Minden vállalkozónak ajánlom a HolaSzámlát. Minden vevő és szállító számla visszakereshető évekre visszamenőleg, mindegy, hogy milyen számlázó programmal lett kiállítva a számla. https://www.holaszamla.hu/NAV-online-szamla-lekerdezes
Hello! Érdekel az ötleted, nekem vállalkozásom van, tudunk egymásnak segíteni. Nekem kreatív (elsősorban művész) emberekre van szükségem, akik besegítenek, én meg viszem a pénzügy-számvitel-kontrollingot, beleértve az adózást is. INTJ mastermindként nem nagyon vagyok jó az emberi interakciókban, azonban a gépekkel "jól megértetem" magam. Ha érdekel, írj ide: edwardwitten@citromail.hu Angel investorként is képes vagyok befektetni és/vagy irodában segíteni (van olyan irodának való ingatlanom, ami sokféle célra felhasználható). (Tudom, hogy régi a komemnted, de nem adtál elérhetőséget :) Ez van...)
Hello! Tetszik az ötleted, nekem vállalkozásom van, tudunk egymásnak segíteni. Nekem kreatív (elsősorban művész) emberekre van szükségem, akik besegítenek, én meg viszem a pénzügy-számvitel-kontrollingot, beleértve az adózást is. INTJ mastermindként nem nagyon vagyok jó az emberi interakciókban, azonban a gépekkel "jól megértetem" magam. Ha érdekel, írj ide: edwardwitten@citromail.hu Angel investorként is képes vagyok befektetni és/vagy irodában segíteni (van olyan irodának való ingatlanom, ami sokféle célra felhasználható).
Új vállalkozást szeretnék létrehozni, amelynek egy ingyenes applikációra épül, melyen keresztül a felhasználók jobbra vagy balra húzással különböző rendezvény helyszínek közül válogathatnak a tetszésüknek megfelelően. Az alkalmazásban szűrők segítségével pontosabb egyezéssel kereshetnek a felhasználók az igényeiknek megfelelő rendezvény helyszínt. Szerintetek lenne erre kereslet vagy megérné-e megcsinálni?
Pályázatok kapcsán ajánlanám figyelmetekbe egy induló cégét. A tulajdonosok 10 éves tapasztalattal vágtak bele és ismerik a pályázatkezelés minden buktatóját, lehetőségét. A honlapon az aktuálisan elérhető lehetőségek vannak vállalkozásoknak, civileknek, önkormányzatoknak, magánszemélyeknek. A hírlevélre mindenképp érdemes feliratkozni, aki pályázatban gondolkodik!
Garázsból induló vállalkozások: Microsoft, Apple, Amazon, stb. Tulajdonosaik a világ leggazdagabb embereivé váltak. Az én vállalkozásom nem Amerikában, hanem Magyarországon 2000 óta garázsban, nyereségesen üzemel. Nyugdíj miatt másoknak - vállalkozói tevékenységre is alkalmas - garázst ajánlok. Az ingatlan tulajdon miatt a kockázat minimális kissgyula@chello.hu.
Kedves Forumozok! Egy kis segitseget szeretnek kerni az alabbiban, elozetesen is elnezest, ha esetleg hasonlo tema leragott csont lenne, de sajnos ido hijjan nem tudtam visszalapozni a topicot. A tema diohejban(?) az alabbi: Magyarorszagrol foallasu vallalkozokent lehetoseg lenne szellemi munkat/szolgaltatast vegezni tavmunkaban egy kulfoldi cegnek. Az euroban erkezo ber utan itthoni adozas; otthonom igy reszben az irodam is lenne. A KATAs valtoztatasok fenyeben a kerdes 2021-re fokuszalva milyen adozasi formaval jarna az ember a legjobban? Eddig az egyeni vallalkozas tunik kezenfekvonek (pl. atalanyadozas a jovedelemkorlat miatt sajnos kiesik), viszonylag keves elszamolhato koltseg (ld. irodai eszkozok, internet, telefon, stb.) mellett. Igazabol az elszamolhato koltsegek teren sem vagyok teljesen kepben (pl. NAV forrasbol eddig nem jott at a lenyeg), de a fo kerdes az adozasi forma illetve menete. Annyi tippet kaptam hogy akar Kft-ben is erdemes lehet gondolkodni (pl. ha az ember idokozben autot vasarolna illetve ennek amortizaciojat es koltsegeit szeretne ervenyesiteni, stb.), de errol sajnos tenyleg nem tudok tobbet. Ha osszejonne a dolog hosszutavon termeszetesen konyvelo segitsegevel menne az adminisztracio, de elso korben egyaltalan azt kellene az embernek eldonteni hogy belevag-e a dologba (mennyire eri meg pl. a korabbi mas munkaterulettel kapcsolatos alkalmazotti munkaviszonyhoz viszonyitva, stb.). Ehhez szeretnek kommenteket, otleteket kerni vagy ha valaki nagyvonalakban hasonlo szituban volt korabban, szivesen vennem a tapasztalatait.
Sziasztok! Az alábbi kérdésem lenn, hátha valaki ilyen területen mozog. Csomagolt, kartonozott és hűtést nem igénylő száraz árut rendelek Lengyelországból lengyel EAN kóddal. Raktározhatom e a raklapos árut saját épületen belül vagy külön kell ehhez valami engedély? A termék kukoricapehely, fóliába csomagolva a fólia kartonozva. Illetve a lengyel EAN kódon kívül nekem kell saját EAN kódot igényelnem?
Vállalkozást szeretnék indítani, ezért elkezdtem beleolvasni az Áfatörvénybe, a KATA törvénybe stb. A közösségi adószám, közösségen belüli tevékenység, közösségen kívüli termékbeszerzés stb. kifejezésekben a közösség az Európai Unióra / Európai Gazdasági Térségre vonatkozik?
Úgy fest, hogy érdemes lesz felkeresned egy jól felkészült könyvelőt.
A "VAT number" jelen esetben nem a mezei adószámod lesz, hanem a közösségi adószámod, amit külön nyomtatványon (vagy egyből alapításkor) lehet igényelni. Ez azért fontos, mert így tudsz "áfa nélkül" anyagot vásárolni közösségi partnertől. Közösségi adószám hiányában szépen felszámolja a partner az áfát, amit ráterhel a beszerzésre, és ezt "be is nyeli" a vállalkozásod. Szóval a közösségi adószám jó dolog.
A megfelelő vállalkozási forma kiválasztását viszont tényleg egy könyvelővel egyeztetett beszélgetésre bíznám. Ez máshogy nem megy, ha tényleg eredményes szeretnél lenni hosszú távon. Akár írhatsz nekem is emailben: vetekoffice@gmail.com
Szeretnék tanácsot kérni. Teljesen laikus vagy vállalkozás témában. Az alábbi vállalkozást szeretném elindítani:
- 1 személyes cég lenne a tervek szerint, az elején mindenképpen
- a cég tevékenysége abból állna, hogy egy vagy több saját összeszerelésű terméket gyárt és értékesít
- a gyártáshoz szükséges importálni alapanyagot egy külföldi cégtől, ehhez ez a cég "invoice address with VAT number" -t kér, nem tudom pontosan mit takar ez a VAT number, ez megegyezik a cég magyar adószámával amit nemzetközi cégek is elfogadnak majd?
- A kész terméket interneten szeretném értékesíteni, rövidtávon PayPay fizetési lehetőséggel, hosszútávon bankkártyás fizetési lehetőségges is, esetleg banki átutalással. Ezekhez nem tudom pontosan mire van szükség cégszinten hogy lehetséges legyen
- Szeretnék számlát adni minden vásárlás után
- Szeretném hogy az egész tevékenység legálisan működjön
- hitelt, vállalkozó hitelt nem akarok fölvenni, az egész vállalkozást saját tőkéből szeretném finanszírozni
Nem ismerem a vállakozási formákat ami szóbajöhet ebben az esetben. Értelemszerűen azt szeretném, hogy az értékesítésből a lehető legtöbb bevétel maradjon meg és legálisan történjen minden, az adózás és a számladás is. Nem tudom hogy az alapanyag vásárlásból lehet-e adót/áfát visszatéríteni?
Szeretnék tanácsot kérni, milyen vállakozási forma lenne a legmegfelelőbb ehhez a vállalkozáshoz?
Előre is nagyon köszönöm a válaszokat! Szívesen pontosítok bármilyen kérdés esetén.
Tanácsot kérek. Egyéni vállalkozásom van. Kiskereskedelem (üzletben). Olyan termékeket árulok, amihez nem kell kereskedelmi végzettség (mivel nekem nincs). Viszont most fel szeretnék venni még egy termékcsoportot (Darts, biliárd, csocsó eszköz , kellék, felszerelés)), amihez viszont már szükséges a végzettség, ha sport vagy játék kategóriába sorolom. Van ötletetek milyen TEÁOR-ba lehetne ezt beletenni, amihez nem kell kereskedelmi végzettség ??
Saját családi vállalkozásunkat (egyedi szoftverfejlesztéssel foglalkozó 2 személyes kis cég) apám vezeti (tulajdonos és ügyvezető is egy személyben), de szeretne nyugdíjba menni.
Nekem nincs affinitásom a cég vezetéshez, menedzseléshez. Milyen alternatívák vannak arra vonatkozóan, hogy a tulajdonjog családon belül maradjon, de a cég működjön továbbra is.
Biztonságosan kiszervezhető a cég menedzselése, vezetése? Érdemes megbízni ügyvezetőnek valakit?