Keresés

Részletes keresés

O/O Creative Commons License 15 perce 0 0 206224

Ugyan így vagyok (voltam) edzett keringés, de a bringás izmok hiánya miatt, nincs szükség sok oxigénre így alacsonyan marad a pulzus. Viszont a kis gyenge izmok meg hamar savasodnak elfáradnak. Ahogy nőnek az izmok egyre jobban fogják bírni, több munkát végezve több oxigénre lesz szüksége és akkor feljebb megy a pulzus is. Nekem a mai 45 km 860 méter szinttel 14km/h átlaggal, ami 5 óra 30 perces Vérkör lenne 118 Bpm átlag jött ki.

Előzmény: Spenót (206223)
Spenót Creative Commons License 2 órája 0 0 206223

Ma az egyik szomszéddal elmentünk montizni. 50km lett árkon-bokron. Az óra úgy érzi, hogy ez egy lófing volt. Menni is alig tudok, basszus. :) 

Érdekes, hogy hosszú, mászós szakaszon 140 körüli pulzussal mentem, ami a hosszú futás zónája. Szerintem fél óra alatt le is estem volna a bringáról. Állatira máshol lehet a bringás zónám...

O/O Creative Commons License 2 órája 0 0 206222

Csempa, ha esetleg tervezel még idén valami Vérkör útvonal edzést, bejárást, akkor van egy útvonal javaslatom. Ma mentem végig rajta Csákvárról indulva 40 km 860 m szint, 2 db kék kút esik útba, 10 km nél Gánton és 32 km nél Vérteskozmán. Vérkör 36 km és 4 km VTM útvonal. A másik felét is érdemes úgy megcsinálni hogy a két szakasz ugyanígy itt legyen összekötve. Jól futható végig, bár én MTB-al voltam. Turisták se hemzsegnek, szóval, akár beleférhet mostanában is.

Szajrés Creative Commons License 20 órája 0 0 206221

Köszönöm!

Előzmény: Spenót (206220)
Spenót Creative Commons License 21 órája 0 0 206220

Nem éreztem kicsinylésnek. Teljesen igazat adok neked és remélem, hamarosan te is annyit futsz majd, amennyit szeretnél. Hajrá!

Előzmény: Szajrés (206219)
Szajrés Creative Commons License 21 órája 0 0 206219

Most elég jónak érzem a lábam így megragsztva ezzel a kineziológiai bigyóval. ( sajátkezűleg csináltam youtube videók alapján, így járvány idején elég korlátozottak a lehetőségek). Eddig nem hittem benne, de érdekes.módon hétfőn miután felragasztottam szinte azonnal minimálisra csökkent a fájdalom. Hétfőn újra bepróbálkozok a futással. 

Tényleg nem szerettem volna senki búját-baját kicsinyelni, de én úgy érzem nekem sokat segítene a hétköznapok harcait megvívni, ha futhatnék.

Előzmény: Spenót (206218)
Spenót Creative Commons License 22 órája 0 0 206218

Igazad van! Minden relatív.

Nem javulsz rendesen? Mindenkinek a saját baja a probléma. Téged is irigyel valaki.

Előzmény: Szajrés (206217)
Szajrés Creative Commons License 24 órája 0 0 206217

Irígyellek benneteket, akik nem vagytok kielégítő lelki állapotban, pedig futhattok/nátok. :-) Nehéz időszak ez mindnyájunknak, nekem már marhára hiányzik a futás. Hogy kicsit szétcsapjam magam, ürüljön az agyam, vesszenek a stressz hormonok, pörögjön az anyagcsere, dőljön az endorfin.

Bohanon Creative Commons License 25 órája 0 0 206216

Ati_66,Spenót,Ermak,O/O részvétem

Mr Long Creative Commons License 27 órája 0 0 206215

Lettem lett volna, de lemaradt a vege. Kozepesen szar lett, nincs baj. 

menj ki az erdobe, reggel keves futot lattam, nem hinnem veszelyesnek. Max ne nyalogassad a szembejovoket. 

Előzmény: amatőr (206213)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 206214

Sajnálom, hogy nem vagy lelkileg topon. Vagyunk ezzel így páran, de ha nincs terved és így is sikerül rávenni magad a futásra, akkor azért jót tehet a lelkednek. Ebben a szép időben fuss egy kellemeset, szerintem.

Előzmény: amatőr (206213)
amatőr Creative Commons License 1 napja 0 0 206213

Long, ki az alanya a mondatodnak? :) 
Spenót, valami feneketlen mély kútra kerültem, de tényleg. Semmim sem kívánja a futást, de a lelki tényezők a komolyabbak.

Előzmény: Mr Long (206204)
Csempa Creative Commons License 1 napja 0 0 206212

Igen, egyszerű summája a heti edzések stress score-jának.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206207)
HCS77 Creative Commons License 1 napja 0 0 206211

Köszi a segítséget mindenkinek srácok!

 

A héten eléggé el voltam foglalva. Azért ment egy félmarcsi kedden, csütörtökön egy 10 résztávozás, ma egy 5 résztáv, vasárnap meg újra 30-at akarok menni v. többet.

 

Egyelőre hétvégén valami kis hátizsákkal fogok futni, elől összekötöm madzaggal, hogy ne mozogjon annyira, nem a legjobb megoldás de ez van.

 

Előzmény: Ati_66 (206104)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 206210

Mert nem is jó a meredekség számítása a Fenixeknek. Így még ha a pillanatnyi sebesség pontatlanságát helyre is rakod egy footpod-dal, nem tudja, hogy milyen meredeken mész éppen. A képlet sztem meglenne hozzá, vsz a pontosság nincs meg. Ehelyett ráfogja a Garmin arra (tudom, olvastam), hogy a talaj bizonytalansága miatt nem lehet megmondani. Miért, egy Stryd pontos akkor, amikor a mély homokban futunk vele?! Dehogyis, sztem legalább 20-30%-ot téved.

Előzmény: Ati_66 (206209)
Ati_66 Creative Commons License 1 napja 0 0 206209

Tényleg kár, hogy a Trail Run sporthoz nincs megfelelő VO2max algoritmus. Amikor véletlenül run funkciót indítva mentem a hétvégi hosszú terepfutásra, akkor az aszfaltos résztávozással 49-re tornászott értéket 47-re csökkentette az óra, pedig érzésre jól ment, az emelkedőket is jól megtoltam. Csak így a 90%-os pulzushoz nem 5:00 körüli, alatti tempó tartozott, hanem 6-7 perc körüli. 

Azóta nagyon figyelek, hogy mit indítok, mert vagy 3 hét kellet hogy újból 49 legyen.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206203)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 206208

Azt vettem észre, hogy ha csak minden második sort olvasom el ebből a hozzászólásodból, akkor pont ugyanannyira értem és a 47-es vo2maxom miatti beszólásodon sem húzom föl magam. :) 

Előzmény: Csempa (206205)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 206207

A TSS gondolom jelen esetben is 7 napos, ugye?

Előzmény: Csempa (206205)
Csempa Creative Commons License 1 napja 0 0 206206

(Ja, itt már ultramaratoni távot ír célcsoportnál, csak azt nem tudom, hogy ezt mikor sikerült megváltoztatnom...)

Előzmény: Csempa (206205)
Csempa Creative Commons License 1 napja 0 0 206205

A Stryd-nak van egy automatikus FTP kalkulációja, amit az erőteljesebb futásokra alapozva végez. Én a tavalyi év 2. felében eléggé vacak edzésmunkát végeztem, aminek egyik fő oka a munkahelyi stressz volt. Ezt december közepétől igyekeztem helyrehozni. Sok alapozással indult, aztán elkezdtem egyre több tempót tolni március végétől. Alakul is az FTP görbe, de messze még a vége:

 

 

Ezt az alapján kalkulálja, hogy mennyi időt töltök adott teljesítmény leadásával egyhuzamban egy-egy futás alkalmából (van ennek némi ösztönző ereje is). Ezt egy nagyon kellemes grafikonon lehet követni, ahol a fehér vonal az általa kalkulált FTP görbe, ami kb 5%-kal szokot a kék fölött lenni, ha szinten tartó edzéseket végez valaki (vagyis stagnál). Ha azt alulról utoléri a mért értékeket tartalmazó kék görbe, akkor fejlődik az ember.

A kék görbe világossága meg azt mutatja, hogy mikori (milyen régi) a mérés (Run Age). A világoskék a 30 napnál fiatalabb (nagyítsd ki, ha érdekel):

A jobb oldalán jelzi, hogy a hozzám hasonló célú, korú futókhoz képest hogyan állok a teljesítmény adataim szerint. Mivel nincs ultra célrtv, ezért a maratoni csoportba tartozom (asszem), de mivel számomra az ultra táv a cél, azért mások a prioritások az edzéseimben, mint egy maratonra készülőnél, így elég látványosan kilógok a csoportomból, van ahol alul, van ahol felül.

Az egyes sávokra kattintva arra vonatkozólag ad tanácsokat, hogy milyen edzéstípusokat kéne alkalmaznom az adott sávban való fejlődéshez.

 

De a 47 se rossz :)))

 

(OKOK, a fene tudja, hogy a Stryd méricskélése mennyire működik, de nagyon motivála amúgy.)

 

Van itt is TSB, hogy (nagyon) tolja túl az ember. Az eddigi tapasztalataim alapján hétköznap nem szabad -20 alá mennem, és hétvégén is csak akkor, ha utána az egész napot semmittevéssel tudom tölteni:

 

A mobil app TSS-t is számol, amit én excel-ben leutánozok. TSS esetén nekem 600-630 körül van az egészséges felső határ, bár jártam már 700 fölött is kicsivel. (Múltkor ezért kérdeztem Pinyót, hátha neki több tapasztalata van már vele...)

Előzmény: Spenót (206201)
Mr Long Creative Commons License 1 napja 0 0 206204

Hat, ma este kiderul. Ha megint szar lesz a futas (nincs tempo es pulzus az egekben) valszeg beteg lett. :(

Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 206203

Ugyanebben a cipőben vagyok, de még 46-on. Ma meglehetett volna, jól ment az emelkedő is, de ugyebár a trail run-nál nincs VO2max.

Ezért hülyeség, hogy be lehet a trail run profilnál állítani a performance conditions adatmezőt; magyarán nem számolja az utóbbit sem.

Előzmény: Spenót (206201)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 1 napja 0 0 206202

A bolondok napi ugratás után ma nekiugrottam egy futásnak; a fiamnak megmutattam a 15 km-es 430 m szintemelkedéses erdei kört, hogy upgrade-eljen a 11 km-es 250 m-esről. Rendes volt, akkor sem hagyott ott, amikor becsatlakoztunk a már ismert részbe.

 

Részvétem minden érintettnek, úgy látszik főleg 50+/-5 év körüliek írogatnak ide, mert az én szüleim bár még élnek, de nemsokára ők is 8-assal kezdődő korúak lesznek, ha minden jól megy.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206175)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 206201

Ma végre visszakaptam az excellens vo2maxomat es a futás is jól esett. :) 

 

Amtőr, üdv a színen!

Idén már nem bonyolodsz futó kalandokba?

Azért jó lenne párszor körbefutkosni valami tavakat, ha vége ennek a hülyeségnek.

O/O Creative Commons License 2 napja 0 0 206200

Pedig lassan itt tart Spenót! Neked hogy megy a távoktatás? Gimis csajokkal vállalom a karantént, ha kell felügyelő :))

Előzmény: amatőr (206199)
amatőr Creative Commons License 2 napja 0 0 206199

0/0, ne adj már ilyen tanácsokat Spenótnak, hogy csak hozzá kell szoknia az 5-5:10-es tempójú futásokhoz... :)  :)  

Előzmény: O/O (206172)
amatőr Creative Commons License 2 napja 0 0 206198

Oh, részvétem, Spenót! Emlékszem, meséltél apukádról...

Igen, ez az a kor, nekem 2015/2019, anyu/apukám... 

 

Előzmény: Spenót (206187)
amatőr Creative Commons License 2 napja 0 0 206197

Még két nap, és összecsapunk Vivicitta félmarcsin Spenóttal! 

Ja, nem. :( 

Végül, márciusban két futásom lett, és ebből a második a Szigetfutás volt, mint hó első szombatja, khm. 

Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 206196

Most vettem elő a Wii-t. Állati sokféle sportot lehet vele csinálni. Van futás is benne feladatokkal. Szerencsére még ki lehet menni futni, de az asszony már elkezdte használni. Fitbox, step aerobic, jóga, minden van rajta. Néztem, hogy más konzolok tudnak-e ilyet, de nem nagyon.

Előzmény: Ermak (206194)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 206195

Jó ötlet. Kipróbálom, mert állandóan a másik karomon hordtam.

Előzmény: Csempa (206193)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!