A 150-es építés alatti része eredetileg műszaki tartalommal, vonalhosszal arányosítva annyi, mint a 120-as* Békéscsaba-Országhatár szakasza.
A 108, 136 a jóval kisebb műszaki tartalommal arányosítva drágább, a 100-as*, 80-as* következő részei és a 150-es Soroksár-Ferencváros része arányosan még drágábbak lehetnek, de a csúcstartó még ezekkel is Kelenföld-Ferencváros* szakasz maradhat.
Jó kérdés, az elővárosi projektekből lesz-e valami, de ha igen, nagy eséllyel azok is nagy eséllyel többszázmilliárdnál kezdődnek majd, illetve kérdés, mi minden lesz lehúzva a műszaki tartalomból (konkrét megállóhelyek, második vágányszakaszok, állomási vágányok, esetleg komplett vonalszakaszok).
A meglévő rokis verziót tenném bele, a lecsapható ülésekkel, mert bizony a megnőtt kerékpárszállítási igényt is egyre kevésbé tudja kiszogálni a START a FLIRT-tel kiadott járatokon. De ha WC-ből a szűkebb kerülne bele, akkor is érdemes lenne többcélú térnek megtartani a két ajtó közötti részt.
Nyilván nincsenek teljes fordasorok (vagy legalábbis nem sok), amit egy az egyben lehetne 3-egységes FLIRT-tel kiadni, már csak a másnapi folytatólagosság miatt sem.
De ha újragondolhatjuk a sorokat, és akár egy picit a menetrendbe is belenyúlunk, akkor jól jönnének a differenciált kapacitású FLIRT-ök.
Most is vannak külön kék és piros FLIRT sorok (pedig ezeket kapacitáskülönbség nem indokolja), de ugyanígy lehetne külön 3, 4 és 5-kocsis sorokat csinálni. És a végén Szilis ingák eshetnének ki, és olyan vonalakra is juthatna FLIRT, ahol most nincs.
Szeretném hallani azokat a viszonylatokat, ahová 3 modulból álló motorvonatokkal kellene járni holnaptól, úgy hogy a jármű más vonalakra nem forog be, és nem is akad szét.
Itt a kincstár mindenkire rászakadt már, csak a vasútra nem, és láthatóan nem azért mert nincs pénz hanem azért mert nem akarnak ide pénzt hozni.
Mindeközben van pénz 200+ Lynx gyalogsági harcjárműre darabonként 4 milliárdért, meg Vodafonra, meg reptérre, meg kétes kihasználtságú autópályákra mint M6 vagy M44 vagy M49-es, meg alapjában véve minden marhaságra, nem uniós, nem kínai, magyar költségvetési pénz azonnal, ma reggel is felkel Lázár azzal hogy neki végig legyen 4 sávos a 47-es debrecenig akkor tuti az is lesz. És nem kell huszonhat évig megvaltanokat írogatni rá meg az eunál kuncsorogni.
Aztán ott a BuBe, abban sincs köszönet mert úgy sikerül rászórni 800 milliárdot hogy a vasút egésze semmit se profitál belőle, mondjuk ez a komplett járműbeszerzés amit leírtam belefért volna 600 milliárdba úgy hogy a maradék 200-ból a 150-es is megújul. Mert ha azt tartották volna fontosnak hogy a vasútra költsenek, akkor nem a kínaiak marhaságát építik hanem azt ami nekünk kell, és úgy ahogy nekünk kell. De mi itt sem a vasútra akartunk költeni hanem a kínaiakra
Én leírtam hogy minek kellene lenni egy középtávon kialakítható járműparknak, persze ha arról kérdezel hogy a mai nemakarás mellett mit lehet tenni hamarabb kezdenék el használt dízel motorvonatra spórolni, meg rendbe rakni a pályafenntartást ezt is már leírtam sokszor, de még ez is álom kategória ezen a szerencsétlen vasúton.
Egyébként nem kéne scifinek lennie hogy évi 80 milliárdból veszegetünk motorvonatokat, és 2030-ig összejönne mindez, pont ahogy a pályára is költenénk nagyprojekten kívül ennyit, de ha az állam minden hülyeségre akar költeni csak vasútra nem akkor ez van, marad a szar színvonal.
Amúgy Magyarországon bizonyos gyártók esetén a térközjelzők már hasonlóan működnek, hogy valójában a szigsínes térközre rá van telepítve egy tengelyszámlálós foglaltságérzékelés, és a biztber kezeli a virtuális ETCS-jelzőket a térközjelzőkkel egyvonalban (így aztán marker board se kell), így ha van egy szigsínzavarod vagy kiég az izzó a térközjelzőben, az ETCS vonat vígan haladhat a vonalon. Ezért is van benne az utasításban hogy a térközjelzőket a DMI által jelzett sebességgel meghaladhatod.
Vagy épp a fordított eset történik: behal a tengelyszámláló, emiatt a zöld térközjelzőt közelítve feladja az OS-t...
Köszönjük, hogy az üzemeltetői érdeket, az egyszerűséget képviseled :-)
Ha holnaptól a 123 db 4-részes FLIRT helyett 41-41 db 3-4-5 részes FLIRT lenne, akkor tervszinten mininum 10 egységet ki lehetne nyerni. Pedig ugyanannyi "kocsi" lenne.
Igen, ennek hátránya, hogy ha néha kisebb egység jutna egy nagyobb helyett, akkor kicsit szorosan lennének az utasok, de hát ez előfordul olyankor is, amikor szóló jut csatolt helyett, csak az durvább. Ebben az esetben ugye felére csökken a kapacitás, és ez elég látványos is, az első esetben viszont csak 20-25 százalékkal (legdurvább esetben is csak a 3/5-ödére), ami még mindig jobb, mint a felére...
Egyenlőtlen a képzeletebeli 3 illetve 5 részesekre való igény. Utóbbiból valójában többet elnyelne a hálózat. Akkor meg már inkább maradjon meg annak a lehetősége, ha úgy szükséges, bármelyik vonalon ugyanúgy legyenek bevethetőek, ne legyenek korlátozott kapacitású járműveink, melyek csak néhány vonalra jók.
Nem látom ezt a Flirt bővítést olyan fontos kérdésnek a meglévő elővárosi flottánál mióta van Kiss. Jó lenne ha több helyre jutna Flirt, de nagyságrendileg még ugyanennyi kéne, belőlük, akkor meg a meglévők nyújtogatása helyett jobb lenne az adott funkcióra tervezett példányokat venni.
Kéne kb 30 db nagy kapacitású 6 részes Flirt a sebesvonat-pótló és mondvacsinált IC-nek álcázott gyorsvonat-kiváltó forgalomba, fővonalakra (80, 100, 20, 30, 120), de ezt nem is a mostani fapados kivitelben kéne, mert kényszermegoldás nagyobb távra elővárosi ülésekkel, 1 wc-vel elindulni. Legalább a Gysev Flirt3-ak szintjét kéne megütni vagy még inkább távolsági elrendezéssel vásárolni.
Ezen felül regionális kivitelű kis kapacitású villamos motorvonat kéne, kb 50 db, amiből elég lenne 3 részes is (~150 hey) a mostani V43+2-3 kocsis helyi személyvonatokat pótolni fővonali regionális forgalomban.
Ezen felül kellene kb 50 darab dízel-villamos hibrid kivitelű 3 részes Flirt interrégió forgalomra, mivel a legtöbb IR vonalat sohasem fogjuk egyben villamosítani, így sose tudjuk kihasználni a meglévő szakaszokat. Meg számos új IR vonal is nyitható lenne a keleti országrészben amit az tart vissza hogy nincs alkalmas jármű.
Ha tényleg legózhatóak a FLIRTjeink, akkor már azzal is lehetne nyerni, ha néhány 4-részesből 3 részes lenne, és a felszabaduló kocsikból lenne ugyanennyi 5-részes.
De igazából jó lenne egy többcélú teres+WC-s résszel bővíteni akár mindet, ami jelenleg 4 részes.
"Csak a +2 résszel senki nincs kisegítve. Jelenleg 8 részesnek számít a csatolt FLIRT, a 4 részes 6 részesre bővítése pont nem old meg semmit, mert nem váltja ki a csatolt FLIRT-et."
Attól függ,:
1.) nem minden csatolt azért csatolt,mert 110% a kihasználtsága.
2.) ha már a 2x4-es dugig van,akkor a 2x6-oson kényelmesebb az utazás és a plusz WC-nek is örülnének.
Ez butaság, egy csomó helyen jár úgy dupla, hogy az már szellős, de a szimpla meg kevés. Egy WC-s és egy sima modul 48 + 32 = 80 ülőhelyet adna vonatonként, ezzel nyilvánvalóan növekszik az összes mozgatható kapacitás. Ráadásul az idősebb egységeknek érik egy komolyabb szintű felújítás, össze lehet kötni ezzel a bővítéssel.
Csak a +2 résszel senki nincs kisegítve. Jelenleg 8 részesnek számít a csatolt FLIRT, a 4 részes 6 részesre bővítése pont nem old meg semmit, mert nem váltja ki a csatolt FLIRT-et. Igazából nem számoltam még utána, de a +4 közbülső egységgel bővített FLIRT sem váltja ki a duplát, mert a két szélső egységben jóval több a férőhely, mint a középső egységekben.
"Mert a 20-as az Porpácig tart, és ott át kell menni egy másik vasútvonalra?"
A 20-as Szombathelyig tart, de ha villamos vontatással akarsz eljutni Hegyeshalomba/Rajkára, akkor Porpácon kel fordulni hozzá Csorna felé. Ha gépcserével oldják meg, akkor Cell rendezőben lehet gépet cserélni, és onnan 10/1 vonalakon lehet eljutni Hegyes/Rajka felé.
Mivel a 061 és fölötte levő flirteket szerződés szerint úgy vásároltuk, hogy a 6 részre átalakítás lehetőségének teljes mértékben feleljen meg, ezért műszakilag nincs akadálya.
"Az elkövetkező tíz évben új vasútijármű-gyártási stratégia kialakítását és végrehajtását tervezi a közlekedésért felelős tárca"
Nem lehetne rövidre zárni ezt a stratégiát azzal hogy veszünk magyar Flirteket/Winkeket a Homolya-művektől? Megspórolnánk további 10 év barkácsolós szerencsétlenkedést.
A Magyar Vasút Konferencia 2023-at október 5-én rendezik meg Budapesten az Anantara New York Palace Budapest Hotelben (Erzsébet körút 9.).
11:40–12:45 II. SZEKCIÓ: HAZAI KÖTÖTTPÁLYÁS JÁRMŰGYÁRTÁS FEJLESZTÉSE
A szekció a jelenlegi járműállomány minőségének és szolgáltatási színvonalának javításához szükséges lépések bemutatására, a jelenlegi problémák megismerésére összpontosít. Fontos, hogy tudjuk, milyen
utasigényekre kell megoldásokat találni most és mire kell válaszokat adni a közeljövőben. Az elkövetkező tíz évben új vasútijármű-gyártási stratégia kialakítását és végrehajtását tervezi a közlekedésért felelős
tárca, hogy hosszú távon kifogástalan és megbízható szolgáltatást nyújtsanak az állami szolgáltatók. Ehhez új járművek beszerzését és a meglévő járműállomány felújítását tervezik. Szakmai előadások és
panelbeszélgetés keretén belül megismerjük a hazai piacon érdekelt vasúti járműgyártók véleményét a hazai tervekről valamint a nemzetközi trendekről.
Arany fokozatú partnerköszöntő, előadás – Homolya Róbert ügyvezető igazgató, Stadler Trains Magyarország Zrt.
Mosóczi László a hazai kötöttpályás járműgyártás fejlesztésének koordinálásáért felelős miniszteri biztos
Balázs Gáspár vezérigazgató, Alstom Transport Hungary Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-Start
Az Alstom a barátunk lett,a Siemensesek meg nem érnek rá?