99 Junius. Norvegia. (aztan Dania, Nemetorszag, majd Ausztrian keresztul haza)
Igaz Norvegiaban nem tul nagy halozat van, de a jegy mindenfelekeppen megeri. A sima vonatjegynel a repulo altalaban olcsobb, ha 26 alatt vagy. pl. 2 hetes repuloberlet 3000 NOK osszehasonlitas ugyanez buszra 2200 NOK.
Amit semmikeppen nem szabad kihagyni OSLO-BERGEN vonattal. Nem szabad repulovel menni. Kozel ketezer meteres hegyek, a legmagasabb pont ahol a vonat megy 1300 m. Juniusban sok helyen, ho, befagyott tavak. Felelmetes. Van olyan alagut, ami 180(!)ot fordul vissza a hegyben. Egyebkent minden szakaszhoz az allomason illetve a vonaton lehet talalni ismertetok, amiben leirjak, hogy hol, melyik allomas kornyeken mit erdemes megnezni.
Felelmetes erzes a sarkort atlepni. Ahol a vonat megy az tiszta holdbeli taj! Andelsnes (egy vegallomas) szinten gyonyoru.
Interrailre meglepoen sok kedvezmenyt adnak Fjord turak, szallas, kompok, buszra is a legtobb tarsasagnal.
OpiumPadre,
megtalaltalak, el is mondom, amit tudni akarsz, persze nem occso az info, ezt gondolom Te is tudtad. most nincs idom irdogalni, de maj visszanezek, es elmondom, mit tegyetek, ha konnygazt fujnak a fulketekbe....
Az én interrail-élményem is kissé régi - 8 nyár múlt már el azóta! Hárman utaztunk: Németo-BENELUX-GB-Fr.o.-Spanyolo.-Marokkó (Marrakesh-ig - eddig járt ugyanis a vonat)-Sp.o.-Fr.o.-Svájc-Ausztria, szóval jó nagy kört megtettünk. Az éjszakákból csak négyet-ötöt töltöttünk a vonaton + egyet-kettőt a pályaudvarokon. Nagyon jó volt, bár ma már nehezen tudnám megejteni a pályaudvari mosdókban az esti tisztálkodást.
Lopás: egy kisebb csomagunk tűnt el az egyik éjszakai, Spanyolo.-n keresztül vezető útunk alkalmával, pedig egyedül voltunk a kupéban, s az ajtót is "bezártuk". De szerintem az éjszakai utaknál ez majd' minden országban előfordulhat.
90-ben, 1 hónap, hárman, Franciaország-Spanyolország-Portugália-Olaszország. Szállás a vonaton, kaja két rúd téli szalámi, pénzt csak kenyérre, gyümölcsre, jégkrémre költöttünk. Mi augusztusban utaztunk, a vonatokon szinte csak Interrail-esek voltak. A fővárosok között -főleg ha éjszaka utazol- azért is érdemes venni hálókocsira jegyet, mert néhol a peron állóhelyért is az ablakon kellett bemászni (és hát állva aludni, mint a lovak...?). Lopások: Franciao-ban a tökig zsúfolt peronon vettek ki a barátom övtáskájából 100 Ft-ot, Barcelonában a pályaudvar mellett viszont arabok késsel motiváltak a fényképezőnk elajándékozására. Ha pályaudvaron alszol (sokan csinálják), mindenképp a többi sorstárs mellett tedd, bár Barcelonában a pályaudvaron a rendőrségen is sorba kellett állni, annyi hátizsákot loptak aznap éjjel.
Franciaországban az éjszakai vonaton rendszeresen lopnak. Én két esettel is találkoztam, először szerencsére nem aludtam és így megúsztam másodszor a fülketársam cuccát lopták el, amíg aludtunk, az én hátizsákom túl nagy volt...A társam táskája is meglett mert felébredtünk és valószínűleg megijedtek és csak pénzt kerestek, az meg nem volt a táskában, így ott hagyták a WC-ben.
Aznap éjjel még 2x próbálkoztak a fülkénkben...de nyilván mi már nem aludtunk...
Franciaország nagyon gázos ilyen szempontból. A többit nem tudom, mert másféle tapasztalataim nem voltak, de ez tuti.
Minden utazonak es kalandornak, aki jo tanacsot var, egy aranyszabaly.
A vonaton alvas nem feltetlen sporolas. Ugyanis szamos helyen muszaj - ismetlem muszaj, ne kiserletezzetek vakmeroen - kusetet venni, biztonsagi okokbol. Ezen adott helyeken - pl. Olaszo. vagy Kozep-Kelet-Eu. zonai - tilos takarekoskodni. De nem lesz sporolas, kb. annyi mint egy camping-szallas.
Az én tapasztalataim kicsit régiek, vagy 10-11 éve voltam. Ausztria, Németország, Hollandia, Belgium, Anglia, Skócia, Franciaország, Olaszország, Ausztria volt az útvonal. Ma is őrzöm az igazolványt.
Az 1 hónap alatt két éjszakát aludtunk ágyban, a többit éjszakai vonatokon, pályaudvarokon. 8 kg húsárut vittem magammal (konzerv, szalámi, stb), mégis 5 kilót fogytam, a végén már vennem kellett egy nadrágszíjat. De a hazaérkezés másnapján már indultam volna vissza.
Az olaszoknál van egy helyi bérlet, tán Circulare a neve. Olaszország azért jó ebből a szempontból, mert jó éjszakai járatok vannak. Például este 10-kor indulhatsz Velencéből, Milánóból, Torinóból, stb, reggel Rómában, vagy Nápolyban ébredsz. Este irány vissza.
Tavaly nyaron egy honap Olaszorszagban es tiz nap Szlovakia/Lengyelorszagban.
Az utolso masodik vilaghaborus szlovak vonaton is elfogadtak, es beirattak, hogy Studeny' Potoktol Strbske Plesoig 32 es fel kilometert utaztam , de mukodott. Interrailre potjegy kell.
Ha szlovakokhoz vagy lengyelekhez mesz , akkor ok a MAVnal is olcsobbak, az Olaszok viszont dragak, de naluk is kell vagy 600 km-t vonatozni, hogy , megerje.
Andrassy ut - Nagymezo utca sarkan van mindenfele menetrendjuk meg talan a dijszabasrol is tudnak valamit.
Van némi tapasztalatom nekem is, tavaly augusztus-szeptember fordulóján 1 hónapot voltam egy 3 zónás interraillel Spanyolországban ill. Portugáliában. Ja és egyedül. Szuper volt! Megéri az árát a jegy. Ha több időd van, mint egy hónap, akkor olcsóbban is megúszhatod mondjuk az előbb említett környék bejárását (stoppolás), de egyébként ez a legolcsóbb! Ja, és régebben tényleg 26 év volt a korhatár, nemrég óta viszont 26 év felettiek is vehetnek (kicsit drágábban)! Ha van kérdésed, írjál!
Én tavaly egyedül lenyomtam egy hónapot, október közepétől november közepéig, csodálatos volt. Csak így nehéz írni róla, jobb lenne ha inkább kérdeznél, ígérem rendszeresen fogom olvasni a topicot.
Nekem egész Európás volt, mentem Németországba, Hollandiába, Franciaországba, Spanyolországba, aztán Svájcon át vissza Németországba, aztán haza. Ezeken a területeken tudok segíteni, ha a cél Kelet- vagy Észak-Európa, akkor már kevésbé.
Szóval kérdezz drága Narkópapa!
Remélem itten jól összejön sok ember jól, aki szeretne így utazni, vagy már utazott és van valami tapasztalata. Minden info érdekel mert mi is tervezünk ilyen utat.