"Lázár János még Miniszterelnökséget vezető miniszterként arról beszélt 2018 májusában, hogy a fejlesztés nagyságrendjében is történelmi jelentőségű, költsége nettó 57,5 milliárd forint,"
"A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pedig 300 millió forint plusz pénzt költhet el a következő fontos célra: a tram-train rendszer biztonságos és üzemszerű működéséhez szükséges kiegészítő infrastrukturális elemek villamosvasúti és egyéb szabványi előírásoknak megfelelő átépítésére."
" Hódmezővásárhelyen a Strabag a kiegészítő költségekkel együtt 11,5 milliárd forintért 3200 méteres villamospályát épít öt megállóval"
"Ezekhez jött most még hozzá az újabb 9 milliárd forint, tehát már közel 70 milliárd forint lesz a vége a beruházásnak"
Persze hogy papír kérdése, csak nem olyané amit a Tescoban háromrétegű puha rollniban adnak 249 forintért. És hát igen... a kétféle papír teljesen más célt is szolgál.
Egy ilyen hátszelű beruházásnál kb. hótmindegy hogy a színpad mögött a, nagyvasútra egyébként nem engedélyezett járművet egy át nem adott, végszerelés alatt álló nagyvasúti pályán visznek-e vagy trélerrel. Ez csak néhányunknak akadt be, a sajtótájékoztatón egy szó nem esett róla.
Ma 13 óra körül Győrszentiván állomáson emeletes vonatot láttam. Külső vágányon, utasok nélkül. Mit jelent ez? Talán erre is járnak, nemcsak Vác - Cegléd felé?
Valami baj van Nagytétény-Diósd 2-es vágányának áramellátásával?
Dél körül egy ÖBB Taurus lehúzott csáppal lendületből gurult át rajta, a Déli felé tartó és megálló személyvonat meg az állomás előtt átment a 3-asra, az állomás után meg vissza a helyes bal vágányra :-)
Szerintem is valami metro-vagon-magas padlójú vacak ráerőltetése a MÁV-ra lehet a téma. Az már a Desirók idején is gáz volt, ma már tényleg nem kellene nem alacsonypadlós motorvonatot újonnan venni.
A TMH 676 kocsit gyárt le (legalább részben) itthon. Ezért jöttek ide. Erre is bajosan talál munkaerőt a közel évtizedes kivéreztetés után. Most biztos nem kell nekik ilyen projekt (más sem), esetleg majd az egyiptomi után.
Értem én hogy a magyar mellékvonalbuzzer vasútbarátnak csak Stadler (~jó) meg Uzsgyi (~szar) létezik, de a világ ettől még kicsit tágabb skálán működik. Majd úgyis meglátjuk.
Régebben, mint ha arról lett volna szó, hogy év végére az app is és az elvira is megújul. Remélem, hogy mind a kettőbe bekerülnek a helyjegyes kocsik felülnézeti képei, már ha kész lesz valamikor.