Keresés

Részletes keresés

HUNcZUG Creative Commons License 5 perce 0 0 102061

"Amennyiben kleinbahn tipus..."

 

Ha jól látom, akkor az egy 1956-1959 között az Állami Pénzverdében gyártott, 0-s Helikon mozdony.

Előzmény: K.István 82 (102053)
csíkos-háTTú Creative Commons License 1,5 órája 0 0 102060

Nem melegszik? Mármint a mozdony.

Előzmény: ontrip (102051)
csíkos-háTTú Creative Commons License 1,5 órája 0 0 102059

Gondolom ez már az újabb PIKO, nem a régi NDK-s.

 

El fog veszni a vonóerőd egy része. Azért vannak külön cikkszámon, mert a fogaskerekek nem a tengely közepére esnek, és az egyik forgóvázon a bal, a másikon a jobb oldalra felhúzott kerék a tapadógyűrűs.

A megfelelő forgóvázból nézd ki a nem tapadógyűrűs kerék cikkszámát, az mehet be a tapadógyűrűs helyére.

 

Előzmény: tumikas (102050)
tumikas Creative Commons License 2 órája 0 0 102058

Hát nem hiszen hogy az új gépekhez tartanának...

Előzmény: róbertke (102055)
somytomy Creative Commons License 2 órája 0 0 102057

Üdv!

A német 218-as sorozatú mozdonyok tetején lévő kémények ("nyuszifül") méreteit hol tudnám megtalálni? A "kimegyek és lemérem" módszer több szempontból sem járható út :-)

Továbbá Roco mozdonyhoz esetleg van valakinél elfekvőben a lenti képen látható alkatrész? Összesen két darab kéne ebből a világosszürke fajtából. A segítséget előre is köszönöm

nazareth Creative Commons License 3 órája 0 0 102056

A pálya trafótól legtávolabbi részén mérd le a feszültséget úgy, hogy éppen közelít a mozdony. Így ki tudod deríteni, hogy azért lassul a mozdony, mert a sínek oxidációja és érintkezési hibáik miatt esik a feszültség, vagy egyéb, a mozdonyon belüli oka van.

Előzmény: ontrip (102051)
róbertke Creative Commons License 4 órája 0 0 102055

Wesselényi utcában a "Játékudvar" talán tart.

Előzmény: tumikas (102054)
tumikas Creative Commons License 5 órája 0 0 102054

Ezt eddig is tudtam, de azért köszönöm.

Előzmény: róbertke (102052)
K.István 82 Creative Commons License 6 órája 0 0 102053

Szia. 

Először is mivel kinézetre elég régi a gyártmány ugy gondolnám nem lessz soha egy railjet viszont temposabban kellene hogy haladjon.

Elsők között a motot tengelyének a befeszülésére gyanakodnék. A kommutátor részt nyugodtan felcsiszolhatod nagyon finom csiszpapírral. Kitakarítod a cikkek közül az olajos szénkefeport. Helyedben kipróbálnám a  mozdonyból kiszerelt állapotában takarítás után. Amennyiben kleinbahn tipus akkor a kerekek gördülékenységét is megnézném mert hajlamos a kopás miatt az is befeszülni. Na meg nem utolsó sorban a multiméterrel minden sinszakaszt áttmérnék hogy meg van e a tuti feszko. Az oxid meg a rozsad nem jó vezetők. Hirtelen ennyi tippem lenne.

Üdv

Várom a fejleményeket

Előzmény: ontrip (102051)
róbertke Creative Commons License 7 órája 0 0 102052

Én csak annyit tudok segíteni, hogy 1989 előtt gyártott Piko E11-E41-E44 kerekei egymással megegyeznek. 

 

 

https://www.altmark-modellbau.de/stendal/2neu/wbc.php?sid=1929149761fd&tpl=produktdetail.html&pid=450785&rid=343&recno=29

 

Előzmény: tumikas (102050)
ontrip Creative Commons License 15 órája 0 0 102051

Kedves Mindenki!
Nem vagyok profi, sőt:)
Lenne hozzátok egy kérdésem, adott egy trafó, egy mozdony és pár vagon, jó régiek, viseltesek.
Nem nagyon működött, némi szerelés, tisztítás, után sikerült elindítani, a sín bizonyos szakaszán mégis nagyon lelassul.
Amiket megcsináltam:
- Trafóban kapcsoló javítás, leadja a 20-24 egyen feszültséget
- A motorház egyik oldalon eltört, így kvázi perselyt gyártottam a tengelynek, egész jól sikerült műanyagból csinálni.
- Az áramszedő kerekeken az oxidációt felcsiszoltam, és az áramszedőkön is
- A szénkeféket oda szorító rugó teljesen tönkre volt menve azokat egy hasonló rugóra cseréltem, nem 100%-og olyan mint az eredeti nem túl erős, ez lehet baj?
- A motoron lévő szénkefe érintkezési felületet nem mertem bántani, azt is felcsiszolhatom picit?
- Sok helyen a sínit is megcsiszolgattam mert el volt oxidálódva, össze csatlakozásoknál is.
- Ideiglenesen drótból egy plusz áramszedőt is csináltam  ekkor kicsit stabilabb lett a mozgás ez látható a videón.
- A javításhoz 1 db multiméterem és 1 db forrasztópákám van:D

Szerintetek mi lehet a baj, miért lassul le?

A másik kérdésem, hogy látott sebesség a gyors részen a maximumra tekert trafóval látható, ez a ráális sebesség?
A másik, hogy halhatóan zajos a cucc, mivel nem új :) állt vagy 50 évet állítólag, a kérdés felmerül, ez üzemszerű?:)

https://youtu.be/_T1NY9pZhpI

tumikas Creative Commons License 25 órája 0 0 102050

Piko E11/E42-esben szeretnék tapadőgyűrűs kerekeket anélkülire cserélni, viszont mind a három más és más cikkszámon leledzik (még a két tapadógyűrűs is). Esetleg felcserélhetők, vagy direkt vannak így megoldva?

Cooper911 Creative Commons License 26 órája 0 0 102049

Köszi!

Előzmény: csíkos-háTTú (102048)
csíkos-háTTú Creative Commons License 27 órája 0 0 102048

Persze, Krois Modell, ha H0-hoz kell. Az ROCO Univerzal alapon van.

Előzmény: Cooper911 (102047)
Cooper911 Creative Commons License 28 órája 0 0 102047

Sziasztok,

 

Létezik külön megvásárolható digitális kuplung (automatikus kocsi fel le kapcsoláshoz) ami nem dekóderrel együtt van és pl hangos dekóder aux kimenetére ráköthető? Ha igen esetleg tudnátok típust írni?

TGV72 Creative Commons License 2 napja 0 0 102046

Elnézést ezt még nem olvastam bocsi.

Előzmény: nazareth (102045)
nazareth Creative Commons License 2 napja 0 0 102045

A Magyar vonatkozású modellek topikban ki lett vesézve a téma (pl.), olvasgass vissza.

Előzmény: TGV72 (102042)
Norbi_71 Creative Commons License 2 napja 0 0 102044

Szia.

 

Én vásárláskor festési, tamponozási hibákat találtam rajtuk, de azért sikerült a sokból jót is kiválasztanom.

( Ablakkereteknél, feliratoknál találtam festési hibákat, ill. egynek az oldalán kb. 2 cm hosszú karcolás is volt.)

Egy biztos, az első szériák szerintem jobban sikerültek.

Előzmény: TGV72 (102042)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2 napja 0 0 102043

Él, de a héten csak szombaton leszek majd bent, akkor fogom látni.

Előzmény: hory004 (102040)
TGV72 Creative Commons License 2 napja 0 0 102042

Sziasztok!

 

Azt szeretném kérdezni, hogy tudjátok-e mi a gond a Brawas halbi kocsikkal mit rontottak el rajta, ez egyik folyóirat nagyon lehordta.

Van aki tudja mik ezek a hibák.

      Előre is köszönöm.

szergely22 Creative Commons License 2 napja -1 1 102041
hory004 Creative Commons License 2 napja 0 0 102040

off: a Műhely e-mail címe él még? Pár napja küldtem egy levelet, de nem kaptam választ.

Köszönöm. :)

Előzmény: csíkos-háTTú (102038)
hodika1977 Creative Commons License 2 napja 0 1 102039

A Pikonal a BR 01. BR 41.BR 03. BR 95. BR38 hoz rendelheto rudazat.Ezek a mozdonyok a hajtasukat kivéve 40 éve ugyanazok.

Előzmény: Béla Richárd Janikovszky (102037)
csíkos-háTTú Creative Commons License 3 napja 0 0 102038

A Gützold-nál van csapszeg, a régi BR52 kondenztenderes gépé jó hozzá. A kurblis kerék és a csatlórúd már nehezebb dió, a roncs modelleknél is pont ezek a kritikus pontok.

Előzmény: Béla Richárd Janikovszky (102037)
Béla Richárd Janikovszky Creative Commons License 3 napja 0 0 102037

Üdvözlök mindenkit !  Keresek régi PIKO BR 41 es alkatrészeket épitett mozdonyomhoz-vagy akár egy BR-41 es is érdekelne donornak. A kapcsolt kerékpárak közül amaz a kerék ,amely a felső tolórudazattal is kapcsolva van ,  egy pár csatló amely mind a négy kapcsolt kerékpárat összefogja + mind a nyolc csapszeg a kerekekhez. 

Előzmény: csíkos-háTTú (101197)
read_me Creative Commons License 5 napja 0 0 102036

Sziasztok!

 

Egy vadiúj Piko Br 101 Dr tolatónál, milyen mértékű orr riszálás fogadhato el előre menetben, szintén vadiuj Roco GeoLine sínen?

Az enyém picit, de azért simán láthatóan oldalra riszál.

 

c_h

Tyapa Creative Commons License 6 napja 0 0 102035

Jók lettek, gratula!

Előzmény: tillmannz (102034)
tillmannz Creative Commons License 2019.02.16 0 6 102034

Összebarkácsoltam a lámpákat.

 

Előzmény: tillmannz (102003)
mcs71 Creative Commons License 2019.02.10 0 0 102033

PECO 08030 PL-13 Polaritásváltó és vezérlőpanel a PL-10 állítóművekhez

 

És ez a polaritás váltó?

Lanyos Apuka Creative Commons License 2019.02.10 0 0 102032

Mindig szigetelni kell mindkét belső sínt különben a szívpolarizálás fog zárlatot okozni a váltó utáni szakaszon. Valamint ki kell vágni a két kis drótot ami a közbenső síneket köti össze a gyökkel, majd beforrasztani egy drótot ami összeköti a szélső sínekkel. Így tuti jól működik.

Előzmény: manhattani (102031)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!