Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2020.12.02 -1 1 464568

Ez számít?Különben is csak utasforgalmi próbaüzem.

Előzmény: Vendégsín (464566)
manhattani Creative Commons License 2020.12.02 -3 1 464567

Valami baj van Nagytétény-Diósd 2-es vágányának áramellátásával?

Dél körül egy ÖBB Taurus lehúzott csáppal lendületből gurult át rajta, a Déli felé tartó és megálló személyvonat meg az állomás előtt átment a 3-asra, az állomás után meg vissza a helyes bal vágányra :-)

Vendégsín Creative Commons License 2020.12.02 -2 2 464566

Sokkal ócobb és eccerűbb, mint papírt gyártani a sínen menéshez.

Előzmény: _nyunyuka (464559)
Dreamy Creative Commons License 2020.12.02 -2 2 464565

Biztos a megszüntetendő mellékvonalak listája lesz.

Előzmény: zjakabfi (464547)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.12.02 -1 0 464564

"A Hatóság végre elkészítette a vasúti társaságok számára kiadott működési engedélyek listáját! :-)"

 

 

Nem működik.

Előzmény: Muurola (463849)
_nyunyuka Creative Commons License 2020.12.02 -3 0 464563

Papír kérdése, fizikailag járható. Meg őszintén, egy ilyen hátszelű beruházásnál számítana?

Előzmény: paca664 (464560)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.12.02 -2 0 464562

", ha át lenne adva a 135-ösön a pálya"

 

 

Ez sem akadály,eddig is voltak,most is vannak mindenféle menetek.A alapítványi fékezett habzású is arra tartott hajnalban.

 

 

 

"03-nak lenne engedélye nagyvasúton kóricálni. De egyik sincs."

 

 

Ahogy a Tram Trainnak sincs és ahogy a hmvhelyi (szintén át nem adott) pályára sincs.

Előzmény: paca664 (464560)
juxx Creative Commons License 2020.12.02 -2 1 464561

Szerintem is valami metro-vagon-magas padlójú vacak ráerőltetése a MÁV-ra lehet a téma. Az már a Desirók idején is gáz volt, ma már tényleg nem kellene nem alacsonypadlós motorvonatot újonnan venni.

Előzmény: Lovrin (464541)
paca664 Creative Commons License 2020.12.02 -1 3 464560

Mehetett volna, ha át lenne adva a 135-ösön a pálya és a 03-nak lenne engedélye nagyvasúton kóricálni. De egyik sincs.

Előzmény: _nyunyuka (464559)
_nyunyuka Creative Commons License 2020.12.01 -3 0 464559

"vasraj"

 

Azért mókás, hogy ide a szomszédba közúton, amikor saját lábán is mehetett volna.

Előzmény: paca664 (464556)
PLACI Creative Commons License 2020.12.01 -3 4 464558

Így van, ez nagyon kellene már.

 

Grafikus ülőhelyfoglalási rendszert kérünk!

:)

Előzmény: 418 320 (464553)
paca664 Creative Commons License 2020.12.01 -1 0 464557

Én csak annyit látok hogy tréleren leszállították és tényleges próbák holnap kezdődnek.

Előzmény: _nyunyuka (464555)
paca664 Creative Commons License 2020.12.01 -1 0 464556

Melyiken?

Előzmény: _nyunyuka (464555)
_nyunyuka Creative Commons License 2020.12.01 -2 0 464555

Megkezdődtek, képek a facén.

Előzmény: Lovrin (464552)
paca664 Creative Commons License 2020.12.01 -2 1 464554

A TMH 676 kocsit gyárt le (legalább részben) itthon. Ezért jöttek ide. Erre is bajosan talál munkaerőt a közel évtizedes kivéreztetés után. Most biztos nem kell nekik ilyen projekt (más sem), esetleg majd az egyiptomi után.

Értem én hogy a magyar mellékvonalbuzzer vasútbarátnak csak Stadler (~jó) meg Uzsgyi (~szar) létezik, de a világ ettől még kicsit tágabb skálán működik. Majd úgyis meglátjuk.

Előzmény: Lovrin (464541)
418 320 Creative Commons License 2020.12.01 -1 2 464553

Régebben, mint ha arról lett volna szó, hogy év végére az app is és az elvira is megújul. Remélem, hogy mind a kettőbe bekerülnek a helyjegyes kocsik felülnézeti képei, már ha kész lesz valamikor.

Előzmény: alex_86 (464545)
Lovrin Creative Commons License 2020.12.01 -1 1 464552

Feltehetően az hogy megkezdődnek a próbák a városi villamosvonalon.

Előzmény: zjakabfi (464547)
KözlekedésVilág Creative Commons License 2020.12.01 -10 3 464551

A Startnál ismét sikerült a legégetőbb problémt megoldani! :)

 

"a magyar IC+ vasúti kocsik gyártási folyamataihoz kapcsolódóan egy kognitív (öntanuló) gyártási rendszer kifejlesztését és a hozzá kapcsolódó vasút-technológiai Oktatási és Kutatási Akadémiát hoznak létre"

1047 005-2 Creative Commons License 2020.12.01 -1 1 464550

Biztos már a határon toporog a Tram Train konvoj.

Előzmény: zjakabfi (464547)
tumikas Creative Commons License 2020.12.01 -4 2 464549

Tram-train új végállomása Brüsszel lesz. 

Előzmény: zjakabfi (464547)
IMCS Creative Commons License 2020.12.01 -2 3 464548

Megépül a déli vasút, Debrecen-Hódmezővásárhely-Pécs, azerbajdzsáni hitelből.

Előzmény: zjakabfi (464547)
zjakabfi Creative Commons License 2020.12.01 -1 0 464547
hmsoft Creative Commons License 2020.12.01 -1 1 464546

a 40 ezrelékes kerülő gyakorlatilag azért épült, mert kiderült, hogy a BAM átadására az alagút biztos nem fog elkészülni

 

Így van, de a hosszabbik kerülő is azért épült (mert aztán rájöttek, hogy az alagút nem 1-2-3 évvel annak a szakasznak a forgalomba helyezése után, hanem jóval később fog elkészülni). A "rövid" kerülővonalon kezdetben drót sem volt, és darabolták az elegyeket. Sajnos terhelési adatokat nem találtam hirtelenjében. Egy balesetet jegyeztek fel, ami halálos áldozattal is járt. A 40 ezreléken nem tudott megállni a vonat, végül 103 km/h-val vágódott ki egy ívben és gyűrődött fel a közeli hegyoldalra. Szolgálati (munka-) vonat volt. A személyzet piszok szerencsével, zúzódásokkal megúszta. Aki életét vesztette, az egy pft. dolgozó volt, látta, hogy baj lesz, és inkább a kiugrás mellett döntött. Kinézett magának egy nagy hóbuckát (télen történt) - csak sajnos a vékony hóréteg alatt az egy szikla volt...

 

hm

Előzmény: KT4 210 (464539)
alex_86 Creative Commons License 2020.12.01 -1 0 464545

Kb egy hete kinn van a hír. Azóta e-jegyként küldi emailben, bemutatható pdf-ben a MÁV app a jegyet.

Bízom benne, az Elvira alap funkciói megmaradnak a webes felületen (pl. későbbi csatlakozó vonat kiválasztása, intelligensebb ülőhelyfoglalás), nem csupán a MÁV appot klónozzák webböngészős felületre. Az enyhén szólva gáz lenne.

Előzmény: 418 320 (464544)
418 320 Creative Commons License 2020.12.01 -1 1 464544

December 13.án élesedik az új jé alapú elvira? Ezt írja ki, ha dec 13 utánra szeretnék jegyet venni.

"Tisztelt Utasunk!

Örömünkre szolgál bejelenteni, hogy jegyvásárlási felületünk, az e-Ticket hamarosan megújul. Az átállási folyamat során 2020. november 30-tól ezen az internetes felületünkön nem lehet olyan vonatjegyet venni, ami 2020. december 12. utáni időpontra szól. Amennyiben olyan vonatjegyet szeretne venni, ami 2020. december 13-ától érvényes, úgy azt ebben az átmeneti időszakban a legegyszerűbben a MÁV applikációban vagy pénztárainkban tudja megvásárolni.
Köszönjük, hogy a vasutat választja!

Üdvözlettel:
MÁV-START Zrt."

Il Leone Creative Commons License 2020.12.01 -1 0 464543

Pedig az OFF topik MAN buszok BM-Heros általi gyártása is valami hasonló történet, és az íve is hasonló volt ha jól emlékszem, mint most ez.

Előzmény: Lovrin (464541)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.12.01 -3 0 464542

"kitúrva a Stadlert"

 

 

Nem tettek ilyet.

 

 

 

"aki szintén megvette volna"

 

 

Az egy (a cégtől most már sajnos szokásos) blöff volt.

Előzmény: Lovrin (464541)
Lovrin Creative Commons License 2020.12.01 -1 2 464541

Azért gyanúsítom a TMH-t mert ha a Stadler akarna gyártani, az nem ilyen körítéssel lenne felvezetve, hogy a "magyar állam" gyárt "külföldi partnerrel" és nem államilag jelentik be. Hanem adott esetben a Start vagy a BFK jelentené be, hogy ki lesz a BEMU tender vagy a HÉV tender győztese (aminek az eredményét még nem hirdették ki.

 

NAgyon esélyes tehát az, hogy nem erről a két tenderről van szó. Maradnak az oroszok, akik most vásárolták be magukat Dunakeszibe, kitúrva a Stadlert aki szintén megvette volna, de államilag nem ez volt az akarat. Innentől feltételezem az oroszokra lesz valami szabva. Ha a BEMU és Bp elővárostól eltekintünk, a következő jöhet szóba:

 

- villamos regionális motorvonat: a stop szeretett volna ilyen pályázatot néhány éve, Flirtnél kisebb3 részes villamos motorvonatokra, de aztán inkább mozdonytender lett helyette.

- dízel regionális motorvonat: a stop nem érdeklődik különösebben, de állami nyomásra biztosan ellenálhatatlan vágyat éreznek majd hogy az usgyik sikerszériáját folytassák, ha már az oroszoknak véletlenül pont van egy ilyen típusuk ami a kutya sem akar megvenni.

Előzmény: paca664 (464528)
rom templom Creative Commons License 2020.12.01 -1 0 464540

Dunakeszi?

Előzmény: kristoof (464538)
KT4 210 Creative Commons License 2020.12.01 -1 0 464539

Az angol nyelvű wiki azt írja róla, hogy a 40 ezrelékes kerülő gyakorlatilag azért épült, mert kiderült, hogy a BAM átadására az alagút biztos nem fog elkészülni. Azon még a személyforgalom sem volt engedélyezve és csak 15 km/h lett az engedélyezett sebesség is. Na az már brutál lehetett, tisztára, mint valami Andokbeli vasútvonal... Mekkora elegyek járhattak azon a vonalon?

Előzmény: hmsoft (464533)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!