Valami baj van Nagytétény-Diósd 2-es vágányának áramellátásával?
Dél körül egy ÖBB Taurus lehúzott csáppal lendületből gurult át rajta, a Déli felé tartó és megálló személyvonat meg az állomás előtt átment a 3-asra, az állomás után meg vissza a helyes bal vágányra :-)
Szerintem is valami metro-vagon-magas padlójú vacak ráerőltetése a MÁV-ra lehet a téma. Az már a Desirók idején is gáz volt, ma már tényleg nem kellene nem alacsonypadlós motorvonatot újonnan venni.
A TMH 676 kocsit gyárt le (legalább részben) itthon. Ezért jöttek ide. Erre is bajosan talál munkaerőt a közel évtizedes kivéreztetés után. Most biztos nem kell nekik ilyen projekt (más sem), esetleg majd az egyiptomi után.
Értem én hogy a magyar mellékvonalbuzzer vasútbarátnak csak Stadler (~jó) meg Uzsgyi (~szar) létezik, de a világ ettől még kicsit tágabb skálán működik. Majd úgyis meglátjuk.
Régebben, mint ha arról lett volna szó, hogy év végére az app is és az elvira is megújul. Remélem, hogy mind a kettőbe bekerülnek a helyjegyes kocsik felülnézeti képei, már ha kész lesz valamikor.
A Startnál ismét sikerült a legégetőbb problémt megoldani! :)
"a magyar IC+ vasúti kocsik gyártási folyamataihoz kapcsolódóan egy kognitív (öntanuló) gyártási rendszer kifejlesztését és a hozzá kapcsolódó vasút-technológiai Oktatási és Kutatási Akadémiát hoznak létre"
a 40 ezrelékes kerülő gyakorlatilag azért épült, mert kiderült, hogy a BAM átadására az alagút biztos nem fog elkészülni
Így van, de a hosszabbik kerülő is azért épült (mert aztán rájöttek, hogy az alagút nem 1-2-3 évvel annak a szakasznak a forgalomba helyezése után, hanem jóval később fog elkészülni). A "rövid" kerülővonalon kezdetben drót sem volt, és darabolták az elegyeket. Sajnos terhelési adatokat nem találtam hirtelenjében. Egy balesetet jegyeztek fel, ami halálos áldozattal is járt. A 40 ezreléken nem tudott megállni a vonat, végül 103 km/h-val vágódott ki egy ívben és gyűrődött fel a közeli hegyoldalra. Szolgálati (munka-) vonat volt. A személyzet piszok szerencsével, zúzódásokkal megúszta. Aki életét vesztette, az egy pft. dolgozó volt, látta, hogy baj lesz, és inkább a kiugrás mellett döntött. Kinézett magának egy nagy hóbuckát (télen történt) - csak sajnos a vékony hóréteg alatt az egy szikla volt...
Kb egy hete kinn van a hír. Azóta e-jegyként küldi emailben, bemutatható pdf-ben a MÁV app a jegyet.
Bízom benne, az Elvira alap funkciói megmaradnak a webes felületen (pl. későbbi csatlakozó vonat kiválasztása, intelligensebb ülőhelyfoglalás), nem csupán a MÁV appot klónozzák webböngészős felületre. Az enyhén szólva gáz lenne.
December 13.án élesedik az új jé alapú elvira? Ezt írja ki, ha dec 13 utánra szeretnék jegyet venni.
"Tisztelt Utasunk!
Örömünkre szolgál bejelenteni, hogy jegyvásárlási felületünk, az e-Ticket hamarosan megújul. Az átállási folyamat során 2020. november 30-tól ezen az internetes felületünkön nem lehet olyan vonatjegyet venni, ami 2020. december 12. utáni időpontra szól. Amennyiben olyan vonatjegyet szeretne venni, ami 2020. december 13-ától érvényes, úgy azt ebben az átmeneti időszakban a legegyszerűbben a MÁV applikációban vagy pénztárainkban tudja megvásárolni. Köszönjük, hogy a vasutat választja!
Azért gyanúsítom a TMH-t mert ha a Stadler akarna gyártani, az nem ilyen körítéssel lenne felvezetve, hogy a "magyar állam" gyárt "külföldi partnerrel" és nem államilag jelentik be. Hanem adott esetben a Start vagy a BFK jelentené be, hogy ki lesz a BEMU tender vagy a HÉV tender győztese (aminek az eredményét még nem hirdették ki.
NAgyon esélyes tehát az, hogy nem erről a két tenderről van szó. Maradnak az oroszok, akik most vásárolták be magukat Dunakeszibe, kitúrva a Stadlert aki szintén megvette volna, de államilag nem ez volt az akarat. Innentől feltételezem az oroszokra lesz valami szabva. Ha a BEMU és Bp elővárostól eltekintünk, a következő jöhet szóba:
- villamos regionális motorvonat: a stop szeretett volna ilyen pályázatot néhány éve, Flirtnél kisebb3 részes villamos motorvonatokra, de aztán inkább mozdonytender lett helyette.
- dízel regionális motorvonat: a stop nem érdeklődik különösebben, de állami nyomásra biztosan ellenálhatatlan vágyat éreznek majd hogy az usgyik sikerszériáját folytassák, ha már az oroszoknak véletlenül pont van egy ilyen típusuk ami a kutya sem akar megvenni.
Az angol nyelvű wiki azt írja róla, hogy a 40 ezrelékes kerülő gyakorlatilag azért épült, mert kiderült, hogy a BAM átadására az alagút biztos nem fog elkészülni. Azon még a személyforgalom sem volt engedélyezve és csak 15 km/h lett az engedélyezett sebesség is. Na az már brutál lehetett, tisztára, mint valami Andokbeli vasútvonal... Mekkora elegyek járhattak azon a vonalon?