Nagyon érdekes és tanulságos volt olvasni a Rolling Stones-fanek homepage-ét. Nem akarok "ellenlábaskodni", vagy fölemlegetni holmi ostoba "Beatles kontra RS" vitát (mellesleg ez a vita nem, vagy legföljebb RS-oldalról létezik), mindenesetre azt javaslom: nyissunk mi is itt egy oldalt, azaz írjon mindenki, aki vonzalmat érez a Történelem Legnagyobb Zenekara, a BEATLES iránt! Kicserélhetnénk egymással a véleményünket, információinkat stb. Profi rajongók, figyelem! Máris a figyelmetekbe ajánlok egy hasznos weboldalt: www.rarebeatles.com
Gondolom a topik húsz éve alatt már legalább egyszer felmerült, hogy milyen lenne a Fehér Album szimpla lemezként.
Mondhatni, "Beatles-rajongói közhely" már maga az ötlet is.
Végülis pont annyi értelme van, mint bármilyen mi lett volna, ha játéknak (semennyi), van, aki mégis hajlamos ilyeneken töprengeni. :)
Mindenesetre részemről az alább olvasható dallista oké lett volna (ha a maradék az Anthology 3-on és az ötvenéves delux kiadásban azért persze megjelent volna):
1. Back In The U.S.S.R.
2. Dear Prudence
3. Savoy Truffle
4. Everybody's Got Something to Hide Except Me and My Monkey
5. Dont Pass Me By
6. Helter Skelter 7. Julia
1. Why Don't We Do It In The Road?
2. Happiness Is A Warm Gun
3. I Will
4. While My Guitar Gently Weeps
5. Blackbird
6. Yer Blues 7. Honey Pie
Szempontok voltak a szimpla albumaik többé-kevésbé állandó jegyei:
- 14 dal legyen
- John- és Paul-dalok azonos mennyiségben (ez nem jött össze, a Good Night annyira kilógott a lemezről -hiába oldotta volna meg a Ringo- ill. a "plusz egy Lennon szerezte dal" kérdést is- Revolution 9 hiányában, hogy végül a Honey Pie került a helyére: a Yer Blues hangulata után ugyanúgy kellett egy feloldó hatású dal, ahogy a R9 se zárhatta az eredeti lemezt - egyébként nekem nagyon adta volna magát egy Im So Tired-Good Night párosítás csak éppen nem hangzott jól és a 14 dalos formátumnál azért az is szempont, mi maradt volna le helyettük én úgy éreztem, két jobb dal)
- George két, Ringo egy dallal szerepeljen
- ne ugyanaz énekeljen két egymást követő dalt
- dinamikai váltások (ne legyen egymás után két ballada vagy két rockosabb dal)
Tehát ez a lista nem a kedvenceimet tartalmazza (akkor nem lenne itt se a Dont Pass Me By, se a Honey Pie, itt lenne viszont a Rocky Raccoon és az Im So Tired), hanem a fenti kritériumokhoz alkalmazkodva alakítottam ki.
Illetve szempont volt az is, hogy passzoljanak a dalok az összképbe (valamiért a Rocky Raccoon helyét se találtam meg, végül az I Will lett helyette, sőt az egyébként nagy kedvencem, a Long Long Long is emiatt maradt le, pedig fontolgattam, hogy Revolver-módra három George-dal is legyen).
És nagyon nehéz volt egyébként szinte kiiktatni az ízlésemet (azért csak szinte, mert azért pár kivételtől eltekintve nem véletlenül az maradt le, ami), elszakadni a preferenciáktól és a fenti keretek között maradni.
Volt ennek értelme?
Nem, nem volt. :)
Legfeljebb annyi, hogy elszórakoztattam vele magamat, de az biztos, hogy továbbra is az eredeti albumot hallgatom, ob-la-distul, R9-ostul, mindenestül: nem hamisítok zenetörténelmet. :)
A nagynevű közreműködők ellenére kicsit halovány lett Ringo EP-je. Persze Beatles ide vagy oda, önálló előadóként nem szokás a topba sorolni, de a legutóbbi lemezein mindig volt egy-két olyan villanás, amire azt lehetett mondani, hogy érdemes volt. Most ez olyan szomorkás és méla anyag. Ami nem biztos, hogy az ő hibája, sőt. A helyzet ilyen. Azon viszont meglepődtem, hogy vinylen is nagy korongként jött ki. Néztem is, hányas fordulaton kell játszani, mert az nincs ráírva, de persze 33.
Erről teljesen elfeledkeztem. Imádom a lemezt, de a megjelenésének időpontját sosem tartottam számon. Még az évet sem tudtam volna fejből megmondani, ami talán azért van, mert a többi lemezével ellentétben nem a megjelenésekor vettem meg, hanem sok évvel azután tudtam csak letölteni. Máig sincs meg hivatalos fizikai formátumban. Remélem valamikor lesz belőle újrakiadás.
Itt lehet szemezgetni, melyik években mennyire /nem/ volt aktív McCartney, kiadványok, túrné, stúdiózás - minden tekintetében.
2-3 év, úgy hogy kvázi semmilyen projektje ne lett volna (kiadványok, turné, stúdiózás), biztosan nem volt.
De pl egy hosszabb időszak, ami valamilyen szinten versenyben lehet: 93 decemberében befejezte az aktuális túrnéját, és a következő kiadvány (ha a Leaf szösszenetet nem számoljuk) az Anthology volt, rajta a Free as a Bird-el, 95 november végén. Vagy, számolhatjuk az Allen Ginsberg-es októberi giget is, ez akkor is majdnem két év bármiféle release, fellépés, turné nélkül. Viszont természetesen pl 95-ben a Flaming Pie miatt on and off stúdiózott, dolgozott a Standing Stone-on is. Szóval szerintem igazából attól függ, ki mit /nem/ számít bele ebbe az időszakba, mert rengeteg minden van itt. Könyvek, "jelentéktelenebb" kislemezek, vendégelőadóként való szereplés, komolyabb stúdiózás, egyszeri fellépés, side-project-ek, válogatás albumok, archív sorozat stb.
Nyilván volt pár némileg eseménytelenebb éve, 1981, 1992, talán 1996-ot is ide lehet venni, 2000, 2004... Passz. Mi kvalifikál "eseménytelenként", nem? :) 81-ben végig kb a stúdióban volt, 2000-ben ott volt a Paintings könyv+Liverpool Sound Collage, 2004-ben pár koncert..
Ahogy a Linda halálát követő ~1 év is megemlíthető, de pl itt is 98 szeptemberében még/már megjelent a Rushes.
Olvasom, hogy a Grandude mesekönyv folytatást kap ősszel és elgondolkodtam, Paulnak hány projektje van idén:
- ez a könyv
- a McCIII Reimagined verziója
- a Rick Rubinnel közös doku-sorozat
- a Lyrics c. könyv
Az Archive sorozattal kapcsolatban nem vagyok naprakész, de nem lepne meg, ha abból is jönne új idén.
Plusz ott van a Get Back film és a hozzá kapcsolódó (LIB 51th vagy más) audio kiadványok.
Illetve az a 10+ éve készülő, Paul teljes karrierjét átfogó doku, aminek a forgatása a tavalyi elmaradt Glastonbury fellépésen fejeződött volna be.
(Aztán lehet, hogy ez a film lett végül a Rubinnal forgatott sorozat?)
Ez a lista akkor is nagyon impressziv, ha a Beatles-projekteket nem vesszük hozzá, akár azt is mondhatjuk, Paul elfoglaltabb ebben a koncertmentes időben, mint bármikor korábban.
Erről meg az jutott eszembe, egyáltalán mikor és meddig tartott a leghosszabb időszak a karrierjében (mondhatni az elmúlt 60 évben), amikor nem volt semmilyen új kiadványa, mások lemezén való közreműködése és koncertje sem?
off, ez egy metalcore banda, de semmi máshoz nem tudom hasonlítani, csak a beatleshez. metalcore, azaz kemény és ordítanak, de annyira eredeti és egyszerűen nagyszerű zene hogy a beatles jut róla mindig eszembe
Igazából azért kérdeztem, mert annyira nincsenek mikrofonozások pl a dobon vagy az erősítők "hiánya" a felvételeken, hogy néha nehéz eldönteni, meg az őrjöngések össze-vissza keverése is tök fura..
Az Ed Sullivan Show olyannyira élő volt, hogy az I Want To Hold Your Hand legendás előadása alatt John mikrofonja egy technikai baki miatt teljesen néma volt.* Vajon ez a meghibásodás vezetett oda, hogy az Across The Universe-ben az ázsiai kislány Paul szólamát énekelte a dalból? Hiszen a kislemezen John szólama dominál.
Persze, igazad van, de a kérdező "Beatles TV felvételeket" kérdezett, márpedig azok a "Promo-k", akármilyen szándékkal is, de TV stúdióban készültek...
Igazából itt 4 külön kategóriát lehet megkülönböztetni.
1. Promo klip, amit kifejezetten valamelyik kislemezhez forgattak, stúdióban (pl. Ticket to Ride, We Can Work It Out) vagy külső helyszínen (pl. Paperback Writer, Strawberry Fields, Penny Lane). Ezek playback felvételek, illetve egy részüknél nem is imitálják az éneklést. A Hey Jude / Revolution páros az egyedüli kivétel, amit hibrid megoldással fél-playbackkel vettek fel, az ének élő.
2. Élőben, stúdióban felvett vagy közvetített TV műsorok pl. Ed Sullivan Show, Shindig.
3. Előre, stúdióban felvett playback TV műsorok, pl. Big Night Out, Ready Steady Go!
4. Nem stúdióban rögzített élő fellépés, amit a TV élőben vagy felvételről közvetített, pl. Royal Variety Show, NME Pollwinners.
Ne keverjük a tévés klipeket a tévés fellépésekkel. A klipeken tényleg néha meg rá is jatszottak a playbackre, de pl. Az Ed Sullivan Show-k élőben mentek. Az egyik tévés Help!-ben pl. Lennon összekeveri a sorokat, aztán annyira belezavarodik, hogy hol tart, hogy a vokál segíti ki.