Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 1,5 órája 0 1 466948

A bőr villamos reakcióján alapuló éberségellenőrzési megoldás (TSzKBM) gyártója, a Neurocom, belevágott két új projektbe. A TSzKBM-hez jelenleg is jár egy jelvevő és -továbbító, általában műanyag karperec vagy műanyag gyűrű formájában (teljesen mindegy, hogy mi, a lényeg, hogy folyamatosan érintkezzen a bőrfelülettel). Most további jelvevőket telepítenek a műanyagdarabba, így szolgálat közben folyamatosan mérni fogják a mozdonyvezető vérnyomását, pulzusát, kézremegését, hőmérsékletét, izomtónusát. Rendellenes értékek esetén a központban máris legenerálódik az időpontfoglalás az orvosnál. A kísérleti üzem májustól indul az RZsD-nél, és ha minden jól megy, augusztustól startol a sorozatgyártás. A másik projekt területe a mélyalvás időtartamának a fokozása - ugyanis ahogy az ember öregszik, a mélyalvás egyre csak szűkül. Ám a Neurocom kutatói megfigyelték, hogy ha egy speciális készülékkel, gyengén stimulálják az alvó egyén tenyerét, akkor majdnem mindenkinél kitolódnak a mélyalvás határai.

Na, még mindig van, aki nem azt mondja, hogy jóvan' B+, vezessen ezen túl inkább az automata? :)

hm

nagype106 Creative Commons License 7 órája 0 0 466947

Ez addig okés, amíg direkt van. 

Előzmény: e94 02 (466944)
e94 02 Creative Commons License 9 órája -1 1 466946

... és akkor emlékezzünk meg az első ilyen vonatról is. 

https://hu.wikipedia.org/wiki/DB_403_sorozat

Előzmény: e94 02 (466945)
e94 02 Creative Commons License 10 órája -1 1 466945

... és ezért is van jónéhány vasútállomásnak IATA airport kódja.

Előzmény: e94 02 (466944)
e94 02 Creative Commons License 10 órája -2 1 466944

Németországban már elég régen létezik ilyen:

Előzmény: névtelen (466939)
riezaK Creative Commons License 11 órája -17 2 466943

a helyieket teljesen kiakasztotta a terv

 

 

Nekik kellett ez a "mosónő lelkületű primitiv ember, aki összepiszkitja ezt a gyönyörű kerületet"  hát élvezzék a polgármesterasszonyukat, egyék amit főztek. 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=8YTOHpDpDQ8&feature=emb_title

Előzmény: martinaxe7 (466941)
Zümi1973 Creative Commons License 11 órája -1 0 466942

Jól tudod, így történt. A 4948 és 4951 volt részese.

Előzmény: nagype106 (466936)
martinaxe7 Creative Commons License 11 órája -1 1 466941

Sportközpont helyett buszpályaudvar lesz a Déli régi sínjei helyén, a helyieket teljesen kiakasztotta a terv

 

https://telex.hu/belfold/2021/04/13/deli-palyaudvar-uzemi-terulet-tf-szabadidokozpont-buszpalyudvar-i-kerulet-tiltakozas

martinaxe7 Creative Commons License 11 órája -2 3 466940

Lálunk nincs gond

 

Se belföldi légijárat

 

Se TGV

Előzmény: rm40 (466934)
névtelen Creative Commons License 12 órája -2 1 466939

Hát, ideális esetben ez úgy működne jól, hogy amikor beírod az útvonalat, akkor az elsőnél jelzi, hogy az repülő, a másiknál hogy vonat (és ez persze a reptérről indul). Az se baj, ha a kevésbé tájékozott utasok észre se veszik, hogy ja, a második, nem szállt fel, hanem a földön maradt (mindkettő henger alakú, ajtók meg ablakok vannak rajta, rendezetten lehet ki- meg beszállni, csak az egyik repül a másik meg vonat).

Előzmény: Lovrin (466938)
Lovrin Creative Commons License 13 órája -1 0 466938

 

A változások nem érintenék az átszállásos légi járatokat

 

Ez így mit akarna jelenteni?

Én utaztam Lyon-Párizs között repülővel, azért mert Lyon-Bp járat akkor még nem volt, az útirányt párizsi átszállással adta ki az Air France. A rövid távú járatok rendszerint a hub repterekre hordanak rá, nem a két város közti utasoknak szólnak, hanem az átszálló utasoknak.

Előzmény: rm40 (466934)
segélyvonókészülék Creative Commons License 19 órája -1 4 466937

Korlátozza.

De korlátozza az autók kitiltása is bizonyos városok bizonyos területeiről, meg még sok minden más is.

Lássuk azért be, hogy valamit csinálni kell!

Előzmény: zjakabfi (466935)
nagype106 Creative Commons License 22 órája -1 1 466936

Ki mit tud a szombat esti bicskei történésekről? Annyit hallottam, hogy hívójelzéssel bejáratta a fszt. a páratlan személyt a foglalt IV-re, ahol állt a páros.

zjakabfi Creative Commons License 24 órája -3 0 466935

Egyet lehet ezzel alapvetően érteni, de vajon nem korlátozza ez a  sokszor agyonmagasztalt szabad piacot? Mert a légiközlekedés nem, míg a vasúti közszolgáltatás.

Előzmény: rm40 (466934)
rm40 Creative Commons License 24 órája -1 3 466934

https://index.hu/kulfold/2021/04/12/legi-kozlekedes-franciaorszag-vasut-vonat-koronavirus-klimavedelem/

 

"Betiltja a belföldi rövid távú légi közlekedést Franciaország ott, ahol elérhető a gyors vasúti közlekedés − írja az Euronews. A francia parlament alsóháza hétvégén szavazta meg az erre vonatkozó előterjesztést.

A szabályozás azután lép életbe, ha a Szenátus is elfogadja azt. Így megszűnnének azok a légi járatok, ahova két és fél óra alatt vonattal is el lehet jutni. A változások nem érintenék az átszállásos légi járatokat. A változtatásokat elsősorban klímavédelmi okokból javasolják, de emellett fontos érv az anyagi szempont is: a koronavírus-járvány miatt komoly járatkiesések vannak, a légi szállításban jelentős kereslet-csökkenés tapasztalható, így a vasúti közlekedésre való részleges átállás költségtakarékos megoldásnak tűnik. Ez a módosítás egy lazább szabályozást jelent ahhoz képest, hogy a környezetvédő lobbiszervezetek négyórás vasúti távon belül követelték ugyanezt a kormánytól."

siófoki35 Creative Commons License 29 órája -1 0 466933

Olyan kanyargós vonalvezetéssel arra sem lenne gyorsabb :D :D 

Előzmény: riezaK (466932)
riezaK Creative Commons License 1 napja -4 1 466932

Annyit meg vasúton csak úgy lehetne faragni, ha átépitik 120-asra és kétvágányúra a 35-ös vonalat.  Hát ennek nem túl nagy az esélye :D

Előzmény: Zolas (466931)
Zolas Creative Commons License 1 napja -2 4 466931

Nem,csak épp egy órával... 

Előzmény: riezaK (466929)
Gery1978 Creative Commons License 1 napja -1 1 466930

Google maps 1 óra 45 percet ír, ami faragható is... 

Előzmény: riezaK (466929)
riezaK Creative Commons License 1 napja -8 0 466929

Amúgy Kaposvártól  Kelenföldig sztem autóval sem fut sokkal jobb menetidőt annál a 2:45-nél. 

Előzmény: gmarc (466927)
riezaK Creative Commons License 1 napja -11 0 466928

Nem mondod, tényleg?  

 

Azt hittem elindul Kelenföldről és mozog Szombathelyig. 

Előzmény: gmarc (466927)
gmarc Creative Commons License 1 napja -2 3 466927

Mert nem menetidő, hanem menettartam. Benne vannak a megállások, felgyorsítás, lassítás, lassújelek, keresztre várások. 

Előzmény: riezaK (466926)
riezaK Creative Commons License 1 napja -5 0 466926

Mint hozzá nem értő kérdezem: Kaposvár-Bp között nem 120-as a pálya? Hogy jön ki a 2 óra 45 perces menetidő 204 km-re? Csak én sokallom?

 

 

Kelenföld-Szombathely Bakony IC   Székesfehérvár-Veszprém felé 232 km 3:12


Kelenföld-Szombathely Szent Márton IC Győr-Csorna felé 230 km 2:24

 

 

 

Ez se sokkal jobb, pedig az egyik Győrig 140-160-as tempó... 

 

Előzmény: Dante001 (466924)
István Gyuri Creative Commons License 2 napja -2 1 466925

Csak Kelenföld-Dombóvár 120-as. Pusztaszabolcstól meg egyvágányú Kaposvárig, így a menetrendben vannak egyes állomásokon forgalmi okból tartózkodások is.

Előzmény: Dante001 (466924)
Dante001 Creative Commons License 2 napja -2 0 466924

Üdv

 

Mint hozzá nem értő kérdezem: Kaposvár-Bp között nem 120-as a pálya? Hogy jön ki a 2 óra 45 perces menetidő 204 km-re? Csak én sokallom?

lazar Creative Commons License 3 napja -1 0 466923

Mármint Rákoshegy és Rákos között?

Előzmény: lazar (466922)
lazar Creative Commons License 3 napja -1 0 466922

Ez menetrend szerint ment a jobb vágányon befelé, vagy így alakult? 

Előzmény: nagype106 (466921)
nagype106 Creative Commons License 3 napja -1 1 466921

https://www.youtube.com/watch?v=H4ssQK4DnCU

 

Ugyanez a szakasz, csak ellenkező irányban. 20:46-nál pedig egy Palóc expressz. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (466918)
Abymot Creative Commons License 4 napja -1 0 466920

Fb információ szerint a mai rakott szerelvény 15 kocsiból állt. (Átlagos számot nem tudok mondani).

Előzmény: Jopik (466884)
hmsoft Creative Commons License 5 napja -1 3 466919

gondolom a 25-30-35 a szekcióteljesítményre utaló számok

Kezdetben azok akartak lenni. De az xTE25-ösök között van már 2,65 és 3,1 MW szekcióteljesítményű (a 3TE25k2m az utóbbiba tartozik), az építés alatt álló 2TE35a névleges szekcióteljesítménye 3,65 MW, és hogy a 2TE30a-é mennyi lesz, azt majd hamarosan meglátjuk (D300-as motorral fog épülni a tervek szerint egyébként).

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (466917)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!