Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 1 órája 0 0 490396

A felsorolt esetek legalább felére rá lehet mondani, hogy pénz. 

Nyilván valahol ennél is egy kicsit összetettebb a dolog. 

Előzmény: superconductor (490392)
1047 005-2 Creative Commons License 1 órája -1 0 490395

Vagy csak az egyik csapat jobban kontraszelektálható,mint a másik.

Előzmény: A. G. (490389)
1047 005-2 Creative Commons License 1 órája -1 0 490394

Mer ez a 40 éve kialakított és következetesen végig vitt koncepció ezen a területen.

 

 

A röszkei AZD Praha kompatibils már a horgosi AZD Praha-val?

 

Az 1 sárga fény ugyaott világít,mint a több ezer tárásán M-on?

 

Van már végleges engedélye?

 

A delta egyik vonalon lévő váltó végállás ellenőrzése miért van bekötve a régi bizberbe,a másik vonalon lévő miért nincs az új elektronikusba?

 

Sg-Rendező Személy I.,Személy II. vágány mellett miért szaporodnak -az eddig nem létező- főjelzők?A telepítésük miért mond ellent a jól bevált gyakorlatnak illetve a láthatóság szabályainak?

Előzmény: H_CS (490391)
H_CS Creative Commons License 2 órája -2 1 490393

Ennyi erővel megmaradhatott volna a régi berendezés is. Gányolásban úgyis profi a bizberész szakma.

Előzmény: superconductor (490392)
superconductor Creative Commons License 3 órája 0 0 490392

Szombathelyre tudok válaszolni: pénz. Új berendezés állítólag 6-7x ennyibe került volna.

Előzmény: H_CS (490390)
H_CS Creative Commons License 3 órája -1 1 490391

Nekem is volna néhány kérdésem, amivel Gelányi urat ki lehetne egészíteni:

 

Elektronikus biztosítóberendezések:

- érdemes-e egy vasútállomás átépítését lekövetni meglévő, vagy ideiglenes Dominó berendezés építésével, és minden építési fázis utáni újrahuzalozásával ahelyett, hogy már az építés elején a tervezett új, jellemzően elektronikus biztosítóberendezést megépítjük, és azzal - szoftverfrissítés útján - követjük le az átépítést? (huzalozás napokig tarthat, a szoftvercsere néhány órás művelet, egy éjszaka alatt abszolválható)

- - arra hivatkozunk, hogy rugalmatlan az elektronikus biztosítóberendezés: Nyugat-Európában miért rugalmas, Magyarországon miért nem?

- - ha már az elektronikus biztosítóberendezésnél tartunk: van-e valamilyen valóságalapja, hogy a kiválasztás elve azon alapul, hogy "ahová ETCS-t kell kiépíteni, oda elektronikus biztosítóberendezést telepítünk"? (Megjegyzem, 2050-ig meg kell szüntetni a "B" osztályú (nemzeti - Mo.-on EVM) vonatbefolyásolást az új TEN-T rendelet szerint - akkor az egész ország tele lesz alacsony élettartamú elektronikus berendezésekkel?)

- - ha arra hivatkozunk az elektronikus biztosítóberendezések ellen, hogy rövid az élettartamuk, vagy pedig nincs meg a "know-how" a cégen belül a fenntartásukra, akkor miért erőltetjük az építésüket? Vagy miért nem kötünk szerződést a gyártóval a fenntartásra, amit a Stadler-motorvonatok esetén meg tudtunk tenni?

 

Berendezésválasztás, hatókörzet:

- mi értelme volt Szombathelyen a II. torony körzetét egy, magyar fejlesztésű elektronikus biztosítóberendezéssel ellátni, amelyet a váltőőrhelyről kezelnek, és a vágányútkijelölési funkciót a meglévő, fényjelzős-mechanikus berendezés rendelkezőkészüléke látja el - ahelyett, hogy a kezelőfelületet eleve a forgalmi irodába rakták volna, és a forgalmi szolgálattevő kezelné? (Vagy éppen mi értelme van annak, hogy csak az állomás egyik felén lett lecserélve, nem pedig a teljes állomáson?)

- mi értelme volt Szeged-Rendező kezdőponti váltókörzetét elektronikus biztosítóberendezéssel ellátni úgy, hogy a rendezőpályaudvar vonatfogadó vágányainak többsége, a végponti váltókörzet és a személypályaudvar nem került bele a hatókörzetbe? 

- van-e értelme Dominó 55-ökhöz kezelőpultot is, és Elpultot is csinálni ugyanarra az állomásra?

- miért nem építették ki a Déli pályaudvar minden vágányán a tengelyszámlálós foglaltságérzékelést, ha két vágányon viszont igen?

- egy új állomási biztosítóberendezésbe miért nem kötünk bele minden vonatfogadó vágányt? (pl. a régi Győr, a rendezőpályaudvarnak csak az átmenő fővágányai voltak bekötve a D55 körzetébe)

- miért preferáljuk, hogy egy állomás kezelési körzetében többféle biztosítóberendezés is legyen - ahelyett, hogy homogenizálunk? (pl. Kecskemét: pultos D55, Elpult D55 és fényjelzős mechanikus egyszerre - vagy Szolnokon a magasfogadó miért nem lett D70, miközben a többi pályaudvar igen?)*

 

Egyedi megoldások preferálása:

- miért Dominó alapú kezelőasztalt építettek Rákosrendezőn, miközben a többi FM berendezés (pl. az említett Déli pályaudvar és Szombathely) rendelkezőkészüléke a "vasgombos Integra" kezelőasztalát vette alapul?

- van-e értelme egy, alapvetően szigeteltsínes foglaltságérzékeléssel működő biztosítóberendzéstípust tengelyszámlálósítani - lásd tengelyszámlálósított D55-ök?

 

Egyéb:

- érdemes-e "kis KÖFI" központokat létrehozni, (ami az utasítások fogalommeghatározása szerint nem is az) ha az üzemirányítói tevékenységet eleve a hat igazgatóság üzemirányító központja látja el, és a forgalomirányítónak kvázi döntési jogköre nincs? (lásd Óbuda és Dorog, vagy a G. Gy. által említett Mezőtúr)

- mit csinálunk rosszul, aminek a következménye, hogy kétvágányú, önműködő térközbiztosítóberendezéssel felszerelt vonalon vágányzár esetén, a menetirány megfordításakor biztosítóberendezési hiba jelentkezik?

- a 70-es, 80-as évek modernizálási korszakában miért hagytuk meg a nagy kiterjedésű állomásokon a mechanikus biztosítóberendezéseket ahelyett, hogy az akkor korszerű jelfogós berendezést építettünk volna?

 

* Ezzel kapcsolatban tudom ajánlani Füstös István balesetelemzős cikkeit is, illetve október 17.-én a mérnöki kamarai továbbképzésen elhangzott előadását is.

Előzmény: A. G. (490389)
A. G. Creative Commons License 4 órája 0 1 490389

A FORGALOM újságot lapozgatva nekem nem az jön át, hogy bármi ilyesmiről "beszélgetne" a szakma. Egyszerűen erre nincsennek fórumok. Kivéve a távközlés, erősáram és biztber szakmákat, ahol van megfelelő méretű és szellemi kapacitású cégháttér, hogy fenntartson magának erre felületeket (konferencia és magazin).

Előzmény: segélyvonókészülék (490387)
Chefman Creative Commons License 5 órája 0 1 490388

Pécs környékén intenzív használatban vannak a Halbi vezérlők és szinte mind üzemképes, de nem hiányosak az biztos.

Mecsek IC, Pécs-Dombóvár, Dombóvár-Gyékényes vonalakon napi szinten használják Őket vezérlőként.

https://youtu.be/q3RshwHlDmU?si=Q-Z-DwIsLxIPwxl0

 

https://youtu.be/2vIjjwT0u9E?si=nt9t_dMlTQwnLHt7

Előzmény: kozma555 (490381)
segélyvonókészülék Creative Commons License 6 órája 0 0 490387

Beszél róla a szakma, csak rosszfelé lejt a pálya.

Előzmény: DJ. Bakter (490383)
segélyvonókészülék Creative Commons License 6 órája 0 0 490386

Hát, hallod... vannak bajok.

Előzmény: Vendégsín (490385)
Vendégsín Creative Commons License 7 órája 0 1 490385

"...ott se kell szomszédba menni a hülyeségért"

 

A hivatkozott "A vasutas pillangóhatás, avagy minden mindennel összefügg a vasúti technológiában is" című cikk alapján a színes lámpás szaxolgálatnál a "nem látunk az orrunktól tovább" is gyakori, azzal, hogy így nézünk távolra, és bebeszélik maguknak, hogy szép a táj képe...

Előzmény: Lovrin (490382)
Vendégsín Creative Commons License 7 órája 0 0 490384

Meg 490187.

Előzmény: Vendégsín (490377)
DJ. Bakter Creative Commons License 7 órája 0 4 490383

Az a baj, hogy ha ezt nem Gelányi Gyula úr írja le, hanem mondjuk egy sima nick (mondjuk én), akkor jönnek a pályaszámnickek, és megmagyarázzák, hogy #jólvanazúgy, #máshogynemislehet, #nemérteszhozzá, #nincseléginfornációd.

 

Pedig igaza van Gelányi úrnak, ezekről a szakmának beszélni kellene.

Előzmény: Vendégsín (490377)
Lovrin Creative Commons License 14 órája -2 2 490382

Gelányi Gyula független biztosítóberendezési szakértő

Végiggondolta-e valaki, hogy… – azaz szubjektív válogatás az elmúlt évek néhány biztber projektjéből

 

Tanulságos olvasmány, ott se kell szomszédba menni a hülyeségért

Előzmény: A. G. (490375)
kozma555 Creative Commons License 15 órája 0 0 490381

Azok a vezérlők ki vannak belezve, csak sima halbi helyett vannak. 

Előzmény: bzmot281 (490376)
1047 005-2 Creative Commons License 16 órája -1 0 490380
Előzmény: manhattani (490367)
bzmot281 Creative Commons License 17 órája -2 0 490379

Értem. Esetleg már lehet tudni, hogy milyen viszonylatokon fognak közlekedni? Nyáron biztos, hogy a 29-es lesz a fő bevetési területük. Még a Pannóniáról, Helikonról tudok, bár a celli irányváltás nem tudom, hogy működne velük a jelenlegi fordulóidővel. 

Előzmény: traxxtoto (490378)
traxxtoto Creative Commons License 17 órája 0 0 490378

Nem fog ingában járni. 

Előzmény: bzmot281 (490376)
Vendégsín Creative Commons License 19 órája 0 1 490377

Lásd 490375.

Előzmény: Vendégsín (490124)
bzmot281 Creative Commons License 24 órája -4 0 490376

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/vm24_okt_final_muti.pdf

Itt azt is megemlítik, hogy képesek a halbi vezérlőkkel együttműködni. A mozdonyos Pannóniákon mostanában gyakran látok vezérlőt, nem tartom kizártnak, hogy majd ingázni fognak a dán gépekkel. Helikonnál is jól jönne ez a celli fordulás miatt. 

Előzmény: 1047 005-2 (490371)
A. G. Creative Commons License 26 órája -5 3 490375

A Vasúti VezetékVilág 2023/3-as száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető!

 

TARTALOM

 

 

Gelányi Gyula független biztosítóberendezési szakértő
Végiggondolta-e valaki, hogy… – azaz szubjektív válogatás az elmúlt évek néhány biztber projektjéből

 

Pálmai Ödön
20 éves a Vasúti Erősáramú Alapítvány

 

Bodnár Imre
Szikraköz-meghibásodásra visszavezethető üzemi tapasztalatok – esettanulmány

 

Füstös István
Vasúti balesetek elemzése és tanulságai V. (3. rész)
(Veszélyeztetések a Dominó 55 típusú biztosítóberendezés szándékosan szabálytalan kezelésével)

 

Nagy Viktóra
Csillebérc állomás VES rendszerű biztosítóberendezés belsőterének korszerűsítése

 

Unger Ádám
A MÁV Zrt. vontatási célú villamos alállomásainak elmúlt években történt fejlesztései

 

Pete Gábor
175 éves a magyar vasúti távközlés (1. rész)

 

Csuti Péter Rudolf
Intelligens vasúti jelzőoptikák a Püspökladány–Biharkeresztes vonal biztosítóberendezéseiben

 

Görög Béla–Kirilly Kálmán
A vasutas pillangóhatás, avagy minden mindennel összefügg a vasúti technológiában is

 

BEMUTATKOZIK…
Szabó István, a VASÚTVILL nyugalmazott ügyvezetője

Fizolti Creative Commons License 27 órája -1 1 490374

A szerző neve garancia erre. 

Előzmény: r1232 (490373)
r1232 Creative Commons License 27 órája -1 1 490373

Ebben a cikkben azért van pár têvedés.

Előzmény: rom templom (490370)
A. G. Creative Commons License 27 órája -4 1 490372

A Vasúti VezetékVilág 2023/2-es száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető!

 

TARTALOM

 

Várhelyi Márton vezetőmérnök, MÁV ZRT. Bp. Ter. Ig. Biztosítóberendezési Főnökség, Kelet
Csak egy szóra

 

Vasúti VezetékVilág – Biztber Szakmai Nap

 

Balázs Ferenc–Kovács Balázs

A Nyugati pályaudvar audiovizuális utastájékoztató rendszerének fejlesztése

 

Kovács Ferenc
CAF járművek fokozatos bevezetése a BKV hálózatán

 

Ikker Péter
Sínpotenciál-mérés gyakorlati feltételei és az eredmények értékelése a hatályos villamos biztonsági szabvány szerint

 

Urvald Krisztián Gyula
Vontatási villamos energia mint pályavasúti szolgáltatás

 

Füstös István
Vasúti balesetek elemzése és tanulságai V. - Veszélyeztetések a Dominó 55 típusú biztosítóberendezés szabálytalan kezelésével

 

BEMUTATKOZIK…

Bodnár István, a MÁV Miskolci Területi Igazgatóságának nyugalmazott távközlési és biztosítóberendezési szakértője

 

ZoART / Szabó Zoltán Sándor festőművész, karikaturista alkotásai

 

1047 005-2 Creative Commons License 27 órája -1 0 490371

Jól írták.

Előzmény: bzmot281 (490363)
rom templom Creative Commons License 27 órája -2 0 490370
rom templom Creative Commons License 27 órája -2 0 490369
A. G. Creative Commons License 27 órája -2 1 490368

A Vasúti VezetékVilág 2023/1-es száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető!

 

TARTALOM

 

Csak egy szóra…
Feldmann Márton, a Prolan Zrt. Vasúti üzletág-igazgatója

 

Lantos Péter, Lövétei István, Dr. Majzik István
Biztonság (safety) az elektronikus rendszerek fejlesztésében – A Prolan Zrt. megoldása a PRORIS biztosítóberendezés fejlesztése során

 

Kökényesi Miklós
Felsővezetéki rendszerterv-projekt bemutatása

 

Stipkovits Máté
Érd – Érd alsó összekötő vágány – apró projekt összetett Siemens-megoldásokkal

 

Csoma András
„RÁZÓS DOLGOKRÓL”, Aktuális gondolatok a villamos vontatási rendszer tervezési, létesítési és üzemeltetési kérdéskörével kapcsolatban

 

Hájas Róbert Sándor
Előttem az utódom…

 

BEMUTATKOZIK…
Nemesvisi János, a Budapest – Nyugat Javító szakasz blokkmestere

manhattani Creative Commons License 29 órája -5 2 490367

Minden ellenérved alaposan tanulmányoztam. Ezek után fogadást ajánlok: azt mondom, hogy a felkínált állomások többségénél (több budapesti és 2 vagy 3 vidéki, köztük Győr) nem használt területére a felújítás terhe mellett (tehát nem ingyen) lesz jelentkező. Legyen a fogadás tárgya egy rekesz Staropramen sör. Állod?

Előzmény: sosiforda (490339)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja -2 0 490366

Reszemről ez csak tipp volt.

 

Előzmény: Zugbegleiter (490365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!