Egy vonal, két hangulat Brazíliában a Curitiba - Morretes vonalon a Serra Verde Express vezetőállásából. Főleg a vonal második fele látványos félelmetes viaduktokkal és völgyekkel, szinte végig dús erdőkön át, de a keskeny nyomtávon nyolctengelyes dízelek mögötti hosszú tehervonatok sem semmik.
"2025 nyarától az ország településeinek nagyobb részére, a főszezonban pedig minden (vonattal vagy autóbusszal elérhető) magyarországi településre biztosítjuk a klímás utazás lehetőségét, legalább napi egy alkalommal.
A MÁV-csoport 2025. június 21. és augusztus 31. közötti közlekedési főszezonban hazánk minden, közforgalmú közlekedéssel elérhető településére közlekedtet klímás járatot. A garantált klímás utazás lehetőségét a napok legmelegebb időszakában, 08:00-19:00 óra közötti idősávban való indulással biztosítjuk. A klímás járatok hópihés jelölése a vasúttársaság honlapján és értékesítési csatornáin már elérhetők, azaz mostantól bárki megtervezheti úgy az utazását, hogy az légkondicionált járművel történjen."
Én arra számítok / azt remélem, hogy legalább valaki fontosabb szakember legalább egy második véleményt alkot az ottani pályaviszonyokról és arról, hogy mennyi erőfeszítéssel milyen eredményt lehet elérni. És talán legalább az alacsony erőfeszítésű témák napirendre kerülhetnek.
De szerintem ha átadás előtt epszilon idővel nekiállnak valamit kotorászni azon a vonalon, akkor simán elhiszem hogy ott valami turpisság volt, amit el kell takarítani. Főleg, ha csak a munkáltató változik, a munkavállaló nem. Aztán persze mindig elképzelhető egy olyan szcenárió is, hogy a sok sajtómunka és mostanra érett meg, és sok ember áldozatos munkájának az eredményeképpen végre történik valami.
Szerintem mindenki válassza ki magának, hogy melyik változatban szeretne hinni. A hétköznapi halandók úgysem fogják megtudni, melyik az igazság, de az sem kizárt, hogy más-más emberekre vonatkoztatva mind a kettő egyszerre igaz.
Kíváncsi leszek, hogyan fog viszonyulni a vonal megkérdőjelezhető lassújeleihez a gyseves pályamester. Vagy ugyanaz a pályamester zöld-fekete ruhában, más felettes alatt... Hirtelen a vonalra szakadó pénzesőre számítani botorság, mindemellett ha valamire, akkor a negatív közfeltűnést kiváltó dolgokra nagyobb vezetői figyelem fog jutni, az borítékolható.
Néhány fejlesztést pedig halasztanak két évvel... villamosításokat, , 4-vágányosításokat (mondjuk a Brennernél ráérnek, a németek teljesen el vannak kesve)
Igen, csak az a probléma, hogy a.) alig lakik valaki ezekben a falvakban, b.) a vasút kint van a települések legszélén, Pápán és Csornán sincs a helyi forgalom számára ideális helyen, c.) Pápa-Csorna mint két város között nincs jelentős utazási igény, d.) Győrbe nem jó a vasút által nyújtott irány.
Az ilyen Lepsény-Kiscséripuszta(-Szabadbattyán) vágányzáraknál amúgy nem lenne rossz olyan pótlóbusz, ami direktbe Siófokra menne (meg fordítva, tehát kvázi Siófok-Szfv nem úgy, mint ez, hogy megáll még X helyen), mert ha a Seregélyesiről menne fel a pályára, akkor mindössze kb 8-10 perccel lenne hosszabb az út Siófokra, mint Lepsénybe most. Persze aki Siófoktól továbbutazik, annak nem lenne jó, de így is lenne bőven utas, akinek hasznos lenne.
"A Pápa—Csorna vonalon pályafelújítás miatt május 5-től 30-ig a minden vonat helyett pótlóbusz közlekedik.
A felújítási munkálatok részeként a szakemberek mintegy 500 elhasználódott talpfát cserélnek ki használt, de jó állapotú betonaljakra és emellett közel 5000 darab sínrögzítő csavar rögzítési pontjának megerősítése is megtörténik. A pályaszerkezet stabilitásának növelése érdekében 24 vasúti kocsinyi zúzottkő kerül elterítésre az ágyazatra, majd a munkálatok zárásaként mintegy 10 kilométer hosszúságban végeznek gépi vágányszabályozást, amely hozzájárul a megfelelő pályageometria kialakításához és a biztonságos közlekedés fenntartásához.
A kivitelezés befejezését követően a felújított vasúti pályaszakaszokon a sebességkorlátozások megszűnnek."
A Kaposvárról Siófokra 13:07-kor elindult vonattal (38314) ütközött egy gépjármű Somogyaszalónál, egy andráskereszttel jelzett átjáróban. Senki nem sérült meg. A rendőrségi helyszínelés és a műszaki mentés ideje alatt – várhatóan kora estig – szünetel a vonatforgalom Kaposvár és Mernye állomások között.
Május utolsó hétvégéjén, különleges retró hangulat költözik a 92-es vasútvonalra, ahol a legendás M62-es mozdonyok, ismertebb nevükön a Szergejek ünneplik forgalomba állásuk 60. évfordulóját. A kétnapos esemény során négy Szergej mozdony áll forgalomba Miskolc és Ózd között, különféle autentikus szerelvények élén, hogy életre keltsék a múlt évtizedek dízeles hangulatát.
A vonalon közlekedő retró szerelvények egyike a vékonycsíkos gyorsvonat három másod és egy első osztályú kocsival. A tavalyi évben kettő Ad 19-30-as első osztályú kocsi készült el retró kivitelben, azonban retró eseményen Utasaink most először találkozhatnak a második példánnyal, melynek külső színterve egy átmeneti időszakot idéz, miszerint az 1. osztály jelölése sárga csík fehér helyett, az ajtó színe pedig kalapácslakk, kék helyett. Szintén a 60-as, 70-es éveket eleveníti fel az olajzöld szerelvény, melynek összeállítását két Bhv és egy BDdf vezérlőkocsi alkotja. Harmadik szerelvényként pedig egy vegyes, 80-as, 90-es évekbe illő telikék Bhv és vastagcsíkos lengyel kocsikból álló szerelvény áll forgalomba. Ezen szerelvények élén két hagyományos narancsszínű Szergej mellett feltűnik a különleges „bajszos” 127-es és az átmeneti fényezésű 187-es „Tajgatrommel” is.
A Miskolc és Ózd közötti személyvonatok bánrévei mozdonycserével közlekednek!"
Akit érint a gyorsabb eljutás a repéterre igen. Érdekes, hogy a költségvetési hiány ellenére az idén még több pénz jut, viszont a következő években kevesebb. Tervezett beruházások azonban nem csakis kizárólag emiatt csúsznak, hanem: hiányzó jogi eljárások amit csúsznak, hatóságok döntései amit csúsznak vagy beszállítók csödöt jelentettek.
Sógorék vonalbezárni készülnek. Az egyik a magyar határnál a Thermenbahn. Másik 3 Wels, Attnag, Linz környéki mellékvonalak. Valamelyiken nem rég újítgattak fel.
"Az ajánlatok beérkezésének június 5-i határidőt szabó hirdetmény vasúti megállóhely-rekonstrukcióként hivatkozik a munkákra, az eljárás bővebb leírásából azonban kiderül, hogy a „vasúti megállóhely felvételi épületének és előterének rekonstrukciója” mindhárom esetben a jelenlegi állomásépület teljes elbontását, majd egy „új, korszerű, könnyen fenntartható” utód építését is jelenti."