Keresés

Részletes keresés

Ati_66 Creative Commons License 8 órája 0 0 200280

Gratulálok!

Szépen fegyelmezetten terv szerint végig mentél. 

 

Én már a 2006-os Mátrabérc teljesítésem tapasztaltam milyen az amikor az utolsó lejtőkön már kegyetlenül fáj és azt sem tudom megálljak vagy tolassak a célig, miközben síkon és felfelé még egészen jól megy.

Ezért nem is vállaltam be most az indulást még 54 km-en sem.

 

El sem tudom képzelni hogy tudnék felkészülni 4200m össz ereszkedésre. A táv és a mászás sem egyszerű kategória, de az ereszkedést, vagy helyette súlyzós erősítést a térdem sem bírja igazán. 

Előzmény: O/O (200276)
Csempa Creative Commons License 9 órája 0 0 200279

Nagy volt, gratula!

 

Az a patakpart meg végtelen hosszó visszafelé menet, én is tapasztaltam.

Előzmény: O/O (200276)
Spenót Creative Commons License 10 órája 0 0 200278

Na, erről egy hosszabbat is el tudtam volna olvasni, de majd jövőre. :)

Nagy vagy!

Előzmény: O/O (200276)
Pinyo Creative Commons License 10 órája 0 0 200277

Hidegebb időben futod, 2-3 perc máris megvan :)

Előzmény: Bohanon (200271)
O/O Creative Commons License 11 órája 0 0 200276

UTH beszámoló gyanánt pár sort írnék. Tervbe volt ez a verseny majd pár éven belül, mikor ezt az évet versenyterveztem, került képbe és pont befért. Jó téli alapozáson voltam túl, elkezdtem biciklizni, ami sok pluszt adott. Gánt Trail 25 km, VTM 50+km, Vérkör TT 77 km, (mind tavalyinánál jobb időeredménnyel) biztató volt, ezek után reálisnak tűnt egy UTH, akár jó idővel is. Beneveztem, utána feleségem eltörte a térdkalácsát, így neki 2 hónap fekvés, nekem teljes háztartás, kert stb. felkészülés ugrott, de a rajt még olyan távolinak tűnt, így nem foglalkoztam vele. 2 hónap gyógytorna, hála Istennek minden rendben szépen javul, amikor jutott kis időm azért futottam, próbáltam azt a pár edzést minőségben, hatékonyságban kicsit magasabb szintre hozni, de fáradt voltam. Dönteni kellett, mert közeledett a dátum, tervet készítettem, 2 részletben bejártam az útvonalat. Rettenetesen meglepett a szintek combomra való hatása, fél távtól majd besz@rtam úgy kikészült a combom. Hiába a Vértes és a Turulhoz futkározás nem egyenlő a Pilissel, már ezt is tudom :). Nehéz vagyok és gyenge, de tudom hogy tudok 20 órán keresztül aktívan haladni előre, tudok futni 100 km felett is, felfelé meg úgy is gyalogolni fogok, tehát mennie kell. HA!! Sok a ha, persze ez minden versenyre igaz, de az ultra távoknál talán még jobban. Ha valami történik (sérülés) ugrik a teljesítés, ha lassít a sár olyan helyeken, ahol futnom kéne, ugrik a teljesítés stb. Nagyon precízen készültem mentálisan és felszerelésben, minimális súly, de minden extra volt nálam, ez segít, koncentrált tudok maradni. A bejárás olyan extra plusz biztonságot adott, egy a tempó miatt, rájöttem, hogy nem kell rohanni, csak haladni folyamatosan! Nagyon jó volt tudni, mi után mi fog jönni, így úgy tűnt gyorsan haladok, ismerősek voltak a helyek, tudtam mikor kell futnom sokat folyamatosan, mikor jön gyaloglós emelkedő. Ezek a szilárd kaja bevitele és a bot használat miatt is előnyt adott. Nem tudom mit írjak a versenyről, annyira jól összeállt minden, hogy tényleg csak futnom haladnom kellett, azt meg szeretek, így végig élveztem, Skanzentől végig futottam a célig, tehát nagyon nem voltam kész, kellemesen elfáradtam. Éjféli rajt miatt, az elejét még hűvös időben futhattunk, így a 130-140 bpm közepe szigorú tervet megnöveltem 135-145 bpm tetejéig, így a tervnél jobban haladtam volt 3 óra előnyöm is a szintidőhöz, persze nem gondoltam hogy ez tartható, szükség esetén jól jöhet ez még, és ha jön a meleg visszaállok a terv pulzusra, sőt! :) Minden rendben ment, tökéletes frissítés, tudtam a nyomós kutakat forrásokat is, így mindig és sok folyadékot pótoltam, sokat hűtöttem magam. kb 85 km-től viszont már lefelé nem tudtam futni, a combom rettenetesen fájt, felfelé vagányul előzgettem, enyhe emelkedőket megfutottam, síkon is ment, de egy bizonyos szintnél nagyobb ereszkedésre képtelen voltam. Sokszor oldalazva, de volt hogy hátrafelé jöttem le a hegyről, aggasztó volt, így még nem jártam. Volt már ultra versenyen, hogy nem tudtam futni, mert fáradt voltam, nem akartam, lusta voltam stb., de itt most egy új dologgal szembesültem, nem vagyok fáradt, akarok futni, de nem tudok lefelé, ez röhejes volt, ágakba fákba kapaszkodva ereszkedtem a botommal tartottam vissza a súlyomat. Közben rájöttem, hogy a pálya vége pont 2-3 nagy hosszú ereszkedésből áll, amit ráadásul jól megfutva gondoltam teljesíteni. Érdekes volt hogy lefelé mindenki lehagyott, síkon meg felfelé utolértem őket, mert én még tudtam futni, ők már nem annyira, viszont jött a lejtő és azonnal lemaradtam. Imádkoztam, hogy keveset lejtsen, vagy legalább ne nagyon és egyszer csak a Skanzenhez értem, itt már folyt a könnyem, mert itt mertem elhinni csak, hogy beérhetek szintidőre, ez olyan erőt adott, hogy innen már nem álltam meg végig kocogtam a célig, pedig rohadt hosszúnak tűnt a patakpart, de a belvároson áthaladni felejthetetlen élmény volt. Szóval teljesen boldog és elégedett vagyok szintidőn belül beérni volt a terv, a 19 órán belüli beérésre gondoltam, hogy az fantasztikus lenne. Hát az lett, maradt benne 1 óra legalább, a szintes felkészülés hiánya miatt a combom nem bírta, de ez csak arra jó, hogy jövőre újra rajthoz álljak :) Köszi!

Spenót Creative Commons License 14 órája 0 0 200275
Túledzettség? Ha ebben az ütemben gyorsultok, júliusban nekiláthattok a kétórás maratonnak. Szegény Kipchoge... :-)
Előzmény: amatőr (200273)
Bikk Pubi Creative Commons License 14 órája 0 0 200274

Ez olcsóbb.

Előzmény: Spenót (200257)
amatőr Creative Commons License 22 órája 0 0 200273

Bohanon, éljen a PB, gratulálok!

Ha nekem meg túledzettségem lesz, az Long számlájára írandó.

Előzmény: Bohanon (200271)
Ati_66 Creative Commons License 23 órája 0 0 200272

Gratulálok!  Hamarosan sikerül majd a 6 perces iramnál gyorsabb 10km is.

 

Egyébként az a tapasztalatom, hogy szinte ugrás szerű tempó fejlődést eredményez alacsonyabb pulzuson, ha néha a lovak közé csapunk. Az az tényleg max tempót futunk, mondjuk egy versenyen, nem foglalkozva a pulzus értékkel. Félmaratoni távig alatt szerintem időnként bátran be lehet vállalni az érzésre történő max tempó futást.  

 

Előzmény: Bohanon (200271)
Bohanon Creative Commons License 24 órája 0 0 200271

Pb 10 km 1:04:47 / 6:36/km z4-ben. Köszi mindenkinek a segítséget. Még 5 percet kellene ezen a távon javítani.

 

amatőr Creative Commons License 1 napja 0 0 200270

800 méter?! Kérj tanácsot Balázstól! Korányi vagy Vindics, már válogathatsz is! 

Előzmény: Spenót (200269)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 200269
Elég xarul ment ma a futás. Még jó, hogy nem tókerülésnél lassítottalak titeket. 20-nál értünk vissza a kocsihoz és már nem volt kedvem egy újabb km-hez.
Este mehetek el futni újra, mert 800m hiányzik a heti 60km-hez. :-)
amatőr Creative Commons License 1 napja 0 0 200268

...ki gondolta volna még ma este fél 10-kor, hogy bele fog férni a napba még egy kellemes 10 és fél km?! :) 
Ugye, Long?!?! :) 

Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 200267
Ilyen ez a modell szakma. Nem lehet akárhol csíkos az ember. :-)
Előzmény: Ati_66 (200266)
Ati_66 Creative Commons License 1 napja 0 0 200266

Aki csuklón méri a pulzust annak könnyű póló nélküli futni. Nekem jelenleg még téli színem van a póló alatt és nem szeretném, ha a pulzusmérő pánt nyoma az egész nyáron rajtam lenne :-) 

Előzmény: Csempa (200263)
oleandro Creative Commons License 2 napja 0 0 200265
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 200264
Azt tervezem, hogy fokozatosan szoktatom magam a napsütéshez. Holnap 8-as kezdéssel kocogjuk a félmaratont, szóval lesz alkalmam szokódni.
Én is félmeztelenül fejeztem be tegnap a futást, mert rommá dörzsölt a póló és már rohadt fájt. Holnap nem meztelenkedek, mert durva lesz az UV.
Előzmény: Csempa (200263)
Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 200263

Ez nagyon jól alakul, csak ne félj a napsütéstől, hanem kedveld meg.

 

Ma futottam először póló nélkül. Sokkal könnyebb póló nélkül futni a napsütésben, melegben. KB. mintha feltaláltam volna a melegvizet :)

Előzmény: Spenót (200262)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 200262

Ez a hét eddig egészen szépen alakul, pedig domboztam is.
Tegnap Garmin Night mode kihívás keretében kellett futni egy 10-est. Gondoltam, kocogok egyet a kellemes hűvösben a kutyával...
Aztán összetalálkoztam Jamshid nevű eredetileg iráni futó ismerősömmel. Jól kihajtotta a belemet és közben végig beszélgettünk. Ingyen angolórát kaptam.
Nem tudtam, hogy 5:45-ös tempónál tudok beszélgetni. Persze, ehhez kellett, hogy lemenjen a Nap.

Holnap még futok egy félmaratont lassan. 60km-es hét lesz:

O/O Creative Commons License 2 napja 0 0 200261

Vigyázok a biciklire, de szívesen visszaviszlek Oroszlányra is! Majd megbeszéljük ha látod már az időpontot!

Előzmény: Pinyo (200256)
Pinyo Creative Commons License 3 napja 0 0 200260

Haha, ez jó :)

Előzmény: Csempa (200258)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 200259

Inkább veszek egy k nagy sast és viszem magammal az árnyékot. :)

 

Tényleg sajnálom szegény ebet, mert kerti kutya és neki ez volt a sétáltatás. Nem hiszem, hogy sűrűn rá tudnám venni magam, hogy sétafikáljak vele... Ennyi időm nincs.

Maradnak a 20perces labdadobálások.

Előzmény: Csempa (200258)
Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 200258

Pedig a nagy hőségben a fejedre tehetnéd sapkaként a hűtőkabátos kutyát és máris sokkal jobban érezhetnéd magad :)

Előzmény: Spenót (200257)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 200257

Néztem a kutyának hűtőakkus ruhát. 50.000Ft. 

(nem)Veszek egy másik kutyát. :)

Pinyo Creative Commons License 3 napja 0 0 200256

Hát igen, nézegettem az útvonalat, Oroszlány-Csákvár bejárás ideális lenne, csak bonyolult a logisztika.

Ideális az lenne, hogy Csákváron lerakom egy bringát valami ultrabiztonságos helyen, kocsival tovább Oroszlányra, onnan menet 35 km futkározás Csákvárig, bringával vissza 20 km a kocsiig.

Előzmény: O/O (200245)
Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 200255

Ha már melegről beszélünk :)

 

How to Get the Unquantifiable Benefits of Cold Showers

The surprising side effects that science can’t measure and money can’t buy

 

Ez azért nekem is durvának tűnik elsőre, bár verseny után szoktam 10 percet hideg vízben ücsörögni, de csak derékig ér a víz és felül póló van rajtam (télen sapka is, mert úgy otthonosabbnak érzem a dolgot olyankor). Azt viszont, hogy reggel, ébredés után beálljak a jéghideg víz alá 10 percre (önként) jelenleg még elképzelni sem tudom, ezért most erre fogok edzeni mentálisan, mármint hogy el tudjam képzelni: 

"It’s really hard to want to step into a cold shower — much less stay in it for 10 minutes."
https://medium.com/better-humans/how-to-get-the-unquantifiable-benefits-of-cold-showers-7c2c86a9a9a2

Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 200254

Emlékszem, hogy régen, amikor még nem volt ez az alacsony pulzus beakadva nálam (most már megint nincs) imádtam melegben futni.

Az utóbbi években viszont túltoltam a melegtől menekülést, de most már nem fogom. Mindennel egyetértek, amit írtál. Így is fogok tenni és fokozatosan.

Rrrokának is igazavan a fejben dologgal, de azért az alapja mégis csak fizikai. Más kérdés, hogy aki fejben ott van, annak könnyebb, mert nem sokkolja magát feleslegesen a csökkent teljesítmény miatt.

Sajna arra megy a világ, hogy szoknunk kell az extrém melegben futást is.

A kutyámmal lesznek gondok. Öregszik és 1 óra alatt is iszonyatosan kipurcan, ha valamennyire is süt a nap. Hiába nyírtam le a bundáját. Van valami hűtő tömlő kutyáknak. Lehet, hogy kipróbálom rajta... Ultrafutók is használják. :)

Előzmény: O/O (200252)
rrroka Creative Commons License 3 napja 0 0 200253

és csak az egyik dolog, hogy valamennyire hozzászokik a szervezet, valójában fejben kell megszokni jobban, hogy igen, meleg van, nagyon, tyűha, akkor inni, meg hűteni kell, és csak lassabban lehet futni. a ényeg , hogy ne a melegen legyen folyto na fókusz fejben, mert az a megváltoztathatatlan rész, arra figyeljünk, amit befolyásolni tudunk.

Előzmény: O/O (200252)
O/O Creative Commons License 3 napja 0 0 200252

Puha pöcsök vagyunk, nekem se jó a vasárnap :) Egyébként ha olyan verseny van kilátásban, aminek a rajtja délidőben van és nyáron, akkor érdemes sok edzést abban az időben jó melegben is elkövetni! Nem intervall, meg kemény tempó futás, sima lassú hosszút pk-val és ahogy írta már Róka is ezt nem magasabb pulzuson a meleg miatt meg egyéb kifogások miatt elfutni, hanem precízen végig betartani sok folyadékkal koncentráltan végigcsinálni. Mikor a 2 hetes futásomra készültem, előtte minden délben ebéd után mentem ki 10 km- pk-ra, napálló felszerelést tesztelni, folyadékmennyiséget belőni stb. Hozzászokik simán a szervezet, de nem kell kínozni, tempó és egyéb elvárásokkal, elég neki a meleghez való alkalmazkodás! Versenyen előtt hüvösebbe meg lehet csinálni a gyorsítókat, és a verseny melegben is jól fog menni, ha így készül az ember, szerintem!

Előzmény: Spenót (200251)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 200251
Sajna több, mint 100km-rel le vagyok maradva a tavaly ilyenkori eredményemhez képest. A fő probléma viszont az, hogy nem szoktattam magam a meleghez évekig. Idén nem kerülöm a meleget szándékosan, de fokozatosan akarok eljutni oda, hogy akár délben is fussak.
Reggel 8-kor már tűz a nap és csak utána indul be igazán.
Egyedül végigkocognám a tókört, de tudom, hogy túltolnám, hogy ne lassítsam a tervezettnél is jobban a társaságot.
Remélem, egy hónap múlva már menni fog.
Előzmény: amatőr (200250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!