Keresés

Részletes keresés

Spenót Creative Commons License 10 órája 0 0 201335
Ennek biztosan örülnek azok is, akik sokat szenvedtek. :-)
Előzmény: gurtnis (201334)
gurtnis Creative Commons License 12 órája 0 0 201334

Az volt a jó érzés, hogy könnyedén ment, amíg futható volt (aszfalt). 50 km-t az edzőmmel, beszélgetve. 

Előzmény: Pinyo (201332)
gurtnis Creative Commons License 12 órája 0 0 201333

Ja, majd el felejtettem: Altraban mentem végig. 

Előzmény: gurtnis (201331)
Pinyo Creative Commons License 12 órája 0 0 201332

Jól mentél nagyon, gratulálok!

Előzmény: gurtnis (201328)
gurtnis Creative Commons License 12 órája 0 0 201331

A pulzusmérést lehet, hogy én rontottam el. Szorítani akartam még egy picit rajta, éjjel a sötétben, aztán éreztem, hogy még mindig laza. Persze, hiszen lazítottam.......

Előzmény: O/O (201329)
Pinyo Creative Commons License 12 órája 0 0 201330

Köszi, messze is van most meg az eredményt is láttam. Vigyázzatok. Cipőrepedés szerencsére még ennél is ritkább.

Előzmény: O/O (201313)
O/O Creative Commons License 12 órája 0 0 201329

Gratulalok! Jó hogy nem hősködtél a sárban, hulyeseg lett volna kockáztatni. ismerek olyat, aki elesett és fel kellett adnia. Pulzusmérő kuka ;) jó formába vagy! Hajrá

Előzmény: gurtnis (201328)
gurtnis Creative Commons License 13 órája 0 0 201328

Megjöttem Szekszárdról. Tényleg jól sikerült edzőverseny volt. Sajnos az utolsó 20 kilométert kellett volna megnyomni picit, de annyira felázott, saras volt a terep, hogy csak botladozni tudtam. A dobogónak nagyon-nagyon örültem, nem számítottam rá! A Garminos ajándék női póló volt ???  , de nem reklamáltam, mert a Szerelmemre (aki a segítőm volt) pont jó lett. köszönöm, ha követtétek az eseményt (Korinthosz 80).

Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 201327
Én úgy estem neki az újrakezdésnek 2014-ben, hogy csak arra figyeltem pulzusmérés témában, hogy a mostaninál kb. 25 kiloval nagyobb testem ne okozzon szívhalált. (Azért 106-ról 100 alá mentem a rendszeres futás megkezdése előtt) Erre jött 157-es átlaggal futott Midicitta 7km 6:30 fölötti átlaggal. Érzésre halálközeli volt.
Ezek után kezdtem a laborba járni, ahol csodájára jártak az állóképtelenségemnek és ezért ajánlották az alacsony pulzussal építkezést.
Bárkit kérdeztem, mindenki ezt mondta. Az első laborok niconico pulzust hoztak ki felső határnak. A 120-at csak azért kaptam, mert megkönyörültek rajtam.
Aztán a sokéves küzdelmemet már láttátok.
Pozitívum az volt, amikor 120 körüli pulzussal ment néhány 7perces. Itt meg is állt a fejlődés. Szerintem a túl kevés inger miatt.
A durva az, hogy elszoktam attól, hogy lihegve is lehet futni. Komolyan.
Most már ez is megy és jól is esik. :-)
Remélem, a lábam is bírja a maratonig, aztán visszaveszek, mert azért vannak jelei, hogy ez így még sok.
A lihegve futást viszont többet nem akarom kivenni teljesen a programból.
Előzmény: Ati_66 (201326)
Ati_66 Creative Commons License 1 napja 0 0 201326

Én soha nem edzettem folyamatosan alacsony pulzuson. Nem volt hozzá türelmem.

Alapvetően már azzal elégedett vagyok, ha az edzés első negyede, fele alatt  70% alatt vagy közelében marad a pulzusom és így is fejlődök. 

 

Lehet relatív sok km kell de szerintem heti 50-60 km 80%-a alacsony intenzitáson is fejleszt. Igaz biztosan nem eleget 3:30p/km maratoni iramra. (Nekem még ezt sem sikerült egy hétig sem megvalósítanom)

 

De alapjában már tavaly kifejtettem a véleményem a niko pulzusról és azóta sem változott. Én az alacsony intenzitásúnak a VO2max 50% alatti edzéseket tartom. Igaz nekem volt egy tesztem ami alapján van egy adatom milyen puzus tartozott a VO2max 50%-hoz. Most biztosan nem annyi, de kiindulásnak ez is van olyan jó mint a 138- életkor fele :-)

Előzmény: Spenót (201324)
O/O Creative Commons License 1 napja 0 0 201325

Terep jobban kínozza, sima aszfalt panaszmentes én is ezt tapasztalom (bőnye) Spenót Bakancsos Balaton TT vagy mi a neve.

Előzmény: Ati_66 (201322)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 201324
Szerintem a nico biszbasz fontos része a rohadt sok km. Úgy érzem, hogy nekem az alacsony pulzusos edzés nem adott elég ingert az izmaimnak a fejlődéshez. Baromi nehéz volt felpörögni így is, de niconico pulzussal pedig még jobban bepunnyadnék. Szóval, ha nekiállnék, akkor igyekeznék betartani a sok km-es ajánlást. Szerintem ennél a módszernél kiemelten igaz lehet, hogy félig nem érdemes csinálni.

Más tészta:
A tegnapi szenvedős futásomon új laktátküszöböt dobott ki az óra. 156.
A mai futáson, - miután rájöttem, hogy nincs kedvem fékezni - gondoltam, kipróbálom, hogy akkor folyamtosan 150 körül futok. Működött. Eddig ez nem ment. Úgy érzem, egész jól becsüli az óra a laktátküszöb emelkedését.
Perdze, egy jól sikerült futásból nem kell messzemenő következtetéseket levonni, de bíztató.
Előzmény: Ati_66 (201321)
Szajrés Creative Commons License 1 napja 0 0 201323
Én jól leeresztettem 10 futás nélküli nap alatt, hiába bringáztam négyszer és úsztam egyszer. Olyan,.mintha egy hónapot hagytam volna ki. De a lábam legalább nem fáj így két futás után.
Ati_66 Creative Commons License 1 napja 0 0 201322

Mivel nagyon hiányzott már egy erdei csavargás, ma elmentem arra a 22km-es körre amin április végén utoljára futottam terepen. Most is abban a 68-78% közötti pulzus tartományban mentem mint akkor, az átlagpulzus is csak 1 ütéssel lett magasabb, de most 14 perccel jobbat futottam. Ennek örültem.

 

Aminek viszont nem az, hogy a talpibőnyém ugyan úgy nem komálta mint április végén. Futás közben csak kicsit volt kellemetlen még a végén is, de egy félóra pihenés után alig bírtam ráállni a lábamra. Pedig a rövidebb futások kedvezőbb eredménnyel zárultak, illetve a Kaposváron a triatlon versenyen teljesített 21 km sem okozott ilyen mértékű kiújulást.

Ati_66 Creative Commons License 1 napja 0 0 201321

Ez biztató eredmény a maraton előtt. Most már csak arra vigyázz, hogy hasonló módszerrel készülj a maratonig :-)

 

Ami a niko-niko pulzusú edzéseket illeti biztosan van jótékony hatása, bár én inkább kerékpáron tapasztalom.  Szóval a következő alapozásnál érdemes kipróbálni rövidebb heti távokon is mint a könyvben van. Az akkor kell ha majd 2:30-as maratonra készülsz :-)

 

Én nem az életkorból számított niko pulzussal próbálkozom, mert úgy kerékpározni sem élvezet :-), az 50% VO2max érték alatti edzés nekem jobban megfelel.

   

 

Előzmény: Spenót (201311)
amatőr Creative Commons License 1 napja 0 0 201320

Rá egy hétre van már a Spar Budapest Maraton, így sajna előbb kellene a harmincasomat futni...

Az edzés felesed két óra alatt meg beszédes:-ezek után nincs jogalapod lassú versenyt futnod! :) 

Előzmény: Spenót (201314)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 201319
Ja, futva rendben van. Ismerek más robotokat is, akik erre vannak programozva. :-)
Hajrá!
Milyen verseny ez?
Előzmény: O/O (201318)
O/O Creative Commons License 1 napja 0 0 201318

Beneveztem azért! Futom egyébként ;)

Előzmény: Spenót (201317)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 201317

Egyébként miért kell körbejárni a Balatont? ;)

Előzmény: O/O (201315)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 201316

Köszi!

Neked a vasárnap lesz jó?

Előzmény: O/O (201315)
O/O Creative Commons License 1 napja 0 0 201315

Megteszem veled :))) Előző hétvégén megyek (gyalog) Balatonkört, utána pont jó lesz regenerálónak, ha túlélem.

Előzmény: Spenót (201314)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 201314
Pajtások!
Szeptember 21-22-es hétvégén kellene nekem a megcélzott maratoni tempómban (6-6:10) futkosnom egy 32km-t.
Lenne valakinek kedve ezt a Velencei tónál megtenni velem?


O/O Creative Commons License 1 napja 0 0 201313

Pinyó! Szólok jó előre, holnap tekerunk egy Vérkört, nem tegisztrálva, ha érdekel ;) :)

Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 201312
Én is szenvedtem tegnapig a legutolsó hosszú után, de ma már jól ment.
Fuss neki megint! ;-)
Előzmény: amatőr (201310)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 201311
21.1km 2:00.09
Ahhoz képest, hogy maratoni tempó gyakorlásnak indult, nem rossz. :-)
amatőr Creative Commons License 1 napja 0 0 201310

A versenyző fenoménoknak, gurtnisnak, O/O-nak gratulálok, az edzésben fenoménoknak szintén - itt annyi név van, letelne a nap, míg kiírnám... :)

Engem sajna Nagyatád szelleme rámtelepedett, a nyakamba, tönkretett picikét, mert ugye azon a héten azért nem futottam, hogy kipihent legyek, a mostani, utána lévő héten meg azért nem, mert egyszerűen nem voltam rá képes. Egyszer mentem ki egy 11 km-es körre, és egyszerűen nem tudtam 7 perc/km-nél gyorsabban menni, de abba is belesétáltam. Hát ennyi! :) 

O/O Creative Commons License 2 napja 0 1 201309

Nekem ez egy jól sikerült 25 km-es terepversenyem 565m szint volt benne. Egyenletes pulzussal futottam, felfelé ha kellett sétáltam, de így voltam a leghatékonyabb.Zöld a szint 😜

Előzmény: Ati_66 (201306)
O/O Creative Commons License 2 napja 0 0 201308

Ezt el is várjuk tőle! ;) Remélem sikerült egyenletes tempót pulzust produkálnia normális frissítéssel. Remélem egy hónap múlva fog ez menni egy orával lassabban is! 😀

Előzmény: Spenót (201304)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 201307
Nem tudom mi a fene volt ma. Csak 8km-t futottam, kicsit a megcélzott maratoni tempónál gyorsabban.
Kb. 10-zel volt magasabb a pulzusom, mint kellett volna.
A vasárnapi 32 után csak tegnap pihentem. Előtte vagy bringáztam vagy futás volt. Ráadásul tegnap lénap volt.
Remélem, hogy csak fáradt vagyok. Holnapi edzést félmaratonra csökkentem és a tempó is a maratoni lesz. A térfem is szúr... megnézem már, hogy nem közeledik-e verseny, mert akkor szoktak ilyenek lenni... :-)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 201306

Én is azt javaslom óvatosabban felfelé, főleg úgy hogy ilyen szinteset nem szoktál futni. A pulzus egy egy meredekebb szakaszon akkora késéssel emelkedik ami alatt már durván savasodik a combod, ami a lejtőzés pulzus csökkenését és "pihenését" hátráltatja, mert sokkal lassabban kell futnod lefelé ha azt akarod, hogy a pulzus is csökkenjen. De ez verseny így ha nem lassítasz, akkor meg az egekben marad a pulzusod lefelé is és úgy kezdheted a következő emelkedőt.   

Előzmény: Bumbanas (201294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!