Üdv. Adott egy Seat Ibiza mk3 amiben a gyári rádiót és a tetőantennát is lecserélte az előző tulaj egy cápauszony antennára. Mivel így a helyi rádión kívül nem fog semmit vásároltam hozzá egy Volkswagen csoportos fantomtápot. A problémám az, hogy nem lehet bedugni az antenna csatiját a fantomtápba mert annak az antenna csatlakozójánál kisebb a lyukmérete. Létezik ehhez átalakító vagy valami? Google ma nem a barátom, semmit sem dobott fel. Egy Kenwood KMM-BT304 autórádió van a kocsiban nem a gyári. A fantomtáp pedig ő: https://autohifioutlet.hu/q-1500-03 Köszönök minden segítséget.
bár nem autohifi, de nem leltem nagyon releváns topikot.
Adott egy kínai (nemröhög) autós hőmérő. 1db AAA elemről (most nimh akkuról 1.2v) megy, de szeretném megcsinálni, hogy egy 12v ágat az akkuról (1din-es valami fej), vagy a fejegységről 12v-t vételezzek, hogy mikor az autó megy, akkor onnan kapjon 1.5v-t (mintha sima elem lenne, mert egy feszültségszabályzót gondoltam 1.5v-ra beszabályozni 12v-ról. ), és csak akkor szívja az akkut, mikor áll. nem mintha nagy macera lenne 2 havonta kb 1x tölteni cserélni, de ha már úgyis van fesszabályzóm.... :D
Mi a véleményetek? ráaggassam a fejegység 12v- bemenőjére, és az amúgy is kap 12v mikor gyujtás alatt van az autó...?
Elvileg igen, de lehetnek kivételek. Az eredeti készülék feltehetően RENRDW 100-10 vagy 330-10 volt.
A hasonló évjáratú Renault autókban általában az alábbi bekötésű készülékek voltak. Remélhetőleg nyújtanak valami segítséget a probléma magoldását illetően?
Az eredeti rádiót kibarmolták belőle és egy gagyi van Ben, úgy, hogy elvágták az eredeti kábelt és szigszalaggal összekötözgették.ocsmány munka. Kérdés veszek eredeti megane rádiót akkor a hozzá való csatlakozókat szint aszinnel összekötve működni fog?
Vagy esetleg egy kapcsolási rajzzal ha tudnátok segíteni.
Ha valaki volt annyira fogykos, hogy levágta az (amúgy simán összedugható)opel gyári iso dugóját, és a pana kábelről az iso aljzatot, csak azért, hogy összekötözhesse a kábeleket, akkor akkor nincs szerencséd- vissza kell kötni egy utólagosan kapható iso csatit a pana helyett.
Van egy 99 F Astrám amelyben a meglevő Panasonic cq_rdp003n magnómat lecserélném egy Bluetooth-os JAD-520 magnóra amelynek sima a bemeneti csatlakozója. Olyan átalakítót találtam ami simárol alakit a Panasonic-osra de nekem pont az ellentettje kellene. Létezik ilyen, és mi a hivatalos neve?
Van egy 3 pár RCA-s fejegység, ezt írja a csatlakozókra:
1. Rear output (STD) or middle range output (NW) 2. Front output (STD) or high range output (NW) 3. Subwoofer output
Illetve van egy 4 csatornás erősítő ami hajt egy első komponens szet-et illetve egy mélnyomót. A mélynyomón viszont ugye csak 2 pár RCA bemenet van front és rear.
Hogyan kell jól bekötni a fejegységet?
A fejegység front kimenete az erősítő front bemenetre és a rear kimenet a rear bemenetre és a subwoofer output kimarad?
Esetleg a rear helyett a subwoofer kimenet az erősítő rear kimenetére, mivel mélnyomót hajt?
Szia.Nem. Simán RCA csatikról megy. Nem csak a mélynyomóról veszi le a mélyhangot,hanem az összes többi hangszóróról. Csak a nyomó megy erősítőről a többi fejegységről.
Sziasztok.KENWOOD DPX-M3200BT fejegységet be lehet állítani,hogy nagyobb hangerőn ne vegyen vissza a mélyhangból?20-as hangerő felett csak a közép és magas tartományban erősődik a hang.A mélynyomó is szépen erősödik,majd 20-tól feljebb semmi.Pioneer rádióval nem tapasztaltam ezt
Neked akkor Flat néven van a kikapcsolt frekvenciavágás. Pedig próbáltam képet nézni az erősítőről, ott full volt írva. A low pass az az LPF (aluláteresztő szűrő), high pass meg a HPF (felüláteresztő) szűrő. Akkor Flat-ben kellene hagynod egyelőre, de ahogy írtad, nem változik semmit a hang, akkor valószínűleg a fejben lesz elállítva (hacsak nem az erősítővel van valami gond).
Ahogy nézem, ez a fej tudna direktben hajtani egy kissebb mélynyomót erősítő nélkül is a hátsó hangszórók helyett.
A menüben az Audio beállításokban van olyan hogy Subwoofer1, ott lehet a subot bekapcsolni. Az milyen állásban van? Ha off-on akkor próbáld meg a normalt, vagy fordítva.
Sziasztok, segítséget keresek egy pioneer DAB160 fejegység Ssangyong Tivoliba (2016) történő helyes beépítésével kapcsolatban. Konkrétabban a kormány-távvezérlők (hangerő, mobil, léptetés) összekötése nem sikerül, már a harmadik adapterrel sem. Kettő autó típusra lett rendelve, a harmadik programozható sok-sok autótípusra, erre is, de csak nem jön össze. Ha valakinek lenne ebben tapasztalata, hálás lennék a segítségéért.
Megnéztem a beállításokat az erősítőn! Ezen az "X-Over" három állású kapcsolási lehetőségek: "Low pass" - amit lehet szabályozni külön a "bass"-uson ás a "Level" hangerőszabólyzón kívül -! A másik két állást a "Flat" és a "80 Hz High pass", amit nem lehet szabályozni! Most a "Low pass"-ra van állítva, és annak a külön szabályozója fél állásba, hasonlóan a "Bass"-hoz és a "Level" hangerőhöz! Egyébként a mély hangok szólnak csak, bármelyik állásba is teszem, próbálgattam átkapcsolni!
A fejegységnél viszont van egy olyan probléma, hogy ez a "SW control" beállítási lehetőség meg sem jelenik! Alapból azt mondja - mint már írtam is - az útmutató, hogy a REAR-SP (FUL)-ra van állítva, ami a hátsó kimenetnél igaz is, mert ott a hangszórókban a magas hangok is szólnak, ráadásul az is írja az útmutató, hogy ha a hátsó kimenet és az RCA kimenet (SW) állásban van - vagyis subwoofer-re, akkor a FAD/BAL (elülső/hátsó balansz) nem állítható! Jele esetben ez viszont állítható, tehát elvileg még ha nem is jelenik meg az állítási lehetőség, akkor is (FUL) beállításon lehet a fejegység, ahogyan ezt írja is, hogy ez az alapbeállítása, valamint a hátsó kimenet hangszórók ezt alá is támasztják hangzásukból kiindulva! Próbáltam azt is, hogy lehúzom az RCA-t, vagyis az erősítőt, amin az "oválok" vannak! Az "SW control" beállítási lehetőség így sem jelent meg!
Tehát a probléma továbbra is fennáll!
Köszönöm szépen azért, hogy próbálsz segíteni, amit ezután is megköszönök!
Ha van ezen információk után még valami ötleted, segítséged kérlek írd le!
Csak a gyújtásra kötve a fejegységet az nem tesz benne kárt, max elfelejti a beállításokat minden egyes gyújtás levételkor. Erősítőben sem okozna elvileg kárt, de annak nem célszerű gyújtásról kapcsolni az állandó áramot. Igaz nem túl nagy erősítő, de akkor sem, csak terheled feleslegesen a gyújtáskapcsolót, nem erre van kitalálva.( Max az erősítő remote szálat lehetne arra kötni, de arra meg úgyis ott van a fejegyég.)
Ami csak a mélyhangot illeti:
-erősítőn a crossover (frekvenciaszűrő) kapcsoló milyen állásban van? Full vagy HPF állásban illene lennie, ha LPF akkor az rossz. Így az erősítő a magas(abb) hangokat is a hangszóró felé közvetíti.
- ha így sem jelenik meg a magasabb hang, akkor érdemes megnézni a fej beállításait is. Sw controll-nál jó helyen járhatsz. REAR SP-t ful-ra állítani (teljes hangsáv, nem subwoofer (SW)), mivel van hátsó két hangszóród is ahogy kivettem, PREOUT-ot meg szintén REA-ra (REAR), mivel a két ovál sem mélynyomónak (SW) lesz használva. Elvileg így jut a teljes hangsáv az erősítőre az RCA-n, az erősítő meg megint a teljes hangsávot küldi az oválokra Full-ra állítva.
Elvileg ezt néztem ki a leírásból, ha nem néztem félre valamit. De valószínűleg a frekvencia szűrés van bekapcsolva vagy a fejen, vagy az erősítőn.
Az előző kérdésemhez még annyit, hogy a pioneer fejegység útmutatójában találtam egy bizonyos "sw controll" beállítási lehetőséget, amely a leírás szerint pontosan ezt a mélynyomó/szélessávú hangszóró választási lehetőséget biztosítaná, amennyiben van a hátsó kimenetre is hangszóró csatlakoztatva! Alapból mélynyomóra van állítva az útmutató szerint! A hátsó kimeneten és van egy további hangszóró pár, de az erősítő, amely csak a mélynyomó hangot adja az 5. és 6. hangszórón, amely az előző kérdésemben a jvc típusú, az az RCA kimenetére van kötve a fejegységnek! Így továbbra is kérdés, hogy mi lehet a probléma?
Továbbra is várom esetleges ötleteket, válaszokat, amelyeket előre is köszönök!
Blaupunkt gta 260-as erősítőre kötöttem egy jvc cs-v6938 hangszóró párt! a fejegység ami vezérli egy pioneer deh-2300ub ! A probléma, hogy csak mély hangokat lehet a hangszóróból hallani! Mi lehet az oka? Talán az erősítőre csak mélynyomó köthető és egyéb középmély vagy nagyobb frekvenciasávos hangszóró nem?
Lehet-e az az oka vagy esetleg okozhat-e kárt a hangszóróban, erősítőben, fejegységben, ha az állandó kábelen nem jön áram, így mindent "áthidalva" a gyújtáson megjelenő áramra kötöttem?
Válaszokat, segítségeteket előre is köszönöm szépen!
Sziasztok, Jelenleg az autóban hátul van egy kicx rts 2.100, mely az első hangszórókat hatja meg. Tehát előről hátra van húzva aux-on a hang, illetve az áram is.
Kérdésem, hogy ehhez hogyan tudnék csatlakoztatni még egy aktív ládát? Aux kimenet van az erősítőn, viszont az áram felvétellel kapcsolatban tanácstalan vagyok.
Köszönöm mindenkinek aki vette a fáradságot és tanácsot adott.Még most értem oda,hogy ránézzek.Megoldódott,nagyon prózai volt a megoldás.Amikor azon gondolkodtam,hogy a fejegységet vegyem ki vagy hátul a kamera körül bontakozzak akkor tűnt fel ,hogy a balos tolató izzó nem világított.Új izzó,probléma megoldva,Nyilván mivel a CAN rendszer érezte,hogy baj van nem adott ki folyamatos jelet a fejegységnek.Csak azért írtam le,hogy sokszor a legegyszerűbb dologra nem gondol az ember.
Tényleg azt kell megnézni, táp miatt van a hiban vagy készülék hiba. Ha a táp idétlenkedik sokszor egy 4700 mikrós kondi csodát tett, de néha tényleg csak a relés külön táp segít.
Milyen fajta az a fejegység? Mert lehet van egy egyszerűbb megoldás is mint a tolatólámpára való kötözgetés. Átvált automatikusan a kijelző képe a kamera bemenetre csak a CAN jel alapján ha hátramenetbe teszed? Mert egyes fejegységek (nem mondom hogy az összes kínai) tud olyat, hogy ha átvált a kép (várja a kamera jelet) akkor egy vezetéken kiad 12 Voltot. Na ez tökéletesen felhasználható a kamera tápellátásra. A fejegység mögött rákötöd ezt a szálat a kamera vezérlő száljára (ami épp a tolatóizzótól jönne előre), és mivel ez közösítve van a kameránál, nem kell a tolatólámpához való bekötéssel bajlódni, innen kapja a kamera a tápot, a fejegység meg a CAN alapján tudja, hogy át kell váltania a képernyőt.
Esetleg ezt is megnézhetnéd, hátha segít..
Egyszer engem is megszívatott egy VW Caddy (meg meg szivattak is, mert nem én kötöttem be se a kamerát se a fejegységet, így át kellet nézni az egészet). Ott nekem az volt a hibajelenség, hogy gyújtásnál szépen volt kamera kép, de ahogy beindítottad az autót akkor elszállt a kép (no signal). Valószínűleg járó motornál már szabályozta az izzó feszültségét a CAN, ami a kamerának már kevés volt a működéshez. Egyedül nem tudtam kimérni, de valószínűleg ez volt az oka. Így elhúztam elölről a rádió stabilabb tápját hátra, amit egy relé kapcsolt (arra elég volt az a vezérlő feszültség a tolatólámpától), így már megszűnt ez a jelenség.
Ezután gondolkodtam el a fenti megoldáson, ami sokkal egyszerűbb, ha CAN-es az autó, a fejegységhez is van CAN adapter és tudja ezt a 12 Voltot kiadni hátramenet kapcsolása esetén.