Keresés

Részletes keresés

SzeZo Creative Commons License 2019.08.15 0 0 231927

Azt a régi római utat én is szeretem, pár éve már csak azon gurulok Aszófőig. A badacsonyit inkább elkerülöm a tömeg miatt és a Káli-medencén át érek el Badacsontördemicig, így sok "jó" szakaszt elkerülök a bringaútból.

Előzmény: bátyó (231925)
Flóri-ám Creative Commons License 2019.08.14 0 0 231926

Jobbulást Bátyó!!!

Előzmény: bátyó (231918)
bátyó Creative Commons License 2019.08.14 0 1 231925

[Egy kis önreklám ON]

 

Itt olvashatsz róla: http://www.netboard.hu/viewtopic.php?topic=31429

 

Ha esetlen nem nyílik meg, akkor itt a túra kiírása:

 

K2 túra

Indulás 2019. augusztus 17-én szombaton 9:00 órakor Siófokról a Víztoronytól.

Az útvonal roppant egyszerű.

Indulás Siófokról, a hagyományos Balatonkörös útvonalon (át az aligai üdülőn, Kenese-Fűzfő-Almádi-Alsóörs-Csopak-Füred).
Ezután követjük a kiskör útvonalát Tihany felé az alsó úton, csakhogy a bringaút végénél nem a komp felé, hanem az apátság felé kanyarodunk vissza, fel a hegyre (igény esetén az apátsághoz is felmehetünk), majd le a bringaúton és irány visszafelé, amíg ismét elérjük Füreden a Berzsenyi forrást.

A Spar után azonban felkanyarodunk balra a Vörös-templom felé és ott rátérünk a régi római útra (mert az nem csak Badacsonynál van).
Aztán azon megyünk tovább fent, a domboldalban a Badacsonyhoz hasonlóan (egy kicsit hullámvasutas az egész, de szerintem nagyon jól élvezhető).
Fent átmegyünk Csopakon, Palóznakon, Lovason, Alsóörsön, és Káptalanfüreden érünk vissza a Balatoni Bringa körútra.

2018. decemberében átadásra került egy új bringaút Balatonalmádi - Veszprém között, aminek egy részét igény szerint meg lehet nézni. Gyönyörű, látványos úton halad felfelé, ahol ráadásul még egy régi gőzmozdonyt is meg lehet nézni. A hangulatos bringaút beletorkollik a régi Almádi - Veszprém kerékpárútba, ahol visszakanyarodunk Almádi felé és a város végénél érünk vissza a Balaton mellé.
Így kihagyjuk Almádit, viszont sokkal szebb a látvány. Igaz, hogy kb. 2 km-rel hosszabb és azért van egy kis emelkedő is, de megéri a látvány miatt.

Ezután megyünk tovább Fűzfő-Kenese-Akarattya útvonalon. Az akarattyai emelkedőt bizony le kell küzdeni (a három lehetőségből választunk egyet), majd fent haladunk a magasparton, legurulunk az aligai üdülő fakapuja mellett, átmegyünk a vasút alatt, majd fel a világosi panoráma kilátóhoz.
Onnan már csak 12 km Siófok.
A vasút alatt áthaladva érjük el a szokásos Balatonkörös útvonalat.

Az egész mindössze 129 km, de 665 m szinttel.
Egy szombati tekerésnek megteszi.

A túra önellátó. Mivel vendéglátó egységek bár bőven nyitva vannak de egy részüket visszafelé elkerüljük, így célszerű egy kis kaját csomagolni az útra.

 

[Egy kis önreklám OFF]

Előzmény: Vilard1 (231923)
dhpage Creative Commons License 2019.08.14 0 0 231924

megyek, bár a hátam fáj, de érdekes módon bringázásnál nem

Előzmény: Pinyo (231921)
Vilard1 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 231923

Koszonom Batyo!

 

Gyors gyogyulast kivanok hogy ujra tekerhessel!

 

A szombati K2 tura mit takar pontosan?

 

Koszonom!

Előzmény: bátyó (231918)
eszter66 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 231922

❗️❗️ Ellopták a biciklimet Budapesten (XI.) a Móricz és a Bartók sarkáról az Ofotért elől augusztus10. szombaton 10:30 és 18:58 között valamikor.

 

Elég speciális: piros Csepel összecsukható kempingbicikli átalakítva háromkerekűvé, tehát nem a gyári 3kerekű. Az ülés szintén átalakított, hátrébb került, a jobb pedál karja rövidebb, mint a bal karja.

Alvázszáma: 65DA001145

Ha bárki látná, kérlek, szóljatok, mindennapi közlekedési eszköz, amit nem tudok mással kiváltani.

Pinyo Creative Commons License 2019.08.14 0 0 231921

Már vártam :)

Előzmény: Fishtax (231920)
Fishtax Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231920

225. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2019. augusztus 15. (csütörtök)

Időpont: 20:30

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

188. Sijófoki Telihold Túra - Ideiglenesen szünetel!

Hely: Siófok

Dátum: 2019. május 18. (szombat)

Időpont: 20:30

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, langyos tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2019-ben:

január 20. (vasárnap) 18:30

február 19. (kedd) 18:30

március 20. (szerda) 19:00

április 19. (péntek) 20:00

május 18. (szombat) 20:30

június 17. (hétfő) 21:00

július 16. (kedd) 21:00

augusztus 15. (csütörtök) 20:30

szeptember 13. (péntek) 19:30

október 13. (vasárnap) 19:00

november 12. (kedd) 18:30

december 11. (szerda) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (231781)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231919

Jobbulást!

Előzmény: bátyó (231918)
bátyó Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231918

Itt bátyó személyesen.

 

Sajnos az augusztusi még kimarad (egészségügyileg el vagyok tiltva a bringázástól).

A Sijófoki Telihód szeptembertől fog folytatódni.

 

Bocsi, de ez van...

Ellenben lesz szombaton egy K2 túránk (ha erre jársz és nincs már programod).

Előzmény: Vilard1 (231896)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 231917

Még az a szerencse, hogy a fórumok, a fészbuk meg az utca tele van mindenhez értő, okos, megfontolt és tárgyilagos emberekkel...

Előzmény: bm613 (231916)
bm613 Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231916

Lomhaság, tudatlanság? Való igaz, alkalmatlan emberek tömegei vannak pozícióban, így ez is jellemző az ország működésére.

Előzmény: Nemo (231915)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 231915

Persze, a karmos-patás miniszterelnök százszor nyomott igent a Felcsútot is érintő útvonalváltozatra. Én pedig az ő szája vagyok. Hehehe. Mondom, nézd végig, hogy e topikban ki használta legalább a guglit, netán írt levelet - ahelyett, hogy pusztán hőbörgött volna vagy politikailag színezett véleményeket fogalmazott volna meg. Ez utóbbi nyilván kényelmesebb, hiszen a posztmodern korszellem is arra vezetne bennünket, hogy minden olyasmiben, ami rendet, szervezetet, tekintélyt foglal magában, valami sátánit lássunk. De szerintem ez a kötözködésre koncentráló hozzáállás nem vezet messzire.

Emellett úgy vélem, érdemes néha egyszerűen lomhaságnak vagy tudatlanságnak betudni számos olyan tényezőt, ami nem tetszik, és nem kell mindjárt rosszindulatot vagy összeesküvést orrontani mögötte.

Előzmény: bm613 (231913)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 231914

A döntéseknek megvan az a tulajdonságuk, hogy nem mindenkinek tetszenek. Téged nem sorolhattalak valamiféle leszólt húsz százalékhoz, egyrészt mert nem szóltam le, csak rámutattam relatív kicsinységére, másrészt akkor még meg sem szólaltál a témában.

 

A döntéseket nagyon ritkán hozza közvetlenül a nép. A döntéshozó és megvalósító szervek léte önmagában is távolítja az eldöntendő ügyeket a néptől. Elvész hát a közvetlen beleszólás gyakorlsta, cserébe szakmailag biztosabb és gyorsabb lesz az ügy megoldása. Képzelheted, meddig tartana az út megépítése, ha a kerékpárosok személyesen ülnének le minden érintettel tárgyalni a nyomvonalról, aztán nekilátnának összekalapozni a pénzt.

 

Arról, hogy ki akart legalább uánajárni a részleteknek, szépen tanúskodik a topik mint jegyzőkönyv.

Előzmény: Friczy (231912)
bm613 Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231913

Annak kell bizonyítania, aki állít valamit. Ezt a bizonyítást várjuk hiába. Először úgy tűnt, te tudsz valamit, de kiderült, hogy semmit, csak vakhittel szajkózod, amit a hatalom közöl. Lelked rajta, ha hiszel nekik, én nem...

Előzmény: Nemo (231911)
Friczy Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231912

"Persze mindig vannak olyanok, akik ezt a felmérést a húsz százalék oldaláról kezdik bírálgatni. A döntés nem véletlenül nem követte őket. "

 

Én itt kaptam fel a fonalat és a vizet. De ez alapján - lévén neked sincs részletes információd - egy légből kapott elképzelés alapján ('az illetékes döntéshozó biztos jól meggondolta') szépen besoroltál az örök elégedetlenkedők közé. Emiatt kérdeztem, hogy ugyan mit tudsz a részletekről (mi alapján lettem én - többekkel együtt - az elégedetlenkedő kisebbség). Az mindenesetre kiderült, hogy nem tudsz többet, mint én. Azokat viszont tudod bírálni, akik elégedetlenek egy olyan döntéssel, aminek a hátteréről te meg más sem tud többet, csak épp nem tetszik az eredmény.

 

Az, hogy akkor most én minek nézzek utána, ha akarok, meg minek nem, teljesen indifferens. Nekem azzal sem lett volna problémám, ha te azt mondod, hogy neked az etyeki útvonal tetszik, mindenkinek mások a preferenciái. Azzal továbbra is problémám van, hogy szépen beskatulyáztál, de tudomásul vettem, és lezártam a dolgot. A továbbiakban nem kívánok erről társalogni.

Előzmény: Nemo (231911)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231911

De ha nem hajlandó utánamenni az információknak, akkor a kételkedése is csak annyit ér, amennyit a fáradsága.

A döntésre hivatott szerv megkapta a tanulmányt, és szerintem a felmérés részleteit is. Az, hogy ez kikerül-e a hálóra minden részletében, vagy rá kell kérdezni, nagyrészt technikai kérdés.

A már belinkelt közbeszerzéses kásahegy jó példája ennek. Abban minden odavágó részlet megvan, és feltehetőleg alig néhányan olvassák.

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231909)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231910

Nem a fórumban kell közzétenni a részleteket, ezt nem is állította senki.

Előzmény: Nemo (231906)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231909

Kételkedni annak is joga van, aki nem ás utána. Pont ez a rendszer működésmódja, hogy ne lehessen könnyen hozzáférni a közérdekű információkhoz. A bizonyítás terhét nem lehet megfordítani.

Előzmény: Nemo (231908)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231908

Sosem állítottam, hogy bármi is objektív igazsággá válna a hitemtől, tehát ha tényleg ezt akarjátok vitatni, akkor hiába pocsékoljátok a tintát.Én arról beszéltem, hogy jelenleg ennyi információhoz férünk hozzá, és hogy ha valakinek ez nem elég, hát ásson utána a részleteknek.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231904)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231907

Az útvonal fő futását 3*3 változatban tervezte meg a mérnök, és ezek közül választott az erre illetékes szerv.

Előzmény: Friczy (231905)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231906

Tudhatod, hogy a megvalósíthatósági tanulmány nincs fenn a hálón, csak a kivonata. A tanulmányt a Főmterv egyik mérnöke készítette, és a döntésre jogosult szervnek szabályszerűen benyújtotta. Az pedig az előírások szerint döntött róla. Ezt nevezhetjük tudományos szintnek.

 

Ettől jócskán különbözik a fórumos viták igênyességi szintje. Itt sem kell hasraesni egy felmérésre való hivatkozástól, de nem lehet megkövetelni a tudományos mellékletek csatolását. Esetleg ha valaki ezen túl akar menni, hát ír a szerzőnek.

Én megtettem ezt, és várom a válaszát. Ha ír valamit a témában, engedélykérés után esetleg közlöm itt is.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231902)
Friczy Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231905

Igen, ha már a nyomvonal adott, akkor a részletekben még lehet egyeztetni. Sajnos ami hiányzik, az pont magának a nyomvonalnak az egyeztetése. Tartok tőle, hogy nem volt, ezt valahol valakik szép csendben eldöntötték.

Előzmény: Nemo (231900)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231904

Senki nem vitatja, hogy neked elég az összefoglaló, és te elhiszed, ami oda van írva. Azt vitatjuk, hogy amit te elhiszel, az objektív igazsággá válik-e a hitedtől.

Előzmény: Nemo (231901)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231903

Több az elfogadhatónál a gépelési hiba, elnézést kérek.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231902)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.13 0 1 231902

Na ebben a hozzáállásban van a különbség, hogy kritikátlanul elfogadjuk, csak mert azt mondta valaki, hogy ott van, vagy (például diplomás emberként, de ez nem kötelező) alapból fenntartásokkal fogadjuk, és elvárjuk a tudományos módszertanban elvárt mellékletek csatolását. Én ez utóbbi nézeten vagyok: aki azt állítja, hogy van egy felmérése, kutatása, eredménye, annak a kötelessége a módszertan és egyebek publikálás, különben komolytalan és hiteltelen az állítása. Sehol a tudományban nincs olyan, hogy ezek nélkül a járulékos adatok nélkül ne vitassanak egy felmérést, hanem elfogadják.

Utaló jelek vannak, csak te nem ismered el őket.

Mivel itt a kormányzat állításáról van szó, amely beleillik egy hosszú előzménysorba, nagyon nehéz úgy beszélni róla, hogy ne érintsen politikát az ember. Pedig hát pont ebben a szférában vannak az utaló jelek, csak ugye ezekről nem szabad beszélni.

 

Summa summarum, semmi okunk kritikátlanul készpénznek venni az állítást, módszertanilag helyesnek a felmérést és relevánsnak az eredményt.

 

Ja és más szempontból nézve: aki közpénzek felett diszponál,annak a kötelessége a költéseket megindokolni és alátámasztani. Ez nem Ficzy felelőssége.

Előzmény: Nemo (231901)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 231901

Márpedig én tudtam mire hivatkozni, te ebben kételkedtél. Nekem elég volt az az összefoglaló, amit a felmérésről olvastam, neked nem. Úgy illő hát, hogy te kutass utána a részleteknek, ha az eddigiek nem elégítik ki érdeklődésedet. Egy felmérést alapértelmezésben nem vitatni szoktak, legalábbis amíg nincsenek arra utaló jelek, hogy hibás volt. Az, hogy a gugli nem dobja fel a mérés részleteit, még nem elégséges jele ennek. Tehát rajtad a sor, hogy előáss valami hiteltelenítésre alkalmas részletet.

Előzmény: Friczy (231898)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231900
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 0 1 231899

https://kerekparosklub.hu/sites/default/files/MK_velemeny_171128_Etyek_Szfvar.pdf

A tervekben szereplő nyomvonal nagy részét támogathatónak nevezi, egyes technikai megoldásokat bírál.

Friczy Creative Commons License 2019.08.13 0 1 231898

Kettőnk közül nem én hivatkoztam a felmérésre. Te voltál az, én csak utánakérdeztem. Ez alapján kiderült, hogy neked sincs mélyebb ismereted a témáról, de mivel az építők egy felmérésre hivatkoztak (amiről egyikünk se tud túl sokat), biztos én csak a hőzöngő kisebbség vagyok. Mivel a nevezett szerzőről semmit sem tudok, neked viszont volt egy állításod, amit inkorrektnek tartok, kénytelen voltam veled vitába szállni.

Előzmény: Nemo (231897)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!