Keresés

Részletes keresés

Zolivagyok01 Creative Commons License 4 napja 0 0 96059

Sziasztok. Van egy JBL gto 4060 erösitőm erre van kötve 2 hangszóró és egy mélynyomó hidalva. (Sal xb10- 250w) kérdésem az lenne hogy nem e sok a mélynek az erösitötöl igy kapott rms  érték? 

WolandM Creative Commons License 2019.03.14 0 0 96058

Köszönöm! :)

Előzmény: stefi001 (96057)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.13 0 0 96057

Ebben a videóban sok információ található a megoldásokat illetően:

https://www.youtube.com/watch?v=23d-7y4OwVE

 

Előzmény: WolandM (96054)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.13 0 0 96056
Előzmény: WolandM (96054)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.13 0 0 96055

A rádiót nem ismerem, neves márka, de az ma már nem mindig jelenti azt a minőséget, mint egykoron.

 

A készülékhez az alábbi helyen adnak ISO csatlakozót,

https://digitalszalon.hu/mvh-s310bt-bluetooth-autoradio-usb

de, hogy ez valójában mit jelent, annak utána kell nézni. 1999-es évjáratú Peugeot 206-hoz kocsi specifikus ISO csatlakozót nem találtam, de attól még lehet.

 

A paramétereket átböngészve, úgy látom, hogy ez készülék nem is alkalmas kormánytávirányító kezelésére.

 

Előzmény: WolandM (96054)
WolandM Creative Commons License 2019.03.13 0 0 96054

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy van e valakinek tapasztalata ezzel a rádióval kapcsolatban?

 

https://www.arukereso.hu/fejegyseg-c3617/pioneer/mvh-s310bt-p425084202/

1999. évjáratú Peugeot 206 1.4-be szeretném betenni.

Kell hozzá valami pluszba? Csatlakozó átalakító vagy ilyesmi? A kormányvezérlő működtetése nem feltétlen szükséges egyelőre, de ha kapok róla információt, megköszönöm!

 

Köszönöm a segítséget!

W.

stefi001 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 96053

Persze, sok mindent lehet kapni, de nem olcsó kütyü, a linkelt pedig – sok másikkal egyetemben – nem is szállít Magyarországra.

 

Lehet bogarászni, bár Opelhez nem láttam:

https://incartec.co.uk/category-listing/CANbus-radio-fitting-cables/StockCodeDescending

 

Már sokat csűrtük-csavartuk a kérdést, de alig haladtunk valamit. Az lenne a javaslatom, hogy forgalmazóval történő előzetes konzultációt követően – ha megfelelő – meg kellene venni az alábbi csatlakozókábel-együttest. A tájékoztatóban ugyanis csak Opel megjelölés szerepel, 2004-es évjárattól, de hogy a Corsa-hoz megfelel-e azt tisztázni kell.  Az ára nem különösebben jelentős, s elképzelhető, hogy megoldást jelent minden eddigi problémára, felesleges barkácsolás nélkül.

 

Egy esetben nem célszerű, ha netán a van eredeti kormány távirányító és azt is használni szeretné.

 

https://www.autodvd.hu/automarka/valaszto/opel/corsa-c/opel-corsa-c-csatlakozo/parrot-adapter-kabel-opel-hf-59340.html

Előzmény: Tzl (96052)
Tzl Creative Commons License 2019.03.06 0 0 96052

Most nézem, hogy már létezik a problémára megoldás, mert az ebay-en árulnak canbusos átalakítókat.

Most nincsen időm vele foglakozni, de annak tűnik, amit keresünk.

pl: https://www.ebay.com/itm/OPEL-CORSA-C-D-MERIVA-A-B-CAN-BUS-Car-Radio-Adapter-Cable-Connection-Plug-/191909540798

Tzl Creative Commons License 2019.03.06 0 0 96051

Így igaz! :)

Előzmény: stefi001 (96049)
Tzl Creative Commons License 2019.03.06 0 0 96050

Rákerestem az általad megadott Jvc KW-830Bt rádiónak, de csak KW-V830Bt és KW-X830BT találtam. Egyikben sem látok kihangosító bemenetet. De ha van is valami külső némító bemenete, ne foglalkozz vele. Nem fog kelleni neked, mindent lekezel a rádió.

Előzmény: Mtz 550E (96047)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 96049

Többek között két saját, de különböző típusú (Honda, KIA) és évjáratú Can-Bus-os kocsiba is szereltem fejegységeket. Ráadásul (spórolás jegyében) nem is autó specifikus, hanem ún. univerzális készülékeket. Az egyikhez külön kormánytávirányító interface is lett véve és beszerelve, az eredeti kormánytávvezérlés további használata végett. Mindkét kocsiban korrekten, minden funkciót kezelve, több éve hibamentesen üzemelnek a rádiók.

 

Azt tapasztalom, hogy a legtöbbször abból származik több, funkcióbeli probléma, hogy nem körültekintően történik a vásárlás. Van, aki arra törekszik, hogy legolcsóbban vegyen, fontos technikai, jellemzők, paraméterek, az autóval történő kompatibilitás megléte, vagy annak biztosítási lehetőségei figyelmen kívül hagyásával. Megjegyzem, hogy az olcsóbb is jó lehet, ha az előzőekre tekintettel vagyunk.

 

Mások pedig a technikai paraméterek „hajszolása” mellett – sok esetben ugyancsak a fentiek figyelmen kívül hagyásával – vásárolnak.

 

A forgalmazók a hirdetéseikben általában felhívják a figyelmet (vagy ha nem, bizonytalanság esetén akkor is lehet náluk érdeklődni, hogy az adott autótípus/modell/évjáratú kocsihoz a hirdetett készülék megfelel-e.

 

Példaként álljon itt a Joying: „Ha nem biztos benne, hogy az egység illeszkedik-e az autójához, kérjük, küldje el az autó modelljét, évét és műszerfalát az info@joyingauto.com  vagy a  support@joyingauto.com címre , majd segítünk megerősíteni.”

Előzmény: Tzl (96046)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 96048

Ahogy látom, Tzl-el egyetemben többnyire hasonló javaslatokat tettünk. El kell dönteni, hogy mit akarok:

 

(1) A gyújtáskulcs „0” állásában is tudjam használni a rádiót? Az esetben olyan pontról kell táplálni a rádiót, ahol mindig jelen van a 12 V. Ha a kocsi kábelköteg csatlakozó valamelyikén, akkor onnan (úgy emlékszem, korábban erre igenlő választ kaptam), ha nem, akkor a biztosítéktábláról egy biztosíték adapter közbeiktatásával (külön biztosítékkal):

https://www.conrad.hu/hu/mini-lapos-biztositek-adapter-leagazassal-

Itthon nagyon drága! Kínából jóval olcsóbb:

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=18%2F5000+fuse+adapter&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR5.TRC0.A0.H0.X+fuse+adapter.TRS0&_nkw=+fuse+adapter&_sacat=0

 

Természetesen, összekötve a sárga és piros vezetéket. Ha nem kívánalom és gond az üzem alatti állandó – nem változtatható – háttérvilágítás, akkor a világításkapcsoló vezetéke is oda köthető.

 

(2) Ha azt szeretném, hogy gyújtáskulcs „0” állásában nem, csak „1”-es állásban kapjon a rádió „kapcsolt” tápot, akkor a sárga vezeték az előzőeknek megfelelően kötendő, míg a pirost szintén a biztosítéktábláról a fenti módon, de olyan biztosítékról, amelyen csak „1”-es állásban van 12 V. Ez lehet pl. a szivargyújtó biztosítéka is, az esetben, ha azon a kulcs „0” állásában nincs 12 V.

 

A kihangosítás Bluetooth révén történik. Nem kell semmiféle adapter. Ki kell próbálni (telefon, fejegység, Bluetooth be, keresés, párosítás).

 

Egyébként, ha valóban nem megy, akkor marad az autóvillamossági szerviz.

 

Rövidke Can-Bus infó:

http://autotuning.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=51259

Előzmény: Mtz 550E (96047)
Mtz 550E Creative Commons License 2019.03.05 0 0 96047

Vagy marad az Iso csatlakozónál a piros és sárga vezeték összekötése egybe és ezt a kettőt rákötöm az állandó 12+V-ra! Annyi lesz hogy nekem kellesz mindig be és ki kapcsolni a rádiót!

 

Háttérvilágítással is ha akarok foglalkozni akkor azt mondták a világítás kapcsolótól hozzak egy pozitív szálat és így ha ráadom a világítást a kocsira akkor a fényerőt lejjebb veszi a rádión!

 

De ha nem foglalkozok a háttérvilágítással akkor világításnál nem veszi lejjebb a fényerőt a rádión!

 

De van a rádión telefon kihangosító vezeték is az hogy működik? Erre azt mondták hogy kell a kocsiba kihangosító adapter is! Szerintetek? A rádió telefon bemenet meg kihangosítós akkor is kell adapter a kocsiba?

Előzmény: Tzl (96046)
Tzl Creative Commons License 2019.03.05 0 0 96046

Can-Busz: az egész kocsit behálózza egy kommunikációs hálózat (valójában egy pár sima rézdrót) és erre rá van kötve minden fontosabb egység vezérlője. Ezen a buszon a készülékek szétküldik a fontosabb információjukat, akit meg ami érdekel ezek közül, azt meghallgatja. Így aztán ezen a buszon elérhető szinte az összes paramétere a kocsinak. A gyári rádió is innen tudja, hogy milyen állásban van a kulcs, ég-e a lámpa, aktív-e a tolatóradar, stb. Ezért nem kap semmi mást csak egy állandó pozitívot, meg a busz két vezetékét.

Egy utólagos rádió elég kis eséllyel fogja tudni ezt a kommunikációt dekódolni magának, (bár vannak tipusspecifikus utólagos rádiók kinából, de nekem ezekkel nincsen tapasztalatom) ezért mondtam, hogy a szükséges jeleket neked kell összevadászni a kocsiból. Vagyis a gyújtáskapcsolótól kell hozni egy "Acc" vezetéket (Az ACC az a köztes állása a kulcsnak, ahol még nincsen gyújtáson, de már mennek egyes fogyasztók: Acc=accessories) és ha kell a háttérvilágítás halványítás, akkor valahol egy műszerfal világítást is meg kell csapolni egy másik vezetékkel.

És ha nincsen ilyen Acc állása a kulcsnak, akkor marad a gyújtás.

Egy autóvillamossági fél óra alatt megoldja neked, he te nem mered/akarod megcsinálni.

Előzmény: Mtz 550E (96045)
Mtz 550E Creative Commons License 2019.03.05 0 0 96045

Az mit jelent hogy a CAN-bus ról szedi a többi jeleket amit mondtál? Meg a mostani rádióknak egyszerre kell a kapcsolt illetve az állandó 12V mert amúgy nem kapcsol be!

 

Tegnap próbálgattam állandó 12V meg volt hiába kapcsoltam befelé nem kapcsolt a rádió mikor bekötöttem ideiglenesen a szívargyújtóról a kapcsolt 12V-is akkor egyből elindúlt! Csak gyújtás levétele után ki is kapcsolt mert megszakadt a kapcsolt 12V!

 

Akkor ezeket be se lehet kötni úgy hogy gyújtás levétele után is szóljon de kulcs teljes kivétele után pedig kikapcsoljon?

Előzmény: Tzl (96032)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 96044

Rövid, képes bemutató a vezeték gyorscsatlakozó használatáról.

 

http://www.anrodiszlec.hu/product_info.php/products_id/4386

Előzmény: Mtz 550E (96042)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 96043

 

Mivel a készülék az eredeti autó csatlakozó kábelek egyikén megkapja a 12 V-ot, így pl. a csatlakozó előtt, ahhoz a vezetékhez célszerű kötni a pirosat, hogy nem kelljen hosszú vezetéket használni. A megoldás: blankolás, forrasztás és zsugorcsővel szigetelés (én minden esetben a forrasztást választom a biztonságos kötés érdekében). Más megoldás lehet az autós gyorscsatlakozó használata a sorkapcsos változat helyett.

 

 

Előzmény: Mtz 550E (96042)
Mtz 550E Creative Commons License 2019.03.05 0 0 96042

Mindegy hogy hol kötöm össze az állandó és a kapcsolt 12V-ot? Akár az autó csatlakozó előtt is sorkapoccsal lehet? Az állandó 12V elvágom és sorkapoccsal hozzá rakom a kapcsolt 12V-ot!

Előzmény: stefi001 (96041)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96041

Akkor lényegében, ha nem is teljesen az elvárt módon, de üzemel a fejegység, azzal a megoldással, amit a 96029. sz. hozzászólás megjegyzésben írtam. Figyelni, s nem elfelejteni, hogy a használatot  követően ki kell kapcsolni!

Előzmény: Mtz 550E (96038)
zsero Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96040

Köszi, ettől féltem én is, akkor inkább kiviszem Törökbálintra. Egyébként megkérdeztem emailben és nem lehet a budapesti szervízükbe vinni, hiába van ráírva a garancia papírra hogy bármelyikbe lehet.

Előzmény: Adm (96036)
RHDCelica03 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96039

Gondolom lelegzet visszafojtva vartad, hogy mi van velem, szoval elmeselem!;)

Ma elmentem vilagvegere, hogy beszelgessek a rendszeremrol a hozzaertokkel! Igazad volt, segitokeszek es akartak segiteni!

Hogy ugy fogalmazzak, nem nyugozte le az uriembert a kocsimban levo rendszer... (meg tudom erteni, azert mentem oda...)

Valamint eszrevett valamit, ami ha bebizonyosodik kiszereles alkalmaval, akkor fogok itt egy nagyon negativ hozzaszolast irni az eddigi beszereleseket vegrehajto cegrol... :(

A szakember javaslata (nemreg szereltek mar egy Celicat ugyanezzel, ugyhogy befer es kiprobaltan jol szol):

Elore: JLC1-650

Hatra: JLC1-690X

Erosito: JL MX280/4

A csipogokat feltenne A oszlopra a gyari hely helyett, kozepmagasrol levagna a melyet, hatul ovalrol a magasat, erosito befer ules ala es igy visszakapnam a teljes csomagtartom!:)

Szerinte a ket oval boven ad annyi melyet ami nekem kell es ez igy egy nagyon kellemes hangzasu rendszer lesz!

Meg a fejegyseg cseren hezitalok... Azt mondta az Ok (Bar csak 1 RCA van rajta), de azert meg gondolkozom... :)

Mi a velemenyed a tanacsarol?

 

Előzmény: 70Caruso (96009)
Mtz 550E Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96038

Üdv!

Ma sikerült összedugni a kábeleket és szól szépen az autórádió! Csak annyi a lényeg hogy egyszerre kell az autórádiónak az állandó 12+V és a kapcsolt 12+V! Mert különben vagy csak gyújtáson megy vagy pedig ha azt akarom hogy gyújtás nélkül menjen akkor a kapcsolt ás állandó 12+V össze kell kötnöm de így nekem kell a rádiót kikapcsolni mert kulcs kivételével nem kapcsol ki!

Előzmény: stefi001 (96033)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96037

A jelzetteken kívül még milyen elvárások vannak? Igyekeztem a lényegeseket összegyűjteni, aztán lehet választani, válogatni.

 

(1) Operációs rendszer Windows vagy Android legyen? Az utóbbi esetében a verziószám is lényeges (android magok száma, frekvencia)? Magam részéről – igaz drágább, de – az Androidost tudom javallani.

(2) Kijelző technológiája: IPS vagy TFT. Az IPS esetében lényegesen nagyobb a betekintési szög, s erős fényben is jobban látható. Kijelző felbontása manapság már jellemzően 1024x 600 képpont. A 2 DIN-es fejegységek között van olyan is, amelynek a kijelző mérete csupán 6,2”.

(3) RAM, ROM mérete és bővítési lehetőség.

(4) OSD nyelvek között lehetőleg magyar is legyen. Arra akkor külön figyelni!

(5) Csak érintőképernyős, vagy funkciógombos változat?

(6) Univerzális vagy autó specifikus rádió legyen? Szükség van kormánytávvezérlési lehetőségre vagy sem? Ez utóbbi esetben vagy autó specifikus fejegységet kell venni, vagy univerzálist, a szükséges távvezérlési adapterrel (interface).

(7) Tervbe van véve tolatókamera beszerelése?

 

A navigáció nem jelent lényegesebb kiadást, mivel a készülékek egy jó része rendelkezik vele, s néha bizony, főleg külföldön sokat segíthet.  

Előzmény: Boti777 (96030)
Adm Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96036

Nekem másfél hónapig állt az Edigitálnál, vidd inkább ki a Basyshez.

Előzmény: zsero (96035)
zsero Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96035

Sziasztok, Edigitálnál vásárolt Pioneer fejegységet hova ajánlott vinni garanciával? Basys Törökbálint vagy Edigitalba inkább? Ha edigitalba viszem akkor az mennyivel tart tovább, napokkal vagy inkább hetekkel?

stefi001 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96034

Kellő tapasztalat és műszerezettség híján lévőket nem biztatok nem „szabványos” bekötésekre, ugyanis rossz esetben még „tűzijáték” is lehet a vége.

Előzmény: Tzl (96032)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96033

Már volt róla szó, mármint a háttérvilágítás aktiválásról: narancsszínű vezeték kikapcsolt világítás esetén testet, bekapcsolt világításkor pedig 12 V-t kap.

 

Ellenőrizni kell az eredeti rádió aljazatának megfelelően a kocsi kábelkorbácsának csatlakozóin mérhető feszültségeket (gyújtáskulcs „0” és „1”-es állásában, ki- és bekapcsolt világítás esetén. A rádió bekötését nagyobb felbontásban mellékelem.

 

 

Az azonosítás megkönnyítése végett az alábbi link tartalmazza a fejegységek (bekötési) rövidítéseit:

http://pinoutguide.com/CarAudio/head_units_pinout.shtml

 

Az eddig még nem tisztázott kérdésekre, problémákra Zsolti szívesen válaszol:

https://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=9&termek=53788

 

A majdani használathoz, beállításhoz tájékoztató:

http://www33.jvckenwood.com/pdfs/B5A-2138-00.pdf

 https://www.youtube.com/watch?v=JFuCXIVCDg8

https://www.youtube.com/watch?v=JgqLZoaV30U (orosz, de nem rossz!)

 https://www.youtube.com/watch?v=Nb5Dyf0rkUY

 

Előzmény: Mtz 550E (96031)
Tzl Creative Commons License 2019.03.04 0 0 96032

Helló!

Az új, can-buszos kocsikban egyre gyakoribb, hogy hiába a szabványosnak tűnő DIN csatival van bekötve a rádió, de csak fix tápot kap rajta, semmi mást. Minden egyebet (gyújtás, világítás, fényerő, sebesség, stb) a can-buszról szedi.

Így ide hiába is próbálnál bekötni egy univerzális rádiót, semmi extra funkciója nem fog működni.

Két lehetőséged van, vagy megbarátkozol ezzel, vagy odahuzalozod valahonnan máshonnal a hiányzó jeleket. Jelen esetben a gyújtás- és világítás pozitívot.

Az utólagos rádiók úgy vannak megcsinálva, hogy ha nem kötöd sehova az extra funkciók bemeneteit (pl világítás, telefon némító) hanem szabadon hagyod, akkor azt inaktívnak érzékeli. Tehát nem kell félned, hogy folyamatosan elhalványítja a kijelzőt, vagy átkapcsolgat a nem létező kihangosítóra.

Előzmény: Mtz 550E (96031)
Mtz 550E Creative Commons License 2019.03.03 0 0 96031

Igen jól értelmezed bekapcsolható volt gyújtáskapcsoló 0-álásában is! A mostani lejátszón van lefon kihangosítás is annak a vezetéknek milyen áramot kell adni -vagy + kell neki? Meg a narancssárga vezeték a lejátszó világítását is hova kössem? Mert amit küldtél videót ott abba elvágták a narancssárga vezetéket!

Előzmény: stefi001 (96029)
Boti777 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 96030

Sziasztok!

 

2 dines fejegység vásárlását tervezem, ebbe kérném a segítségeteket.

Egy 2007 es Vw Sharanba lesz. Első körben a fejegység, majd utána a hangszórók is lelesznek cserélve. 

Főbb szempontok:  Szóljon szépen( ez lenne a cél)

                                   Legyen rajta aux

                                   Kultúráltan nézzen ki (a minden színben villogó bazári hangulat nem jön be)

Plusz pont ha bluetooton keresztül tudok zenét lejátszani rajta

Navi nem szükséges.

Olyan 50 ezer forint lenne a határ amit rá szeretnék szánni.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!