Nem vagyok szakember, de a szétszórás nem tűnik jó ötletnek józan paraszti ész alapján. Ez egy új típus, gondolom, a karbantartása sem egyszerű. Ha 13 Desiro 13 fűtőházhoz kerül, az ilyen szempontból nem előnyös. Vagy mindegy?
Amúgy szvsz, annak ellenére, hogy nem pont ilyen feladatra készült, kiváló IP lehetne belőle!
Például a 110-esen a Fehérgyarmat-Debrecen IP-k, amelyek AB, B, stb. kocsival járnak, sőt még hétköznap is dupla Bz-vel, elég jól kiválthatók lennének Desiroval, és máris lenne 4 jó minőségű gyorsvonati kocsi, amelyeket könnyen el lehet helyezni.
Avagy Záhony-Nyíregy IP-k, már ha bejön a dolog, mert ott meg ki lehetne használni a sebességüket. A mostani Bz-s IP-k esetében elég ünneprontó, hogy 10 perccel lassabbak, mint egy Partium vagy Tisza, tán 627.
Legalábbis vicces, hogy 363/620 Pest-Záhony között mindössze 8 perccel lassabb, mint IC 600 - IP 6202. (Most szemet hunyva a minőségi szakadék felett. :-))
Ezzel tényleg jól gyorsult, bár a vonalon 1 helyen nyitva maradt a sorompó, akkor aztán jött az intenzív fékezés...
a 300-ason belül kb. 1 centis volt a por és a sár a padlón, az ablak meg tényleg sötétített :)
Ehhez még annyit, hogy én pl. ismerek csomó olyan idős embert, aki még a vasútállomásra ki tud gyalogolni, vagy biciklizni, vagy megkéri a szomszédot, hogy vigye ki kocsival, de a vonatra már nem tud felszállni. Ezért megy inkább a hosszabb menetidejű, de alacsonyabb padlószintű busszal... Ha pedig tudná, hogy napi egyszer ott menne a Desiro, akkor azzal tudna menni. Ezért lenne érdemes minél inkább szétszórni őket, és minél hosszabb útvonalon közlekedtetni, legalábbis szerintem.
Annyi bizonyos, hogy szerintem a Desirókat már nem Győr térségébe kellene rakni. Ők már annyi mindent kaptak. Olyan helyre kéne rakni, ahol már régóta nem volt fejlesztés. A legújabb régiós EU-politika alapján is az elmaradottabb térségek fejlesztése az első. És ezen felül olyan vonalakat kell keresni, ahol egy, vagy legfeljebb két db Desiro is elegendő, nem kell pl. 5-t összekapcsolni. És még az is fontos lenne, hogy olyan helyekre kerüljön, ahol több az idősebb, és "kevésbé mozgékonyabb" ember, mint másutt, az alacsonypadló miatt. Ilyen értelemben hülyeség lenne őket egy helyre rakni. Szerintem a MÁV nem azért vette őket, mert szüksége lett volna új motorkocsikra (tehát nem forgalmi okok miatt), hanem pl. az alacsonypadló miatt, a mozgásukban korlátozott emberek számára. Legalábbis ez az én véleményem. Én legalábbis szétszórnám őket, a legfontosabb dízel vonalak, így a 135 vagy a 130 is, kapna belőle 1-1 db-ot. Mögé pedig szerintem nem lenne hülyeség személykocsit kapcsolni, az nagyobb pazarlás lenne, ha 2 db Desiro lenne összekapcsolva...
Nem biztos, hogy kell az oda.
Azt pedig végképp nem tartom jó ötletnek, hogy a dízel motorvonatot villanymozdonnyal vontassák.
A motorvonat tömege alig több, mint a mozdony tömege...
BHÉV
Díjszabás szerint II. és III. kocsiosztály létezett. Menetrendi adatokból nem tudom kibogarászni, hogy mely viszonylatokban közlekedtek II. o. kocsik. (1936-1937)
Erről az első osztályról nekem az jut eszembe, hogy a 130-ason elég gyakran előfordul, hogy kizárólag első osztály van, 2. nincs (AX szerelvények). Így aztán teljesen mindegy, hogy milyen jegyet vesz az ember.:-)
"Érdekes lehet elővárosi személyvonatban első osztályon utazni"
A 70-esen is van legalabb 1 (de lehet, hogy tobb is, most nincs nalam menetrend) olyan kor is, amit tuti jo kis cseh kocsikkal (ha jol emlekszem az AMICUS szerelvenyevel), 1. oszt. is van rajta.
G.
"obcsab" toipictársunk nem tud bejelentkezni, ezért én teszem fel hozzászólását:
"Régi olvasóként mindenkit üdvözlök!
A Galgamácsa – Vácrátót vonalról olvashattunk a közelmúltban néhány hozzászólást. Talán az alábbiak is érdekesek lehetnek.
Állítólag a vonal megépítésének célja a bolgár/román – csehszlovák/keletnémet/lengyel tranzitforgalom elősegítése volt.
A hidak és a töltés tanúsága szerint a vonalat kétvágányúra tervezték. A közutat három helyen keresztezi: hidakat építettek. A töltés és a néhány kishíd Aszód – Galgamácsa között is „kétvágányú” lett, de a 3. sz. út keresztezése szintbeni maradt – megkapta viszont az ország első fénysorompóját.
Az ötvenes években épült Iklad végében az Ipari Műszergyár, állítólag legalább részben hadiipari üzemnek. Kézszárítóival máig lehet találkozni sok vendéglő mellékhelyiségében. A gyárhoz iparvágány is épült, kb 1 km hosszban, nyíltvonali elágazással, fedezőjelzővel, védőváltóval. Már nincs meg.
A gyár miatt létesült Iklad-Domony felső megállóhely is. Még megvan, azóta elére a falu is. A menetrend régen nagymértékben a gyárhoz igazodott, kisebb mértékben úgy tűnik, most is.
Én magam a hatvanas évek vége felé kapcsolódtam be a vonal életének vizsgálatába.
A hetvenes évek elejéig-közepéig sok hosszú, szergejes tehervonat rezegtette a házunkat, aztán egyre kevesebb. Ennek talán a Szob – Budapest – Cegléd/Újszász – Lőkösháza vonalak villamosítása volt az oka.
A kétvágányúsításra már nem futotta a lendületből, futotta viszont a villamosításra, a nyolcvanas évek elején. Ekkor még megjelent néhány szilis tehervonat, aztán már csak cseh (német?) kirándulóvonatokat lehetett nyaranta látni.
Személyvonatokról:
A hetvenes évek közepe táján a 324-esek után rövid ideig az új Csörgők hoztak lendületet ingerszegény környezetünkbe. Nagyon tudtak gyorsulni a 2 db négytengelyes személykocsi és 1 db kéttengelyes poggyászkocsi alkotta vonattal. Ezután a Bézék megjelenéséig egy 424-es bonyolította a forgalmat. Kb évtizednyi Bézé-uralom után a Hernyók következtek. Volt egész szerelvény is, de volt olyan is, hogy csak motorkocsiból és vezérlőkocsiból álló vonat közlekedett. Újra Bézé, majd Szili két kocsival de nem ingaként (By), később ingaként. Aztán megintlen Bézé és most az utóbbi hetekben ismét Szili. Tegnap éppen egy kocsival (vezérlővel), ingaként. Ennek a kocsinak egyébként (a 300-as sz. vezérlő) a régi, olcsó, jól bevált, elnyűhetetlen, minden körülmények között működő önporosító eljárással sötétített ablakai vannak.
Lévén villamosítva, járhatnának jó kis „interrégió” vonatok: Dunakanyar – Mátraalja, Dunakanyar – Jászság „és ki tudja még mi minden”, csak legyen, aki utazik rajtuk."
13.26. körül Kö-Alsónál láttam V63 154-et 10-12 db Fccpp-vel. Nevezett vontatójármű részére nincs méltóbb feladat, vagy műszaki okok miatt (pl.: abroncskopás) ez is kész csoda tőle. De mindegy, 100-as Gigant arra felé így is kuriózum.
"A kérdés úgy helyes volt-e más olyan személyvonat, amelyben étkezőkocsi közlekedett. Merthogy ez is megszűnik pillanatokon belül.... "
Nocsak! Mikortól? Kár érte! Miért szűnik meg? Pénteken úgy láttam, voltak benne bőven. Meg azért egész jól festett, a vonat összképének csak jót tett. :-))
"Az 1. osztályú kocsi egyébként nem hülyeség elővárosiban sem, lenne rá igény, "
Ha az elővárosiak mind felújított szerelvények lesznek, és sikerül az állapotukat szintentartani, az már bőven elég lenne.
Amúgy ez a "nincs már személyvonaton 1. osztály" elég felemás. 5627-en például 3 kocsi megy Nyíregytől Miskolc felé, nem bohóckodnak 1.-2. osztállyal, állnak így is elegen, ez világos. Viszont mi van pl. 6139, 5612, 6231, 6256, 6236, 6235, 6329, stb. esetében, amelyek álcázott gyors- és sebesvonatok? Most akkor tegyük fel, Szolnokra mennék, felszállok pl. Újfehértón az érkező 6325-re, beülök 2. oszt. jeggyel az 1. oszt.-ra, mert nincs két külön kocsiosztály. Ha Debrecing jön a kalauz, akkor rendben, ha utána, akkor viszont megbüntet, mert a 6003 sz. -immár- sebesvonat 1. osztályú kocsijában ülök, 2. oszt jeggyel.
Most akkor mi van?
Tényleg, van más személyvonat 6329-en kívül, amelyikben étkezőkocsi közlekedik? :-)
hat ez nem film, hanem filmhirado-reszlet lehetett. arrol van szo, hogy Sztalin halala 50. evfordulojarol volt egy osszeallitas most a teveben, es bevagtak regi hiradoreszleteket arrol, hogy Kova halala hirere hazankban leallnak a munkaval a foldeken parasztok, a gyarakban a munkasok, a vasuton a vasutasok... na, es itt pont egy ilyen reszt mutattak: ott gyaszol a 301-es, a mozdonyvezetovel es a szemelyzettel. :) ja, es megszolal a mozdonysip is!
ezt azert tudom ilyen reszletesen, mert azota ezt a rovid reszt kazira masoltatta az ismerosom a teveben. ott azt mondtak, ha tetszik neki, akkor kimasoljak jo minosegben CD-re is, csak akkor fizetni is kell.
Sikerült elég gyorsan megtalálni a képet, mert a mercurion van. A 301 -esek közül néhány az 1950 - es években már egy kicsit másként nézett ki. Kettős kémény, nagyobb füstterelő lemez, erről egy fénykép van, de az elég rossz minőségű. Akkoriban tilos volt vonatokat fényképezni.
Megköszönném, ha megmondanád a film címét.
Több MÁV-os is mondta nekem, hogy elképzelhető, hogy oda kerül az egyik. Így Budapest és Szolnok között villanymozdony húzná, Szolnok és Makó között pedig "saját talpán" menne.
Ennyire nincs szükség a Desirókra? Akkor tényleg Carpynak van igaza.