Keresés

Részletes keresés

JCSABA Creative Commons License 10 perce 0 0 450071

2016/2017: Tatabánya: munkanap reggel Budapest felé 7-9 perc alatt zárt össze menetrend szerint 3x2 szerelvény

Előzmény: Ashi Valkoinen (450059)
JCSABA Creative Commons License 20 perce 0 0 450070

Ez tavaly a nyári menetrend szerint Siófokon 6 perc volt.

(Lehet, hogy díjszabási képtelenség lenne, de a szent vonatkilométer figyelembevételével el tudnék képzelni egy Budapest-Eger és egy Szolnok-Gyöngyös vonatot, mely Hatvan és Vámosgyörk között egyesítve közlekedik...)

Előzmény: ajm (450061)
zjakabfi Creative Commons License 30 perce 0 1 450069

Szobról jövőt egy Vácon állóra.

Akkor még órás ütem volt csúcson kívűl, esetleg betéjáratok voltak közöttük, de nem ütemes.

Előzmény: siófoki35 (450067)
Dudari Creative Commons License 45 perce 0 0 450068

BDV-t.

Előzmény: siófoki35 (450067)
siófoki35 Creative Commons License 45 perce 0 0 450067

Mit csatoltak Vácon és hova? :)

Előzmény: sssey (450060)
ajm Creative Commons License 2 órája -1 1 450066

Öröm és boldogság, akkor máris túlteljesítjük a munkatervet :-D

Előzmény: István Gyuri (450065)
István Gyuri Creative Commons License 2 órája -1 2 450065

De mivel késés nem szokott keletkezni ilyen esetekben, tehát megállapítható, hogy a megállapított normaidő sok.

Előzmény: ajm (450064)
ajm Creative Commons License 2 órája 0 1 450064

Az előírt technológiai feladatokatakkor is el kell végezni, ha a menetrend a normaidő nem tartalmazza.

Ez a gumiszab@ly.

Előzmény: István Gyuri (450062)
kihúzóvágány Creative Commons License 2 órája 0 2 450063

Vácon - a BDV-nél - össze kellett nyitni a légfék-vezetékeket.

FLIRT-nél ez elmarad.

Előzmény: ajm (450061)
István Gyuri Creative Commons License 2 órája -1 1 450062

Vélhetően ez is csak egy szokás szerint feltupírozott normaidő, mert végül Pusztaszabolcson vagy Siófokon sem ezt használják már jó ideje a menetrendben :)

Előzmény: ajm (450061)
ajm Creative Commons License 2 órája 0 0 450061

A normaidő - összezáráskor, ha nincs menetirányváltás - 10 perc. 

Előzmény: sssey (450060)
sssey Creative Commons License 3 órája 0 0 450060

Anno Vácon mennyi volt a csatolások normaideje és tényleges időszükséglete?

 

sssey

Ashi Valkoinen Creative Commons License 3 órája -1 0 450059

Emlekeim szerint 2-3 evvel ezelotti menetrendben volt reggelente, minden munkanapon osszecsatolos FLIRT-moka Tatabanyan (gyori + oroszlanyi paratlan).

Panzerbear Creative Commons License 3 órája -2 0 450058

Nálunk 2-3 km/ó. Az egy az kicsit veszélyes, hogy össze akad e rendesen...(többnyire nem gond, én is próbáltam már)

Előzmény: Dudari (450057)
Dudari Creative Commons License 3 órája 0 0 450057

Magyarisztánban 1 km/h van kiadva , így kell csinálni a Flirteknél...

Előzmény: Panzerbear (450056)
Panzerbear Creative Commons License 4 órája -1 0 450056

3-4 km/ó-nál nem sérül meg. Talent esetében a 2-3 km/ó az üzemszerű összezárás. A 4 km/ó-nál csak egy azonnal eltűnő hibaüzenetet ír, de semmi baja nem lesz tőle.

Előzmény: Dudari (450054)
Panzerbear Creative Commons License 4 órája -2 0 450055

Miért esnének el? Mert 2 Km/ó sebességgel összezár két vonat a rugózott kuplungjával?

Nem szoktak elesni...

Előzmény: Fizolti (450050)
Dudari Creative Commons License 4 órája 0 0 450054

Megáll, alapjel levesz 0 km/h re és 1 km/h sebességgel összeballag.

Ha menetből csinálod 3-4 km/h nagyon csattanós a Schaku fej megsérülhet.

Előzmény: Abymot (450049)
r1232 Creative Commons License 4 órája 0 2 450053

Ha az előírt módon csatolsz, senki sem fog elesni. Elég egy pillanatra megállni.

Előzmény: Fizolti (450050)
r1232 Creative Commons License 4 órája 0 0 450052

Nem a vészfékváltó miatt ment nektek, hanem a követő gép balfék vezetője miatt, aki nem volt képes felmérni a megfelelő követési távot.

Előzmény: Domi-V63-138 (450047)
r1232 Creative Commons License 4 órája 0 1 450051

Flirttel nem illik menetből rázárni, ugyanis úgy nem lesz aktív a csatolás "üzemmód" .

Előzmény: Abymot (450049)
Fizolti Creative Commons License 4 órája 0 0 450050

Pl. hogy az álló, leszállásra váró utasok ne essenek el a csattanáskor?

Előzmény: Abymot (450049)
Abymot Creative Commons License 5 órája -1 0 450049

Miért is kellene az összeakasztás is előtt megállni? Hogy teljen az idő feleslegesen?

Előzmény: Fizolti (450046)
gmarc Creative Commons License 5 órája -1 0 450048

hosszú vágányutak vannak, hiányoznak a jelzővel megosztott vágányok

 

Ahol meg vannak, ott az idióta szabályok miatt nem lehet őket kihasználni, illetve eleve úgy építik meg őket az előírások miatt, hogy arra, amire valók, csak korlátozottan alkalmasak.

Előzmény: Fizolti (450046)
Domi-V63-138 Creative Commons License 6 órája 0 1 450047

"Intézményesített, forduló szerinti szabálytalan közlekedésben nem kéne gondolkodni!"

Félreértettél. Attól hogy láttam ilyet, nem mondtam azt, hogy ez üdvözítő.

Főleg, hogy gyakornok koromban mikor a déliben húztam kifele egy szerelvényt, akkor belém jött a vonatgép(, egy szerencsétlen vészfékváltó miatt).

Előzmény: segélyvonókészülék (450045)
Fizolti Creative Commons License 6 órája 0 0 450046

Itt nem csak erről van szó, hanem az infrastruktúra sem járul hozzá ehhez. Még egyszer: hosszú vágányutak vannak, hiányoznak a jelzővel megosztott vágányok

az is idő, amíg az egyik megáll a helyén, és már rá lehet húzni a következő vágányutat, vagy akár fordítva, amíg az első vonat kimegy, és lehet készíteni a kijáratot a következő vonatnak. 

Magyarországon a 2-es metrónál persze kicsit más, ott dinamikus térközben mehet egymás után kettő vonat elég kis távolságban is. Aztán volt egy baleset, ami után megcsúszáshoz, mint lehetőséghez való ragaszkodás valószínűleg az országos vasútnál is maradni fog egy darabig. Közben meg vidéki elágazóállomásokon továbbra is rendszeresen jár majd foglaltra az érkező Bz úgy, hogy előzetes megállás nélkül áll rá a kocsira, amivel majd összeakasztják - hivatalosan ugye meg kell állni, megvárni, amíg az odáig utazók leszállnak, majd utána külön mozgásként összezárni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (450045)
segélyvonókészülék Creative Commons License 9 órája 0 0 450045

Van, ahol megengedett a tolatási mozgások követőleges megvalósítása, pl. Ausztriában is osonunk vonat után, meg mennek a gépek libasorban tolatásként.

Csakhogy ahhoz olyan szabályozás is kell. Intézményesített, forduló szerinti szabálytalan közlekedésben nem kéne gondolkodni!

Az a baj, hogy a XXI. századi szabálykörnyezet kialakításához (ortodox vasutasul megfogalmazva: az utasítás "lazításához") senki sem fogja a nevét adni, és senki sem fogja a seggét kockáztatni (még akkor sem, ha ez megítélésem szerint nem kockázat, de a pozícióban lévő öreg bácsik, vagy eleve öreg bácsinak kinevelt fiatalok szerint bizony az).

Előzmény: Domi-V63-138 (450042)
segélyvonókészülék Creative Commons License 9 órája 0 3 450044

ha a két Schaku összezár, onnantól mennyi idő múlva menetkész

 

Egy perc fékpróbával, ha adatbevitel is van, akkor is max. kettő.

Pont azzal van a baj, hogy mire a két schaku összeér, az lehet egy évszázad.

 

Közúti vasúton követhetik egymást látra "vonatok" méterekre, mert erre van az egész rendszer kiépítve műszakilag is (legelsősorban rettenet más a fékberendezés, hisz az autók között kell megélni vele). Nagyvasúton ilyen nincs, és nem is érdemes a közúti vasút dolgait idekeverni, tök más ügy.

 

Zürich Hbf.-en

 

Némi infrastrukturális- és gyökeres szabályfejlesztéssel ez egyáltalán nem lehetetlen cél.

Előzmény: _nyunyuka (450040)
sssey Creative Commons License 9 órája 0 0 450043

Megjavult és hozza az adatokat visszamenőlegesen is.

 

sssey

Előzmény: pallee (450039)
Domi-V63-138 Creative Commons License 10 órája 0 2 450042

"...ahogy lejövünk a váltóról, áll is át, már minket követ ez a mozdony. Ahogy megállunk a peron mellett, pár másodperc és ott a szerelvény végén (avagy elején :-D) a gép, kapcsolják is össze. Nálunk ugyanezzel mennyit szarakodnának?"

 

Csak laza túr és vagány mv kell hozzá...

A Keletiben láttam ilyet, hogy a bak előtt még messze meg nem állt vonatot követi kb 25-35m-re a GySEV-es gép.

Az ilyennek elég kellemetlen mellékhatásai lehetnek, mert olyat is sokat láttam hogy a vezér meglepődik azon, hogy a csarnokban (Keletiben) már feljön a vörös.

 

Előzmény: _nyunyuka (450040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!