Keresés

Részletes keresés

amatőr Creative Commons License 30 perce 0 0 207090

Long, nem értem, egy hete 18-at futottál bőven 7 perc/km alatt, nemde? Abból egy laza feles?!

Én a számcserés edzéstervvel anno Vivicitta felest pár 12 km után futottam, ifjú koromban, haha. :) 

 

Spenót, mi az, hogy forgó érem? :) 

Előzmény: Mr Long (207087)
Mr Long Creative Commons License 3 órája 0 0 207089

Bármikor jöhetsz velem futni :)

Előzmény: amatőr (207080)
Mr Long Creative Commons License 3 órája 0 0 207088

Gondolom a cadence-t érti alatta. 

Előzmény: Ermak (207079)
Mr Long Creative Commons License 3 órája 0 0 207087

Nem tudok felest futni. Még :)

Előzmény: Spenót (207084)
Mr Long Creative Commons License 3 órája 0 0 207086

Nekem gyári Trek szenzorom van, félig vázba szerelhető, az működik az F5-tel. 

Előzmény: goyko14 (207075)
Ati_66 Creative Commons License 3 órája 0 0 207085
Előzmény: Ermak (207079)
Spenót Creative Commons License 3 órája 0 0 207084
Előzmény: amatőr (207083)
amatőr Creative Commons License 4 órája 0 0 207083

Beneveztél, mennyi pénz? :) 

Fussunk felest jövő hét végén? Hm... :) 

Long is jön? :) 

Előzmény: Spenót (207082)
Spenót Creative Commons License 4 órája 0 0 207082

Nem kell, hogy virtuális legyen. Mehetünk együtt. Több, mint egy heted van felkészülni. :) 

Tegnap tudtam meg, hogy nem most hétvégén lesz.

Előzmény: amatőr (207081)
amatőr Creative Commons License 4 órája 0 0 207081

Spenót, semmilyen virtuális futóverseny nem érte el az ingerküszöböm... :) 

Előzmény: Spenót (207048)
amatőr Creative Commons License 5 órája 0 0 207080

Long, remélem, lesz  még olyan közös versenyünk! :) 
Bár, úgy látszik, nekem a 2020 kimarad, ami az érdemi futást illeti. Ha nincs verseny, nincs felkészülés sem, még annyi sem, mint szokott lenni. :( 

Előzmény: Mr Long (207039)
Ermak Creative Commons License 5 órája 0 0 207079

Mi az a CAD szenzor?

Előzmény: Ati_66 (207078)
Ati_66 Creative Commons License 5 órája 0 0 207078

Én is nézegetem a szenzorokat. Igazából egy CAD is elég lenne, de még nem szántam rá magamat.

Majd megírom a Télapónak :-)

Előzmény: goyko14 (207077)
goyko14 Creative Commons License 5 órája 0 0 207077

Köszönöm, felírom a lehetséges felesleges kiadások közé akkor!

Előzmény: Ati_66 (207076)
Ati_66 Creative Commons License 6 órája 0 0 207076

A Fenix sorozat az kezeli a bringás szenzorokat is ráadásul úgy tudom nem csak az Ant+ hanem a BT szenzorokkal is működik és tudja a triatlon tevékenységgel a sportág váltást is kezelni egy edzésen belül. 

De ahogy néztem több FR sorozatú karóra is kezeli a bringás szenzort, még az FR245 is  nem csak a Fenixnek megfelelő FR935 és FR945. 

Előzmény: goyko14 (207075)
goyko14 Creative Commons License 6 órája 0 0 207075

Bringás sebességszenzor (meg cad) adatot egyébként a futó órák is fogadnak Garminéknál vagy ahhoz egy Edge-t is be kell újítani mégegyszer annyiért?

Nem mintha nem lenne elég a GPS sebességmérés bringán ahhoz amit most művelek, csak az elv érdekel.

Előzmény: Ati_66 (207074)
Ati_66 Creative Commons License 8 órája 0 0 207074

Sajnos nálam ez nem megvalósítható. Még nincs bringás sebesség szenzorom Garminhoz.

De majd egy ráérős napon vezetés közben elindítok egy kerékpározás tevékenységet. 60-as pulzussal fogok 40-45-tel hasítani :-)) 

Előzmény: Mr Long (207071)
goyko14 Creative Commons License 8 órája 0 0 207073

Az Eric Wong videók nekem nagyon hasznosak voltak. Sajnos csak angolul elérhető.

Rá kell szánni az időt mert hosszasan de nekem pl hasznosan magyarázza el, hogy mit miért. Ami nekem bejött, hogy egy olyan szemléletet (és néhol technikákat is) mutat, ami viszonylag köztudott - pl jógában - de engem valahogy elkerült eddig. 

Ami a másik probléma (?), hogy rengeteg videója van - futóknak azért a glutes, hamstring, hip flexor szűrésekkel meg amit még mellé felajánl elég jól szűkíthető. Én pl egy tök jó erősítősort össze tudtam rakni a videóiból. Meg néhány (pl combhajlító) nyújtásomon is változtattam és nagyon jó eredményeket hoztak az elmúlt pár hónapban.

Farizomra mondjuk Béres Alexandra gyakorlatok is jók - és hát bocs Eric, de azért azt mégis jobb nézni. És ha már vizualizáció, akkor érdemes lehet kiegészítésként Barbara Depta videóira és pl a Tensegrity modelre is rákukkantani, akár itt:

https://www.youtube.com/watch?v=DNyY5DUP1RU

Előzmény: Spenót (207070)
goyko14 Creative Commons License 9 órája 0 0 207072

Az még kényelmesebb. Régebben ált elöl volt mert szenzort könnyebb volt felrakni illetve hátsó villán a cad volt. Meg hát akkor a görgő az szabadgörgőt jelentett (többnyire) ahol meg szintén mindegy. 

Előzmény: Mr Long (207071)
Mr Long Creative Commons License 9 órája 0 0 207071

Görgő miatt általában hátul van, szóval hajtókarral kell megküldeni legnagyobb áttételen. 

Előzmény: goyko14 (207069)
Spenót Creative Commons License 9 órája 0 0 207070

Ezek tök jók! Köszi, hogy belinkelted!

Előzmény: goyko14 (207066)
goyko14 Creative Commons License 9 órája 0 0 207069

Vagy akkor már még egyszerűbb, ha leülsz egy kissámlira az első kerék mellé (vagy ahol a szenzor van) és 1 órán keresztül pörgeted a kezeddel. Ujjakra kell vigyázni, és amúgy bicepszre és vállra is erősít! Mondjuk másra nem :D 

Előzmény: O/O (207067)
goyko14 Creative Commons License 9 órája 0 0 207068

Na igen :) de ha jó volt a kalibráció - azaz be tudtad jól pötyögni a kerék kerületét - akkor azok az órák azért stabilan pontosan mértek. Nincs is sok mindent elrontani egy egyszerű szorzáson :) A kerekek pedig általában hasonló nyomásra voltak fújva, sok más változó pedig nem volt.

Előzmény: Ermak (207065)
O/O Creative Commons License 9 órája 0 0 207067

Köszi! Jó ötlet :)  Megnézem ezeket az útvonalakat. De lehet görgő lesz ahogy Visztula ajánlotta 😉

Előzmény: goyko14 (207062)
goyko14 Creative Commons License 9 órája 0 0 207066

Erősítések/nyújtások farizomra, csípőhorpaszra és combhajlítóra nagyon sokat tudnak segíteni a gyorsuláson. Illetve érdemes a plyometrikus feladatok közül is aktívan és rendszeresen csinálni néhányat (csak óvatosan).

 

Ennek a fazonnak a videói (temérdek van neki) például elgondolkodtatóak erősítés/nyújtás témában:

https://www.youtube.com/watch?v=MadolV7Qb6o&t=47s

Magyarok közül meg pl ő mond/mutat szerintem nagyon jó tartalmat:

https://www.youtube.com/watch?v=CEkLcKzQYW0

 

Előzmény: Ermak (207063)
Ermak Creative Commons License 10 órája 0 0 207065

Meg aztán jó kérdés, mennyire voltak akkoriban pontos órák, illetve jól volt-e kalibrálva.

Előzmény: goyko14 (207064)
goyko14 Creative Commons License 10 órája 0 0 207064

Az egyébként egy szuper lejtő és most már az utat is megcsinálták (gyönyörű arra biciklizni, tényleg ajánlom). Nem kizárt, hogy valaki 80 felett menjen rajta de ahhoz piszok jó áttétel és combok kellenek mert a meredeksége nem elég nagy hozzá. 

 

És azért a 87,5 pont az a sebesség ami már éppen sok - 80 körül/felett kicsivel már Mo-n is sok helyen lehetett menni simán akár amatőr szinten is a 90-es évek elejének bringáival/útjain, de épp ez a 85-90km/h (meg nyilván felette) az a szint ahol már elég erősen remeg minden (főleg az idegrendszer :)). 

 

Nálunk szerencsésebb domborzattal és útkarbantartással rendelkező országokban van mód hosszú lejtmenetekre. Ott valós a tartósan 70-80 környéki/feletti gurulás - a versenyeken látott profik nemritkán inkább a 80-90-es sávban ereszkednek. 

Előzmény: Ermak (207050)
Ermak Creative Commons License 10 órája 0 0 207063

Tetszik ez a négy pont, megjegyzem.

 

Az 1. és 3. pontot művelem is, nagyjából a 2-at is, a 4. első felére is rájöttem (ezért is váltottam gyorsabb edzésekre), futóiskolázni viszont sosem szerette, é s nyújtást is eléggé hanyagolom.

Előzmény: Ati_66 (207057)
goyko14 Creative Commons License 10 órája 0 0 207062

Szerintem neked nem kell a wattokkal szöszölni. Nem bonyolult. Arra figyelj, hogy ha elindulsz az átlag 40 fölé ugorjon, utána meg már csak felette kell tartanod. 

 

Ha erős az ember akkor az enyhén hullámzó dombos tájon általában jobb átlagot lehet hozni mint a teljesen síkon. Mondjuk a negatív szint és a folyamatos erős hátszél egyáltalán nem hátrány.

 

Persze ilyen biztos helyszínt nem tudok, az emlékeimben szinte csak olyan szakaszok vannak ahol folyamatos pofaszél van és emelkedő, de az egyik ismerős nemrég ment Visegrád-Szentendre strava szakaszon 45km/h körül, pedig ott a forgalom általában nem segít. Esetleg egy Egom-Leányfalu (ha tudsz kisebb forgalmú időszakban menni), vagy egy Dunával arrébb Perőcsény-Kismaros szakaszon kedvező szélben pl lehet próbálkozni (arra még a táj is gyönyörű és a forgalom is csak Nagymarosnál bajos, mondjuk ott nagyon).

Előzmény: O/O (207006)
Spenót Creative Commons License 11 órája 0 0 207061

Jövő héttől a lénapot is újrakezdem. Karanténban nem tudtam rávenni magam, de most megpróbálom.

Mindent a SZENT CÉL érdekében :)

Előzmény: Szajrés (207060)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!