"A Keleti bezárásakor született Nagykáta-Kelenföld viszonylat is bebizonyította, hogy életképes."
Hogyan bizonyította be? Aki a Keletibe utazott volna, de a vonata Kelenföldre ment, és nem annyira ismerte a sokaknak világvégének tűnő Rákos vagy Kőfelső felőli bejutási lehetőségeket, vagy nem bízott azok gyorsaságában, az rajta maradt a vonaton, és Kelenföldön szállt le, onnan metróval. Szóval kényszerből ment arra.
Ez szerintem semmit nem mond arról, hogy Keleti működése esetén mennyi értelme lenne egy ilyen viszonylatnak.
A "ha valamit csinálni érdemes, akkor túlzásba vinni is érdemes" örökérvényűje alapján, a Gorkiji Vasúton megunták a másfeles (100 kocsi körüli hosszúságú) üres elegyeket, sőt, nem kívánták bebetonozni az üres duplák rendszerét sem. Közbesorozott mozdonycsoportos módszerrel most két másfelest, összesen 200 kocsit továbbítottak Vekovka és Druzsinyino között, 1363 km távolságra. A megoldásban, ahogy a dupla üres elegyesben is, a nehézséget az jelenti, hogy a mozdonycsoportok vonóerőkülönbségét nem szabad hirtelen változtatni, hiszen ennyi kocsinál, szerencsétlen esetben az elegy valamely része "kinyomódhat".
Köszi de nehazudjál már ésne pestről okoskodjál mikor fingod nincs a dologról. Ne nekem akardmár bemagyarázni mennyien utaznak a vonalon mikor pontosan tudom mivel bérletes vagyok köszi
Ez hülyeség mert Miskolcon akkor nem igazán szerettek vezérlőzni azért lett körüljárás már 95-96-tól más vonalakon se szerették nem kigyulladás miatt a bz meg 2010-es hibás döntéssel lett ránkerőltetve
Annyiból értelme lenne hogy eltűnne végre a bz illetve ms ár között kilenne használva a 100as sebesség akkor nyernél vele időt bár így is laza a menetrend nem egyszer péteren vagy vadnàn àllunk 2 percig is mert hamarabb ott a vonat még a bzvel is de a csörgőnél is volt ilyen
De a deltán nem mehet mert kb 5m szakasz van meg Putnok felől ok hogy a töltés még meg van. De mikor szar helyzetben van az ország gazdaságilag ne hidjük már azt hogy vissza építik a deltát. Jelenleg semmi nem indokolja a delta vissza építését és hülyeséget ne beszéljünk hogy megállót oda kinek? Minek? A szántóföldnek?
Bánréve 1km onnan legyen másfél pogonyi megint ott a nyakában.
Utasszerzés szempontjából is fontos Bánréve a másik pedig aminek lenne realitása a kórház mögött egy megálló amit a 90 években terveztek.
Rühellem a bzt a csörgőt jobban szerettem de ha ez van szerintem a decembertől érvényes 1.08 as menetidő a busszalszemben már versenyképesebb ha az autóval nem is.
Kérdés ezt az előnyt kilehet e használni az órás busszal szemben egy két órás reggel dun sűrített ütemű vonattal. Mert azért vegyük figyelembe hogy a busz nem tud elszakadni a másfélórától
Párszor már említettem asaját tapasztalatomat, miszerint a legjobb megoldások operatívan születnek. A Keleti bezárásakor született Nagykáta-Kelenföld viszonylat is bebizonyította, hogy életképes. Mindenféle (jó pénzért megcsinált) megvalósíthatósági tanulmányok nélkül.
Ezt a csodálatos S76-ost találmányt inkább Ferencvárosig kellett volna vinni és nem Rákosra. Kő-felsőn át lehetett volna szállni a 80a és 120a vonataira, viszont Fc-ben még lenne néhány átszállási lehetőség.
Ha valamilyen zónázó jellegű közlekedés lenne (a Miskolcon lévő felmerült új megállással, Ózdon a vonalhosszabbításokkal, illetve ezekkel és vagy a miskolci tramtrainnel, akkor talán delta nélkül is működhetne a dolog.
Kérdés, hogy Ózdról lenne egy több utas Miskolc felé vagy Bánrévéről? A 2 település nagysága tekintetében az egyik egy több tízezer fős város vonzáskörzettel, a másik egy falunyi kb 2000-3000 fős település.
Lehet vegyes rendszer is ahogy 1995-ig volt, hogy nem minden vonat ment be Bánrévére, illetve reggel volt olyan hogy külön Ózd-Miskolc ill. Bánréve -Miskolc vonat is volt.
A delta közelében is lehetne megállóhely pl.
Kicsit kényelmesebb gyorsabb eszköznek kellene lenni a vasútnak, mert a busz a központban a Búza téren található végállomással, a 1:30 körüli menetidővel elég jó sűrű követéssel rendelkezik.
A bánrévei deltáért is kár , Miskolc felé menetidőcsökkenés lehetne ha meglenne ,távkezelten máshol is működtetnek hasonlót, a hosszabítás ésszerű csak Magyarországon nem divat városközponti megállóhelyet létesíteni. Bz helyett legalább 100 km/h sebességre alkalmas jármű kéne talán egy hibrid motorvonat. Nem ártana megállót létesíteni a Miskolcon a BAZ Megyei Kórháznál az is dobna az utasszámon.
Ózd esetében amit meg kellene lépni az a vonal meghosszabbítása kb. 1 km-rel a városközpont irányába, nagyjából a volt kisvasút nyomvonalán. A szükséges terület még rendelkezésre áll, de előbb-utóbb be fog épülni. Önmagában a villamosítással nem lenne sokkal előrébb a vonal, ha a jelenlegi kieső helyen marad az állomás.
BDV -k sűrűn lerobbantak amikor idekerültek. Hatvanban az átépítéskor 9 hónapig át kellett szállni stb.
A helyi közlekedés meg a helyközi buszok nem mindig csatlakoztak, Mezőkövesden volt olyan amikor 30-40 percet kellett várni gyalog meg 2,5-3 km nem kis táv az 35 -40 perc gyaloglás nem mindenki lakik az állomás közelében.