Keresés

Részletes keresés

Spenót Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201324
Szerintem a nico biszbasz fontos része a rohadt sok km. Úgy érzem, hogy nekem az alacsony pulzusos edzés nem adott elég ingert az izmaimnak a fejlődéshez. Baromi nehéz volt felpörögni így is, de niconico pulzussal pedig még jobban bepunnyadnék. Szóval, ha nekiállnék, akkor igyekeznék betartani a sok km-es ajánlást. Szerintem ennél a módszernél kiemelten igaz lehet, hogy félig nem érdemes csinálni.

Más tészta:
A tegnapi szenvedős futásomon új laktátküszöböt dobott ki az óra. 156.
A mai futáson, - miután rájöttem, hogy nincs kedvem fékezni - gondoltam, kipróbálom, hogy akkor folyamtosan 150 körül futok. Működött. Eddig ez nem ment. Úgy érzem, egész jól becsüli az óra a laktátküszöb emelkedését.
Perdze, egy jól sikerült futásból nem kell messzemenő következtetéseket levonni, de bíztató.
Előzmény: Ati_66 (201321)
Szajrés Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201323
Én jól leeresztettem 10 futás nélküli nap alatt, hiába bringáztam négyszer és úsztam egyszer. Olyan,.mintha egy hónapot hagytam volna ki. De a lábam legalább nem fáj így két futás után.
Ati_66 Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201322

Mivel nagyon hiányzott már egy erdei csavargás, ma elmentem arra a 22km-es körre amin április végén utoljára futottam terepen. Most is abban a 68-78% közötti pulzus tartományban mentem mint akkor, az átlagpulzus is csak 1 ütéssel lett magasabb, de most 14 perccel jobbat futottam. Ennek örültem.

 

Aminek viszont nem az, hogy a talpibőnyém ugyan úgy nem komálta mint április végén. Futás közben csak kicsit volt kellemetlen még a végén is, de egy félóra pihenés után alig bírtam ráállni a lábamra. Pedig a rövidebb futások kedvezőbb eredménnyel zárultak, illetve a Kaposváron a triatlon versenyen teljesített 21 km sem okozott ilyen mértékű kiújulást.

Ati_66 Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201321

Ez biztató eredmény a maraton előtt. Most már csak arra vigyázz, hogy hasonló módszerrel készülj a maratonig :-)

 

Ami a niko-niko pulzusú edzéseket illeti biztosan van jótékony hatása, bár én inkább kerékpáron tapasztalom.  Szóval a következő alapozásnál érdemes kipróbálni rövidebb heti távokon is mint a könyvben van. Az akkor kell ha majd 2:30-as maratonra készülsz :-)

 

Én nem az életkorból számított niko pulzussal próbálkozom, mert úgy kerékpározni sem élvezet :-), az 50% VO2max érték alatti edzés nekem jobban megfelel.

   

 

Előzmény: Spenót (201311)
amatőr Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201320

Rá egy hétre van már a Spar Budapest Maraton, így sajna előbb kellene a harmincasomat futni...

Az edzés felesed két óra alatt meg beszédes:-ezek után nincs jogalapod lassú versenyt futnod! :) 

Előzmény: Spenót (201314)
Spenót Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201319
Ja, futva rendben van. Ismerek más robotokat is, akik erre vannak programozva. :-)
Hajrá!
Milyen verseny ez?
Előzmény: O/O (201318)
O/O Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201318

Beneveztem azért! Futom egyébként ;)

Előzmény: Spenót (201317)
Spenót Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201317

Egyébként miért kell körbejárni a Balatont? ;)

Előzmény: O/O (201315)
Spenót Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201316

Köszi!

Neked a vasárnap lesz jó?

Előzmény: O/O (201315)
O/O Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201315

Megteszem veled :))) Előző hétvégén megyek (gyalog) Balatonkört, utána pont jó lesz regenerálónak, ha túlélem.

Előzmény: Spenót (201314)
Spenót Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201314
Pajtások!
Szeptember 21-22-es hétvégén kellene nekem a megcélzott maratoni tempómban (6-6:10) futkosnom egy 32km-t.
Lenne valakinek kedve ezt a Velencei tónál megtenni velem?


O/O Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201313

Pinyó! Szólok jó előre, holnap tekerunk egy Vérkört, nem tegisztrálva, ha érdekel ;) :)

Spenót Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201312
Én is szenvedtem tegnapig a legutolsó hosszú után, de ma már jól ment.
Fuss neki megint! ;-)
Előzmény: amatőr (201310)
Spenót Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201311
21.1km 2:00.09
Ahhoz képest, hogy maratoni tempó gyakorlásnak indult, nem rossz. :-)
amatőr Creative Commons License 2019.08.18 0 0 201310

A versenyző fenoménoknak, gurtnisnak, O/O-nak gratulálok, az edzésben fenoménoknak szintén - itt annyi név van, letelne a nap, míg kiírnám... :)

Engem sajna Nagyatád szelleme rámtelepedett, a nyakamba, tönkretett picikét, mert ugye azon a héten azért nem futottam, hogy kipihent legyek, a mostani, utána lévő héten meg azért nem, mert egyszerűen nem voltam rá képes. Egyszer mentem ki egy 11 km-es körre, és egyszerűen nem tudtam 7 perc/km-nél gyorsabban menni, de abba is belesétáltam. Hát ennyi! :) 

O/O Creative Commons License 2019.08.17 0 1 201309

Nekem ez egy jól sikerült 25 km-es terepversenyem 565m szint volt benne. Egyenletes pulzussal futottam, felfelé ha kellett sétáltam, de így voltam a leghatékonyabb.Zöld a szint 😜

Előzmény: Ati_66 (201306)
O/O Creative Commons License 2019.08.17 0 0 201308

Ezt el is várjuk tőle! ;) Remélem sikerült egyenletes tempót pulzust produkálnia normális frissítéssel. Remélem egy hónap múlva fog ez menni egy orával lassabban is! 😀

Előzmény: Spenót (201304)
Spenót Creative Commons License 2019.08.17 0 0 201307
Nem tudom mi a fene volt ma. Csak 8km-t futottam, kicsit a megcélzott maratoni tempónál gyorsabban.
Kb. 10-zel volt magasabb a pulzusom, mint kellett volna.
A vasárnapi 32 után csak tegnap pihentem. Előtte vagy bringáztam vagy futás volt. Ráadásul tegnap lénap volt.
Remélem, hogy csak fáradt vagyok. Holnapi edzést félmaratonra csökkentem és a tempó is a maratoni lesz. A térfem is szúr... megnézem már, hogy nem közeledik-e verseny, mert akkor szoktak ilyenek lenni... :-)
Ati_66 Creative Commons License 2019.08.17 0 0 201306

Én is azt javaslom óvatosabban felfelé, főleg úgy hogy ilyen szinteset nem szoktál futni. A pulzus egy egy meredekebb szakaszon akkora késéssel emelkedik ami alatt már durván savasodik a combod, ami a lejtőzés pulzus csökkenését és "pihenését" hátráltatja, mert sokkal lassabban kell futnod lefelé ha azt akarod, hogy a pulzus is csökkenjen. De ez verseny így ha nem lassítasz, akkor meg az egekben marad a pulzusod lefelé is és úgy kezdheted a következő emelkedőt.   

Előzmény: Bumbanas (201294)
Spenót Creative Commons License 2019.08.17 0 0 201305

Spenót Creative Commons License 2019.08.17 0 0 201304
Basszus! 4:58-as átlagtempó 81km-en.
Vajon milyen motorolaj van a gépben? ;-)
Előzmény: O/O (201303)
O/O Creative Commons License 2019.08.17 0 0 201303

Gurtnisnak meg gratula az edzoversenyén ( bébi táv) elért 3. helyezéséhez! Bő 2 órával ment gyorsabbat mint èn tavaly.......

Spenót Creative Commons License 2019.08.17 0 0 201302
Gurtnis!
Gratula a bronzhoz! Csúcs vagy!
Csempa Creative Commons License 2019.08.16 0 0 201301

a 20 sok volt, de kevesebbel is hasonlóan vagyok. De ha még nálad is hasonló a dolog, akkor megelégszem másnap egy 50 percessel :)

Előzmény: Pinyo (201295)
Csempa Creative Commons License 2019.08.16 0 0 201300

vagyis csak annyira fáraszd ki magad felfelé, hogy a tetejére érve tudj lefelé gond nélkül tempósan futni!

Előzmény: Bumbanas (201294)
Csempa Creative Commons License 2019.08.16 0 0 201299

tapasztalat: emelkedőn felfelé nem tudsz akkora előnyt szerezni a pulzus megemelésével, mint amennyit veszítesz a lejtőn lefelé a fáradtabb lábaid miatt. vagyis az 1. a jó

Előzmény: Bumbanas (201294)
Szajrés Creative Commons License 2019.08.16 0 0 201298

Két hete futottam utoljára hegyen. Mivel 30 km volt nem akartam túltolni sem felfelé, sem lefelé. Nem ugyanazon az emelkedőn/lejtőn, de a 3. kilométerem 6:04 volt 155 pulzuson, a 11. 4:51 136-os pulzussal.

Előzmény: Szajrés (201297)
Szajrés Creative Commons License 2019.08.16 0 0 201297

Alföldiként az én tapasztalatom, hogy próbáld az 1. variációt, és akkor viszonylag közelebb lesz a felfelé pulzus a lefeléhez, de ugyanazt a pulzust legfeljebb nagyon lankás emelkedőn vagy felfelé sétálva tudod tartani.

Előzmény: Bumbanas (201294)
Spenót Creative Commons License 2019.08.16 0 0 201296

StravistiX (vagy Elevate vagy mi) nem mutatja a fáradtságot?

Előzmény: Csempa (201293)
Pinyo Creative Commons License 2019.08.16 0 0 201295

Bár csak félmaraton edzésterv volt, de ahogy emlékszem, az erős nap utáni pihenőm sosem 20km nagyságrendű volt, hanem inkább 45-60 perc könnyű.

Igazából a másfél óránál hosszabbak engem is leamortizálnak kicsit, hiába lazák.

Előzmény: Csempa (201293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!