Keresés

Részletes keresés

Üzemszünet Creative Commons License 2024.02.22 -2 0 484508

Sziasztok, érdeklődnék valamelyíkőtök találkozott már hivatalos leírásával valahol, hogy a regionális tarifakedvezmény megmarad-e a kijelölt vonalakon?

Mert a kérdésre a Mávdirektnél egyenlőre csak hümmögnek.

Logikusan maradnia kéne, mert a színvonal ezeken a vonalakon biztos nem fog emelkedni az új tarifák bevezetésével sem.

De hát ellenben meg azt hallani, hogy minden kedvezmény megszűnik.

H_CS Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 484507

A 330 csak a helyjegy volt, az 1990 pedig kocsiosztálykülönbözet és helyjegy egyben.

 

Országbérlet mellé.

Ha jeggyel utazol, a teljesárú 2.-1. osztály különbözetet is meg kell fizetni a 2. osztályú helyjegynél 1000 forinttal drágább 1. osztályú helyjegyen kívül.

Előzmény: paca664 (484506)
paca664 Creative Commons License 2024.02.22 -1 1 484506

A 330 csak a helyjegy volt, az 1990 pedig kocsiosztálykülönbözet és helyjegy egyben.

Előzmény: sssey (484491)
zjakabfi Creative Commons License 2024.02.22 -2 2 484505

Gyűjtsd össze és küldd el őket.

Előzmény: H_CS (484504)
H_CS Creative Commons License 2024.02.22 -3 1 484504

Hatalmas káosz, és rengeteg kérdést felvet, amire szvsz nem tud válaszolni a weboldal üzemeltetője, de még lehet hogy Laser Johnny sem.

Előzmény: sosiforda (484479)
H_CS Creative Commons License 2024.02.22 -2 0 484503

Aki első osztályra akar beülni, annak a VIP/Premium kartyások kivételével mindig fixen 1990-et kell fizetnie...

 

A teljesárú 2.-1. kocsiosztály-különbözeten felül 1000 forinttal magasabb felárat is ki kell fizetni.

Én meghagytam volna inkább azt a szabályt, hogy országbérlettel csak 2. osztályú kocsiba lehessen felárat vásárolni.

 

Ui: Létezik még az ún. "okosjegy" is, aminek az árában benne van a hely is. Tudtommal nem szűnik meg.

Előzmény: mcg (484499)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.02.22 -2 0 484502

Sajnos nem, a startkártyák üzletpolitikai kedvezmények. 

Előzmény: superconductor (484501)
superconductor Creative Commons License 2024.02.22 -2 2 484501

A Start VIP érvényes lesz a távolsági autóbuszokon és a HÉV-en is?

Mióta "egy cég", adott lenne a lehetőség. De gondolom nem lesz, és akkor viszont erősen az országbérlet felé billen a mérleg nyelve.

Előzmény: sssey (484498)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.02.22 -7 2 484500

Végre nyugodtan lehet majd utazni egy Nyíregyháza vagy Szombathely-Budapest viszonylatban, nem kell végig ezt hallgatni 🙂. 

Előzmény: mcg (484499)
mcg Creative Commons License 2024.02.22 -1 1 484499

Aki első osztályra akar beülni, annak a VIP/Premium kartyások kivételével mindig fixen 1990-et kell fizetnie...(arcképes mellé is pl). Akár alapból ingyen megy, akár csodabérletekkel.

Előzmény: sssey (484497)
sssey Creative Commons License 2024.02.21 -2 0 484498

zjakabfi

 

És ő eddig mit vett? A fő kérdés, hogy romlik-e a helyzete vagy sem.

 

Ebben az esetben nem a változást néztem. Csak a változásokat olvasva számolgattam.

Sokan korábban olcsónak találták az országbérletet, de a lentiek alapján ár-érték arányban a VIP jegy jobb.

 

Mivel az országbérlet érvényessége kiterjed, így a fenti kijelentésem erősen eltolódik a minél többet IC-zők irányába.

De a lényeg az, hogy "érdekes arányok"...

 

sssey

Előzmény: zjakabfi (484496)
sssey Creative Commons License 2024.02.21 -2 0 484497

siófoki35

 

A 330 ft-os jegyhez kellett 1.osztályú kocsiosztály-különbözet is, most nem kell.

 

Most ezalatt mit értesz?

 

A 330 Ft-os elővételi jegy 1. és 2. osztályra is érvényes volt. Ahogy most is megvan mindkét osztályon 650 Ft-ért.

Március 1-től 2. osztályon nem változik semmi, 1. osztályon 1990 Ft-ra változik és megszűnik az elővétel.

Szóval hogy jön ide a kocsiosztály-különbözet?

 

sssey

Előzmény: siófoki35 (484494)
zjakabfi Creative Commons License 2024.02.21 -2 0 484496

És ő eddig mit vett? A fő kérdés, hogy romlik-e a helyzete vagy sem.

Előzmény: sssey (484492)
zjakabfi Creative Commons License 2024.02.21 -2 0 484495

A  Budapest-Békéscsaba gyorsickre Szolnokon bemondják, hogy vármegyebérlettel nem vehető igénybe. (Bp.felé)

Ha nem áll meg a határon, akkor nem kombinálható.

Előzmény: timetable (484493)
siófoki35 Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 484494

A 330 ft-os jegyhez kellett 1.osztályú kocsiosztály-különbözet is, most nem kell. 

Előzmény: sssey (484491)
timetable Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 484493

A hosszabb vasúti utazás fedezhető, de a gyakorlata nem egyértelmű - kérem hogy akinek van tapasztalata, pontosítson.

 

A te példádban Tura az utolsó Pest megyei állomás, ahol az IR vonatok meg is állnak: onnantól kell Egerbe szóló jeggyel rendelkezni. Kérdés, mi a helyzet pl. egy Budapest-Békéscsaba vonat felármentes kocsijaiban, ami Szolnokig nem áll meg: lehet Tápiógyörgyétől jegyet venni, vagy olyan állomás nem jön szóba, ahol a vonat nem áll meg?

 

Autóbusz-közlekedésben ez a lehetőség viszont nem adott.

Előzmény: zjakabfi (484490)
sssey Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 484492

Tovább néztem a leendő és ismert árakat.

Ha valaki csak vonattal utazik, annak heti 1 db IC utazás esetén (min 2 megyét érintve) gyakorlatilag olcsóbb éves VIP jegyet venni, mint országbérletet.

érdekes arányok...

 

sssey

 

sssey Creative Commons License 2024.02.21 -3 2 484491

Tudom, hogy kevés utast érint, de tavaly ilyenkor az 1. osztályú helyjegy ára elővételben 330 Ft volt, március 1-től 1990 Ft lesz. Azaz több, mint hatszorosára emelés.

Tárgynapon 450->1990 Ft. Itt több, mint négyszeresére nő.

Úgy látszik túl sok volt az utas és kell a hely az IC felszállókártyásoknak. (vagy így akarják kivezetni az Ap kocsikat)

 

sssey

Előzmény: sosiforda (484479)
zjakabfi Creative Commons License 2024.02.21 -2 0 484490

Az amúgy szabályos, hogy ha van vármegyebérletem, és továbbmegyek, akkor a vármegye határától veszek egy jegyet?

TehÁt egy Keleti-Eger utra van egy vármegye béletem, és Gödöllőtől/Aszódtól veszek egy jegyet Egerig?

zjakabfi Creative Commons License 2024.02.21 -2 0 484489

A Gyik szerint minden érvenyes ameddig ra va írva, es március 1. előtt csak a régi váltható.

Az új csak 1-jén, app. frissítés után is.

 

Marad a Start kártya is , a felnőtt verzió.

 

 

Előzmény: gunji jackdaw (484480)
0010011 Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 484488

Elvégre 2003.januar 23 is 21 évr volt már,azért írtam hogy végülis jó válasz.

0010011 Creative Commons License 2024.02.21 -2 0 484487

Szia

Gondolom 1952

December 26 an is, mikor császárfürdőn történt a baleset, és kivégezték a vádlott váltóállitót .Meg sok ilyen volt akkoriban

Igazad van , de amiket emlitettél, jóval a MÁV alakulása előtt voltak

Tehát nem vele kapcsolatos

De ok, nem veszem rossz válasznak.

Előzmény: paca664 (484486)
paca664 Creative Commons License 2024.02.21 -2 5 484486

1487.10.29-ről is viszonylag ritkán beszélnek ma már. De 1759.02.06-ról is. Pedig biztos sok érdekes dolog történt ezeken a napokon is. 2003 relevanciája ma már ugyanide közelít.

Előzmény: 0010011 (484485)
0010011 Creative Commons License 2024.02.21 -3 0 484485

Amúgy a pár hete szóba került 2003.01.23  miért olyan nagy dolog a MÁV nak, hogy nem beszélnek róla, vagy ritkán?ideiglenesen kivonták a bz ket.? 

gunji jackdaw Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 484484

Szegény ügyfélszoli sem tud semmit. Zseniális xD

Előzmény: sosiforda (484482)
GaGe Creative Commons License 2024.02.21 -3 1 484483

Az emelt sebesség is 160-nál kezdődik.

Előzmény: D F T (484476)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 484482

A korábban megvásárolt bérleteknél nem ír érvényességi korlátozást, vagy korábbi lejárati időt, szerintem simán megvehető február 29-én is egy országbérlet.

 

A jegyeknél írja, hogy az új díjszabás szerint március 1-től vehetők meg. Ezt én arra értem, hogy pl. egy nem diák 22 éves akkortól vehet 50 %-os jegyet, februárban pedig 33 %-osat.

Előzmény: gunji jackdaw (484480)
Dreamy Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 484481

Én erről nem tudok. A Budapest - Kelebia vonalat ugyan felújítják, de nem nagy sebességűre.

"Az egyvágányú villamosított vonalat kétvágányúsítják. Az elérhető sebesség személyforgalom számára 160 kilométer/órára emelkedik." A Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítása – Wikipédia (wikipedia.org)

"A nagysebességű vasút (röviden NSV, angol nyelven High Speed Rail vagy HSR) a hagyományos vasúti közlekedésnél lényegesen gyorsabb vasúti közlekedés, amely speciális gördülőállományból és dedikált pályákból álló integrált rendszert használ. ........ Az Európai Unió szabályozása szerint az alsó sebességhatár 250 km/h." Nagysebességű vasút - Wikiwand

 

Előzmény: D F T (484476)
gunji jackdaw Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 484480

Átfutottam rajta, vagy tényleg nem írják, hogy a korábbi bérlet meddig érvényes?

Tényleg csak március 1-től árulják az új bérleteket/jegyeket, s elővételben nem lehet megvenni őket? Az miért jó, ha mindenki egyszerre rájuk cuppan péntek reggel? Lehet, hogy szabit kéne kivenni aznapra :)

Előzmény: sosiforda (484479)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.21 -1 2 484479

Elkezdődött a hivatalos kommunikáció a 2024. március 1-től érvényes díjszabási változásokról:

 

https://www.ujtarifa.hu/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!