Ugy eszembe jutott, hogy masfel evvel ezelott felroppent ez a hir, hogy autot fog gyartani az Ikarus...
"Az Ikarusnál azt tervezik, hogy fél éven belül megindul a sorozatgyártás. Az elképzelések szerint kétmillió forintnál olcsóbban szeretnék piacra dobni az új kocsit. " 99. augusztusaban...
Hat az eredmeny valahogy elmaradt... Mar Ikarus sem nagyon van azota...
Hajrá magyar ipar! De azért a cipész maradjon a kaptafajánál.
Kíváncsi lennék az autó biztonságára. Vajon mennyit fognak gyártani belőle?
Évi 50-et? 100-at? Netán 500-at? Egy nagy autógyár ennyit tör össze a törésteszteken.
Jo, jo, hogy olcso meg minden, de azert ket milla korul sok mas, par eves hasznalt auto kaphato. (FIAT Bravo/Brava, Tempra, Peugeot 306, Opel Astra stb.)
Valahogy ezekhez megis nagyobb lesz a bizadalmam. Marcsak azert is, mert ezek a cegek biztosan torekedtek arra, hogy jo minosegu autokat gyartsanak, es par evig szerintem meg fognak is.
Csak sajnalni tudom azokat az Olcit, Tavria tulajdonosokat, akik annak idejen vasaroltak meg ujonann a kocsikjukat. Se jo kocsit, sem megbizhato szervizhatteret nem kaptak.
Ha egy kicsit ültek volna még rajta, sokkal rondábbat is tervezhettek volna. Ezt most nem gúnyolódásképp mondom. A Citroënt és a Saabot sem csak a minősége tette naggyá, hanem a bájosan ronda megjelenése is. Az addig rendben van, hogy egyszerű formákra törekedtek, de azért ennyire jellegtelenre nem kellett volna csinálni.
Ha sörösláda is van velem, nem Suzukival megyek... Mutass nekem olyan középkategóriájú autót, amelyikben biciklit, tolókocsit, meg láda söröket lehet vinni egyszerre, öt személlyel együtt... Ja, Suzuki áron...
Talán pont ez a IKARUS balhé lesz jó erre...
Nem is oly csunya, ahhoz kepest, hogy Ikarus tervezes... Mit vartok toluk? A lengyelek is csinaltak "szep" autokat, pl. FSO (laccik, hogy nem tudnak magyarul, helyesen igy: FOS :-)), vagy kisteherautoban (Zuk utod) Lublin). Valahogy azokat is el birtak sozni a vevoknek, sot a gyarat megvette a Daewoo es nem szuntette be a csodamasinaknak a gyartasat. Varsoban szep szamban szaladgalnak a vadiuj FSO-k (ja, ez regen a Polonez volt) es Lublinok. Vagy nezzuk meg Romaniat! Renault ide vagy oda, a Daciak reneszanszukat elik, van nehany "uj" modell (legalabbis kinezetre azok, a konstrukcio SZVSZ meg mindig a jo oreg R12), a roman utakon igen nagy szazalekban latni...
HAJRA IKARUS :-)
Ha egy kicsit átdizájnolnák hátul azt az akvárium részt, akkor talán még autónak is lehetne nevezni. Csak azon csodálkozom, hogy nem tettek hátulra egy olyan ablakot, mint ami a régi ikaruszokon meg a sétahajókon van.
Valószínűleg jelentős sikereket lehetne elérni egy Suzuki méretű autóval és áron. Ez látszik az eladási listákon. Én egy kicsit túl nagynak és elnagyoltnak látom ezt az autót. A keleti autókkal rendelkezők biztos szivesen vennének egy olcsó, megbizható kiskocsit.
Úgy egy milla körüli áron, 120 havi részletre...
Szerintem ez az egész csak a cég átmeneti meg,mentését szolgálná. Most, hogy megvették az IEA-t (Ikarus Egyedi Autóbuszgyár) a "nagy" Ikarus is megpróbál valahogy talpon maradni. Kívánom, hogy ha máshogy nem, hát egy személyautóval, sikerüljön neki!
Azért azt a Ikarus WRC-t Janikával a kormánynál megnézném!
OK Prita
Mondom bocs, hogy nem tudom igazán komolyan venni a témát.
13 éve közeli kapcsolatban vagyok a magyar autóiparral, de nem vagyok műszaki. Azt láttam, hogy a legnagyobb autógyárak hogyan vitték el külföldre a valóban I.o. magyar szakembereket. De az autógyártás elsősorban nemcsak műszaki szaktudás kérdése, sőt.
Ezt az egész dolgot akkor tartanám véresen komolynak, ha a projekt élén az a Lepsényi István állna, aki már Esztergomban felépített és beüzemelt egy autógyárat, mert autót nem lehet sem spájzban, sem autóbuszgyárban gyártani. Viszont, legalábbis úgy tudom, hogy Ő nagyon jól érzi magát a Knorr Bremse magyarországi vezérigazgatójaként...
Nézd, az Audi könnyen rittyent autógyárat bárhova, mert olyan árai vannak a csúcsfelső kategóriában, amelyekkel bármilyen költséget fedezni tud. Az alsó-középkategóriában tombol az árverseny és a minőség versenye - ebben csak elvérezni lehet.
Ja, és megnyugtatásul többeknek: a kétmillió alatti árat nem a 6 személyes egyterűre, hanem a szgk.-ra értették. Kérdés, hogy ÁFÁ-t tartalmaz-e? :-))) Vicc ebben a stádiumban árról beszélni... De nem is lesz ebből semmi. Sajnos.
Üdvözöl: egy ember
A spájzodban tényleg kicsit költséges lenne járgányelőállítás, de az Ikarusnak hátha van egy -legalább- kicsit nagyobb spájza, talán még valami háttere, meg tapasztalata is, így ők hátha kisebb pénzből is tudnak működő négykerekűt előállítani. Az Ikarus múltjáról szóló sztorit csak hallottam, a Pannóniásat viszont olvastam saját szeműleg. KGST viszonyokat a motorkerékpár konstruktőrök kb 10 évvel előzték meg tervekkel, sőt működő prototípusokkal, de csak az elavult hulladékot gyárthatták mert arra volt úgymond "igény". Hát ezért gondolom, hogy az Ikaruszos sztori is igaz lehet. És ha már a motorkerékpáros példáknál tartok, az MZ (volt NDK-s szupermárka) is az Ikaruszhoz hasonlóan élte át a csődközeli helyzetet-rendszerváltás-. Voltak szakemberei, volt "spájzuk", a régi gyártósort eladták a török Kanuni cégnek , legalább lett egy kis sörre pénzük,- és eleinte a Yamaha motorblokkokra építve kezdtek ma is eladható modern bringákat gyártani. Mára már kifejlesztették a saját fejlesztésű motorjukat és az a teszteken igen előkelő helyezést ért el. Hát ennyi a spájzok és a múlt valamint a lehetséges jövő magyarázata.
Sziasztok!
Megneztem a kepet! (Bar ne tettem volna)
Komoly hasonlosagot velek felfedezni a
"Csillagos" Vitojaval! A tukor meg a felni a Fiat-tol szarmazik, nem? A japanok is valahogy igy kezdtek! Hajra!
Nézd Pritamin
"" volt egy okos emberke, szerzett sok pénzt, jó szakembereket, és ma már szinte mindenki ismeri a Daewoo nevet.) ""
okos emberke akad ebben az országban - pl. Te meg én. Miért nincs akkor néhány millió autógyárunk?
Egyébként miccólsz a spájzunkban történő autógyártás ötletéhez. Monnyuk a spájzt adom én, a pénzt hozod Te :-)))))
""Ha jól tudom az Ikarus ma százszor jobb buszokat gyártana, ha nem a volt testvéreknek kellett volna eladnia bagóért a járgányait.""
Khm. Kétlem.
1 ember
Bocs, de képtelen vagyok a témát komolyan venni. S vannak, akik várják, mikor lesz kapható :-))))) Várhatják...
Mindenképpen érdemes elkezdeni, mert az autógyártás igen erős húzóágazatnak számít. A másik az, hogy mi magyarok lassan már semmit se keszítünk ami eladható, (legfeljebb motorokat csavarozunk össze, de azt is csak betanítva ), szerintebb ha múltba tekintünk, akkor még a személygépkocsi gyártásá is megtalálható volt nálunk, mondjuk akkor még kreatívabbak voltunk... Elég nagy szégyen az, hogy abban az országban ahol például feltalálták a transzformátort, a TDK japán óriás jön rabszolgamunkát és béreket kihasználva transzformátorgyárat létesíteni -(zöldmezős beruházásban, tehát még a farkunkat is csóváljuk hozzá) Szóval szerintem pozitívabban kellene az ilyen dolgokhoz hozzáállni- A Daewoo sikertörténete még ennyivel se kezdődött- volt egy okos emberke, szerzett sok pénzt, jó szakembereket, és ma már szinte mindenki ismeri a Daewoo nevet.) Ha jól tudom az Ikarus ma százszor jobb buszokat gyártana, ha nem a volt testvéreknek kellett volna eladnia bagóért a járgányait. Állítólag több tárgyaláson is javasolták anno, hogy szeretnék fejleszteni a buszokat, de az elvtársak azt mondták, hogy lehet, ugyanezért a pénzért, úgyhogy már az is csoda, hogy ma még létezik az Ikarus--Lásd Pannónia, Csepel Művek- amelyeknek csak a csontváza fehérlik a rendszerváltás sivatagában a nagy testvér hathatós közreműködésének köszönhetően)
Magát a formát én nem találom olyan borzasztónak. Nekem inkább a fejlesztői háttér az aggályos. Ma már a nagy autógyárak is kooperálnak főleg a személyautóknál most annyira előtérbe került passzív biztonság megtervezésének területén.
Jó mérnökök gyors és szép autót akár fillérekért terveznek, de az autó árának ma már egyre nagyobb részét adó biztonság baromi sokba kerül.
Most van a Honvédség jármű-tendere, szerintem azon a területen nagyobb esély lenne fölvenni a "harcot" a nagyokkal.
A Humor Harold rovatban van a helye.
És eszembe jut erről egy vicc: Az egér hátulról ráugrik az elefántra és bevágja neki. Az elefánt éppen belelép egy rozsdás szögbe és fájdalmában felkiált. Egérke: "Ez az! Ez az! Csak üvölts, Te Drága!!!"
Asszem nekem is kéne autót gyártanom, a spájzban most még van hely.
De komolyan: ebből se lesz semmi.
egy ember
Ui.: Szinte látom, amint a Suzuki, a Daewoo és az OPEL menedzserei ijedten remegnek laptopjuk árnyékában :-))))
Ormotlan, csunya, de akkor is a MIENK!
(a fene egye meg, meg igy is csunya!!)
Hely viszont nagyon sok lehet benne, igy a kep alapjan. Egyebkent ez a sportos (leultetett) valtozat vagy csak meg van rakodva?
Nagyon lent van a kasztnija....