Keresés

Részletes keresés

gurtnis Creative Commons License 2019.09.22 0 0 202040

Ismerünk már, tudjuk legalább, hogy garantált a 4 óra! :D

Előzmény: amatőr (202038)
Spenót Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202039
Na, akkor ezzel a nyirmogás része meg is lenne... esetleg még egy méhen kívüli terhességgel optimalizálhatod. ;-)
Előzmény: amatőr (202038)
amatőr Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202038

Sziasztok, jó olvasni titeket, mert sajna a futás nem megy. Most épp megfáztam, nátha, torokfájás kombóban utazom, nulla km-rel.

Hát, innen szép -ha nem is nyerni, de- talpraállni.

Spenót Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202037
Ott sajnos ( szerencsére :-) ) nem lehet bringával meg sehogy sem a futóval együtt haladni. Kocsival visszük az ellátmányt.
Előzmény: rrroka (202035)
9:3 Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202036

Iramfutónak megy az első 200 km-re

Előzmény: rrroka (202035)
rrroka Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202035

nem vagyok képben, te ott bringás support leszel, vagy kocsiból etetsz-itatsz-lelketöntesz?

Előzmény: Spenót (202030)
Spenót Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202034
Alapvető hiba volt, hogy az ensportos edzők azt mondták, hogy szinte csak alacsony pulzusos edzés kell nekem. Egyébként még az is lehet, hogy annyira gáz állapotban voltam, hogy igazuk volt.
Szóval, erre jött Fülöp Tibor, aki rávilágított, hogy azért az alacsony pulzus kevés lesz. Elkezdtem ugye figyelni arra, hogy legyen 20%-ban pörgés, de úgy tűnik, ez kevés volt.
Akkor kezdtem el fejlődni, ahogy fogytam és ezzel párhuzamosan följebb is engedtem a pulzust. Szerintem ez a kettő csinálta ezt a látványos görbét.
Egyébként most, hogy vissza vagyok fogva, megint kicsit lefelé megy, bár a fenix3 meg emelkedő vo2maxot és azonos pulzuson már 5 percen belüli laktátszint tempót saccol.
Tavaszra leszek kíváncsi... főleg, ha a fogyással is haladok még.
Előzmény: Ati_66 (202033)
Ati_66 Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202033

Nagyon látványosan mutatja, hogy nem sikerült egy évig sok futással semmit sem fejlődnöd :-).

De most jó úton jársz.

 

A sietös edzéseidről olvasva én is kedvet kaptam pár résztávos futásra. Azok olyan jól sikerültek, hogy sok év után a tegnapi 10km közepén futottam 6km-t 30 perc alatt és még izomlázam sem lett. Úgytűnik megfelelő bringás edzéseket tartottam a nyáron, mert futás nem sok volt. 

Előzmény: Spenót (202031)
Ati_66 Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202032

Biztosan sokan kíváncsiak lennének rá:-)

De szerintem  általános érvényű görbét erről nem lehet rajzolni.

Előzmény: Pinyo (202028)
Spenót Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202031

Bekerült a Strava Summit csomagjába a Fitness vonalka, ami az Elevate appban van. Az utóbbi 2 évem így néz ki rajta:

Spenót Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202030
Köszi, Athénban átadom neki a visszajelzést, mert mostanában nem jár erre.
Előzmény: Pinyo (202029)
Pinyo Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202029

Ezek nagyon jók! Elégedett vagyok az életvezetési tanácsadóddal :)

Előzmény: Spenót (202019)
Pinyo Creative Commons License 2019.09.21 0 0 202028

Kíváncsi lennék, hogy néz ki az a görbe, hogy X kiló esetén mi az a Y% terhelés, amikor még épp vissza lehet pótolni az energiát.

Előzmény: Ati_66 (202026)
O/O Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202027

High5 nél is van gumicukor én azt is eszem :)

Ati_66 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202026

Én maratonnál hosszabb távokon is maradtam a  folyékony állagú energia pótlásnál.

 

Amikor 2016-ban voltam a laborban, akkor is 89 kg voltam mint most, és az jött ki az aerob küszöb 80% intenzitásnál van, viszont a szénhidrát felhasználásom 73% környékén átlépi a 90g/ó mennyiséget. 

 

Hiába működik az emésztésem is 80% intenzitásig, szilárd kajából akkor sem tudok 90g/ó szénhidrátot pótolni, ha kombinált és fruktózt is tartalmaz. 

Viszont ha nem pótolom a lehetséges maximumot, amit csak max töményre kevert energia itallal tudok elfogyasztani, ha megiszom óránként az 1 litert belőle, akkor kb 6 óráig tudom tartani a 75-80% intenzitást, mert akkorra a pótlás ellenére lemerülnek a szervezetem raktárai.

Bringán még el is fogy az 1l/ó mennyiség, de futva már nem egyszerű ennyit meginni a legnagyobb hőségben sem, ráadásul nagy melegben kockázatos is 9% töménységben fogyasztani, mert a kiszáradás (izzadásom több mit 1l/ó), elektrolit veszteség miatt romlik a szénhidrát felszívódás is.

 

6 óránál hosszabb idejű terhelésnél nekem gyakorlatilag az átlag intenzitás 70-73% körüli jön össze így optimális esetben ennél nem lehetne sokkal magasabb a maximum sem. 

Viszont ezen az intenzitáson terepen még nagyon lassú vagyok nem lehet ilyen alacsony max intenzitással haladni, tehát simán fel kell engednem 85-90% közelébe is időnként, hogy haladjak is. Ha ekkor szilárd kaja maradék van a gyomromban, akkor hazavágom az emésztést és az nagyon visszaüt.

Előzmény: budai10 (202025)
budai10 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202025

Ultrafutók is használják nekik belefér. Maratoni távon magasabb pulzus tartományban a gélek, folyadék állagú szénhidrátok jobb választás szerintem mint bármilyen szilárd étel.

Előzmény: Ati_66 (202022)
Spenót Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202024
Én is elfelejtem. Az órám vezérli az edzést. :-)
Előzmény: 9:3 (202020)
mtb Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202023

1. A csomagot meg sem próbálják kézbesíteni. (gyalog 10 percre vagyok a postától)

 

Ez nem újdonság, már 2017-ben bejelentették:

 

"A Magyar Posta a nemzetközi közönséges leveleket csak akkor köteles háznál kézbesíteni, ha annak mérete nem haladja meg a levélszekrények bedobónyílásának méretét. Erről egy idén áprilisban hatályossá vált jogszabály, a 81/2017. kormányrendelet rendelkezik. Eszerint a Posta a 324×229×24 mm-nél nagyobb, közönséges küldemények címre kézbesítését mellőzheti, a postás ebben az esetben egy értesítőt dob a levélszekrénybe, hogy a küldemény mikor és hol vehető át."

 

Az már más kérdés, hogy ez az értesítő vagy elkészül, vagy nem, vagy bedobják, vagy nem...:)

Nekem az idén szerencsém volt velük, mindenem megjött időben, de vagy két éve voltak eltűnt/visszaküldött csomagjaim.

 

Előzmény: Bumbanas (202008)
Ati_66 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202022

A gumimacit a profi országúti bringások több napos versenyeken a befutó utáni első körös gyors szénhidrát pótlásként fogyasztják kidolgozott porciók szerint.

 

Ahogy egy cikkben láttam az egyik csapat verseny utáni menüjét a legnagyobb gyártó különböző keverékei különböző arányban és eltérő szénhidrátokat tartalmaznak, így még az is ott van az étrendjükben, hogy melyik fajtából kell enni.

Azt hiszem ezt a menü táblát már egyszer betettem: 

 

 

Olyan óránkénti mennyiség ami elvileg nem szívódik fel, de nyilván van valami tapasztalat, ami miatt mégis ilyen mennyiségű szénhidrátot betolnak a befutó utáni első 3 óra alatt.

 

Igaz a profi országúti kerékpáros teljesen más erőnléti és energetikai állapotban van mint egy átlag ember.

Most olvastam egy riportban hogy a jelenlegi országúti világbajnok idén 40 éves és nyugalmi pulzusa 30-33, versenyen hegyen tartósan tud 180 közeli pulzussal haladni és a maximumot is eléri néha ami 190 feletti.

Úgy nyilatkozott, hogy annak köszönheti a sikereit, hogy az átlagtól sokkal gyorsabban fel tudja dolgozni a szervezete a magas intenzitású részeken felhalmozódó laktátot, így verseny közben a könnyebb szakaszokon gyorsabban regenerálódik mint a versenytársak.  

 

Előzmény: budai10 (202017)
9:3 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202021

héten = hetem

Előzmény: 9:3 (202020)
9:3 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202020

Én 10 perc múlva elfelejteném, mi is a feladat :)

A magam részéről az első huszasommal próbálkozom vasárnap. Ez lesz a negyedik héten az újrakezdés óta. Ha rendben megy, azt jó jelnek fogom venni.

Előzmény: Spenót (202019)
Spenót Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202019
Na, megtörtént az első halálközeli edzés.
Alcsonypulzusos szendvicsben kellett 5db 2+1 percet menni.
2 perc nyélgáz +1 perc kocogás.
A harmadik nyélgáz már nehezen ment és az utolsót fel is adtam. Érdekes volt, hogy a lábam simán bírta, de a világ összes levegője is kevés lett volna.
Így két órával később is úgy érzem, hogy szétrepedt a tüdőm.
Soha nem bagóztam, de most úgy köhögtem utána, mint nagyapám reggelente. A fene se gondolta az öregről, hogy titokban résztávozott... :-)

Van hova fejlődnöm.

Vasárnap futom a 32-t. Az is feladatos lett. Eleje-vége alacsony pulzusos, középső 8km kb. félmaratoni versenypulzusban vagy kicsit alatta.
Na, erre ki leszek váncsi.
Ha túlélem, jelentkezem... :-)
Spenót Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202018
Köszi! A lénap a lényege, de egyébként is odafigyelek.
A lénappal biztosítva van, hogy, ha egyébként nem zabálok be esténként, hetente fél kg simán lemegy.
Előzmény: omilost (202012)
budai10 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202017

Zselatinnal készül de nem hiszem, hogy azért. Szénhidrát forrás , valamit rágcsálni akarnak időnként, nem áll úgy össze mint a csoki félék.

Előzmény: Ermak (202016)
Ermak Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202016

Ez a zselatincsoda újabb magyarázat arra, miért esznek a futók gumimacit.

Vagy az pektinnel készül?

Pinyo Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202015

Huh, sok a kérdés :) De tudtommal folyadékba keverve.

Előzmény: budai10 (202014)
budai10 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202014

Folyadékba keverve fogyasztotta vagy kocsonyás álaggal?

Előzmény: Pinyo (202013)
Pinyo Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202013

Ette. Kellett keresnem egy olcsó étkezési zselatin lelőhelyet bp-en. Nem vicc, nagy szó mert szinte még vécére sem tudott kimenni.

Előzmény: budai10 (202011)
omilost Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202012

Bocs, nem követtem a fogyásod, arra emlékszem, hogy 1 lénapot tartottál hetente. Ennyi a titka vagy még egyében is változtattál?

A 7 kiló nagyon szép eredmény.

Előzmény: Spenót (201996)
budai10 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 202011
Előzmény: Pinyo (202010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!