Keresés

Részletes keresés

LipiBubo Creative Commons License 7 órája -1 0 103764

Sot, az is ugy tudom, hogy amikor a gumigyas kijott legutobb (2018-as katalogusban eloszor?) , Rocoek azzal hirdettek hogy egyszeri sorozat lesz, most vegyenek az emberek, mert tobbet nem fogjak gyartani. Ez vagy egy csel volt es csalard modon beetettek a vevoket, vagy igaz, es az eredeti jogtulajdonos csak egyszeri sorozatra engedte a gyartast.

Előzmény: LipiBubo (103763)
LipiBubo Creative Commons License 7 órája -1 0 103763

Ugy tudom balhe volt a gumiagyas sinek korul is, amiket vegre a Roco ujra kiadhatott harom evvel ezelott. Egy darabig csak kemeny muanyag agyas lehetett a katalogusban, noha mar volt gumis is elotte. Valaki a tulajdoni vitaban megvetozta a forgalamazas jogat a gumiagyashoz amit vegul is feladott vagy eladott a jelenlegi gyartonak. Masok biztos tudnak tobbet, pontosabbat errol.

Előzmény: rezgaras (103762)
rezgaras Creative Commons License 9 órája -2 1 103762

A történet felszínét már 2005 óta ismerem. Tényleg meredek. De azért ne felejtsük el, hogy ami itt le van írva, az az érem egyik oldala. És komoly érdekek állnak amögött, hogy így írják le, Voltak leírások a másik oldal felől is, nem kevésbé meredekek. De tényleg, a legfurcsább kérdés az, hogy itt pár tíz, talán száz milkóról van szó, ami a nyugati gazdaságban. a bankok akcióiban egy apró összeg. Kicsit olyan, mint a vihar egy pohár vízben...

 

Valamikor 2006-8 táján vettem egy doboz Roco Universal kapcsolót, amire rá volt ragasztva egy cimke, hogy Olaszországban nem hozható forgalomba! (pont valamilyen Meagdefrau-szabadalommal kapcsolatban) Az utolsó darabokat éppen mostanság építettem be...

 

Előzmény: Jeffsy (103758)
LipiBubo Creative Commons License 3 napja -1 0 103761

A markanev nem veszne el konnyen mert van tarsadalmi tokeje. Nem aggodnek hogy elveszne.

A Fleischmann peldaul ugyan elveszett a H0-as kedveloknek de megmaradt megis a piacon N meretben. Ezt az aldozatot  kellett a Roco tulajdonosainak hozni. Azt nem akartak hogy teljesen elvesszen mert van cache-ja a piacon. 

 

Igy van a legtobb ismert markaval. A felismerhetoseg, meg ha tortenelmi minosegebol el es nem a jelenlegibol, mindig ertekes vagyon.

Előzmény: Jeffsy (103760)
Jeffsy Creative Commons License 3 napja -1 1 103760

Szomorú, mert elég nagy tudás gyűlt össze ennél a cégnél, ami látva a többi gyártót messze nem alap, és nem is fiatal cég, "megérdemelné", hogy hosszabb távon stabilan fennmaradjon.

Előzmény: LipiBubo (103759)
LipiBubo Creative Commons License 3 napja -1 1 103759

Ha van lehetoseg penzt mosni a capak meg a allovizes iparokat is szeretik.

Előzmény: Jeffsy (103758)
Jeffsy Creative Commons License 3 napja -1 0 103758

Azért is lepett meg ennyire, mert azt gondoltam a modellipar pont egy olyan jellegű szektor (állóvíz), amiben nem sok nyereség van, így pont az ilyen jellegű sztorik sem veszélyeztetik, naiv voltam:/

Előzmény: LipiBubo (103757)
LipiBubo Creative Commons License 3 napja -2 0 103757

Pontosan. A sztori mindenkinek meredek de latszik a kinlodas es a kapzsisag mogotte.

Azok a modellezok akik azon "rugoznak" hogy pl. egy gyarto miert tett valamibe 6-tus dekoder foglalatot 12-es helyett, inkabb oruljenek hogy az iparag meg egyaltalan letezik es kapunk magyar modelleket is. Szerencsere a Covid helyzet ennek a hobbinak kedvezett es valoszinuleg megnyujtja a hitelezest es a bizalmat.

Előzmény: Jeffsy (103756)
Jeffsy Creative Commons License 3 napja -1 1 103756

https://rocokonkurs.com/kurzfassung/

 

Ezt most találtam, nekem teljesen új, elég meredek.

 

Ha ezt vesszük alapul, akkor ez az időszak ami most van, hogy talán soha nem volt ennyi elérhető magyar modell, egy valószínűleg rövid, szerencsés időszak, amit meg kell becsülni.

Előzmény: LipiBubo (103755)
LipiBubo Creative Commons License 3 napja 0 0 103755

Valasz Jeffsy kedesere: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158583118&t=9128101

 

Vsgy csaladi lelkesedesbol ellaviroznak (Roco, Piko) vagy egy nagyobb konglomeratum kezeli es leirja a vesztesegeket mert van nyereseges uzletaga is (Hornby, Jouef, Electrotren, Lima, Rivarossi, Trix, Marklin).

alkotasu Creative Commons License 4 napja -2 5 103754

Märklin modellvasút a háború alatt, felsővezetékkel:

https://fortepan.download/_photo/1600/fortepan_210885.jpg

1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 103753

Ez igaz,de nincs rá szükség,így is a feladatok túlnyomó többségére alkalmas.Csak meg kell találni a megfelelő helyüket,jelenleg a 3. tulajnál vannak,min. a 2. üzleti környezetben.

Előzmény: Jeffsy (103752)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.10 0 0 103752

Arra gondolok, hogy messze többre lenne alkalmas a mozdony, mint amire valójában használva van/volt.

 

Előzmény: 1047 005-2 (103751)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 103751

Nem korlátozza,nem is a személyforgalomra lettek beszerezve és nem is jártak Németországba forda szerint.

Előzmény: Jeffsy (103749)
Schwarz Peter Creative Commons License 2021.06.09 0 1 103750

Kérdezd Hernyófan kollégát, ő a csúcsprofi ebben a témában! 
Üdv,

Előzmény: Jeffsy (103749)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103749

"Kikötés volt továbbá a 200 km/h sebesség, és a minimum 5600 kW teljesítmény, valamint az, hogy mozdonyok részt tudjanak venni a későbbi széles körű nemzetközi forgalomban. Így alkalmassá tehetőek legyenek a MÁV, a GYSEV, az ÖBB, és a Deutsche Bahn vonalakon való közlekedésre."

 

Wikipédia

 

Én azt érzem, hogy azzal, hogy 230 helyett csak 160-nal mehet, azért korlátozza a fenti célokat.

 

Jár egyáltalán Németországba még?

 

 

Előzmény: LipiBubo (103742)
LipiBubo Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103748

A GySEV reszben osztrak tulajdonu es nem is volt koze a ket beszerzesnek egymashoz. Autonom uzletpolitika.

Előzmény: LipiBubo (103747)
LipiBubo Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103747

Nem 'is' van, hanem azokon van. A MAV-osokon nincs.

Előzmény: riezaK (103746)
riezaK Creative Commons License 2021.06.09 0 1 103746

A GYSEV Taurusokon is van LZB amikkel kb együtt jöttek a MÁV-osok, azok mehetnek 230-al...

Előzmény: LipiBubo (103742)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103745

"Annyira nagy szívás lenne megoldani 10 mozdonyon?"

 

 

Nem,100 000 €/ darab volt 20002-ben.

Előzmény: Jeffsy (103738)
benbe Creative Commons License 2021.06.09 -1 2 103744

St. Pölten és Wels között azért kellett. De tolva jó volt a 230, visszafelé pedig nyilván úgy forgatták, hogy valami duplába kerüljön, vagy késett 10 percet. Azért nem kell a 230, mert zömmel az interrégió vonatokban járt, ma pedig Ausztriában vmax 140-es vonalakon visz csak EC-ket, minden másra már tényleg ott a railjet.

Előzmény: LipiBubo (103743)
LipiBubo Creative Commons License 2021.06.09 -1 1 103743

A Wikipedia szerint:

The new Vienna–St. Pölten section of the New Western Railway is a high-speed railway. It runs from Vienna via Tullnerfeld to St. Pölten and is part of the TEN project No. 17 "Magistrale for Europe". The section was put into scheduled operation on 9 December 2012. The travel time without stopping between Vienna West station and St. Pölten was reduced as a result from 41 to 25 minutes.

 

 

Lehet hogy amikor az a kep keszult 2010-ben meg nem is volt szukseg a nagyobb sebessegre hogy tartson menetrendet? 

Előzmény: LipiBubo (103742)
LipiBubo Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103742

A leirasokbol az derul ki hogy kepes a MAV 470 Ausztriaban es Nemetorszagban kozlekedni de csak olyan befolyasoloja van ami limitalja 160-ig. Amikor atvettek a mozdonyokat meg nem volt se westbahn se Railjet. Az valoban rovidlato hogy nem mehet legfeljebb 200-zal ha a CAF Eurocity kocsik 200-ig voltak/vannak hitelesitve mar 1994-tol...  

Előzmény: Jeffsy (103740)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103741

A "biztber kezelés" itt vonatbefolyásolást jelent. A MÁV 470-ekben nincs se LZB, se ETCS, ezért nem mehetnek 160-nál gyorsabban ha ők vannak elől.

Előzmény: Jeffsy (103740)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103740

Egy határátlépő mozdonynál nem ez lenne a lényeg?

 

Előzmény: csíkos-háTTú (103739)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.09 0 1 103739

Mert nincs bennük az ehhez kellő biztber kezelés. Tolva azért mehet, mert a vezérlőkocsiban meg van.

Előzmény: Jeffsy (103738)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103738

Osztrák-német pályán miért nem mehet többel a MÁV Taurus?

Annyira nagy szívás lenne megoldani 10 mozdonyon?

Előzmény: STModell (103736)
LipiBubo Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103737

Ezt nem tudtam, koszi. Akkor tehat egyiranyos a dolog.

Előzmény: STModell (103736)
STModell Creative Commons License 2021.06.09 -2 0 103736

Elviekben ha a jeti vezérlő van elöl akkor mehet 230-al. Ha a MÁV Teknő, akkor viszont Vmax 160.

Előzmény: LipiBubo (103735)
LipiBubo Creative Commons License 2021.06.09 0 0 103735

Ez alkalmi es nem utasforgalmi Railjet menet lehetett ha Munchenbol megy Becs fele mert MAV-os Taurus tudtommal nincs felszerelve vezerlorendszerrel hogy 230-cal mehessen a westbahnon tartva a menetrendet.

Előzmény: róbertke (103732)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!