1487.10.29-ről is viszonylag ritkán beszélnek ma már. De 1759.02.06-ról is. Pedig biztos sok érdekes dolog történt ezeken a napokon is. 2003 relevanciája ma már ugyanide közelít.
A korábban megvásárolt bérleteknél nem ír érvényességi korlátozást, vagy korábbi lejárati időt, szerintem simán megvehető február 29-én is egy országbérlet.
A jegyeknél írja, hogy az új díjszabás szerint március 1-től vehetők meg. Ezt én arra értem, hogy pl. egy nem diák 22 éves akkortól vehet 50 %-os jegyet, februárban pedig 33 %-osat.
"A nagysebességű vasút (röviden NSV, angol nyelven High Speed Rail vagy HSR) a hagyományos vasúti közlekedésnél lényegesen gyorsabb vasúti közlekedés, amely speciális gördülőállományból és dedikált pályákból álló integrált rendszert használ. ........ Az Európai Unió szabályozása szerint az alsó sebességhatár 250 km/h." Nagysebességű vasút - Wikiwand
Átfutottam rajta, vagy tényleg nem írják, hogy a korábbi bérlet meddig érvényes?
Tényleg csak március 1-től árulják az új bérleteket/jegyeket, s elővételben nem lehet megvenni őket? Az miért jó, ha mindenki egyszerre rájuk cuppan péntek reggel? Lehet, hogy szabit kéne kivenni aznapra :)
Az osztrák vasút újabb tájékoztatása szerint a Tisza-Szamos EC-t (EC 143) nem közlekedteti. Utasai a következő, az EC-hez képest 1 órával később induló railjettel (61) utazhatnak Bécsből Budapest felé.
Előzmény:
Az osztrák vasút előrejelzése szerint vasárnap a Bécsből Budapesten át Csapra tartó, Hegyeshalomtól 11:28-kor továbbinduló Tisza-Szamos EC (EC 143) várhatóan legalább 100 perces késéssel érkezik a magyarországi szakaszra.
Köszi, akkor csak nem láttam még élőben, 3s képen se keletiben Buzenkát.
OFF A keleti amúgy rég kedvencem, de sajnos tavaly mikor voltam, kéregettek kicsit elment a kedvem tőle.Hb képein nemegyszer nincs senki mikor fotóz, általában viszont nyüzsög.
Mühldorfban a legnagyobb baj az volt (és most a Desirokkal is ez a gond), hogy nem volt engedélye a telephelynek a Lintek javítására, ezért Chemnitzbe (több száz kilométer), az EGB-hez jártak javításra. Mühldorfban egyébként úgy tűnik, minden 30 évnél fiatalbb jármű javítása gondot okoz (volt nekik korábban egy RS1-eseük is, a 245-össel sem sikerült dülőre jutni, holott pl. Kemptenben a vége felé ezek már jó üzemkészséget tudtak hozni).
Majd jön a zagyvaszámsoros dezsirós aztán jól megszakérti. :-) A Lint27-es üzemeltetésbe tavalyelőtt a Bw Mühldorfnak beletört a bicskája (a javítással kapcsolatos engedélyekkel is hadilábon álltak), nem hiába kerültek Mukránba, pl.: Celldömölk vagy Szentes jobb rendelkezésreállást ugyanúgy nem tudna produkálni. Szólóban még úgy-ahogy elszaladgáltak, de szét- és összecsatolással napi szinten gondok voltak. A nem ezredforduló környékén készült Lint41-es motorkocsikkal már kevesebb probléma van/volt műszakilag.
Ugye volt a nagy klasszikus, a "Tárkonynál késnek a vonatok" (hír kiadva: ebéd előtt nem sokkal), meg a Gátér helyett előbb Gácsér, majd "Gátéron". "Egy korszag vége." (sic)