Kösz a választ de ahogy visszaolvastam a hsz-omat, én nem voltam egyértelmű...
nem egyéb forrásokból akarok wav filokat, majd abból írott CD-t csinálni!
az autós lejátszóm mechanika nélküli , USB aljzat és pendrive a forrás
viszont én eléggé el nem ítélhető módon ma is veszek CD-ket meg van eleve már jópár darab, ezekről készítek a pendrivera minőségromlás nélküli wav-ot amit a
lejátszó is le tud játszani (próbáltam tömörítetlen wma-t de azt csak mp3 közeli minőségig tudja, ekkora kbs-nál nem játsza le) csak nem bírom elérni hogy a CD-ről
készített wav a filenéven kívül is tartalmazza a számcímet úgy, hogy lejátszó kijelezze (ahogy az mp3-nál az mp3tag infóit)
A WAV egy univerzálisan előforduló, tömörítetlen formátum, ami azt jelenti, hogy az eredeti hangforrás pontos mása. Mivel nincs tömörítve, ezért aztán rengeteg helyet foglal.
Ingyenes CD író program, telepíteni sem szükséges. A kiválasztott WAV formátumú fájlokat egyszerűen hozzá kell adni, majd kiválasztani az írási sebességet (a legkisebb írási sebességet javaslom!)
Sziasztok! Komponens szettet vennék hamarosan. Milyen márkával érdemes egyáltalán foglalkozni? Melyikeket kerüljem? 16-os mélyközép, 4ohm ennyi a követelmény.
Történelmileg úgy alakult hogy miután összehasonlítottam egy CD-ről készített vaw-val úgy döntöttem autóban, forgalmi-és gépzajban, hangszóróból elfelejtem az mp3-at. (FLAC-ot ez még nem tud).
Viszont nem vágom hogy lehetne azt megoldani hogy a wav-nál is legyen számcím kijelezve, a CD extractor programban hiába írom be, azt csak filenévként mutatja, a lejátszó (Pio MVH560bt) az előadót, albumot úgy jelzi ahogy a mappa nevét megadtam de a számok címe csak TR 01 satöbbi...
A megoldásra elég sok javaslat található (CD 30 típusú rádióhoz). Javaslom megnézni az alábbi néhány linkelt videót.
Előre bocsátva, hogy Opelek elektronikájával nem foglalkoztam, de szerintem, egy esetleges android fejegység cseréje esetén sem lenne gond, mert általában a kettő egymástól független. Például KIA RIO-ban cseréltem gyári rádiót 2DIN-es adroidos fejegységre, s minden korábbi funkció használható, beleértve a kormánytávirányítást is.
Feltehetően az Opel esetében sem lenne másként, de azért célszerű egy Opel szerelésében jártas autóelektronikai műszerész véleményének kikérése.
Szeretnék egy Opel Meriva 1-esbe USB-n zenét hallgatni. A gyári CD30 van benne, a transmitter csak van, ennél valami komolyabb megoldás kellene. Lecserélném a rádiót, de akkor a fedélzeti számítógépről le kellene mondanom, sőt még az órát, dátumot sem tudnám állítani a kijelzőn. Ez még a G Astra féle kormány, ezért nincs lehetőség multikormányon bemenni a fedélzeti menüjébe. Láttam cd tár vezérlő helyére köthető adaptereket, de nincs a rádióban ilyen funkció, és még AUX sincs. Voltak régebben olyan fm modulátorok, amik a rádió antenna csatlakozójára voltak kötve, rendes antennakábellel. Vannak még ilyenek? Sehol nem találok vezetékeset, csak a transmittert látom mindenhol. Van ötletetek, hogy oldhatnám meg ezt a helyzetet? Minden ötletért nagyon hálás lennék!
Szia ha nem vagy botfülü akkor kerüld ezeket a szutykokat!Irgalmatlan pocsék alkatrész adja a hangot ,arról nem is beszélve egy idő után recseg ropog a hangerő gomb!
Lehet komolytalannak tűnik, jogy egy 2 dines kínai "csoda" miatt írok, de lenne egy kérdésem.
Adott egy 7018b-s autórádió, és egy Samsung galaxy a6-os telefon. Bár a50-nél is hasonló a helyzet, de nekem az a6 a lényeg.
A rádió képes a mirrorlinkre, ami androud 8.0 oreoval még működött is, (sőt működne egy j3 android 5-tel is, ha az bírná. Elindul vele a képernyő tükrözés, de hamar le is fagy).
Amióta azonban a telefon frissítette magát android 9.0 pie-ra, azóta a képernyőtükrözés nem működik. Összedugom az eszközöket, eljut odáig, hogy megkérdezi csatlakoztatom e a telefonom, aztán annyi. Nem lép tovább, egy idő után kiír valami olyasmit, hogy nem tudja olvasni a másik eszköz a telefon tárhelyet, telepítsem ezt vagy azt.
tud esetleg ajánlani valaki olyan műhelyt bp-n (vagy környékén), ahol gyári fejegységről jel-levételt és ajtóbitumenezést is csinálnak? előny, ha nem aranyáron dolgoznak :)
Tanácsot kérnék Impact JX 604 erősítővel kapcsolatban. Mennyire lehet jó ez a típus?
Nekem nagyon tetszik, hogy kicsike, kompakt, beférne a műszerfal mögé a kesztyűtartó alá és keveset kellene kábelezni hozzá, valamint az ára is megfizethető.
Szerintetek a meglévő rendszeremhez illene? Van egy gyári 2DIN-es fejegységem ( Philips 22DC982), amit nem szeretnék lecserélni. Ennek csak nagy jelszintű kimenete van, ezért is lenne ideális a fenti erősítő. A végfok 4 ohmon 4 x 16 W-al terhelhető.
A gyári hangszórókat már lecseréltem. Elől van két Phonocar Pro-Tech 2/644 (140W/70W max/RMS, 4 ohm), plusz van még két eredeti, gyári Philips magassugárzó, ismeretlen terhelhetőséggel, amik még szépen szólnak. Hátul két Coral Daytona DLC 165 van (120W/40W max/RMS, 4 ohm).
Ez a szett közepes hangerőig számomra nagyon szépen szól, tetszik a hangzása. De ha feljebb húzom a hangerőt, akkor rövid időn belül a hangszórók elkezdenek sercegni, recsegni, gondolom túl kicsi a végfok hozzájuk. Nem kell egy brutál döngetős rendszer, de szeretnék kicsit több hangerőt kivenni a jelenlegi hangszórókból, ezért néztem ki ezt az erősítőt. Mit gondoltok róla, jó lenne ez nekem?
Sziasztok!
Egy fura jelenségre keresem a megoldást ill. tanácsot, hogy merre is kezdjem.
Tehát a lényeg változó hangerejű mélyek de nem akárhogyan, kanarodáskor, bizonyos fordulatoknál motorfékezéskor (pl: vissza 3 motorfék ~2500-3000e körül van a fordulat lessulok 1400-1600körűl felerősödik, 1300 "normál", 1000-1100megint felerősödik)
Szóval nagyon érdekes....
Előző autómnál a magasak tüntek el kanyarodáskor ott egy laza saru volt a ludas itt végignéztem a csatlakozásokat sztem rendben vannak.
Autóról autóra hordom a rendszerem eddig nem volt gond vele..... autót cseréltem pár hónap múlva szereltem be ismét és ilyen az elejétől fogva... én úgy érzem mintha nem kapna az erősítő annyi powert a teljesítmény leadáshoz, hangerő is magasabban van mint anno volt és olyan mintha azok a pár másodpercek amikor erősebb akkor jönne ki a beállított hangerő.
Segítséget tapasztalatokat tanácsokat előre is köszönöm!
K
A Brake CTL (rózsaszín) vezetéket testre kell kötni, mert egyébként pl. a DVD olvasó, videó lejátszás – biztonsági okból – nem működik. Ilyenkor az alábbi üzenet látható a kijelzőn:
Peugeot 307-be keresnék fejegységet, a gyári helyett. Azzal annyi a gondom, hogy nem tudok bluetooth-on keresztül zenét hallgatni, FM transzmitterrel pedig inkább nem kísérletezgetnék.
Tudtok ajánlani 15-20k körül fejegységet? Nincs semmi extra igényem, csak, hogy stabilan működjön, és tudjak Spotify-on keresztül zenét hallgatni.
ZENEC Z-E2014M fejegység az USB film lejátszásnál azt írja ki, hogy a vezető nem nézheti mozgás közben a videokat. A kocsi áll... Valamit hallottam a kézifék bekötésről, de nem tudom mit hova kell kötni. Aki tud segítsen. Köszönöm! Dávid
Ugyanaz a hangszóró reflexládából legalább másfélszer akkora térfogatot igényel, mint zártból. Ha betömöd a lyukat, megváltoztatod, elrontod a hangzást. Ilyen egyszerű.
De nekem fordítva van a tervezés menete. Megvan, hogy mekkora a maximális doboz, amit el tudok/akarok rakni, és ahhoz kellene eldönteni, hogy zárt maradjon vagy reflex. Azt meg csak úgy tudom, hogy megépítem, és kipróbálom lyukkal, is meg betömött lyukkal is. :)
Ez a Term Pro progi többe kerül, mint amit én az egész projektre szánok. :)))
Ha betömöd a reflexnyílást, akkor durván megváltoztatod a rendszert. Ezért részemről nem ajánlott. Hidd el, a zárt jóval kisebb térfogatú, nézd meg az SVS szubládákat. Az lényegtelen, hogy aktívak.
Amikor nagyon benne voltam az autóhifiben, a Term Pro programmal terveztem mélyládákat, az enyém is annak alapján készült. 30 centis hangszóró, 28 literes ládában. Reflexes esetén legalább 40 literes lenne.
Gondolom akkor igaz, ha meg tudod adni a hangszórónak azt a méretet, amit kíván. De nekem a helyhiány miatt pont az a bajom, hogy csak kisebbet tudok csinálni, és ebben a méretben a méretező szoftverek szerint jobb eredményt hozhat egy reflex.
De a kész ládánál már ki tudom próbálni betömött csővel is meg szabadon hagyottal is, és majd eldöntöm melyik tetszik jobban. :)
Nem marad más, mint egy ellenállás a világoszöld és a piros vezetékek közé. (kézifék és gyújtás)
Vagy ha van elektronikában jártas ismerősöd akkor a legszebb megoldás egy darab tranzisztorral egy ú.n. emiter követős kapcsolással tehermentesíteni a kézifék led áramkörét.