Keresés

Részletes keresés

timetable Creative Commons License 5 perce 0 0 454850

Köszönöm neked és többeteknek is a véleményeket! Sok dolgot leírtatok, amit ugyan tudtam, legfeljebb nem tulajdonítottam neki akkora jelentőséget: a kevesebb munkanapot, egyes szabadidőket, vagy a munkába járáshoz kötődő nehézségeket. Az olyan munkavállalót mondjuk ez biztos nem vigasztalja, aki a telepállomásának településén lakik - onnan csak egyszerűbb lenne naponta elvinni egy vonatot valahová, majd visszahozni, és kész. Igen, tudom hogy a vasútnál a beosztás bonyolultabb mint busznál vagy városi közlekedésben, ezért sem így működik. Pár megjegyzés még:

 

nekem személy szerint az éjszakással sosem volt problémám, bagoly-alkat vagyok, nem úgy a koránkelés, amit lassan húsz éve nem vagyok képes megszokni

Lehet ezért is látom másképp, koránkelős vagyok...

 

az éjszakásokban - többnyire, de nem mindig - adódik egy komolyabb szünet, amikor azért szintén lehet valamennyit pihenni

Valamely elővárosi vonaton - tán a szobin, csíptem el egyszer két vezető beszélgetését, az egyik nagyban panaszkodott a másiknak, hogy mit tud csinálni egy fordulóállomáson éjszaka 2-3 órát? Aludni kevés, megpihenni sok. Vagy nem?

 

az élet nem áll meg este hét-nyolc órakor

Ez jogos, én azt tapasztaltam, ha a munkám mennyisége és heti elosztása megfelelő, akkor napirend szerint megy a korábbi alvás. Most éppen nem ez van, szóval ismerős az amit írsz, hogy az nem megy több napon át folyamatosan, ha nem sikerül időben aludni menni.

 

A felvetett 12-16 órás (max. jelenlét természetesen a 16 óra, de inkább kevesebb) megoldást viszont bármikor elfogadnám, még tán akkor is ha pont későn végezne - mert nincs benne nappal-éjjel szerint váltott munkarend, engem az biztosan tönkretenne. Viszont ennyit dolgozni még egymást követő napokon is lehet, és akkor mondjuk hetente egy rövid szolgálat kerül mellé. 

Előzmény: segélyvonókészülék (454823)
GOLAZ111 Creative Commons License 5 perce 0 0 454849

https://m.youtube.com/watch?v=MHGN1OAvlVk

 

Már rég volt Class66. Ezt a videót azoknak is érdemes megnézni, akik nem szeretik a típust.

GOLAZ111 Creative Commons License 20 perce 0 0 454848

Mindkettő. Olyan, mint Fiume volt anno.

Előzmény: Atis57 (454842)
sssey Creative Commons License 6 órája -2 0 454847

misi967

 

1 mondatodban 3 téves információ van. Politikus vagy?

 

sssey

Előzmény: misi967 (454813)
segélyvonókészülék Creative Commons License 6 órája -1 1 454846

Hát, pont az előző munkahelyemen volt sok apró sz.r, az új, nagy fűtőházban mindig is a hosszabb szolik divatoztak (az általad leírtak alapján ugye a kicsik a helyi specialitások, és mennyiség függvényében viszik, ami jut).

Az utóbbinévekre annyira jól összehozták a szolikat, hogy hat előtt nem is nagyon kezdünk, igaz cserébe az éjjelesek általában tovább tartanak (6-7-8). De ezt be lehet áldozni, sok a bejárós, nekünk qrva sokat számít, hogy megoldjuk-e közösségivel, vagy muszáj a kocsit koptatni. Hozzá kell tenni, hogy  legtöbb irányban igen attraktív a kínálat, így is domborodik az elővárosi vonatok oldala.

Előzmény: Panzerbear (454833)
segélyvonókészülék Creative Commons License 7 órája -1 0 454845

A jobbparti csak Újszőny... :) 

Előzmény: rezignált (454843)
Lovrin Creative Commons License 7 órája -1 0 454844

Történelmileg Komárom mindig is az északi várost jelentette. A Duna déli partján Újszőny volt, ami ugyan Komárom településrésze lett idővel, de maga a város a túloldalon volt.

Trianon után Újszőnyből lett a magyarországi Komárom városa, a "maradék" városrészek felfejlesztésével.

De ettől még a túloldali várost is Komáromnak hívják.

Előzmény: Atis57 (454842)
rezignált Creative Commons License 7 órája -1 1 454843

OFF

 

Ezen speciel nem sok vitatkoznivaló van, mert egyfelől nyilván mindkettő igazi, másfelől viszont kialakulásukat, történetüket tekintve az is egyértelmű, hogy az északi az eredeti.

Előzmény: Atis57 (454842)
Atis57 Creative Commons License 8 órája -1 0 454842

Szia!

 ezen jól elvitatkozhatunk 

 Komárom-Révkomárom -Komarno   szlovákiában  kb 35 000 lakossal.

 

Komárom--Délkomárom    magyarországon      kb 18 000 lakossal .

 

Melyik az igazi ?

Előzmény: Lovrin (454841)
Lovrin Creative Commons License 8 órája -2 2 454841

A "szlovák" Komárom rendes neve Komárom, ha már pontosak akarunk lenni.

Előzmény: Neville2004 (454840)
Neville2004 Creative Commons License 8 órája -2 1 454840

"Szlovák Komáromnak" van rendes neve: Révkomárom. Egyébként sokkal inkább az az igazi történelmi Komárom, ami tudjátok, be van véve, Klapka György a fővezére, nem a város mai magyar oldalon lévő fele. Szóval megérdemli, hogy rendes néven hívjuk

Előzmény: Tomasek12341 (454836)
gmarc Creative Commons License 9 órája -1 1 454839

http://umap.openstreetmap.fr/hu/

 

Itt bármilyen térképet tudsz rajzolni akár vasúti térkép alapra is. 

Előzmény: Tomasek12341 (454836)
frieslander Creative Commons License 9 órája -1 0 454838

szia!

 

válasz nem, de segítség (talán): openstreetmap-al foglalkozó csoportot keress meg, hogy lehet több node-t/way-t/relation-t/objektumot megjeleníteni egyszerre illusztráció céljából. 

 

pl. 30a relation: https://www.openstreetmap.org/relation/6718743#map=10/47.3332/19.0709&layers=T

Előzmény: Tomasek12341 (454836)
pavarotti Creative Commons License 10 órája -2 0 454837

Úgy alakult, hogy a szobi éjszakázós első hétvége tesztembere lettem.

 

Péntek este a 20.48 körül értem ki a Nyugatiba, nyilván a .45-ös már elment, így a pár perc múlva begördülő szóló FLIRT-re ültem fel kényelmesen, ahol viszont a majdani menetrendi indulás UTÁN kb. 15 perccel tájékoztattak, hogy a vonat ma "vonatkísérő személyzet hiánya miatt" nem közlekedik. Titkon azért el tudom képzelni, hogy van összefüggés az éjszakával, de ha nem, attól sem lettem boldogabb.

Így az ezután pontosan induló 21.52-es csíkos ingával indultam, bő másfél órával később érve haza mintha a személyautót választottam volna:(

 

Vasárnap hajnalban az 1.52-es szóló FLIRT-tel indultam haza, ami percre pontosan indult, és egy angyali suggallat fel is ébresztett célállomásomon...:)

Gondolom visszafelé összeakadnak a szólók.

 

Éjszaka fordított irányban valószínűleg tényleg nincs igény, de hajnalban szerintem Vác-Bp szakaszon S70 jó lenne még egy korábbi.

 

 

Tomasek12341 Creative Commons License 14 órája -1 1 454836

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem. Tud valaki oldalat, ahol tudok útvonalat készínteni vasúti térképpel együtt úgy, hogy X-ből Y-ba megyek A-n, B-n és C-n keresztül? Szóval hogy úgymond "saját" útvonalat tudok készíteni?

Teherforgalmi térképről lenne szó egy iskolai munkához. El kell juttatnom 240 000 Samsung telefont Koperből Dunaszerdahelyre, majd Pozsonyba nyerges vontatóval,  két útvonalon (össze kell őket hasonlítani). Az útvonal már kész van, DIUM segítségével kiszámoltam az út hosszát, és nagyjából meddig fog tartani I. és II. variáns esetén.

 

Az egyik útvonal: Koper - Ljubjana - Hodoš - Zalaegerszeg - Budapest Déli - Szob - Párkány (Štúrovo) - Újvár (Nové Zámky) - Komárno (Szlovák Komárom) - Dunaszerdahely (Dunajská Streda)

 

A másik útvonal: Koper - Ljubjana - Šentilj - Spielfield Straß - Graz - Bruck a. d. Mur - Bécs - Marchegg - Pozsony - Dunaszerdahely

 

Konkrétan ezeket az útvonalakat kellene valahogy valamilyen vasúti térképre felvázolni... de fogalmam sincs hogyan.

f_k Creative Commons License 1 napja -1 1 454835

5x8

A jegyvizsgálóknál pont az a lényeg, hogy ne ne havi 20-22 alkalommal kelljen bemenni.

 

Vasutaséknál a 7-19 és a 19-07 munkarend a legjobban bevált, lehetőleg 4 es túrban.

 

A hajnali 1.00 a 2.05, a  2.35 meg 2.37 es kezdéseket magam is csináltam, nagyon durva tud lenni.

Főleg , ha a rövid szolik miatt egy hónapban 19-22 alkalommal kell bemenni.

Ha reggel hazaérsz éjszakásból valamikor 7-9-ig nagy eséllyel tudsz jól aludni, kipihenni magad.

 

Előzmény: timetable (454809)
Fizolti Creative Commons License 1 napja -1 0 454834

Tudunk róla. Gyakorlatilag kettő dolgozó kellett egy sorompó kezeléséhez, napi öt vonatra. Pár éve visszajelentés miatt szükség volt az állomásra, azóta ritkítottak. 

Előzmény: koller andor (454825)
Panzerbear Creative Commons License 1 napja -1 0 454833

Én is rövid szolis időszakkal kezdtem. Az összes kezdőt egy nagy csoportba szedték és állomási tartalékokkal kezdtünk, meg közeli állomások, ipartelepek kiszolgálásával. 7-9 órás szolgálatok..annyira nem volt rossz, de tényleg kevés szabadnap maradt a kötelezö órák mellett. Viszont idővel sokkal rosszabb lett. Most hiába vannak hosszabb szolgálataim, ha a kezdési idők, mintha szándékosan úgy lennének kitalálva, hogy lehetőleg már a szabadnapod utáni első munkanapon teljesen kész is legyél. Nyilván ez helyszínfüggő, de nálunk az van, hogy totál a periférián vagyunk (két erős kiskirályság között) és csak olyan munkák vannak a kalapban, amit a környező kis királyságok kiszórtak. Vagyis más nincs, csak korai kelés, vagy éjszaka.

Két szabad között pl ilyen kezdéseim voltak most. 04:24 , 05:48 , 13:39 , 03:42 , 03:32 , 18:49. Az utolsó éjszakás után ugye két nap szabad de az első nap nem teljesen, hisz aznap reggel jöttem meg. Majd két nap szabad után kezdődik előröl, újra 05:20-as kezdéssel.

Gyakorlatilag 06:00-12:00 között szinte soha nem kezdek. A legtöbbször reggel 5 előtt, vagy valamikor dél után...talán a legszivatósabb kombináció ez.

Előzmény: segélyvonókészülék (454830)
_nyunyuka Creative Commons License 1 napja -1 3 454832

Megint csak 100%-ig egyetértek.

 

12 óra feletti szolgálat csak vis maior esetben van, egyből ketyeg a túlóra, évente max. 2-3 alkalommal fordul elő.

Előzmény: segélyvonókészülék (454830)
bendeguz90 Creative Commons License 1 napja -1 2 454831

A 65-ös állapotát látva az jó pár éve lehetett. 

Előzmény: _nyunyuka (454826)
segélyvonókészülék Creative Commons License 1 napja -1 5 454830

Igen, és akkor a bejárásról nem is beszéltünk:

- rendes nappal-éjjelben jobbára megoldod közösségivel, másrészt jóval kevesebb a rezsiút/-idő fajlagosan, hiszen kevesebbszer kell bemenned, adott rezsire több hasznos munkaóra jut;

- hajnalra/délutánra járni sűrűn általában autóhasználat nélkül nem megy, ami komoly költség, úgy üa., mint járműamortizáció tekintetében, továbbá valamikor a csúcsban kell menned, vagy vissza, vagy oda, szóval az meg egyrészt vér kiszámíthatatlan és nyűgös, másrészt 2-3 óra alvás, meg egy 8 órás szoli után nem pont életbiztosítás hazakocsikázni az őrületben, és akkor még csak hétfő van, nem a negyedik zombinap a sorban.

 

Volt pár év, amikor sok "apró" (6-9 órás) szolink volt, korai kezdéssel, vagy késői végzéssel, iszonyat kimerítő volt. Elmentem szabira, egy hét után tudtam négy óránál többet aludni egyhuzamban, mert annyira rá voltam szorítva a napi kétszeri alvásra.

Aki ért hozzá, mert ezt kutatja, az azt javasolja, hogy ha már éjjelezünk, meg összevissza élünk, akkor törekedjünk arra, hogy egyben sokat tudjunk aludni, az alvás elaprózása pedig csak további problémákat vet fel.

 

Arról nem beszélve, hogy havi 20-21 szolival se voltunk sehol munkaidőben, azaz el volt cseszve a komplett hónap, semmi szabadidő, oszt még csak keresni sem kerestünk semmit.

 

Másrészt az, hogy este 10-11 körül mész az ágyba jó esetben, elalszol, ha sikerül, 2-3 között kelsz, csinálgatsz valamit a munkahelyen, délre garantáltan a taknyodon csúszol (lásd még: közlekedésbiztonsági rizikó), majd délben hazaesel, mint egy agyhalott, és vagy alszol, vagy nem, de ha nem, se ér semmit a nap, mert használhatatlan vagy.

 

Szóval ebben a műfajban a 12-16 óra a rég bevált és leginkább kedvelt szolgálati idő. Persze az sem mindegy, mikortól meddig, meg az sem, hogy mi a tartalom. De úgy nagyjából-egészéből ez egy évtizedek óta bevált, és széles körben elterjedt munkarend/munkaidő beosztás.

Nem mellesleg a 12-n túl nyújtott szolgálati idő áthidalja timetable ots. felvetését arról, hogy pont akkor nincs ember, amikor kéne, mert úgy van. Nyilván a 12-n túli szolgálati idő bruttó (fizetett, de nem tevékeny a 12 feletti rész), nettó 12 felett nem nagyon kéne, meg nem is nagyon szabad sehol sem.

Előzmény: _nyunyuka (454827)
1047 005-2 Creative Commons License 1 napja -2 0 454829

Meg az állomás "címét" is elvesztette.

Előzmény: koller andor (454825)
1047 005-2 Creative Commons License 1 napja -7 0 454828

Legyen jegyre kenyér,tej,az autók kiutalására éveket kelljen várni,stb-stb.!

Előzmény: bendeguz90 (454802)
_nyunyuka Creative Commons License 2 napja -1 1 454827

5*, 100%-ig egyetértek, 10+ éve 12-36-ozom. Elvont pihenőnap 2-es, ugyanez pirosbetűs ünnepen 3-as szorzó. Nem fukarkodnak a túlórákkal, mert munka van, ember-utánpótlás nincs.

 

Fél OFF:

 

ehhez kellő időben feküdni, aludni átlag körülmények között szinte lehetetlen, az élet nem áll meg este hét-nyolc órakor, nyüzsög a város, nyüzsög a lakás, történnek a dolgok

...

Napközben pedig lehet itthon pihenni, mert senki sehol, üres a lakás, mondhatni nincs nyugodtabb éjszaka, mint a nappal :))

 

Ezért lakom üdülőterületen. Szeptembertől májusig igen jól élhető környék, főleg hétköznap. A közeli villamosított, sűrű forgalmú vasúti fővonal hangjára már immunis vagyok :-).

 

ON

Előzmény: segélyvonókészülék (454823)
_nyunyuka Creative Commons License 2 napja -1 0 454826

Pár éve a 65-öst is végigrakták AS-sel, ugyanebből a célból.

Előzmény: koller andor (454825)
koller andor Creative Commons License 2 napja -1 0 454825

Csépán nemrég telepítettek fénysorompót. Meg is szünt a szolgálat.

Előzmény: Fizolti (454824)
Fizolti Creative Commons License 2 napja -1 0 454824

Mónosbélen és Bélapátfalván van szolgálat. Szarvaskő meg lett szűntetve, de a másik két helyen van állomási sorompó, amit kezelni kell. 

Az országban kb. másfél tucatnyi hely van, ahol csak a sorompó kezelése olyan érdemi munka, ami miatt fenn kell tartani a szolgálatot. Nagy részük olyan hely, hogy bármikor megszűnhet a vonal, ami miatt nem feltétlenül térülne meg a berendezés cseréje, vagy átalakítása. 

Előzmény: -Smiley- (454818)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2 napja -1 7 454823

Hosszú lesz, előre is bocsi!

 

Csak magamból, meg a vasútból tudok kiindulni.

Nyilván egy pékség sofőrje, vagy egy lapterjesztő más preferenciák alapján választja, amit, mint azok, akik a 12-24-ben kötöttek ki.

Mondjuk nem pont 12-24, vagy épp pontosan "hattól-hatig", hanem ez a nappal-éjjel dolog. Pláne, hogy sok vasútnál semmi köze rég a beosztásnak a klasszik nappal-éjjelhez. Sok szolgálat extrém időpontban kezdődik, éjnek éjvadján, illetve teljesen változó időpontokban, éjféltől-éjfélig. Na, az az igazán megszokhatatlan. Azt hiszem ezt nevezik változó idejű munkavégzésnek.

 

Szóval az én szempontjaim:

- nappalosban úgy dolgozom, kelek, mint egy átlagember, csak kicsit tovább kell maradni, viszont szinte kivétel nélkül, minden szolgálatban van némi rekreációs időszak, amikor lehet egyet lazítani, sziesztázni

- a 12 órás munkarendben jóval több a használható, értelmes szabadnap, mint az "irodaiban", jóval kevesebbszer kell a munkahelyre menni,

- nekem személy szerint az éjszakással sosem volt problémám, bagoly-alkat vagyok, nem úgy a koránkelés, amit lassan húsz éve nem vagyok képes megszokni, mindemellett az éjszakásokban - többnyire, de nem mindig - adódik egy komolyabb szünet, amikor azért szintén lehet valamennyit pihenni

- a koránkelés ellen szól, hogy ehhez kellő időben feküdni, aludni átlag körülmények között szinte lehetetlen, az élet nem áll meg este hét-nyolc órakor, nyüzsög a város, nyüzsög a lakás, történnek a dolgok (két gyerek van, ők is délután-este aktívak itthon)

- ha nem tudok tervezhetően napi átlag 7-8 órát aludni, rövid időn belül kimerülök, márpedig irodai munkarendben nem tudok, marad ehelyett, hogy heti 1-3 alkalommal rövidebb alvás (nappalos előtt) kompenzációjaként adódik a hosszabb pihenő lehetősége (nappal után - éjszakás előtt, vagy éjjel után), amiből kijön átlagban az a pihenés-mennyiség, amire igényem van, hogy létezni tudjak: azt le kell szögezni - ahogy te is írtad - hogy a változó idejű munkavégzés ellenkezik az emberi természettel, cserébe viszont előrelátó és határozott életszervezéssel kihozható az, ami a normál napirendben alig: jut idő mindenre; aki ezt nem tudja, akarja megcsinálni, az előbb utóbb letérdel. Napközben pedig lehet itthon pihenni, mert senki sehol, üres a lakás, mondhatni nincs nyugodtabb éjszaka, mint a nappal :))

- adódóan abból, hogy 30%-kal kevesebbszer megyek a munkahelyemre, és abban hétvége is van, szabadnap, meg szabadság nélkül bármi elintézhető hivatali/nyitvatartási időben, nem erre kell ellőni az értékes szabit

- és vannak még apróbb előnyök, hátránya az, hogy a családnak ehhez azért hozzá kell szokni, ebben közre kell működni, cserében sokszor olyan időszakokban is elérhető/felhasználható "apa", amikor egy "átlagember" az "irodában" van, illetve nyilván ez a munkarend anyagilag jobban hoz, mint ugyanolyan kvalitásokkal átlagosan dolgozni

 

Üzemileg:

- a hajnal - délelőtt, délután - éjjel (nagyon durván egyszerűsítve az éjféltől délig, déltől éjfélig) lenne jobb, sokkal jobb, mint a nappal - éjjel, pár vasúttársaság dolgoztat is így, de ez a leggyilkosabb az embernek

- még használhatóbb lehet a személyszállításban az osztott munkaidős foglalkoztatás, de ezt egy nem helyben lakó munkavállalónak gyakorlatilag lehetetlen kivitelezni életmódszerűen

- kellően nagy létszám, és kellően nagy mennyiségű munka elosztható-beosztható úgy, hogy a "hattól-hatig" rendben is jusson mindenre valaki

- nem kőbe vésett a hattól-hatig, az lehet öttől-öt, héttől-hét, nyolctól nyolc is, igény szerint, és némi tologatással bizony igen jól le lehet fedni mindent

- változó idejű munkarendben érdemes benne hagyni némi "lógást", ez a munkavállalónak biztosított rekreáció jótékonyan hat a munkavégzés minőségére, az alkalmazott hangulatára, összességében a lenyelt "fizetett semmittevés" többet hozhat a cégnek a rendszert tekintve, mint ha kicentizne minden percet, és kizsigerelné az emberét

 

Szóval igen, egyéni preferenciák, alkat, szokások, életmód, stb. kérdése, hogy kinek mi fekszik, ki mit tud/akar/bír/szeret inkább, ebben a kérdésben nem igazán lehet teljesen objektív megoldást gyártani, meg szerintem nem is kell. Mert ahogy a lapkihordó-, úgy az ilyen-olyan közlekedési cégek is megtalálják azokat, akik azt az igényt tudják/akarják teljesíteni, amit ott várnak.

 

És mindig is maradnak olyan munkakörök, ahol a változó idejű munkarend megkerülhetetlenül megmarad: egészségügy, kéklámpások, kereskedelem-vendéglátás, közlekedés, stb... Aki ezt bírja, az úgyis, aki meg nem, az hamar kikopik ebből.

Előzmény: timetable (454816)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja -1 0 454822

A jelzók is mintga szabadra lennének állitva.

Előzmény: Atis57 (454820)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja -1 0 454821

Zamardi és Szantód között nincs delej a Mávinform szerint.

Ehhez kepest 8514 villanyéppel halad.

Egy gyors áll Szántódon utasforgalmi okból? Az mi?☺

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!