Ha alapszinten beszélsz angolul, javaslom az IBMet. Mindenféle jellegű, nehézségű munka van, és betanítanak mindenre, nem feltétel a meglévő IT tudás. Angol nélkül sajna nem megy
Üdv mindenkinek, remélem valaki még olvassa ezt a topikot, és tud segíteni. Keresünk csendes klubfoglalkozásokhoz alkalmas helyiséget, (max 25-30 nm) ami akár lehet fűthető pince helyiség is, egy kitételünk lenne, hogy a tulajdonoson kívül csak mi járhassunk be abba a helyiségbe. Természetesen nem ingyen kívánjuk, bérletért + rezsiért fizetnénk. Válaszokat a publikus e-mail-emre lehet küldeni. Köszönjük szépen!
Ma voltam Köfém ltp-n a Budai úton és észrevettem, hogy működik az utastájékoztatás. Neten is lehet követni a buszok mozgását vagy csak a kijelzőkön megy ha igen akkor hol? Én több helyre telepítettem volna táblát még........nem csak a városból kifelé menők az érdekesek hanem a városba jövők is illetve amiknek nem a városunk a végállomása.
Villamos hálózat előnyösebb lenne az elektromos busznál is szerintem -bár nem ismerem az elektromos busz működési elvét annyira-, de itt lehetne visszatáplálás a hálózatba is mint a vasútnál. Szóval van előny mellett meg ellenérv is. Keskeny, de talán normál nyomközzel el tudnám ide a városba képzelni egy jól megszervezett villamos vonalat és köré építeni mindent.
Ebben egyetértünk. Főleg ha kicsi a forgalom, ha meg van akkor úgyis várni kell. Bár néha kifog az ember egy-egy úrvezetőt aki a körforgalom bejáratánál állva várja hogy a túloldalon is átmenjen a gyalogos a zebrán. Szerencsére egyre ritkábban.
Nekem inkább a meg(nem)lévő zöldhullámmal van gondom (ahogy lent is említettem). Most tettek be a Budain az interspárhoz még egy zebrát, és szinkronban sincs semmivel. Mondjuk a gyalogosokat nem nagyon izgatja, nekik az volna a jó ha a teljes Budai egy zebra lenne, mert így is rendszeresen mennek át a spárból a Sarló felé a két zebra közt. pedig most már egyik sincs messzebb 50 m-nél.
Annak örülök, hogy nem köveztetek meg azért, hogy fel mertem említeni a villamost mint alternatívát. Láttam nem is olyan messze tőlünk Zágrábban keskeny nyomközű villamos vonalakat azt hiszem 1100mm azzal simán kivitelezhető lenne két vonal ésszerű módon persze. De, hogy így elcseszik a várost már nem sok értelmét látom. Parkoló sávokból meg előbb utóbb az lesz, hogy lehet érte fizetni mint a katona tiszt ilyen vagy olyan formátumban. Tök buli lenne keskeny nyomközű villamos vonal a városban.
Elektronikus tájékoztató rendszer azt hittem, hogy a helyire is fog vonatkozni majd.
Nekem is tetszene, de a finanszírozás kérdése nem kicsit máshogy működik itthon, mint Németországban :)
Egy 20-30 percenként járó villamos beruházásigénye és fenntartása(pálya, felsővezeték, karbantartó bázis) nagyságrendi különbséget jelentene a jelenlegi szinthez képest. És a jelen törvények alapján a helyi közlekedés fenntartója és megrendelője az illetékes helyi önkormányzat. Ha pedig gyakrabban közlekedne és több eszköz lenne, akkor nem lenne olyan kihasználtsága és még nagyobb üzemeltetési költség jelentkezne.
Utasforgalmi szempontból az autóbusz kapacitása bőven meg tud felelni Fehérvárnak.
Ha környezetvédelmi szempontok is érvényesülnek, akkor jöhet képbe a trolibusz/elektromos/alternatív hajtású autóbusz, az adott hajtási mód minden előnyével és hátrányával együtt. Általában nem a beszerzés és átadás a kérdéses itthon a fejlesztéseknél, hanem, hogy 2-3-5-8+ éven keresztül üzemeltetni szükséges megfelelő színvonalon.
Németországban láttam, jópár kisvárosban (kisebbek mint Fehérvár) működik villamos. A cél az, hogy csökkentsék a helyi környezetszennyezést. Nekem tetszene. Mondjuk veszélyesebb a sok sín az úttesten az tuti, mert sajna legtöbb helyen nem lenne hely külön pályának, csak az úttestbe tudnák lerakni.