Nem nagyon, mert kb. a Z30/S36-tal egy időben kellene Kelenföldről továbbindulni Ferencváros felé.
Ezenkívül valószínűleg ehhez se volt könnyű járművet biztosítani, gondolom a Bicskéről 6.20-kor induló vonat fordul vissza szerelvényként és indul 7.54-kor újra Bicskéről.
A 1-es vonalon másik irányban munkanapokon reggel a 4839-es és a 4817-es vonat nem Komáromból, hanem meghosszabbított útvonalon Győrből fog indulni 4929 és 4917 vonatszámon.
A jelenlegi 4929-es és 4917-es vonat munkanapokon csak Tatabányától fog indulni 4417 és 4427 vonatszámon, viszont a 9309-es és 9307-es vonat Tatabányáig mindenütt meg fog állni, ellenben Tatabánya-Kelenföld között csak Alsógallán. Bicskéről rásegítő vonatok fognak indulni 6.20-kor, 6.50-kor és 7.54-kor.
Könnyen lehet, hogy ezek egyikének a szerelvénye az új Budapest-Oroszlány vonattal együtt fog kimenni Bicskéig (mivel annak ott lesz négy perc tartózkodása), viszont így elég sokat fog állni Tatabányán is.
A GYSEV honlapra felkerült a közlemény a menetrendváltásról és a GYSEV magyarországi vonalainak, valamint az 1-es vonalnak a 2020/2021-es menetrendje is:
Az 1-es vonalon érzékelhető sűrítés lesz. Gondolom, hogy - legalábbis határátmenetben - csak a COVID helyzet elmúltával, de megvalósul Budapest és Bécs között az órás ütem.
Ezen felül is munkanap 5.50-kor új vonat Budapestről Oroszlányba.
Pénteken nem lesz a Budapestről 12.53-kor, 13.53-kor Győrbe menő gyorsított személy (de lesz naponta 12.40-kor bécsi EC).
Az utolsó szombathelyi IC Győrön át 19.40 helyett 20.10-kor indul a Keletiből, hogy a 19.40-es menetvonalát átadja egy bécsi RailJet xpressnek.
21.40-kor naponta új gyorsított személyvonat indul majd Budapest Keletiből Győrbe.
Emiatt a 21.20-kor a Déliből induló személy csak Komáromig megy, a 22.20-as viszont Komárom helyett Győrig közlekedik.
Pont most nem lehet majd várhatóan Bécsben karácsonyi vásározni, pedig az eddigi utolsó 20.28-as indulású DACIA után még 21.28-kor és 22.28-kor is indulna Budapestre vonat. Utóbbi egy RJX Münchenből, 22.56-os indulással Győrből és 0.19-es Budapest Keleti érkezéssel.
És vajon ha belemennek, honnan lett volna a két torok, meg a hangtompító helyén eredetileg meglévő tetőszakasz? Gondolom az eredetit annak idején nem tették el emlékbe, tehát vagy "bontottat" kell szerezni pl. a Baltikum környékéről (ha egyáltalán akad, aki épp megszabadulna tőle, de nem egy egész Szergejjel együtt akarja eladni), vagy neki lehet esni a nulláról, lakatosmunkával, csak talán az előbbi megoldás könnyebben átmegy (ha átmegy...) az engedélyt kiállító hatóságon.
Ezen a januári videón a 3TE25k2m-et tévesztik össze egy hajóval (év elején kezdődött a sorozat üzemszerű használata a BAM-on - a jeles eseménynek szól a rögtönzött háziünnepség), most pedig a kistesó, a buszterszekció nélküli 2TE25k2m fejezte be sikeresen a próbaüzemét, ugyancsak a BAM-on. A 3,1 MW névleges szekcióteljesítményű gépek közül a kisebbikkel a BAM középső szakaszán váltható ki egy-egy 3TE10m (3TE10mk), és ott - ellentétben a keleti szakasszal - a következő pár évben nem valószínű, hogy az elegyek többsége a 3TE25k2m-et igénylő 7100 tonnás kategóriába fog esni. A 2TE25k2m protót a Mururin-hágó környékén próbázták, és bár nem ez a legdurvább a vonalon, de egyrészt a középső szakaszon található, másrészt azért még pont jó arra, hogy elvérezzen rajta bármi, ami nem készült fel kellően a megmérettetésre.
Én arra a hangtompító nélküli Szergejre azért bedobnék egy árajánlatkérést. Mert akkor egy _füst_ alatt megoldható volna a kettősüzemű szolgáltatás, á la Desiro RUS (Lasztocska) plusz TEP70bsz. :)
A helyszín a mondandóm szempontjából másodlagos, a lényeg, hogy a második rendelés mind a 8 szerelvénye hamarabb elkészült, mint az elsőből az utolsó 4 (008-011).
Bocs, telephelyi elosztásra gondoltam, ami szintén nem stimmel.
Ez egy össze-vissza javítgatott táblázat, ami tele van régről bentmaradt bejegyzésekkel, és mai hozzáírásokkal; a fejléc meg 2014-ről szól, de ahhoz sem passzol sajnos.