Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 3 órája 0 0 464411

Nem lehet véletlenül szétakasztani..

Előzmény: riezaK (464410)
riezaK Creative Commons License 3 órája -1 0 464410

Magától nem akad szét, ő akasztotta azt lw valahogy véletlenül... 

Előzmény: segélyvonókészülék (464404)
r1232 Creative Commons License 3 órája 0 0 464409

Á, ezen fog röhögni hónapokig a szakma. És nem is egyedi történet, volt már hasonló.. 😂

Előzmény: segélyvonókészülék (464405)
zjakabfi Creative Commons License 3 órája 0 0 464408

Köszönöm. 

Előzmény: Godolloi HEV (464406)
1116 020-7 Creative Commons License 3 órája 0 0 464407

Tudom, de már most írja a saját verzióját, amikor fogalma sincs arról, hogy igazából mi történt. 
Ettől függetlenül az, nagyon gáz, hogy ez megtörténhet. 

Előzmény: segélyvonókészülék (464405)
Godolloi HEV Creative Commons License 4 órája 0 0 464406

Be kell írni valami érintendő állomást, pl. Nagylapos jó lehet ebben az esetben. De ha valamiért nem, akkor pl. Tápiógyörgyével vagy Csugarral is lehet próbálkozni (persze akkor a gyorspótjegy nem lesz megfelelő, és 6.10 előtt kezdődik az érvényesség, de talán nem baj).

Lehet, hogy ilyen kérdésekre jobb a Díjszabás topik.

Előzmény: zjakabfi (464393)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 órája 0 1 464405

Tudod a véleményem Gergőről.

De a szitu ettől teljesen függetlenül több, mint vér gáz... 

Előzmény: 1116 020-7 (464403)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 órája 0 0 464404

Nem pontosan ez történt, de a lényegen nem változtat, elég ciki történet.

Közben javított valamit a kolléga, nem magától akadt szét a vonat.

Előzmény: riezaK (464401)
1116 020-7 Creative Commons License 4 órája 0 1 464403

Reméljük holnap már az RTL klubbon fogsz villogni a híradóban. :)

Előzmény: KözlekedésVilág (464390)
giornalista Creative Commons License 5 órája 0 1 464402

figyelemre méltó :D köszönöm! 

Előzmény: riezaK (464401)
riezaK Creative Commons License 5 órája -1 1 464401

Igen, helyes a forditás, ez történt :D

Előzmény: giornalista (464400)
giornalista Creative Commons License 5 órája -1 1 464400

sziasztok, remélem, szabad laikusként is írni a topikban :) 

 

ez az esemény nem-vonatfanatikus fordításban azt jelenti, hogy egy menetrend szerint közlekedő vonat az utascsere után elindult egy állomásról, de a 3 kocsiból kettőt ott hagyott, ami a következő állomáson tűnt fel? mert azért ez elég harmadik világbeli lenne, de mindenképp színes hír a jó öreg 142-esről :))

Előzmény: KözlekedésVilág (464390)
riezaK Creative Commons License 5 órája -3 0 464399

:D

 

 

Gondolom jegyvizsgáló is egyedül volt, és felszállt az elsőbe, különben feltűnt volna :D

 

Az volt vicces, nem tudom igy volt-e, ha az ajtózárás a hátsókon megtörtént a szétakadás előtt, akkor még be is lettek zárva :D

Előzmény: r1232 (464396)
r1232 Creative Commons License 5 órája -1 1 464398

Ez majdnem olyan jó, mint az eredeti történet.. 😂

Előzmény: hmsoft (464397)
hmsoft Creative Commons License 5 órája -1 11 464397

Skynet öntudatára ébredt, ezért már összetettebb dolgokat is rá lehet bízni. A 2936 számon közlekedő vonat személyszállítási feladata csupán másodlagos volt, elsősorban a vonalon található peronok magasságát kellett pontosítania. A hátsó két egység más eredményre jutott, mint az első. Ezen úgy összevesztek, hogy Felsőpakonytól elváltak útjaik.

hm

Előzmény: -Smiley- (464395)
r1232 Creative Commons License 5 órája 0 0 464396

Nincs...

😂😂🤣

Előzmény: riezaK (464394)
-Smiley- Creative Commons License 5 órája -1 1 464395

Nemár, ezt hogy sikerült?  Simán megállt Pakonyban és leakadt az utolsó 2 kocsi?  Vagy ezt hogy hozták össze?

Előzmény: KözlekedésVilág (464390)
riezaK Creative Commons License 5 órája 0 1 464394

Műszerfalon nincs annak valami jele, hogy egy egységed van vagy kettő vagy három?

Előzmény: KözlekedésVilág (464390)
zjakabfi Creative Commons License 5 órája -1 0 464393

Elvirás jegyvásárlásnál (kicsit bonyolultabb jegy) hogyan lehet beállítani, hogy az első induló vonatra egy órával korábbit adjon ki? (07:10 helyett 06:10) Bp-Békéscsaba vonalon. A további vonatoknál már ismerem a "későbbi továbbutazás" funkciót.

 

 

 

Fizolti Creative Commons License 5 órája -1 2 464392

Egyes helyeken (egyes vasutaknál) erre az egyközpontos állomások végén külön vonatvég-megfigyelő dolgozókat alkalmaznak, akik szóban jelentik, hogy a vonat végén megvolt a tárcsa, esetleg gomb lenyomásával ők adnak gépi úton visszajelentést. 

Egy 150-es vonali állomás D55-ös berendezésének üzembe helyezéséről szóló iratból rémlik, hogy az állomáson már az új berendezés üzemelt, és az egyik irányban az önműködő térköz is, de a másik végén a még nem, ezért az ottani toronyban még megtartották a váltókezelői szolgálatot a vonatvég megfigyelés miatt, a térközbiztosító berendezés üzembe helyezéséig. 

 

 

Előzmény: KözlekedésVilág (464390)
Fizolti Creative Commons License 6 órája -2 3 464391

Valaki hozzáértő biztosan kifejti ezt jobban. 

Addig is:

Lehet nem tudsz róla, de a biztosítóberendezés nem egyenlő a váltóval. 

Amúgy maga az valami szorozva valamennyivel, valószínűsíthetően valami korábbi beruházás alapján önmagában értelmezhetetlen, egy több év múlva tervezett beruházásnál, változó gazdasági környezetben. 

Előzmény: KözlekedésVilág (464389)
KözlekedésVilág Creative Commons License 6 órája -9 2 464390

A zárjelzőtárcsa a vonat végének jelölésére szolgál, de nem csak a "követő vonat" számára ad ez fontos jelzést, hanem az állomási megfigyelőknek is, akik korszerű ellenmenetkizárós biztosítóberendezés híján (szinte) CSAK a tárcsa szemrevételezésével tudhatják, megérkezett a teljes vonat. Ezért is lehet veszélyes a "repülő kereszt", ahol az érkező vonat megállása előtt már indul is az ellenvonat, akár úgy is, hogy az érkező vonat tárcsáját nem feltétlenül figyelte meg senki.

Az én hipotézisem az volt, hogy a korszerű motorvonat "észreveszi" ha elhagyta a hátsó egységét vagy egységeit, és megáll vagy jelez a mozdonyvezetőnek, azaz valami mindenképpen történik. Arra azonban nem gondoltam, hogy a mozdonyvezető a nyíltvonalon szétszereli a szerelvényt... Ez egy nagyon, nagyon tanulságos rendkívüli esemény.

 

KözlekedésVilág Creative Commons License 7 órája -7 0 464389

D55 telepítés 39 váltóval darabját 150 millió forinttal számolva az új kőfelsői biztber 5.850 millióba kerül.

Előzmény: KözlekedésVilág (464388)
KözlekedésVilág Creative Commons License 7 órája -5 0 464388

Kőbánya-felsőn "az állomás átalakítása együtt jár a villamos felsővezeték teljes cseréjével, a biztosítóberendezés cseréjével, váltófűtés telepítésével, az utastájékoztatás és az utasításadás kiépítésével."

Előzmény: Vendégsín (464385)
vmarci21 Creative Commons License 8 órája -3 1 464386

https://telex.hu/gazdasag/2020/11/25/koncesszio-mobilparkolas-e-jegy

 

Úgy tűnik a MÁV-nak nem kell sietnie a MÁV app és webes jegyértékesítési rendszerének fejlesztésével, a jövőre ígért új mobil alkalmazás és új webes rendszer egyetlen mozdulattal lett kuka.

 

Pedig aJÉ a beharangozott fejlesztésekkel kezdett egy 21. századi, okos és jól használható rendszerre hasonlítani, de semmi probléma, majd valószínűleg kapunk helyette egy még útvonaltervezést sem tudó, offline működésre képtelen a Nemzeti Mobifizetési rendszeréhez hasonlító sz.rt..

Vendégsín Creative Commons License 9 órája -1 5 464385

És akkor remélem, Kőbányán marad a VES biztosítóberendezés - a Közlekedési Múzeum úgy is közel lesz... :-)

Előzmény: rm40 (464383)
riezaK Creative Commons License 10 órája -3 1 464384

Múlt vasárnap amúgy (van az a vasárnap délutáni egyetlen közvetlen gyors a 10-esről Budapestre), ennek a Traxxa gépmenetben érkezik ilyenkor Budapestről. Na ez a Traxx múltkor megérkezett Győrbe, majd ott azt mondta őneki elég volt....  Még akkor nem ért be a vonat Cell Felől. Amikor beért mondták hogy mai napon másik szerelvényre kell átszállni. 

 

ketté szedték az 1-en álló S10 Flirtet, első felment a gyors helyett, a második maradt S10-nek. érdekes hogy igy lepótoták, nem csak azt mondták menjél S10-el paraszt....

 

Nem tudom ki vitte el, gondolom a Traxx vezére mert a Traxxot közben behúzták a fűtőházhoz. 

 

Hát, volt tömeg azon a szóló Flirten... 

Előzmény: f_k (464381)
rm40 Creative Commons License 13 órája -3 2 464383

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:567177-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"A közbeszerzés ismertetése:

 

Szolgáltatás megrendelése

A Kormány az 1523/2020 (VIII.14) határozattal döntött többek között Kőbánya felső - Rákosliget közötti vonalszakasz átfogó fejlesztésének előkészítéséről. A tervezett vasútfejlesztés központi eleme a Budapest-Hatvan (80a), és a Budapest-Szolnok-Újszász (120a) vasútvonal közös budapesti szakasza. A vonalszakaszt naponta 42 ezer ingázó használja, a vonatok csúcsidőszakban zsúfoltak, a járatok tovább a jelenlegi infrastruktúra kötöttségei miatt nem sűríthetők. A fejlesztés célja az, hogy Kőbánya felsőtől Pécelig és Gyömrőig 15 perces járatsűrűség legyen biztosítható a budapest-hatvani és budapest-újszászi vonalon. Ehhez kapacitásbővítés szükséges: új forgalmi vágányt kell tervezni a Rákos és Rákosliget között, valamint új vágánykapcsolat tervezendő Kőbánya felső és Rákos között. A tervek szerint a vonatok megállási rendje is változik majd: Kőbánya felső állomás átkerül az Élessarokhoz, kapcsolatot teremtve az ott közlekedő buszokkal és villamosokkal. Új budapesti megállók is tervezendők a XVII. kerületben: Madárdomb, illetve Strázsahegy néven az újszászi vonalon - utóbbi indokoltságának vizsgálata is része a tervezési feladatnak. A tervezési feladat tartalma Kőbánya felső és Rákos állomás a csatlakozó vonalszakaszokkal együtt teljes átépítése, Rákos állomás végpontjánál lévő szintbeli sorompók különszintű közúti, illetve kerékpáros-gyalogos műtárgyakkal történő kiváltása tervezendő.

Jelen közbeszerzési eljárás tárgya:

Tervezési szerződés „Kőbánya felső (bez.) - Rákos - Rákosliget (bez.) vasúti vonalszakasz korszerűsítése engedélyezési terv, kiviteli terv és kapcsolódó tenderdokumentáció elkészítése” tárgyában

Ajánlatkérő az alábbiakban adja meg a teljes mennyiségi előírásokat képező adatokat:

A teljeskörű kiviteli terv elkészítése az AF és a Műszaki Leírás alapján opcionálisan megrendelhető tervezési feladat. Az opció megrendelésének hiányában a tenderdokumentációt a tenderterv alapján és részleges kiviteli terv alapján kell elkészíteni.

A Nyertes Ajánlattevő feladata a 80. sz. vasútvonalon a Kőbánya felső (bez.) - Rákosliget forgalmi kitérő (bez.) vasúti vonalszakasz és a 205. sz. Ferencváros (kiz.) - Kőbánya felső (kiz.) vonalszakasz teljes körű infrastruktúra felújításának megtervezése.

A Nyertes AT feladatát képezi továbbá a vonalakhoz kapcsolódó valamennyi vasúti szakági tervezés, így a vasúti pálya, műtárgy, vasúti erősáram, geotechnika, biztosítóberendezés és vonatbefolyásolás, távközlés, váltófűtés, térvilágítás, FET-HETA, magasépítés szakágak tervezése.

Kapcsolódó feladat a 120a vonalon Madárdombnál és Strázsahegynél új vasúti megálló tervezése, Gyömrő állomás kapacitásbővítése, Budapest-Keleti biztosítóberendezés módosítása.

Tervezési feladat az utóbbiakon túl a forgalmi-üzemi vizsgálat, erősáramú szimuláció, közműkiváltási és vízelvezetési terv, környezetrendezési terv, bontási terv, kisajátítási munkarészek készítése.

A Nyertes AT köteles továbbá a teljeskörű engedélyeztetés lefolytatására, valamint a szükséges kezelői, üzemeltetői, tulajdonosi és egyéb jóváhagyások megszerzésére.

A tervezési feladat magában foglal:

— 9,6 vonalkm vágány- és felsővezeték átépítést villamosított országos közforgalmú vasútvonalon (ezen belül 1 db 1,8 vonalkm és 1 db 4,3 vonalkm hosszúságú állomásköz található), a következők szerint:

— Kőbánya felső állomás 1,4 vonalkm,

— Kőbánya felső - Rákos állomás közötti nyíltvonal hossza: 1,8 vonalkm,

— Rákos állomás hossza: 1,9 vonalkm,

— Rákos - Rákosliget közötti nyílt vonal hossza: 4,3 vonalkm,

— 3 vasútállomás átépítését, tervezetten összesen 121 csoport kitérővel, villamosított országos közforgalmú vasútvonalon

— 2 új vasúti megállóhely létesítését P+R parkolóval és hozzájáró úttal,

— 1 új közúti felüljáró létesítését, kapcsolódó út- és csomópont építéssel,

— 1 új különszintű gyalogos-kerékpáros műtárgy létesítését,

— 1 új vasúti rakodó létesítését,

— 11 vasúti híd rekonstrukcióját,

— 2 db térközi közlekedésre alkalmas, elektronikus vagy jelfogó-függéses vasúti új állomási vasúti biztosítóberendezés tervezését, a kapcsolódó nyíltvonali térközszakaszokkal együtt (a teljeskörű kiviteli tervezési opció megrendelése esetén is csak elvi létesítési elvi engedély szintig kell megtervezni),

— 2 db térközi közlekedésre alkalmas vasútvonalon meglévő állomási vasúti biztosítóberendezés vágányút-átalakítással járó módosítását (a teljeskörű kiviteli tervezési opció megrendelése esetén is csak elvi létesítési elvi engedély szintig kell megtervezni),

— az érintett vonalszakaszon a vonatbefolyásolás és a központi forgalomirányítás tervezését.

Jelen projekt közvetlen jogi és finanszírozási hátterét a 2021-2027 közötti európai uniós programozási időszak kötöttpályás közlekedési projektjeinek előkészítéséhez szükséges átcsoportosításról és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat módosításáról szóló 1523/2020 (VIII. 14.) Korm.határozat biztosítja.

AK a tárgyi kb. von. támogatási kérelmet kíván benyújtani az IKOP-2.1.0-15 - Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi elérhetőség javítása tárgyú programban. AK a tárgyi támogatási kérelem vonatkozásában a támogatási szerződés megkötését a Kbt. 53. § (6) és 135. § (12) értelmében a jelen kb. alapján megkötendő Szerződés hatályba lépésének felfüggesztő feltételeként határozza meg (feltételes közbeszerzés). Az AD II. kötetét képező Szerz.tervezet alapján AK dönthet a Szerződés hatályba lépéséről abban az esetben is, ha a Szerződés megkötéséhez szükséges fedezetet más forrásból módjában áll biztosítani.

A Nyertes AT feladataival kapcsolatos részletinformációk az AD III. kötetében (Műszaki Leírás) találhatóak."

riezaK Creative Commons License 14 órája -3 1 464382

Közös peronos átszállás Győrben nem lehet, mert 2 a Pest felől érkező míg a 3 a Pest felé induló vonatok helye

 

nem hiszem hogy akkora erőfeszités lenne a 4-re hozni, a cell felől érkezőt az 5-re. 

 

Egyébként a 3-on is reggel az 5:30 és a 6.30-as személy fél órát ott áll a 3-on. 

 

van hogy ezalatt mindkét irányból átmegy 2-2 tehervonat a 2-n. 

Előzmény: f_k (464381)
f_k Creative Commons License 14 órája -3 0 464381

Ezt kétlem.

2010-2013  között 50-60 százalék átutazó volt.

Később ütemes gyors ment a levesbe Komárom és Győr között se pótolt személyvonatot új koncepció lett.

Átszállásmentesség fontos volt egy esetleges késés esetén már gond volt a peron aluljárón át történő utazásokkal.

Közös peronos átszállás Győrben nem lehet, mert 2 a Pest felől érkező míg a 3 a Pest felé induló vonatok helye mármint azoké amelyek 1-2 perces tartózkodással átmenős rendszerben Hegyeshalom, Sopron vagy Szombathely felé vagy felől közlekednek (Rj, Ic stb.)

Előzmény: riezaK (464378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!