Keresés

Részletes keresés

Asztrofizikus Creative Commons License 3 órája 0 0 201952

Ha jól tudom, a BSI-nél 500 Ft-ért vissza lehet mondani a nevezést, legalábbis a verseny előtt valameddig. Ha ezt tervezed, nézz utána mielőbb, nehogy kifuss az időből, ha ugyan még nem késő. Ez az 500 Ft pedig úgy működik, hogy nevezésidíj-500 Ft-ot jóváírnak a saját nyilvántartásukban a nevedre, amit másik verseny nevezésére vagy bármilyen BSI dolog kifizetésére használhatsz fel.

Előzmény: mazlati (201949)
Ati_66 Creative Commons License 5 órája 0 0 201951

Túlterhelés okozhat porc problémát.

Amikor nekem kezdeti stádiumban volt én is hol oldalt hol hátul éreztem szúró fájdalmat, de az eleinte még futás közben is megszűnt. Járás közben soha nem fájt.

 

 

Ülj le egy székre, tedd a térdkalácsodra lazán a tenyered és nyújtsd ki a lábadat. Ha kattogást, "hóropogást" érezni közben a térdedben, akkor szinte biztos, hogy porc probléma.  

Előzmény: mazlati (201949)
mazlati Creative Commons License 6 órája 0 0 201950

Igen, még azt is meg kell néznem, hogy vissza lehet e mondani, vagy elhalasztani a nevezésem.

Előzmény: Spenót (201948)
mazlati Creative Commons License 6 órája 0 0 201949

Köszi a tippeket.

Mindenféle terhelésre fáj a térd környéke, csak különböző mértékben.

A bringa és a járás kevésbé hozza elő, a futás már jobban.

Arra gondoltam, hogy túlterheltem, ezért pihentettem, de csak annyi történt, hogy romlott az edzettségem.

Azt hittem az IT szalaggal van a probléma, de mások itt azt írták, hogy pár nap alatt helyrejöttek, így már nem tudom. Az is különös, hogy csak az alsó-külső része fáj a combomnak a térd környékén. Nincs begyulladva, nyomkodásra nem érzékeny.

Előzmény: Ati_66 (201946)
Spenót Creative Commons License 6 órája 0 0 201948

Gyors segítséget nyújthat egy olyan szakember, aki tud tapelni. Bele is találhat a problémába, de ha pl. kopás, akkor rövid távon nincs megoldása, sőt a maratonnal jó nagy kárt is tehetsz magadban.

Bocs, ha károgásnak hangzik, de messziről nehéz ebben segíteni, inkább legyél óvatos. Lehet máskor is maratont futni. Fontosabb az egészség, szerintem.

Előzmény: Ilyés (201945)
Ati_66 Creative Commons License 6 órája 0 0 201947

... és általában a térdet sem terheli annyira,mint a futás így ritkábban okoz ....

Előzmény: Ati_66 (201946)
Ati_66 Creative Commons License 6 órája 0 0 201946

Szia!

Sok oka lehet a fájdalomnak és a mértékének is.

Táv gyógyász sem vagyok így gyógyulásra nem tudok javaslatot tenni, de teljes pihenés helyett valami olyan mozgást végezz, ami nem okoz fájdalmat.

Csak futásnál fáj vagy járás, állás közben is?

Ha nincs folyamatos fájdalom, futáson kívül van más mozgás ami előhozza?

Gondolok itt olyan nyújtásokra amelyek feszítik a térd körüli inakat ízületeket, pl a négyfejű combizom nyújtása .

 

 

A futáshoz legközelebb a bringázás van és általában a térdet sem terheli így ritkábban okoz térd fájdalmat. Így nem romlana olyan gyorsan a kondid és a térded is regenerálódhat.

 

Mindenesetre ha úgy érzed, hogy a maratont kibírhatja és indulni akarsz rajta és bringázás közben nem fáj, akkor amennyiben van lehetőséged bringán vagy spining kerékpáron eddz a maratonig. Annyi időket és közel olyan pulzussal ahogy a futó edzéseid végeznéd.

 

 

Előzmény: mazlati (201940)
Ilyés Creative Commons License 8 órája 0 0 201945

Sajnos egy jó térd-szakorvosnál nem lehet időpontot kapni a néhány héten belül, még magánrendelésre sem. (Családi tapasztalat.) Szóval az nem lesz meg a maraton előtt.

Előzmény: Spenót (201943)
mazlati Creative Commons License 8 órája 0 0 201944

Igen a röntgen nem mutatott semmit.

Azt mondta fel tud írni gyógyszert, meg hogy pár hét múlva bejuthatok ultrahangra, hogy megnézzék a porcokat és a szalagokat.

Előzmény: Spenót (201943)
Spenót Creative Commons License 8 órája 0 0 201943

Igen, ez igaz, de sajna a térd annyira bonyolult, hogy ezernyi oka lehet a fájdalomnak. Ha bejön valamelyik varázslás, akkor nem kell elmenni a dokihoz, mire sorra kerülsz.

Ha nem jön be, akkor legalább lát egy szakember. (és akkor még itt jön be az is, hogy egy sima SZTKs orvos elküld röntgenre, ami negatív lesz és utána kapsz egy talpbetétet és tojik rá a továbbiakban)

Előzmény: mazlati (201942)
mazlati Creative Commons License 8 órája 0 0 201942

Talán ez a legnehezebb, jó dokit találni, aki még rá is ér

Előzmény: Spenót (201941)
Spenót Creative Commons License 9 órája 0 0 201941
Amíg kipróbálod a sok hasznos tanácsot, amit kapsz, keress egy jó dokit, szerintem.
Előzmény: mazlati (201940)
mazlati Creative Commons License 9 órája 0 0 201940

Sziasztok!

Júniusban beneveztem a SPAR maratonra. Ez lenne az első.

A felkészülés jól ment, de úgy két hete megfájdult a jobb térdem.

10 napot pihentettem és kenegettem, de most is problémás.

Az a bajom, hogy pontosan nem is tudom honnan ered a fájdalom.

Csak azt érzem, hogy terhelésre fáj a térdem külső része vagy a combom alsó-külső része.

Találkoztatok már ilyen problémával?

Mit lehet vele kezdeni?

Pinyo Creative Commons License 15 órája 0 0 201939

Nekem is a második napra szokott inkább bedurvulni az izomláz.

Előzmény: O/O (201937)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 17 órája 0 0 201938

Biztos, hogy jó ez az edzéstípus. Anno amikor a semmiből (értsd pár km-ekből) fel akartam menni a maraton távra, nekem is hihetetlen tűnt, hogy inkább kocogjak, csak tanítsam meg a testemet arra, hogy ne lépjen ki a "zsírtartományból".

 

Más: Hosszú idő után sikerült 4 napon belül kettőt is futnom, így összejött 28 km. A sík 13 km után egy 15 km-es pilisi, olyan 400-450 m szinttel. Közben még volt egy 5,5 órás túrabiciklizás is a Visegrádi-hegységben, az meg olyan 800-850Mm szinttel.

 

OFF Más2: nem hagytam annyibna, s bár évekig nem működött a a bal oldalon lévő Napi Rutin, tegnaptól működik

Előzmény: Spenót (201933)
O/O Creative Commons License 26 órája 0 0 201937

Savasodás! Most ismét feltöltöttem magam ezzel a Béta alaninel a Balaton körre. De most se tudom, kéne lenni izomlázamnak, ha az elmúlt 2 hónapban csak 60-70 km-t futottam, most meg körbeizéltem a Balatont? Mert ha kéne, akkor csak hat ez a vacak, mert izomlázam nulla volt. pedig szokott 2. napra komolyan fájós is szokott lenni. Bár most legújabban a tudomány szerint nem is attól van izomláz amitől gyerek koromban volt.

Előzmény: Spenót (201935)
Spenót Creative Commons License 26 órája 0 0 201936

Ja, hogy ennyit szundikálzál? Úgy könnyű. :-) 

Egyedül lehet, hogy nem megyek le a tóra. Találok majd itt is valamit, amit körbe lehet futni. :-) 

Előzmény: O/O (201934)
Spenót Creative Commons License 26 órája 0 0 201935

Nekem meg pont a savasodással volt eddig bajom. Szerintem. Egy jó eléhezést sem tudtam versenyen produkálni, mert annál sokkal hamarabb tuskó, merev lábaim lettek.

A mostani diagnosztikán az lett talán a legfontosabb fejlődés, hogy aerob zónában sokkal lejjebb került a laktátszint a véremben. Talán emiatt is volt, hogy most a félmartonon 2 perccel a befutás után már teljesen friss voltam.

Tényleg ki leszek váncsi, hogy a maratonon érzek-e majd változást.

 

Szaggatottal az előző mérés görbéje látszik:

Előzmény: Ati_66 (201928)
O/O Creative Commons License 26 órája 0 0 201934

Azért írd meg mikor mész, hátha letudok ugrani! Kérdezted az alvást. Szombaton reggel Fenyves előtt szundiztam egy órát, mert az a pont 7:30-kor nyitott csak ki. Majd a 160-as célban zuhanyoztam és fekve kajáltam egy 20 percet, végül az asszony mondta Balatonvilágos előtt, hogy pihenjek egy 20 percet, úgy látta szarul nézek ki, szerintem semmit nem javított az a 20 perc :) Akkor én már nem akartam, szerettem volna beérni minél előbb, de ilyen tudatállapotban sajnos az van amit mondanak, mintha hipnózis alatt állna az ember. Ezért majd Te is figyelj, hogy csak ilyeneket mondj, Hajrá, keményen, gyerünk, nyomjad stb. és még véletlenül se, hogy ha fáradt vagy gyalogolj egy kicsit, vagy ha nagyon fáj pihenj, ezek ilyenkor megállítanak még egy gyorsvonatot is :)

Előzmény: Spenót (201931)
Spenót Creative Commons License 26 órája 0 0 201933

Ez a mai edzés baromi jó volt. Azt a feladatot kaptam a központból, hogy fussak 9km-t 1km-enként váltogatva a 128-132 és a 144-148 pulzustartományokat.
Régen csináltam olyat (vagy még soha), hogy alul és fölül is ilyen szűken tartsam a pulzust és az elején volt is vele bajom. Aztán belejöttem.
Nem tudom, hogy ez most jónak számít-e, de ki lennék váncsi, hogy milyen lenne a lassulásom, ha mondjuk egy félmaratont futnék így... :-)

Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 26 órája 0 0 201932

Futásnál nem éppen csak watt alapú FTP dívik.

 

Ld a Run Thresholds Test alatt a 2. linkben, amire hivatkoztam.

 

"Standard Tests

30 minute Time Trial
This is another test popularized by Joe Friel, in which you run as fast as you can for 30 minutes. Once you complete the test you can look at your file in TrainingPeaks and use the average pace and/or heart rate for the last 20 minutes."

 

Azaz 30 percig maxon tolod, ahogy bírod, s utána veszed az utolsó 20 perc átlagpulzusát vagy átlagtempóját.

 

Azért nem a 30 percét, hogy tutin ne torzítsa felfelé az anaerob képességből fakadó magasabb teljesítmény/pulzus/tempó a számot. Az utolsó 20 percben egyfelől már egy relatíve steady state állapotban vagy, másfelől meg a 20-30 perc még nem olyan hosszú idő, hogy az izomraktáraid kiürülhessenek. Legalábbis én így dekódolom a dolgot műkedvelőként.

 

 

Előzmény: Ati_66 (201928)
Spenót Creative Commons License 27 órája 0 0 201931

No problemo. Asszonyodnak gyors jobbulást kívánok! 

Előzmény: O/O (201930)
O/O Creative Commons License 27 órája 0 0 201930

Basz, ez nem októberi hétvége lesz, nem arról volt szó? Asszony kés alatt, szedik ki a vasakat a lábából szerintem hétvégén ápolgatnom kell..... én úgy emlékeztem, hogy októberi hétvége lesz :( Bocsánat!!!  

Előzmény: Spenót (201929)
Spenót Creative Commons License 27 órája 0 0 201929

O/O! Hánykor indulunk vasárnap?

Jön még valaki?

Előzmény: O/O (201865)
Ati_66 Creative Commons License 28 órája 0 0 201928

Szóval utólag vettem észre, hogy eljutottam oda, hogy futásnál is csak watt értékű FTP-nek van értelme

hiszen az egyenletes tempó az a pillanatnyi watt értékkel sokkal szorosabb összefüggésben van mint a pillanatnyi pulzussal.

 

De sem bringán sem futásnál nincs watt mérőm így maradnak a jól bevált teszt futások és a megérzés a verseny tempó meghatározáshoz :-)

 

Egyébként hosszú idejű (3-4 óránál hosszabb )versenyeken nekem nem a savasodás a tempó felső korlátja, hanem a szénhidrát felhasználás. Az eddig egyetlen teljesítmény diagnosztikám időpontjában a 80%-os aerob küszöbhöz 113g/ó szénhidrát fogyasztást határoztak meg. Elvileg ezen az intenzitáson futhatnék akár ultramaratont is, de ahhoz hogy csak egy alap maratonon ilyen intenzitással célba érjek óránként 60-90g közötti szénhidrátot kéne pótolnom, ami BSI maratonon még egyszer sem sikerült.  

  

Előzmény: Ati_66 (201927)
Ati_66 Creative Commons License 29 órája 0 0 201927

Köszi!

A meghatározást értettem én, és watt mérős bringázásnál látom is a hasznát, csak az FTP pulzussal vagyok értetlen. Bringán bemelegítés után nyomod a pedált és igyekszel a watt mérőt a lehető legkisebb ingadozással a cél értéken tartani. Ha pontos az FTP érték az 1 óra végére görcsölsz be és áll meg a lábad. 

 

Saját képességeimből kiindulva futásnál az FTP pulzus csak egy átlag érték lehet, hiszen soha nem voltam olyan edzett, hogy ilyen magas pulzust 1 órán keresztül egyenletesen tartsak, mert az elején olyan magas tempó tartozna hozzá ami annyira besavasít, hogy csak sétálnék a végén az FTP pulzuson.

Szóval hiába tudok egy ilyen értéket, azt, hogy ezt milyen kezdő és milyen befejező tempót és pulzust tartva hozom össze 1 óra átlagának a leghosszabb utat megtéve ez alatt,  azaz a legnagyobb átlagsebességgel, én csak tapasztalati úton tudom meghatározni és semmit sem számít a meghatározásánál hogy előre tudom mi lehet az átlag. Egy óra esetén nálam sokkal lényegesebb az, hogy mi az a tempó amit közel egyenletesen tartani tudok ennyi ideig. Azt pedig csak tapasztalati úton tudom belőni időnként max-ra futott 5-8-10 km távokon.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (201904)
amatőr Creative Commons License 1 napja 0 0 201926

Spar Maraton a célkeresztben! :) 

Sajna, nem tudok iramfutótok lenni, Asztrofizikus és Gerhardus. :) 

 

O/O: nincsenek szavak rád... :)

Előzmény: Asztrofizikus (201915)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 201925
Nekem az a gyanda sanum, hogy visszament hozzájuk a csomag és ezért küldték olyan gyorsan az újat (amit még nem kaptam meg). Amikor előzőleg nem jött meg egy cipő, akkor hosszabb ideig tartott. Akkor engem is postára küldtek először.
Előzmény: Bumbanas (201924)
Bumbanas Creative Commons License 1 napja 0 0 201924

Spenót, te hogy vetted rá a Sportsshoes-t, hogy küldjék el újra a rendelésedet? Én végtelenbe nyúló levelezést folytatok még mindig a support-tal az eltűnt rendelésemről és a postára akarnak küldözgetni minden áron, holott ott már megmondták nekem, hogy náluk nincs.

Lassan neutrális cipővé taposom a mostanit, pedig már hetek óta az újat szeretném koptatni! :(

Ermak Creative Commons License 1 napja 0 0 201923

Szép!!!

Előzmény: O/O (201910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!