Azért szerintem, ha egyik szomszédom a másiknak küldött levelet felbontja és kirakja a kerítésre, kevéssé valószínű, hogy ettől a szemközti szomszéd nem sért jogot, ha onnan kiindulva ő is lemásolja és kiakasztja...
Tudom, de már most írja a saját verzióját, amikor fogalma sincs arról, hogy igazából mi történt. Ettől függetlenül az, nagyon gáz, hogy ez megtörténhet.
Be kell írni valami érintendő állomást, pl. Nagylapos jó lehet ebben az esetben. De ha valamiért nem, akkor pl. Tápiógyörgyével vagy Csugarral is lehet próbálkozni (persze akkor a gyorspótjegy nem lesz megfelelő, és 6.10 előtt kezdődik az érvényesség, de talán nem baj).
sziasztok, remélem, szabad laikusként is írni a topikban :)
ez az esemény nem-vonatfanatikus fordításban azt jelenti, hogy egy menetrend szerint közlekedő vonat az utascsere után elindult egy állomásról, de a 3 kocsiból kettőt ott hagyott, ami a következő állomáson tűnt fel? mert azért ez elég harmadik világbeli lenne, de mindenképp színes hír a jó öreg 142-esről :))
Skynet öntudatára ébredt, ezért már összetettebb dolgokat is rá lehet bízni. A 2936 számon közlekedő vonat személyszállítási feladata csupán másodlagos volt, elsősorban a vonalon található peronok magasságát kellett pontosítania. A hátsó két egység más eredményre jutott, mint az első. Ezen úgy összevesztek, hogy Felsőpakonytól elváltak útjaik.
Elvirás jegyvásárlásnál (kicsit bonyolultabb jegy) hogyan lehet beállítani, hogy az első induló vonatra egy órával korábbit adjon ki? (07:10 helyett 06:10) Bp-Békéscsaba vonalon. A további vonatoknál már ismerem a "későbbi továbbutazás" funkciót.
Egyes helyeken (egyes vasutaknál) erre az egyközpontos állomások végén külön vonatvég-megfigyelő dolgozókat alkalmaznak, akik szóban jelentik, hogy a vonat végén megvolt a tárcsa, esetleg gomb lenyomásával ők adnak gépi úton visszajelentést.
Egy 150-es vonali állomás D55-ös berendezésének üzembe helyezéséről szóló iratból rémlik, hogy az állomáson már az új berendezés üzemelt, és az egyik irányban az önműködő térköz is, de a másik végén a még nem, ezért az ottani toronyban még megtartották a váltókezelői szolgálatot a vonatvég megfigyelés miatt, a térközbiztosító berendezés üzembe helyezéséig.
Lehet nem tudsz róla, de a biztosítóberendezés nem egyenlő a váltóval.
Amúgy maga az valami szorozva valamennyivel, valószínűsíthetően valami korábbi beruházás alapján önmagában értelmezhetetlen, egy több év múlva tervezett beruházásnál, változó gazdasági környezetben.
A zárjelzőtárcsa a vonat végének jelölésére szolgál, de nem csak a "követő vonat" számára ad ez fontos jelzést, hanem az állomási megfigyelőknek is, akik korszerű ellenmenetkizárós biztosítóberendezés híján (szinte) CSAK a tárcsa szemrevételezésével tudhatják, megérkezett a teljes vonat. Ezért is lehet veszélyes a "repülő kereszt", ahol az érkező vonat megállása előtt már indul is az ellenvonat, akár úgy is, hogy az érkező vonat tárcsáját nem feltétlenül figyelte meg senki.
Az én hipotézisem az volt, hogy a korszerű motorvonat "észreveszi" ha elhagyta a hátsó egységét vagy egységeit, és megáll vagy jelez a mozdonyvezetőnek, azaz valami mindenképpen történik. Arra azonban nem gondoltam, hogy a mozdonyvezető a nyíltvonalon szétszereli a szerelvényt... Ez egy nagyon, nagyon tanulságos rendkívüli esemény.