Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 30 perce -1 2 457597

Jó lenne, ha visszafognád magad. A hozzászólásaid egy jelentős része bunkó, lekicsinylő.

Ez egy (fél) szakmai topic. Ha már a szakmához nem értesz, akkor felesleges a hozzászólások számát ilyenekkel szaporítani.

Előzmény: kisebbségi (457596)
kisebbségi Creative Commons License 1 órája -4 1 457596

Menjél kezeltesd a fóbiádat egy szakemberrel.

Előzmény: schlumberger (457580)
f_k Creative Commons License 1 órája -1 0 457595

1986.09.28-tól az 1986/87 es menetrend 1 pótlék életbeléptetésétől megszűnt Eger-Tihamér megállóhely.

 

Sokan nem tudják, hogy mennyire frekventált, jól megközelíthető helyen volt, közvetlenül gyárak, meg busz tekintetében átszállásra alkalmas helyen:

 

 

A helye mond a mai napig megvan, az állomásépület a mellékvonali V típusú legkisebb szabványépület.

 

Régen 2 rakodóvágánnyal megálló-rakodóhelyként volt használatban.

 

 

 

 

f_k Creative Commons License 1 órája -1 0 457594

Kádárta túl közel van Veszprémhez.

 

Buszokkal viszonylag jól kiszolgált.

 

Onnan Budapest Székesfehérvár felé nem volt annyi vasúti utas sajnos, hogy megérje, de érdekes, hogy 2012.04.15-től lett megszüntetve jó pár Székesfehérvár-Veszprém személyvonat.

 

Az tette be az ajtót végleg.

 

Később visszacsempészték a vonatok egy részét ( kb 2014-től), de kevesebb megállással Székesfehérvár és Veszprém között.

Szerencsére Flirtek is kerültek ide közvetlen Veszprém -Budapest gyorsvonatok indultak, igaz 7-8 perces fordulóidő lett Veszprémben, ezért se férne be még egy megállás mondjuk Kádártán...

 

Se Csór-Nádasdladány, de Sárkeresztúr állomásokra nem lehetett 2012.04.15-től vonattal utazni, ott a településektől annyira távol volt , hogy nem érte meg kigyalogolni oda, csak pár tanyán élő használta talán, meg a vasutasok szolgálatváltáskor.

 

2012.04.15 ez a vasút fekete napja, közel 400 vonat lett leállítva, nem csak a 20 as vonal, de más vonalak, meg az újranyitott mellékvonalak esetében is jelentős volt a visszaesés.

 

 

Előzmény: Fizolti (457587)
V63 022 Creative Commons License 1,5 órája -1 2 457593

Ez így van, a lakosság bármilyen beruházás ellen lázad, de áram legyen a konnektorban. Csak valahol máshol termeljék meg...

Előzmény: rm40 (457591)
rm40 Creative Commons License 9 órája -3 1 457592

Az a gond, hogy az ilyen terveknél rendszeresen alábecsülik a társadalmi hatásokat. A pénzt a politikusok adják, azok pedig a legkisebb ellenállás irányába fognak menni, főleg ezügyben és főleg azóta, hogy a környezetvédelem trendi-fenszi lett.

Előzmény: rm40 (457591)
rm40 Creative Commons License 9 órája -4 0 457591

... a hűtőtóval kapcsolatban pedig megint mindenféle tiltakozást vizionálok.

Előzmény: rm40 (457590)
rm40 Creative Commons License 10 órája -4 2 457590

Ismétlem: hol találsz Magyarországon olyan települést, ahol a lakosság nem fog teli torokból (a sötétzöldek buzgó támogatásával) ordibálni a beruházás ellen?

Arról már ne is beszéljünk, hogy a környező országok milyen sipítozásba kezdenének, ha egy kicsit is közelebb lenne atomerőmű a határukhoz.

S ha a Duna vízhozamát bizonyos mostanában kevesellni szokás, ugyan mégis honnan lenne másutt elégséges hűtőközeg?

Előzmény: kihúzóvágány (457589)
kihúzóvágány Creative Commons License 10 órája -3 0 457589

Ez városi legenda.

Kétségtelen, Paks nagyon alaposan megvizsgált helyszín az atomerőmű építése-bővítése érdekében, de van másik helyszín is, ami földtani szempontból igen alaposan fel van mérve, és alkalmas.

A folyóvíz hiánya sem lehet akadály: hűtőtóval is lehet egy-egy blokkot működtetni.

Egyébként erre Paks is át tud állni: a kikötő öblöt lezárva, a Duna vízállásától függetlenül is működhet.

Előzmény: rm40 (457572)
1047 005-2 Creative Commons License 15 órája -5 1 457588

"mint Orosháza - Szentes - Csongrád - Félegyháza. Kiváló elővárosi közlekedése lenne ezen városoknak,"

 

 

Csörike:jaj.Közlekedése igen,utasa meg nem.

Előzmény: -Smiley- (457561)
Fizolti Creative Commons License 16 órája -2 0 457587

A veszprémi vonal pont arra példa, hogy szabadultak meg a megállások nagy részétől. Olyan, mintha a 140-esen sem állna meg az a néhány vonat Ceglédi szállásokon, Nyársapáton és Katonatelepen. 

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy ezeken a helyeken miért maradt a néhány megállás és pl. Kádártán miért nem. 

Előzmény: r1232 (457583)
schlumberger Creative Commons License 17 órája -5 1 457586

Gyaníthatóan semennyire. Amíg válogatott cigánylegények, egyéb bunkók hozzáférnek minden megtorlás nélkül a vasúti infrastrukturához...

Előzmény: r1232 (457585)
r1232 Creative Commons License 17 órája -2 0 457585

Atomerőművekből igen nehéz minden faluba építeni egyet

 

Ha faluba nem is de városokba:

 

https://index.hu/techtud/2020/01/24/rolls-royce_atomeromu/

 

Az más kérdés, hogy a lakosság mennyire rajongana ezekért.

Előzmény: Lovrin (457570)
r1232 Creative Commons License 17 órája -2 0 457584

Szvsz az 1003-ban a villamos berendezések sérültek, a kasztni nem, a GYSEV-nek meg voltak használható villamos berendezései.

Előzmény: segélyvonókészülék (457556)
r1232 Creative Commons License 17 órája -2 0 457583

Veszprém példájából merítettem az ötletet, ahová a Déliből 2 óránként személyvonat megy 2 IC között. Ráadásul Veszprém - Déli pu. szakasz 112 km. Ha oda megcsinálták, ide miért ne lehetne ilyet,

 

Ezek a vonatok nem állnak meg mindenhol, még Székesfehérvár-Veszprém között sem, másrészt az utasok nem elhanyagolható százalékát a Bp.-Fehérvár forgalom adja.

Előzmény: Barcafan95 (457545)
r1232 Creative Commons License 17 órája -1 0 457582

A vázolt feladatra nincs alkalmas járművünk, illetve ami van, az nem villany és nem sokban különbözik a busztól.

Előzmény: Ashi Valkoinen (457534)
r1232 Creative Commons License 17 órája -1 1 457581

Mivel a kerékpárszállító vezérlőkocsik nem IC-minőségűek,

 

Tegyük hozzá, hogy melegben. Mert amíg nem kell klíma, nem kell ablakot nyitni, addig majdnem ugyanazt tudják, mint egyes IC kocsitípusok.

Előzmény: Godolloi HEV (457533)
schlumberger Creative Commons License 17 órája -5 1 457580

Amíg a Gagarin körüli fideszes lopás rendben van, mit lehet várni szakmai oldalról... na ugye.

Előzmény: schlumberger (457578)
r1232 Creative Commons License 17 órája -1 0 457579

Nem az összes helyett, csak bizonyos viszonylatokra, járatokra.

Előzmény: Terépcsecsős bódé (457532)
schlumberger Creative Commons License 17 órája -4 0 457578

És ha egy országnak egy erőműve van, azt hamar nyakon lehet csapni.

Na ezért kellene máshová, Alföldre, keletre új erőmű.

Előzmény: schlumberger (457577)
schlumberger Creative Commons License 17 órája -2 1 457577

Nem akartam én átsiklani, de nem ez az a topik...

 

Egy atomerőműhöz rengteg hűtővíz kell. Hol van? Folyó mentén. Hol van nálunk folyó? Nahát, még a Duna se elég. Kelet-Magyarországra is kellene valami erőmű szegény rokonoknak.

Előzmény: rm40 (457575)
r1232 Creative Commons License 17 órája -1 0 457576

Ha szabadul egyáltalán, akkor azoknak lesz jobban kifizetődő helye.

Előzmény: Terépcsecsős bódé (457519)
rm40 Creative Commons License 17 órája -2 1 457575

A második észrevételem fölött elegánsan átsiklottál...

Előzmény: schlumberger (457573)
r1232 Creative Commons License 17 órája -1 1 457574

Ha már felhoztad a 457370-es kiinduló hozzászólást, akkor legalább értelmezd helyesen mivel kapcsolatban merült fel ott 120-160-as alapsebesség (a fékberendezéssel kapcsolatban).

A többi kapcsolódó hozzászólásban pedig szvsz átbeszéltük a témát és olyan dolgok is szóba kerültek, amik nincsenek általánosságban a köztudatban, ld. a 120 feletti egységes 400 méter rálátási távolság jelzésismétléssel.

Azzal nem is foglalkoztunk, talán csak érintőlegesen, hogy a 10v/3 csak a főjelzők rálátási távolságát adja meg. Tehát sem az elő-, sem az ismétlő-, sem az egyéb jelzőkét nem, amelyek estében a legalább 200 méter van meghatározva.

Az OVSZ és az F1 vonatkozó pontjai alapján elég jól látszik, mi lehetett a szándék a rálátási távolság meghatározásával kapcsolatban, csak nem sikerült ezt sem egyértelműen, konzisztensen megfogalmazni.

Előzmény: a Zsóti (457500)
schlumberger Creative Commons License 18 órája -1 3 457573

Jól tudjátok, hogy nem a minden faluba telepítésről van szó.. Hanem az egy ország - egy erőmű állapotról.

 

De ezt én befejeztem, ennyi.

Előzmény: rm40 (457572)
rm40 Creative Commons License 18 órája -3 2 457572

OFF

 

> Atomerőművekből igen nehéz minden faluba építeni egyet.

 

Egyetértek. Ráadásul az atomerőművet komoly légvédelemmel is védik, melyet szétaprózni - hát, szóval nem szerencsés.

 

> Paks meglévő helyszín, ha most el kezdenél új helyet keresni, akkor megint csak további évekkel tolná el az építkezést.

 

Évekkel? Inkább évtizedekkel, évszázadokkal. Paksnak szívügye az atomerőmű, az ott lakók szeretik, de legalábbi elfogadják, természetesnek veszik, hiszen sokan már a működő erőmű idején születtek. Bármely más helyszínen ez tuti hiányozna, tombolna a nimbyizus, igalinéizmus - ki hogy nevezi. Már csak önmagában ezen ok miatt is elképzelhetetlen más helyszín.

 

ON

Előzmény: Lovrin (457570)
Fizolti Creative Commons License 18 órája -2 0 457571

"De ne várjunk csodát amíg olyan kapcsolatot képtelen megtelemteni a MÁV, mint Orosháza - Szentes - Csongrád - Félegyháza. Kiváló elővárosi közlekedése lenne ezen városoknak, csakhát az akarat hiányzik." - Hiányzik még az az infrastruktúra, a járműpark, illetve ezek miatt egy menetrendi koncepció, amibe beilleszthető, meg némi számítás, hogy miért lenne jó ez. 

Előzmény: -Smiley- (457561)
Lovrin Creative Commons License 18 órája -2 6 457570

Atomerőművekből igen nehéz minden faluba építeni egyet.

Paks meglévő helyszín, ha most el kezdenél új helyet keresni, akkor megint csak további évekkel tolná el az építkezést.

Az új blokkok csak néhány évig fognak párhuzamosan működni a régiekkel, azután a régieket le fogják állítani. Így az 5.-6. blokk átveszi a meglévő 4 szerepét, nem lesz jobban koncentrálva a termelés mint most.

Előzmény: schlumberger (457569)
schlumberger Creative Commons License 18 órája -5 5 457569

a magyar energiaellátás 42%-át a paksi atomerőmű teszi ki, és ha megépül mellé a bővítés, akkor kb a 70%-át fogja.

 

Az egy emeletes barom, aki egyetlen helyre koncentrálja egy ország villamosenergia-termelését.

 

Ez az én véleményem, én egész életemben a villamosenergia-iparban dolgoztam (OVIT-ÉDÁSZ_EON)

 

Dehát ez itt OFF

Előzmény: sssey (457551)
nazareth Creative Commons License 20 órája -1 2 457568

OFF

Nyilván egy nagyobb országban (pl. Németország) jó eséllyel valahol mindig süt a nap vagy fúj a szél,

Ez (a térbeli eloszlás) a másik oka, hogy a megújulók nagyon komoly infrastrukturális fejlesztéseket igényelnek, amelyek még váratnak magukra. Jelenleg pl. Németország sem rendelkezik olyan gerinchálózattal, ami az országon belül egy-egy szélcsend, vagy napsütés generálta csúcsokat és gödröket kiegyenlítené, így a németek megújuló-mániája többletkapacitásokat igényel a szomszédos országoktól: adott esetben ha északon kisüt a nap, délen felhő és szélcsend van, a Benelux államok hálózatára is szükségük van a németeknek a saját "belügyeik" kiegyenlítéséhez.

ON

Előzmény: troglodita (457553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!