Háááát, vékonykerekűvel valóban az! viszont már nagyon kellett a kerékpárút! Sajnos gyalogosan, és az idősebbek kerékpárral elég életveszélyesen értelmezték a KRESZ-t Szentesen. nagyon figyelni kellett rájuk az autósoknak, egyszer az egyik oldalba is kapott. éppen elhaladtam autóval a bicajos mellett nem vett észre valamiért és elfordult balra neki a hásó sárvédőnek. Most azért ezek az esetek jóval megritkultak, bár a körforgalomban még sokszor villogni kell mert nem szokták meg hogy elsőbbségük van. és rácsodálkoznak ha megállok! :) (inkább minthogy elüttesse magát)
Még sohasem használtam a szépen kiépített szentesi kerékpárutakat, mivel vékonykerekűvel életveszélyes rajtuk a haladás. A csongrádi úton (régi 451 bevezető) már nem egyszer volt afférom emiatt a közegekkel. Mióta megépült a körforgalom-kertváros aszfaltos szakasz, inkább arra megyek.
Egyébként - átlagban- kéthetente járok Kunszentmárton felé, mivel az beleesik az egyik kedvenc edzőkörömbe.(Csongrád- 451 Tisza híd- Magyartés-Nagytőke-Kunszentmárton- Szelevény-Csépa-Csongrád)
Ha rám hallgatsz, nem hallgatsz senkire. Kiszórod az utánfutó felét, a maradékot táskákba pakolod, aztán regel nekindultok Kecskemétnek, délben Dunaföldváron vagytok, este meg már Simontornya - Enyingen át Siófokon. Szép út. Amúgy Szolnokon lakom, Kunszent felé akkor járok, mikor ha Békés megyébe megyek ( Medgyesegyháza), Akkor Marfűnél veszek kanyart Öcsödnek, onnan meg Szarvas, Kondoros, Csorvás, Gerendás. Innen atomcsapást megélt út visz Csanádapácára, vagy ha nincs sár, akkor földúton Csabaszabadiba. Ott van egy nagyon szép rész, mikor pár méteren belöl érkezel meg a pusztai talajról a Maros hordalékkúpjának homokos talajára.
A Mátrába szintén jó kis út visz Szolnokon át. Én Apcot ajánlanám a fölötte lévő kőbányában lehet sátorozni, fürödni.
Szia! Te hol laksz? én kunszentmártoni vagyok, de már félig Martfű a bázis :)
Szoktunk mikot jobb idő van (és a gát is járható) Kunszentmárton-Szelevény-Csongrád a gáton, majd a gáton Szentes és közúton haza. De Pl Martfűre bicajjal járunk, még ha kicsit eseget az eső akkor is, nyáron az külön jól is jön. :)
de tervben van Mátra, Bükk Esztergom, és a nyáron ha minden jól alakul akkor egy Balatoni körút. Ezzel kapcsolatban vannak még részletkérdések, de az is megolkdódik.
Először arra gondoltunk hogy vonattal megyünk egy átszállással Siófokig ez jegyben olyan 6500Ft körül bicajjal csak oda. De ha 4-5 ember megy akkor érdemesebb kisteherautóval (söfőr+2 ember befér) levitetni a bicajokat (a lentebb említett okok miatt) és egy személy autóval (sofőr + 4ember) és a 6 ember 2 szer 6500Ft-ja bőven kifutja az üzemanyagot a két autónak. és 4-nap múlva meg lejönnek vissza értünk. Mert ha már ott vagyunk nem a körúthoz ragaszkodnánk, henam a környező látnivalókhoz elcsavarogni, esetleg nem 4 hanem 5 nap és elmenni egész Sümegig. Ezen agyaltunk már másfél éve!
Azért is lenne jobb a kisteherautó, mert nekem van egy utánfutóm amit macerás lenne vonaton "cipelni" és ki tudja minek számít az? bicajnak, vagy poggyásznak, majd megkérdezem.
Sajnos nem minden esetben van ez így, a rendőrök a munkás ember vámszedői! :((( nálunk azért büntetnek ha villog a hátsó lámpa! vagy nincs prizma legalább az első keréken.
Biztos előszedték a KÖHÉM rendeletet és amelyik tudott olvasni kibogarászta belőle! kiáll a körforgalomba és ezért csesztetik a biciklist Martfűn, a szomszédba betörnek, vagy megvernek fényes nappal a nyílt utcán az nem érdekes (hiába nem közlekedési ügy, mégis a rend őre lenne!) csak a bicaj lámpa ne villogjon és ne legyen kék led a szelepsapkán!
Tisztelet a kevés kivételnek.
Nem kevésszer sajnos nekem is meg kell szegnem a KRESZ-t mert szinte ellehetetlenítették a sok év alatt a kerékpározást itt-ott, igaz hozzá kell tennem szerencsére egyre több hozzám közelebb eső városban pl: SZENTES-en is szépen kiépítették a kerékpárutakat. Vagy Rákócifalva és Szolnok között. Kunszentmárton-Szelevény (Csongrádig az idén tervezték, de nem hiszem hogy lesz belőle valami) Csak az a baj ha le akarnék menni szabályosan a Balatonra Kunszentmártonból akkor 310-320Km-et kell tekernem És fel kell mennem Budapest felé, a 200Km helyett ha Dunaföldvár felé vezető úton. :((
Persze életveszélyes is egy két szakasz, de nem feltétlen a kerékpáros teszi azzá!!!! Sok helyen amúgy jogosan van tiltva a kerékpáros forgalom.
Így van, több helyen megsértem a háromosztatú tiltó táblát. Vecsésen pl. egymás érik a kerékpársávnak jelölt és a kerékpázozásra tilalmas szakaszok. Szerencsére már mindegyik Budapesten kívüli szakaszon találkoztam rendőrautóval, s még egyszer sem szóltak. Gondolom, kisebb bajuk is nagyobb annál, semhogy egy lámpás és sárga mellényes biciklistát abajgassanak.
Én még megvárom, amíg legalább +10 fok lesz, a térdem nem szereti a hideget...
Ez a hat óra nekem nem férne bele, a telekről bejáráskor (napi 60 km) maximum 2,5 óra (jellemzően 2 óra és néhány perc) alatt lemegy. Újpestről jobb a helyzet, onnan csak 15 km (oda-vissza 30), ami napi 1 - 1,5 óra max, nem durván hajtva.
Na, de akkor az Üllő utáni körforgalomtól Monorig nem jogtiszta a bicajozás! Vagy már korábban sem? Én Óbudáról Gyömrő-Péteri Monor Monorierdőn át megyek, innen Albertirsáig bűncslekményt követek el a négyesen, onnan aztán a régi négyes Szolnokig bicajozható, illetve az utolsó négy kilométer már nem, de majd intézkedek!
Újpestről a Kálvin tér érintésével az Üllői úton, majd a régi 4-es úton megyek ki Monorra. Visszafelé Vecséstől a gyorsforgalmi út melletti oldalsó útpályát használom, majd a Fiumei úton a Hősök terére megyek be, majd onnan vissza Újpestre. De néha Monorról Gyömrő, Maglód, Örs veér tere útbaejtésével jövök haza. Odafelé hajnalban vágok át Budapest belvárosán, akkor még nemigen érezni a füstöt. A városon kívül jó a levegő.
Szia! Ez nagyon jó dolog! Nekem is valami hasonló kellett volna 2 évvel ezelőtt. Igaz rajtam nem volt felesleg soha, csak most hogy bicajozok (és jó időben haverokkal családdal teniszezek) felszaladt 15Kg ebből aztán lement 5Kg de szerencsére nem zsír. :))))))
Az elmúlt évben (pont egy éve) a kedvesemet gerincsévvel műtötték így a tenisz a futás és más edzés ami volt azt most hanyagolni kell, de maradt az úszás és a kerékpározás. így az elmúlt évben csak a másidik felében mégtöbbet bicajoztunk orvosi utasításra, mint eddig. Látom rajta hogy ki van izmosodva a lába a karja mindene. Bizonyára állóképességünk is javult.
Amit dhpage ír az nem rossz dolog én is kíváncsi lennék erre milyen eredményt mutat.
Jó ötlet. Nem tudom, ezt az iskolaorvos meg tudja-e csinálni, de ha mondotok még párat, esetleg elmehetek valami műintézménybe is.
A kilencven kilométer éppen belefér a napomba (hat órát vesz el belőle). Monor nem jön közelebb Újpesthez, és a táv szinte pontosan 3/5 része Budapesten belülre esik.
légzésvizsgálat: tüdőkapacitás, oxigén szállítási kapacitás? a vérben.
szerintem ez az adat érdekes lenne azzal szembeállítva, hogy állítólag a munkába tekeréskor a szennyezőanyagok miatt a bringásnak romlik a tüdeje. mármint az autómániások mindig erre hivatkoznak, hogy miért nem jó tekerni. :)
Mivel már túlvagyok a második napján is a dolognak, és még van kedvem a folytatáshoz, ideírom köz-épülésre és a szívek felbátorodására, hogy újra elkezdtem bicajjal munkába járni. Pénteken elmegyek az iskolaorvoshoz, és megcsináltatom a gyors vizsgálatot (testtömeg, pulzus, vérnyomás, koleszterin, vércukor, testzsír-arány), hogy aztán ősszel, amikor előreláthatólag a legjobb karban leszek, újra megméredzkedve értelmes összehasonlíást tehessek. Tehát afféle kísérleti nyúl lennék ezentúl mintegy fél évig.
Ha valakinek van olyan ötlete, hogy a fenti adatokon kívül mit lehetne még fölvenni, szóljon bátran. Az előttem álló időszak a hétvégekre nem irányoz elő kerékpározást, de minden hétköznapra kilencven kilométert ír elő. Edzésjelleggel nem akarom csinálni az utazást, de ha kell, kisebb méréseket a nyeregben is végezhetek.
Ezzel én is így vagyok! Én is átestem a ló tulsó oldalára a bicaj építéssel, de legalább olyan lesz mint azt én szeretnék, bár így szerintem nem lesz kész az idén, csak jövőre, mivel minden hónapban csak egy-két dolgot tudok megvenni hozzá.
Próbálok jó minőségű alkatrészeket venni, ha más magamnak csinálom. Csináltam egy listát táblázatban amiben a jelenlegi alkatrész árakat felsoroltam, és csak a főbb cuccokat, apróságokba nem is merültem bele, és eléggé ledöbbentem a végösszegen. olyannyira hogy mikor megláttam azt mondtam hogy úramatyám, ez az autóm vételárának kiteszi a felét. (na ezért is vettem egy alapot 30-ért mert akkor ez csak több lett volna) a vázat meg bármikor "eldobhatom" és a többi cucc jó a másik vázhoz, he azt egyszer komolyabbra fordítom, vagy esetlek nem felel meg ez ami van.
Örülök hogy sikerült közös nevezőre jutni! :) nem állt szándékomban bárkit félrevezetni, félreinformálni. Csak sajnos lusta voltam sokat írni az előbb és kicsit felületes lett a mondanivalóm