Üdv mindenkinek, remélem valaki még olvassa ezt a topikot, és tud segíteni. Keresünk csendes klubfoglalkozásokhoz alkalmas helyiséget, (max 25-30 nm) ami akár lehet fűthető pince helyiség is, egy kitételünk lenne, hogy a tulajdonoson kívül csak mi járhassunk be abba a helyiségbe. Természetesen nem ingyen kívánjuk, bérletért + rezsiért fizetnénk. Válaszokat a publikus e-mail-emre lehet küldeni. Köszönjük szépen!
Ma voltam Köfém ltp-n a Budai úton és észrevettem, hogy működik az utastájékoztatás. Neten is lehet követni a buszok mozgását vagy csak a kijelzőkön megy ha igen akkor hol? Én több helyre telepítettem volna táblát még........nem csak a városból kifelé menők az érdekesek hanem a városba jövők is illetve amiknek nem a városunk a végállomása.
Villamos hálózat előnyösebb lenne az elektromos busznál is szerintem -bár nem ismerem az elektromos busz működési elvét annyira-, de itt lehetne visszatáplálás a hálózatba is mint a vasútnál. Szóval van előny mellett meg ellenérv is. Keskeny, de talán normál nyomközzel el tudnám ide a városba képzelni egy jól megszervezett villamos vonalat és köré építeni mindent.
Ebben egyetértünk. Főleg ha kicsi a forgalom, ha meg van akkor úgyis várni kell. Bár néha kifog az ember egy-egy úrvezetőt aki a körforgalom bejáratánál állva várja hogy a túloldalon is átmenjen a gyalogos a zebrán. Szerencsére egyre ritkábban.
Nekem inkább a meg(nem)lévő zöldhullámmal van gondom (ahogy lent is említettem). Most tettek be a Budain az interspárhoz még egy zebrát, és szinkronban sincs semmivel. Mondjuk a gyalogosokat nem nagyon izgatja, nekik az volna a jó ha a teljes Budai egy zebra lenne, mert így is rendszeresen mennek át a spárból a Sarló felé a két zebra közt. pedig most már egyik sincs messzebb 50 m-nél.
Annak örülök, hogy nem köveztetek meg azért, hogy fel mertem említeni a villamost mint alternatívát. Láttam nem is olyan messze tőlünk Zágrábban keskeny nyomközű villamos vonalakat azt hiszem 1100mm azzal simán kivitelezhető lenne két vonal ésszerű módon persze. De, hogy így elcseszik a várost már nem sok értelmét látom. Parkoló sávokból meg előbb utóbb az lesz, hogy lehet érte fizetni mint a katona tiszt ilyen vagy olyan formátumban. Tök buli lenne keskeny nyomközű villamos vonal a városban.
Elektronikus tájékoztató rendszer azt hittem, hogy a helyire is fog vonatkozni majd.
Nekem is tetszene, de a finanszírozás kérdése nem kicsit máshogy működik itthon, mint Németországban :)
Egy 20-30 percenként járó villamos beruházásigénye és fenntartása(pálya, felsővezeték, karbantartó bázis) nagyságrendi különbséget jelentene a jelenlegi szinthez képest. És a jelen törvények alapján a helyi közlekedés fenntartója és megrendelője az illetékes helyi önkormányzat. Ha pedig gyakrabban közlekedne és több eszköz lenne, akkor nem lenne olyan kihasználtsága és még nagyobb üzemeltetési költség jelentkezne.
Utasforgalmi szempontból az autóbusz kapacitása bőven meg tud felelni Fehérvárnak.
Ha környezetvédelmi szempontok is érvényesülnek, akkor jöhet képbe a trolibusz/elektromos/alternatív hajtású autóbusz, az adott hajtási mód minden előnyével és hátrányával együtt. Általában nem a beszerzés és átadás a kérdéses itthon a fejlesztéseknél, hanem, hogy 2-3-5-8+ éven keresztül üzemeltetni szükséges megfelelő színvonalon.
Németországban láttam, jópár kisvárosban (kisebbek mint Fehérvár) működik villamos. A cél az, hogy csökkentsék a helyi környezetszennyezést. Nekem tetszene. Mondjuk veszélyesebb a sok sín az úttesten az tuti, mert sajna legtöbb helyen nem lenne hely külön pályának, csak az úttestbe tudnák lerakni.
1. Körforgalmat, ha minden igaz, fogsz még látni többet is, korábbi hírekben szerepelt az is, hogy a Szekfű Gy.-Mikszáth K.-Berényi kereszt is körforgalommá válna, a Rákóczi úti suli előtt parkolósávokat terveznének(ergo sávszűkítés), valamint kb. 2 hónapja a honlapra felkerült a Belváros szabályozási terv módosítása és ehhez egy térképszelvény is.
Ha ezt tüzetesebben megnézed, akkor itt már olyat is láthatsz, hogy a bíróság előtti kereszteződés is körforgalom lenne, valamint a Novotel előtti Mátyás király-Schwabisch Gmünd-Szabadságharcos kereszt is, itt ráadásul a Koch L. u. forgalma direkt be lenne vezetve a körforgalomba a mostani Mátyás király u.-ra csatlakozás helyett.
2. A helyi közlekedés átalakítása a pénzügyi viszonyok és adósság rendezésével maradt el.
A mostan érvényes helyi közszolgáltatási szerződés 2015. december 31-ig él. Tehát idén a városnak új közszolgáltatási pályázatot kell kiírni a helyi közlekedés ellátására a város által elképzelt mennyiségi, minőség paraméterekkel és hogy ezt finanszírozni tudja és pályázik rá, aki akar.
A villamos, mint ötlet már sok helyen előjött korábban más fórumon is, én úgy gondolom hogy Fehérvár túl kicsi ahhoz, hogy itt villamosforgalom működjön. Villamost elsősorban akkor szokás építeni józanabb helyeken, ha a forgalom nagysága már olyan mértékű, hogy azt autóbusszal és/vagy trolibusszal nem lehet kiszolgálni és van szabad terület a pályaépítéshez.
Természetesen biztos, hogy lehet találni valami EU pályázatot, hogy új jármű, pálya, kiszolgáló műszaki bázis épüljön és mazsorett csoport, népdalkör és boldog tekintetek gyűrűjében kerüljön átvágásra a nemzeti színű szalag, azonban a helyi közlekedésben jelentkező forgalom nagysága egyáltalán nem indokol sehol sem villamost. A városban legsűrűbben közlekedő járat is egy órában négyszer indul. Ezen kívül a belváros térségében a szabad terület/felület hiánya is okozna nem kevés fejfájást a városvezetőknek, hogy hova épüljön pálya. És ha mindez meg is lenne, akkor már adná magát a kérdés, hogy mindezen infra és eszköz üzemeltetése, hányszorosa lenne a mostani helyi közlekedésre fordított összegnek, amit be kellene vállalnia a városnak és miből, ha nem szakad rá a Nemzeti Bank aranytartaléka.
Ha valamiben problémát érzel, írd meg a KNYKK-nak és a Közlekedési Irodának, hogy milyen ötleteid vannak a helyi közlekedést érintően és kapsz rá választ. :)
3. Az utastájékoztatás fejlesztése nem a helyi közlekedésre készült, hanem a helyközire.
Nem tudom jó helyen járok-e de ma volt szerencsém autóval menni hát fogom a fejem mekkora baromságot csináltak a Várkörúttal. A két körforduló egy baromság meg a beszűkített sávok. Értem én, hogy plusz parkolókat akarnak csinálni, de ésszerűen. A kanyarodó sáv helyett parkoló van ma csúcs időben majdnem a Budai úton állt a sor. Ekkora baromság nem igaz. Nem tudom vasárnap végig járták a várost mondván mehet a körforduló meg a szűkített sáv, de csúcsidőben meg nem érdekli őket?! A Királysor Rákóczira még van értelmed, de Rákóczi József Attila és Várkörútra Várkörút Berényire van értelme de ésszerűen. Így elcseszni a várost.......
Volt régebben szó a helyi buszközlekedés átalakításáról, ami szépen abba maradt. Én ezt úgy tudtam volna elképzelni, hogy egy vagy két villamos vonalat építeni addig maradt volna a régi rendszer és mikor készen vannak a vonalak akkortól már az új buszközlekedés lett volna. Városunkba megoldható lenne zöld hullámmal a villamos és egy jól átszervezett buszjárat lehetne. Ahová megy a villamos onnan buszokat elvonni és más helyekre vinni. Mit szólnátok fehérváriak ehhez? Bár amint írtam fent hogy el van cseszve a város ez így nem lesz kivitelezhető.......
Elektronikus utastájékoztatás mikor indul be a kijelzőkön és csak ez a pár lesz ami van, mert azt hittem, hogy helyi járatban legalább a főbb megállókba is tesznek majd.
Elvileg cserélik a vezérlést meg esetleg a lampionokat is, ha szükséges.
Az önkormányzati kommunikáció kimerült a Palotai-Kelemen B-Mészöly kereszt kalamajkájában, a Budai-Kadocsa, Berényi-Kadocsa 1-1 hírben történő megjelenésében és az Univerzál előtt létesítendő gyalogátkelőhely promótálásában.
A folyamatos aktuális állás szerinti tájékoztatás, hogy hol kellene készülni autósnak, gyalogosnak, a közlekedés többi résztvevőjének az már nem sikerült.