz nem fogom tudni használni, vsz másmilyet fogok venni. A VDO 3.1 WL-re azt írják, hogy "digitális" jeltovábbítású.

 

Van valami használható 5letetek, hogy a kütyük együttműködése (egymást nem zavarása) szempontjából mi a jelentősége annak, hogy "analóg" vagy "digitális"?

Ha az "analóg" VDO M2.1 WL-t nem zavarja a BBB lámpa, akkor vajon a "digitális" M3.1 WL-t sem fogja zavarni?

 

Szívesen fogadok tanácsot, gondolatot. Nem akarok még egy olyan mérőt venni, ami praktikusan használhatatlan a lámpa mellett, olyannyira, hogy végül lehet, hogy vezetékes mérő lesz.

 

Előre is köszönöm.

 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.27 0 0 231979

Nyilván ez egy pillanatnyi állapot, ennél jobban is rálóghat éppen, és akkor már csak alig látszik egy része.

Olyan emberként is, aki rendszeresen autózik kerékpárosok mögött és kerékpárosokkal szemben azt mondom, hogy aki világítást akar fejleszteni, azt támogassuk ebben, és ne beszéljük le.

 

Valóban az az elsődleges probléma, hogy a táska nem passzol a csomagtartóhoz vagy a kerékpárhoz. Inkább ezen kellene javítani.

 

Nekem bevált, hogy elegendően nagy füllel rendelkező, lapos hátsó lámpát a saját bilincse helyett a bukósisakom damiljára akasztok hátul (akkora, hogy nem húzza a fejemet). Ezt második lámpaként kezdtem használni, de ma már a jogszabály elsődleges világításként is elismeri.

Előzmény: tanárnéni kedvence (231977)
Friczy Creative Commons License 2019.08.27 0 0 231978

Én nemrég vettem egyet az új bringámhoz (nem volt szívem áttenni a régit, mert azon a fémen még nincs műanyag bevonat, és lezáráskor könnyen karcolja a vázat), és meglepődve láttam, hogy változott a tok, a régi tépőzáras rögzítésű helyett olyat adtak, amit csak csavarral lehet rögzíteni a vázhoz (kulacstartó helyére), és nem bedugni/kihúzni kell a lakatot, hanem egy érdekes mechanikai szerkezet rögzíti, azt kioldva ki lehet billenteni a komplett lakatot (kisebb váznál nincs hely a lakat kihúzására a szokásos tokból, ha a nyeregcsövön lévő kulacstartóra csavarozom fel).

 

Ebben a tartóban nem zörög a lakat. Lehet, hogy ebbe besegít az is, hogy ez már műanyag bevonatos, és az szintén tompítja a zörgést.

Előzmény: Holland Lovas (231966)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.08.27 0 0 231977

Ez rendben van, de a kép alapján ez a lámpa látszik. Legfeljebb felülnézetből nem, de akkor már úgyis mindegy. Ha tévednék, akkor egy darab hevenyészett u-vas konzollal szerintem is hátrébb lehetne tenni a lámpát.

Kedvenc kísértetem, amikor csak két fel-le mozgó borostyán pedálprizmát látok előttem. :) Persze én is igyekszem kivilágítani a bringát, de „kiterítenek úgyis”.

Előzmény: djz (231974)
dhpage Creative Commons License 2019.08.27 0 0 231976

valahogy a táska nem kompatibilis a csomagtartóval (gondolom van alatta). az enyémet szépen megakasztja oldalt is, így nem lóg bele semmibe. nálad ahogy látom szinte a fogaskoszorúba is beleér.

Előzmény: Törölt nick (231969)
dhpage Creative Commons License 2019.08.27 0 0 231975

ez egyszerű. vegyél olyan lámpát, amihez van övcsíptető. azt (a csíptetőt) fúrd fel egy csavarral a sárhányóra. erre már csak rá kell pattintani a lámpát és kész.

bármikor levehető, de leesni csak úgy meg nem fog.

Előzmény: Törölt nick (231969)
djz Creative Commons License 2019.08.27 0 0 231974

Én sokáig aktívan kerékpároztam, sokat. Ezért tökéletesem megértem, hogy miért nem az út szélétől három centire mennek, esetleg kikerülnek egy kátyút, vagy egy lefolyót, amiről valamiért eltűnt a rács. 
Autósként viszont nagyon méltányolom, ha szürkületben, sötétben lámpát használnak és nem hagyatkoznak a fehér! fényvisszaverő csíkra.

Egy konzolos, arról leszedhető lámpa, és a konzolt popszegeccsel, csavarral, epoxival, ráolvasással rögzíteni a sárvédőre?

Előzmény: tanárnéni kedvence (231973)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!