Szeretnék segítséget kapni az alábbi problémámhoz; Még november végén egy sport webáruházból , rendeltem Mini lépcsőzőgépet ami gyári hibás volt, a cég kiküldte másnap a futárszolgálat és elszállították, hogy megjavítja, na itt jön a csavar érdeklődésemre, hogy mikor kaphatom meg újra , az ügyfélszolgálatos mindig azt hajtogatja, hogy a “mai napon postázzuk”, a “mai napon postázzuk “de nem postázzák , már egy lajhár elhozta volna a hátán ennyi idő alatt.
Sajnos ez egy cseh vagy szlovák hátterű cég -Duvlan a neve- ami új lehet a piacon, s elkövettem azt a hibát , hogy tőlük rendeltem. Kértem, hogy postázzák vissza a pénzt, vagy cseréljék ki, de érdekes módon aznap lekerült a termék a honlapjukról, hogy elfogyott.
Mit tehetek, hogy érvényesíthetemvelük szemben a jogaimat?
Vettünk egy szivattyút interneten az eMAG-tól, de később kiderült , hogy az csak közvetítő, és mi az eMag- marketplace- től vásároltunk és nekünk közvetlenűl az eladóval kell felvenni a kapcsolatot. Erre vásárlás előtt kellene figyelmeztetni a vásárlót, mert utólag én már irhattam a románoknak a fülebotjukat sem mozgatják.Járt már valaki így ? Mindenesetre az eMAG egy része emag-marketplace, amire nem érvényesek az ott leírtak!
2019. novemberben rendeltem az Extreme Digitaltól egy Zanussi ZCG510J1WA gáztűzhelyt Black Friday keretében 53.985 Ft. ért. 2020. januárban megkaptam a tűzhelyt (szállítási díj 4.000Ft), majd saját költségemre ráköttettem a gáz hálózatra (12.000 Ft), mert csak így érvényes a 2 év gyári + 1 év gyári garancia kiterjesztés. 2020. január második felében bejelentettem a márka szervizbe, hogy a készülék teteje használat körben nagyon felforrósodik. Azóta kétszer volt kint a szerelő és megállapította - megmérte, hogy a készülék tetején 115 - 105 C a hőmérséklet. Minkét alkalommal dokumentálta és elküldte a felvételeket a szerviz központba. Többszörös telefonon történő érdeklődés után 2020.03.19-én (két hónap elteltével) közölték, hogy a gáztűzhely javíthatatlan és azt elszállítják, a tőlük kapott cserejeggyel új készüléket tudok vásárolni az Extrem Digitaltól. A kérdésem az, hogy ha a készülék gyári hibás volt, miért nekem kell újra megvennem a készüléket, újra kifizetni a szállítási költséget, újra kifizetni a beüzemelést - míg avásárlás és az üzembe helyezés közötti időszakban (3-4 hét) semmilyen főzési lehetőségem nem lesz. A gáztűzhely mostani ára 6-7 ezer forinttal drágább. Mereven elzárkóztak attól, hogy mivel a készülék gyári hibás volt és 2+1 gyári garancia volt rá a hibás készülékkel egy időben hozzanak egy új - feltehetően jó minőségű készüléket és helyben végezzék el az üzembe helyezést. Köszönöm a válaszát
Vettem egy Notebookot 4 hete, kötelező tartozéka a tok mert vékony a kijelzo kava. Rossz tokot csomagolt a gyártó amit azonnal jeleztem.
Ma taskaval együtt leeset es pokhalora tort az erinto kijelzo, igy toketesen hasznalhatatlan lett. Felhivtam az uzletet, hogy megjott mar e a tok, valasz: igen, csak elfelejtettuk de holnap kuldjuk.
Ilyen esetre van barmilyen fogyaszto vedelmi szabaly, ha a vedo tokot nem adjak es megserul a berendezes?
A media-marktból rendeltem neten egy hűtőt. Sajnos mikor kiszállították egy méretes horpadást vettem észre az ajtaján. Azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot, akik cserét nem tudtak felajánlani mivel már nincs több a termékből. Gondolom utoljára maradt a szar amit nekem sikeresen elküldtek. A hölgy javasolta, hogy vegyem fel a kapcsolatot az ügyfélszopgálattal és a hibát fotózva kérjek kompenzációt. Ezt meg is tettem a 90.000 ft-os hűtőből 4000 forint kompenzációt akartak ajánlani egy méretes esztétikailag igencsak zavaró horpadásra. (Természetesen a levél is csak 2 napra rá jött) Az összeget nevetségesnek tartom mivel ha egy kevésbé ismert webshoptól veszek ugyanilyen hűtőt, akkor a kompenzávióval csökkentett ár után is olcsóbban jövök ki és kapok egy esztétikailag kifogásolhatatlan új hűtőt kompromisszummentesen.(nagy valószínűséggel) Vagy ha beérem sérülttel is bemegyek csomagolás/ill szállítássérült műszaki cikkek üzletébe és 20-30%al olcsóbban meg tudom venni. Ezért elállok a vételtől. Az viszont nem teljesen világos, hogy ebben az esetben a szállítást kinek kell kifizetni.... A honlapon elállás esetén az van feltüntetve hogy a vevőt terheli, de ez nem az a fajta "meggondoltam magam" című elállás,hanem kiszállították a szart, aminek a száll költségét fizettem, és még ugye én fizessem a visszaszállítást is? Ezt nem tartom fair-nek.... mivel cserét nem tudtak ajánlani... ennyi erővel ha egy rommá tört műszaki cikket kap valaki azt is ő szállíttassa vissza saját költségén? Várom a segítségeteket. Köszönöm!
Igen, nincs róla szó, hogy "eredeti csomagolás" vagy hasonló, de felhívtam őket, és azt mondta a pasi, hogy ők csak úgy tudják az európai raktárba visszaküldeni, és megreklamálni a minőséget...
furcsa
Hivatkoznak a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletre, amiben szintén nincs szó ilyesmiről minőségi kifogás esetén. De sajnos nem együttműködőek.
Nem tudom eldönteni, hogy igazam van-e, vagy nincs..
Egy weboldalról rendeltem egy arckrémet, amely egy ún. szettben érkezett, díszdobozban 3 másik termékkel együtt.
A krém "romlott" volt. állaga, stb. egyértelművé tette.
Nem akarják visszavenni és semmi egyéb, mivel a díszdobozban lévő fehér műanyagot (ami rögzíti a termékeket a helyükön, sajnos kidobtam, na mind1).
Szerintem attól még a termék romlott, és nem azért akarom visszaküldeni, mert meggondoltam volna magam, és elvileg azt már el sem adhatják, amit visszaküldök...
4. § (1) A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti
a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
g) az (5) bekezdés szerinti eset kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
(2) Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.
(3) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
(4) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
(5) Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
(6) A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
(7) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Hát igen, itt a "törekednie kell" elég rugalmas megfogalmazás. De ugye te még át sem tudtad adni a hibás készüléket...
Remelem tud valaki, valamilyen okos otlettel szolgalni.
1 even belul vasarolt futopadom meghibasodott. Jelentettem a szerviznek julius 25-en, majd 1-2 napon belul irtak, hogy "hamarosan" hivnak idopontegyeztetes miatt. Ma augusztus 24-e van, es meg semmi. Van valami hatarido, ami alatt meg kell javitani, vagy segitseg, hogy erhetem el, hogy javitsak mar meg?
A tortenethez hozzatartozik, hogy 2 hettel kesobb rajuk irtam, es megkerdeztem mit jelent a "hamarosan" szo, mert tuti nem ugyanazt jelenti szamomra, mint szamukra. Vagyis akar meg bosszu is kozrejatszhat, de remelem valamivel tudnek rajuk hatni.
Sajnos azt kell mondanom, hogy az ilyen eseteket csak megelőzni lehet. Nem szabad rendelni olyan weboldalról, ahol az "about us" címszó alatt ennyi van:
Welcome to fashicool.com. One place for all your needs at best prices. We are devoted to providing the kitchen, home improvement, outdoors, personal lifestyle, car accessories, and so on.
Se cím, se ország, semmiféle IRL megjelölés nincs még az ÁSZF-ben sem.
Többször írtam nekik, mert semmilyen visszaigazolás nem érkezett tőlük. Az áru természetesen nem érkezett meg.
Kértem, hogy utalják vissza a pénzt, de ők arra hivatkoznak, hogy az árut átvettem. Belinkeltek egy csomagkövető szolgáltatást, amely szerint valaki az árut Amerikában átvette.
41eves ferfi vagyok, vallalkozo Bementem egy Retro boltba Soroksari Auchanban. Vettem 6-7 polot pulcsit. Kozben kineztem ket db terep mintas pufi mellenyt(keket, barnat)Es egy polot ami nem vol meretben ebben a boltban. Leertekelt aru vol mind harom akkor mikor kerdeztek kell e...mondtam hogy a viharba ne kene Hogy oldjuk meg?kerdeztem.. Ja es a melleny akcios db ara 6 eze forint volt De sajnos nem volt a meretemben egyik se, se ket melleny ,se polo A holgy kedves es segitokesz vot vegig Azonnal nekiallt telefonalni es talalt is debrecenben mindent amit szereretnek szinben meretben es hogy jovo het vegere ide is tudjak hozatni Ennek nagyon orultem Megirta a megrendelot en ala irtam es mondta amint naluk van hivnak Aztan 1-5, -2 het mulva jott a fekete leves hivas a boltbol! Szia megjottek a mellenyek debrecenbol, a polo a Westendbol Ugy megorultem mint az allat mert ram nehezen talalni jo meretu cuccokat a meretembol adodoan Nem dagadt elfolyos testet kepzejetek el At sportoltam kuzdosportal es testepitessel az eletemet de 4 eve infarktus miatt abba hagytam De a meretem megmaradt Ergo csak 3xles jo de abbol is anyagfuggo...hogy mibol keszult Ezt csak azert osztottam meg hogy vadaszni kell a meret tokeletes ruhakat a Retrobol..es ezert komolyan is veszem! Es jott a nem is tudom hogy nevezzem resz..! Elado telefonon: Laszlo volna itt egy kis kellemetlenseg Ezekrol a mellenyekrol ugy dontott a vezetoseg hogy eltorlik a leertekelest es vissza allitjak a teljes vetelarat ami 10.000.-ft per darab A kerdesem az lenne hogy megtehetik kovetkezmenyek nelkul hogy az egyik heten vennek de nem tudnak adni de rendelve igen par napra ra ugyan azon a leertekelt 6000ftos osszegen En ezt ala is irtam Mire megerkeztek mind a ketto 10000. ft lett Ennyiert kell adnijuk ,,,,email jott ez ugyben Kerdesem a kovetkezo Megtehetik ezt? En rendelek vmit x osszegert amirol papirt is irunk es mikor megjon hipp hopp (x+4100)x2 lesz az ara!!! Kotottunk egy szerzodest hogy o ugyan ebben az arban idehozatja Debreceni boltjukbol Megteheti azt a ceg hogy gondol egyet es vissza allitja a teli arat a arunak? Kerem a segitseguket Mit tegyek mit lepjek Elore is koszonom a segitseget T.Laszlo
12.17-én e-mailben felszólítottam őket, hogy a Fogyasztóvédelemhez fordulok, mert nincs előrelépés 2 hónap alatt az ügyben. A tegnapi napon küldtek egy sms-t, melyben értesítettek, hogy e-mailben egy hivatalos levelet mellékelve elküldtek részemre. Ebben az állt, hogy a panaszom jogos, a műszaki munkatársukat megsürgetik, akik egyeztet velem majd időpontot. Ma 2 órakor le is szerelték a vevőegységet.
Mikor átálltam náluk ip tv-re műholdasról, kérdeztem, a lavórral mi legyen?
Azt mondták, hogy nem szerelik le, szereljem le magam, nem is kell nekik, mert nem ér annyit, hogy kiküldjenek egy szerelőt érte.
Nem tudod úgy leszedni, hogy ne zavarja a madzag a szomszédot(pld csatornavashoz rögzíted ideiglenesen, hogy tudjatok szigetelni, egy idő után csak reagálnak)
A segítségetekre, tanácsotokra lenne szükségem az alábbi problémával kapcsolatban.
2017-ben vettünk a feleségemmel egy családi házat. Az idei évben szigeteltük jövő tavasszal szeretnénk vakolni. Viszont a ház falán a T-HOME tulajdonában lévő vevőegység található (a közúti villanyoszlopról van bevezetve), melyet szeretnénk eltávolíttatni. Az előző tulajdonosok a T-HOME-mal voltak szerződésben. Mi más szolgáltatót választottunk. Jelentettem a T-HOME ügyfélszolgálatán, hogy le szeretném azt szereltetni. Október 4-én írtam levelet. Azóta több e-mail váltás és telefonhívás volt részemről, melyben mindig az volt a válasz, hogy kérjük türelmét, az ügyintézés folyamatban, kollégáink dolgoznak a megoldáson.
Esetleg a fogyasztóvédelemhez kellene fordulnom? Vagy mit lehetne tennem, mert nem szerelhetem le, hiszen akkor a vezeték lógna a villanyoszlopról a szomszédom előtt...
A ház összképét eléggé rondítja az ott lévő vevőegység!
A történet kicsit részletesebben:A megrendelt alaplap a kezdetektől hibás volt, a 4ből 2 memória slot nem működik. Nyilván elállást választom ilyenkor, hiszen a szervíz hetekre benyeli a lapot és közben nincs gépem.A kipróbálás utáni másnap már jeleztem az elállást a cégnek. Amikor visszavittem, jelezték, hogy egy láb elhajlott, fizikai sérülés, nincs elállási jog és garancia sem.Én tettem tönkre, mert gyárból nem jöhet hibásan(nyilván, mert a gyárban nem keletkezik selejt, ahogy szállítás közben sem).Mivel aki látott már ilyen foglalatot közelebbről, az tudja, hogy 1 lábat elhajlítani meglehetősen nehéz feladat, bármi olyan fizikai behatás éri a lábakat, ami elhajlást okoz, az legalább még 3-5 láb/egy sornyi láb hibáját jelenti.Kivéve persze,ha az adott láb selejtes, és már egyetlen be-kirakás esetén is elhajlik...Eddigi információim szerint a kereskedés nem tagadhatja meg az elállási jogot, át kell vennie, vissza kell utalnia, és ha szerinte a termék károsult, akkor polgári peres eljárásban kérhet kártérítést. Ebben az esetben nyílván bizonyítania kell,hogy a vásárló okozta a hibát. Ez így igaz? A vásárlók könyvébe írtam, választ is kaptam, melyben jelzik, hogy szerintük a sérülés miatt nincs elállási jogom.Gondolom ez a válasz már elég egy Békéltető Testülethez. Békéltető Testület esetén nyilván el fog húzódni a dolog, illetve gondolom javasolt, hogy a terméket mindenképp adjam át a kereskedőnek, hogy az elállás, amit szeretnék teljes legyen és erre már ne tudjon hivatkozni.Ilyenkor a kereskedőnek kell bizonyítania,hogy én tettem tönkre a terméket, és ehhez nem lesz elég annyi, hogy a gyártó szerint hibátlan terméket adnak csak ki. Ha jól értelmezem Nonolet válaszát. Ez ugye pont olyan nehéz helyzet, ahogy a fordított eset is. Második opcióm, hogy keresek valakit, aki vissza tudja hajlítani ezt a lábat, és garanciában beadom a lapot a memória slotok miatt. Ilyenkor legjobb esetben kapok egy új, hibátlan lapot, viszont az elálláshoz való jogom végleg elbukom.A javíttatást/cserét nem tudom mennyire tagadhatják meg, ha valaki képes helyre állítani ezt a "fizikai sérülést", és többé nem látható. Sajnos a vásárlókönyvi bejegyzésben említve van ez a hiba, gondolom ez számomra most nem igazán kedvező ehhez:"EZ BENNE VAN?! az átvételi jegyzőkönyvben?!HA nincs akkor "fizikai hiba" mentes alaplapot vett át bevizsgálásra... különben rákerült volna a jegyzőkönyvre, hogy "fizikai hibás, sérült" Felmerül bennem, hogy mennyire tekinthető ez az alaplap hibátlannak és megfelelő minőségűnek, ha egy ilyen láb már az első használat során képes megsérülni. Számomra ez azt sugallja, hogyha a gyártósorról még tényleg hibátlanul is jött le a termék, olyan rejtett termékhibával került forgalomba, ami már rövid távon is garanciavesztést jelent a vásárló oldalán.Jól látom a lehetőségeimet? Köszönöm az eddigi segítséget is!
Tanácsot kérek. Vettünk weben egy alaplapot. Sajnos problémás volt, az első naptól, próbáltunk más alkatrészeket, mert azt gondoltuk memória a hibás. Nem az volt. Úgy döntöttünk, hogy elállunk. Bejelentettük, visszavittük, majd nekiálltak vizsgálni. Közölték, hogy fizikai hiba van rajta és gyárból így nem jön ki, mi okoztuk, ezzel gari is ugrott és nem veszik vissza. Mit tudunk tenni?
Telefonáltam, de nem jutottunk semmire. Vagyis arra, hogy szerintük ennyi, mert most volt óracsere és ahhoz a m3 álláshoz igazították. Hogy a leolvasó előtte meghasalta az adatot, és visszatérítést írtak. Ez igaz is, de nem ilyen mértékben. Az óraleolvasó lusta emelgetni a fedelet, és akkor is csak papírt dob be, mikor tudom biztosan, hogy abban az időben itthon voltam.
Gondolom, úgy tudnám bebizonyítani, ha a 4 év számláit (előző óracsere ideje) kigyűjteném, és összeadogatnám. Ki hogy van vele, nekem erős fóbiám van a hivatalos iratokkal, számlákkal. Szerintem jogilag nincs rendben, hogy a számlán nincs óraállás, valami egzakt adat, amit ellenőrizhetnék.
Én csak javasolni tudom neked, hogy állj át havi vagy két havi vízóra leolvasásra, ahol is neked kell leolvasni és bediktálni az óra állását, vagy telefonon, vagy emailen vagy webes felületen keresztül. Azért, mert ha csőtörés történik a saját vízhálózatodon (a vízóra és a házad között, és főleg ha rejtett helyen törik a cső akkor, van esélyed arra, hogy nem kell egy teljes sport uszoda vízmennyiségét kifizetni, mert a Vízműveknek értesítenie kell téged arról ha a havi vagy két havi fogyasztásod jelentősen eltér az előző 12 havi átlagodtól.
Azt, hogy van-e csőtörésed, könnyen ellenőrizheted bármikor, csak győződj meg arról, hogy a házban és a kertben minden csap el van zárva, és nézd meg, hogy a kis fogaskerékszerű pörgő kerék a vízóra közepén áll vagy pörög. Ha pörög, akkor valahol elfolyik a vized, ha áll akkor minden rendben van.
Ha év közben sohasem nézted az óra állását. Viszont ha arra gyanakszol, hogy a vízóra rosszul mér, akkor azt teheted, hogy veszel egy másik új vagy használt vízórát és beszereled valahová a hálózatodon a legelső elágazás elé, és alkalmanként ellenőrzöd, hogy mindkét óra ugyanannyit mér-e. Ha nem, akkor már nagyon valószínű, hogy a leplombázott vízórád nem mér pontosan és akkor már kérheted a vízművektől, hogy ellenőrizzék le a mérő óra pontosságát, de előtte még te is megnézheted, hogy mennyi vízet mér a mérőóra mialatt megtöltesz pl. egy 10 literes vödröt vízzel.
Sajnos későn olvastam el a fórumbejegyzésedet. Én ugyanígy jártam mint Te!
Azért rendeltem meg, mert a digitális kijelző és a nyomás beállítása fogott meg, de nem azt kaptam, ha nem egy kínai utánzatot, amit én is meg tudtam volna venni a net-en.